سیتروئن

سیتروئن به دنبال معرفی یک سدان پرچم‌دار در سال 2021

سیتروئن در حال کار روی یک سدان پرچم‌دار کاملاً جدید است که طبق انتظارات در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد


لیندا جکسون مدیر اجرایی این برند فرانسوی که در نمایشگاه خودروی شانگهای حضور داشت اعلام کرد این برند برای ساخت چنین خودرویی در موقعیتی ایده آل قرار دارد.


جکسون اظهار داشته است:

به منظور حضور در صنعت خودرو به عنوان برندی جهانی، ما باید سبد محصولاتی گسترده از خودروهای کوچک گرفته تا شاسی بلندها و خودروهای بزرگ را بسازیم. سیتروئن برای تولید یک خودروی بزرگ از اعتباری در حد و اندازه‌ی هر خودروساز دیگری برخوردار است. البته ما این کار را به روش سنتی انجام نخواهیم داد. برای خودروی ما بازار وجود دارد و در چند سال آینده شاهد تولید آن خواهیم بود.

اما زیر پوست چنین خودرویی معماری EMP گروه پژو-سیتروئن قرار خواهد گرفت که در حال حاضر تشکیل دهنده‌ی ساختار خودروهایی همچون واکسهال گرندلند ایکس و پژو ۵۰۸ است. این پلتفرم از پیشرانه‌های درون‌سوز و پلاگین هیبریدی پشتیبانی می‌کند اما سیتروئن در حال کار روی نسخه‌ای جدید از این پلتفرم است که از قوای محرکه‌ی الکتریکی هم حمایت خواهد نمود. اگرچه مشخص نیست که این سدان پرچم‌دار به‌صورت الکتریکی هم عرضه خواهد شد یا نه اما می‌دانیم نسخه‌ی الکتریکی ون اوپل ویوارو در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد بنابراین عرضه‌ی سدانی الکتریکی برای سیتروئن کار سختی نخواهد بود.

سیتروئن برای طراحی این خودرو از کانسپت Cxprience که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده الهام خواهد گرفت بنابراین احتمالاً شاهد خودرویی با فرم فست بک ۵ درب خواهیم بود.

Citroen-CXperience

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    سیتروئن ماشینای ما رو بده
    لازم نکرده به فکر پرچمدار باشه.به فکر بلایی باشه که سر خریدار ایرانی اومد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حتما پرچم دار با یه موتور یک و سه دهم لیتری با قدرت 400 اسب. برو بابا حداقل یه موتور 6 سیلندر بساز به جای این مسخره بازیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نویدی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    عجیبه، اسم دو خودروساز خیلی کم شنیده میشه…یکی همین سیتروئن، یکی هم مازراتی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا