سیتروئن

جایگزین سیتروئن C4 کاکتوس چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

سیتروئن C4 تا آنجایی که ما می‌دانیم دیگر پس از نسل کنونی تولید نخواهد شد. این را خاویر پژو مدیر تولید شرکت در تابستان سال پیش اعلام کرده بود.

البته این به معنی عدم حضور سیتروئن در این کلاس خودرویی نخواهد بود. هنوز مشخص نیست که خودروی جدید سیتروئن آیا نام C4 کاکتوس را حفظ خواهد کرد یا خیر اما واقعیت این است که باید منتظر جانشین این هاچبک تا حدی عجیب باشیم.

این تصاویر جاسوسی ثابت می‌کنند که یک پروتوتایپ با ابعاد مشابه در حال تست در شمال اروپا و در دمای بسیار پایین بوده است.

این خودرو دارای نمای جلوی خاص سیتروئن و درب پشتی پف کرده بوده و البته این طراحی به خاطر استفاده از پوشش‌های پلاستیکی بوده است. خط سقف خودرو پس از ستون‌های B کمی خم شده و خود خودرو ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد. البته تفاوت‌های کلیدی نسبت به C4 کاکتوس دیده می‌شود که واضح‌ترین آن‌ها استایل یک کراس اوور است.

عکاسان صنعتی ادعا می‌کنند این پروتوتایپ ابعاد مشابه نیسان جوک داشته و بنابراین انتظار نداریم این خودرو نسبت به C4 کاکتوس رشد ابعاد داشته باشد. به این ترتیب محصول جدید سیتروئن به مصاف کراس اوورهای ساب کامپکتی همچون رنو کپچر، اوپل موکا ایکس، فورد پوما و پژو ۲۰۰۸ خواهد رفت.

جانشین این خودرو از همان پلتفرم بکار رفته در ۲۰۰۸، دی اس ۳ کراس بک و دیگر محصولات گروه پژو-سیتروئن استفاده خواهد کرد. درباره قوای محرکه نیز همین موضوع صادق است. قبلاً تولید نسخه الکتریکی چنین محصولی تائید شده و اگر شرایط مشابه ۲۰۰۸ الکتریکی باشد بنابراین خودروی جدید سیتروئن دارای پیشرانه الکتریکی ۱۳۶ اسبی و باتری ۵۰ کیلووات ساعتی خواهد بود.

شاسی‌بلند بدون آلایندگی پژو با یک‌بار شارژ مسافت ۳۱۰ کیلومتری را طی می‌کند. شارژ سنتی باتری ۷.۵ ساعت طول می‌کشد اما در صورت استفاده از شارژر سریع می‌توان تا ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کرد. انتظار می‌رود کراس اوور ساب کامپکت سیتروئن در ماه‌های آینده ظاهر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با سلام
    اینکه چیزی شبیه یک کراس کوپه هستش و مطمئنا با اون طراحی های سیتروئن چیزه خاصی از آب درمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    سیتروئن بازهم ی طراحی عجیب غریب خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا