سیتروئن

معرفی رسمی دی اس 7 کراس‌بک E-Tense پلاگین هیبریدی

پیروی بیانیه‌ی پژو درباره تولید محصولات پلاگین هیبریدی جدید، زیرشاخه لوکس گروه خودروسازی پژو-سیتروئن جزئیات رسمی خودروی الکتریکی شده‌ی دی اس ۷ کراس بک E-Tense را منتشر کرد.


این شاسی‌بلند فرانسوی از قوای محرکه پلاگین هیبریدی‌ای استفاده می‌کند که شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و دو واحد الکتریکی می‌باشد. یکی از این پیشرانه‌های الکتریکی روی اکسل عقب نصب شده و بنابراین دی اس ۷ خودرویی چهار چرخ محرک می‌باشد. پیشرانه‌ی بنزینی قدرت ۱۹۷ اسبی داشته درحالی‌که هر پیشرانه الکتریکی هم ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. بنا به گفته دی اس، قدرت ترکیبی این خودرو برابر با ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۵۰ نیوتون متر می‌باشد.


مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۱۳.۲ کیلووات ساعتی داشته و محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی ایجاد می‌کند. همچنین این خودروی پلاگین هیبریدی می‌تواند در حالت رانندگی الکتریکی به حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت برسد.


خب صحبت از حالت‌های رانندگی شد و باید گفت دی اس ۷ کراس بک E-Tense به‌صورت پیش‌فرض از حالت بدون آلایندگی سود می‌برد اما این خودرو از حالت‌های اسپورت، هیبریدی و چهار چرخ محرک نیز برخوردار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شاسی‌بلند لوکس فرانسوی‌ها برابر با ۶.۵ ثانیه بوده و انتظار می‌رود آلایندگی آن کمتر از ۵۰ گرم در هر کیلومتر باشد.


نسخه‌ی جدید دی اس ۷ عملکرد مخصوص پلاگین هیبریدی همچون E-Save را خواهد داشت که به راننده اجازه می‌دهد تا انرژی کافی برای رانندگی در حالت الکتریکی را برای ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از سفر کسب کند.


دی اس می‌گوید مجموعه باتری این خودرو را می‌توان با استفاده از شارژر دیواری ۳۲ آمپری در ۲ ساعت شارژ کرد درحالی‌که شارژ باتری با سوکت معمولی ۸ ساعت طول می‌کشد.


بازوی لوکس پژو-سیتروئن ادعا کرده محصول جدیدش علیرغم دارا بودن مجموعه باتری همان فضای داخلی و بار مدل عادی را دارد. مدل پلاگین هیبریدی E-Tense همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی و رنگ بدنه‌ی جدید با نام خاکستری کریستال سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    طراحیش بیرونیش خوبه مخصوصا چراغ ها و رینک هاش ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    عاشق طراحی این ماشینم.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. F.A

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (125 ديدگاه)

    درود بر همه

    واقعاً با کلاس و زیباست و با طراحی بسیار خاص و متفاوت از همه ماشین های دنیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا