سیتروئنطراحی

کوچ طراح اسبق ب‌ام‌و به سیتروئن فرانسه

در چند سال گذشته شاهد کوچ گسترده‌ی طراحان و مهندسان با استعداد آلمانی به کره جنوبی و به ویژه شرکت‌های هیوندای و کیا بوده‌ایم؛ اما این بار پیر لکلرک در حرکتی متفاوت به اروپا بازگشته است.


این طراح بلژیکی ۴۶ ساله در کالیفرنیا درس خوانده و بیش از یک دهه از دوران کاری خود را در ب‌ام‌و گذرانده است. اوج دوران کاری این طراح به طراحی محصولات M پرفورمنس ب‌ام‌و مربوط می‌شود.

او در سال ۲۰۱۳ به کمپانی گریت وال چین پیوست اما سپس به کیا پیوست. سرانجام او در حرکتی جدید به گروه خودروسازی پژو-سیتروئن پیوسته و سکان‌دار بخش طراحی سیتروئن خواهد بود.

او در جایگاه جدید خود زیر نظر طراح ارشد گروه پژو-سیتروئن یعنی ژاپن پیر پلیو کار خواهد کرد. پیش از این الکساندر مالوال مدیر طراحی سیتروئن بود اما مقصد جدید او فعلاً مشخص نشده است.

پلیو درباره مدیر طراحی جدید سیتروئن می‌گوید:

من بسیار مفتخرم که پیر لکلرک به ما پیوسته است. او شهرت و اعتبار زیادی در صنعت خودروی جهانی دارد. من متقاعد شده‌ام که او تمامی استعدادهای خود را وارد برند سیتروئن خواهد کرد و تجربه بین‌المللی او در جهت‌دهی به طراحی گروه پژو-سیتروئن مثمر ثمر خواهد بود.

لکلرک نقش پررنگی در طراحی مینی کانتری من، دومین نسل ب‌ام‌و X5 و اولین نسل X6 داشته است. او همچنین در زمان حضور در کمپانی‌های گیا و زاگاتو اقدام به طراحی کانسپت فورد استریت کا کرده بود.

مدیرعامل سیتروئن خانم لیندا جکسون درباره این جابجایی می‌گوید: “من باید از مالوال به خاطر همکاری در احیای زبان طراحی سیتروئن و کیفیت بالای کارهای او تشکر کنم. آرزوی بهترین‌ها را برای او دارم. با حضور پیر لکلرک در بخش طراحی سیتروئن من کاملاً مطمئنم که توانایی ما برای ایجاد خلاقیت در این بخش و تولید محصولاتی با طراحی قوی‌تر و تمرکز روی راحتی که ویژگی اصلی سیتروئن است بالا خواهد رفت.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پژو سیتروئن الان تو اوج هستن
    با اومدن پیر لکلرک قدرتشون افزایش پیدا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. آرین

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مثل اینکه سیتروئن واقعا ضعف طراحیشو جدی گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      برعکس ds خوب طراحی میکنه
      مستقل و بدون توجه به ماشین های بازار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    خیلی خوبه. همینکه از کیا برگشته اروپا حرکت مثبتیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا