سوزوکیسیتروئن

دوئل سوزوکی ویتارا و سیتروئن C4 کاکتوس

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت دوم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت

نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-3 و هیوندای کُنا

مجموع آراء: ۱۰۴۴

آراء مزدا CX-3: 641

آراء هیوندای کُنا: ۴۰۳

پیروز دوئل: مزدا CX-3 با کسب ۶۱ درصد از کل آراء

 

هیوندای کُنا

مزدا CX-3

مزدا CX-3

سوزوکی ویتارا

سیتروئن C4 کاکتوس

؟

نیسان کیکس

جیپ رنگید

؟

فولکس‌واگن T-Roc

کیا سول

؟

 

سیتروئن C4 کاکتوس

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: PF1 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۲۴۵ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۱,۴۶۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۶ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

سوزوکی ویتارا

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در در اروپا: ۴۰,۰۶۱ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۳۰۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

 

 مقایسهٔ مشخصات فنی

سوزوکی ویتارا

سیتروئن C4 کاکتوس

پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۴۰ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ جلو
شتاب صفر تاصد ۱۰.۲ ثانیه ۹.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۴ لیتر (ترکیبی) ۴.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۷ گرم/کیلومتر ۱۱۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۷ لیتر ۵۰ لیتر
وزن ۱۲۱۰ کیلوگرم ۱۰۴۵ کیلوگرم
طول ۴.۱۷ متر ۴.۱۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۰ متر ۲.۵۹ متر
حجم صندوق بار ۳۷۵ لیتر ۳۵۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۶,۰۰۰ پوند ۱۷,۹۶۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10102157]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    قطعا سیتروئن بدون شککک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نمیدونم چرا سوزوکی فکری بحال ویتارا نمیکنه؟؟؟
      دیگه یواش یواش داره شبیه ماشینهای چینی نسلهای اولیه از مد افتاده بازار خودمون میشه
      و باز هم تغییری نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ash

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (376 ديدگاه)

        حس میکنم نسبت به نسل تو ایرانش کوچیک تر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          کوچک‌تر نشده، مدل داخل ایران مدل گرند ویتارا هست اما این مدل فقط ویتارا اسمش هست. نمونه‌ی بلعکسش سانتافه که داخل ایران، سانتافه اسپورت هست و همه فقط بهش میگن سانتافه اما سانتافه در خارج دو مدل گرند از نظر ابعاد بزرگتر از سانتافه اسپرت هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. saeed

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    فکر کنم اولین چیزی که تو این دوئلها مشخص شد علاقه وحشتناک ما ایرانیها به برند مزداس (حداقل افراد تو این سایت )که الیته یکیش خود من هستم !مثلا تو دوئل قبلیه این کلاس کونا از هر لحاظ سرتر بود (من مزدا cx3 سوار هم شدم البته رانندگی نکردم باهاش اما کونارو از نزدیک ندیدم اما با تمام علاقم به مزدا فکر کنم کونا سرتر بود و البته من خودم به مزدا رای دادم !!!!).
    بین این دوتا هم سیتروئن شکیلترو بهتره فنی در کل و سوزوکی هم نقطه قوتش ژاپنی بودنش هست به نظرم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. F22RAPTOR

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    سیتروئن ظاهر خاصی داره
    ولی ویتارا از لحاظ فنی کاملا برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرین

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (94 ديدگاه)

      از هر نظر ویتارا بهتره
      من از ظاهر سیتروئن هم خوشم نمیاد
      مثل یه چشم بادومی که زیر چشماش پف کرده
      سیتروئن فقط داشبوردش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهنام

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من از فرانسویا و اکثر چیزای فرانسوی بدم میاد
    اصلا اینا مایه ننگ بشریتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    هیچکدام…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    مطمعناً سیتروئن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Genius

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    فقط قیمت ها رو ببینید و از هفته دیگه بجای گریه بر مساله ای که قرنهاست بسر اومده برای حال و روز و عمر و جوونی بر باد رفته خودتون گریه کنید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amin

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    دوستان کسی خبری از تحویل سیتروئن ها نداره؟
    مال من که عقب افتاده و شرکت هم جواب درستی نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. (Saeed(peugeot

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط سیتروئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سیتروئن اون هم فقط برای ظاهرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sina7

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    فروش 4 ماهه سوزوکی رو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی دهقان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اگه اون صفحه اطلاعات سرگرمی رو داشبوردشون نبود فکر میکردم داشبورد پرایده چقد ساده اس داشبوردشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهران

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (108 ديدگاه)

    به نظر از همه نظر برگ برنده با ویتارا است به جز استایل(ظاهر)که واقعا استایل سیتروئن یه سرو گردن بالاتره. من موافقم که سوزوکی یه فکری برای استایل خودروهاش باید بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا