سیتروئن

فیس‌لیفت DS 4 در دو نسخه

برند زیرمجموعه لوکس سیتروئن یعنی DS که دیگر نشان سیتروئن را هم حذف کرده برای مدل DS 4 خود به‌روزرسانی و پیشنهادهای جدیدی را آماده کرده است. خودروی شماره ۴ دی‌اس، اولین فیس‌لیفت خود را به همراه ویژگی‌های جدید همراه با معرفی یک نسخه جدید بلندبالا با نام کراس‌بک معرفی می‌کند.

DS 4 Crossback
DS 4 Crossback
قسمت جلوی خودرو شامل سپر، جلوپنجره و چراغ‌های LED تغییر کرده‌اند. بعلاوه مدل کراس‌بک با ۳۰ میلی‌متر ارتفاع سواری بیشتر و چرخ‌های آلیاژی مشکی رنگ، قوس گلگیرها و ضربه‌گیرهای مشکی، میله‌های سقف خاکستری درمجموع برای رانندگی در مسیرهای خارج از جاده لااقل از نظر ظاهری آمادگی بیشتری دارد.

DS 4 Crossback
DS 4 Crossback
New DS 4 Facelift
New DS 4 Facelift
به‌روزرسانی دیگر شامل رنگ‌های متفاوت برای سقف و اسپویلر و آینه‌های جانبی می‌باشد که شامل مشکی Perla Nera، بنفش Whisper، آبی Virtual و نارنجی کهربایی می‌باشند و با وجود رنگ‌های بدنه درمجموع ۳۸ ترکیب رنگ مختلف بدنه و سقف را می‌توان انتخاب کرد.

DS 4 Interior
DS 4 Interior
در داخل کابین، رودریها از جنس چرم ناپا و روکش‌های داخلی از نوع چرم نیمه آنیلین می‌باشند. DS 4 فیس‌لیفت نخستین خودروی گروه پژو سیتروئن است که با سیستم کارپلی اپل سازگار می‌باشد. یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی جدید برای کنترل تمامی توابع خودرو و همچنین سیستم ناوبری و سرگرمی به خدمت گرفته شده است. به لطف استفاده از این سیستم جدید، تعداد دکمه‌های داشبورد ۱۲ عدد کمتر از سابق است. بعلاوه ویژگی‌های دیگری چون دوربین دید عقب، نظارت بر نقاط کور، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز در فهرست تجهیزات استاندارد این خودرو به چشم می‌خورند.

شش پیشرانه مختلف برای مشتریان DS 4 قابل انتخاب می‌باشند. از این میان، سه موتور از نوع دیزلی و سه موتور بنزینی‌اند. خروجی این موتورها از ۱۲۰ اسب‌بخار آغازشده و در قوی‌ترین مدل به ۲۰۸ اسب‌بخار و ۲۸۵ نیوتن‌متر می‌رسد. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز برای نخستین بار روی این خودرو نصب شده است.

دی‌اس ۴ فیس‌لیفت به‌زودی در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (413 ديدگاه)

    زیباست
    کاش به ایرانم بیاد بخریمش
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلا عوارض و تعرفه گمرکی وجود نداره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      الکی مثلا!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خداییش خوشگله و دقیقا هنر تو طراحیش بکار رفته ولی برا ما ایرونی ها یه محصول از سیتروئن خیلی تو ذهنمون مونده که اونم همون زانتیای معروف بود ولی خداییش زانتیا برای بازار ایران خیلی ماشین خوبی بود من هنوزم از مگان بیشتر قبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      زانتیا محصول 1994 و مگان خودروی سال 2004 اروپا شد
      زانتیا فقط تو ایران طرفدار داشت چون در زمان عرضه فقط زانتیا و ماکسیما لوکس محسوب میشدن و رقیب دیگه ای نبود بهمین دلیل این دو ماشین بعد از سالها حکم اسطوره بودن رو تو ذهن بیشتر مردم دارن که کاملا نادرست و اشتباهه
      راستی زانتیا ایمنی بسیار پایینی داره و نمره خیلی پایینی از یورو ncap کسب کرد
      به نظر من چیزی از 405 اضافه نداشت بجز 4 تا کمک بادی روغنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان آرسنالی

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1885 ديدگاه)

        زانتیا جزو معدود خودروهایی هست که آمار آتیش گرفتنش پس از تصادف وحشتناکِ. تقریبا همه ی زانتیاها بعد از تصادفات سخت(منظور شاخ به شاخ با سرعت 70 به بالا) اتیش میگیرند و موتور تشریف میاره بغل راننده که علت اونم استحکام پایین ستون های A هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سعید

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (477 ديدگاه)

        با سلام خدمت اقا رضا
        دیگ بابا به قول معروف شما نزن تو سر مال دیگ زانتیا و چارصدوپنجو یکی میکنی بابا بیخیال
        بعدشم من به امار ان سی ای پی نگا نمیکنم بلکه اون خاطره تلخ میاد تو ذهنم که تعدادی از دوستام تو یه زانتیا و یه مگان از جده خارج شدن با شرایط یکسان اما از مگان یه نفر فوت کرد ولی از زانتیا هرسه سالم بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (512 ديدگاه)

          زانتیا از نظرایمنی افتضاحه..انگار ادم سوار تابوت شده مستقیم اماده اون دنیا…قدرت موتور خیلی خوب وهندلینگ عالی هرکسی رو تشویق به سرعت میکنه درکنار ایمنی بسیار بسیار بد…درحد پراید مدل 90به پایین که موقع تست تصادف فقط بخاطر داشتن ایربگ دوستاره ایمنی رو دریافت کرد..یعنی ایربگ نداشت فقط یک ستاره!!!!
          ماشالا مصرف سوختشم استهلاکش محشره!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. The Best Or Nothing

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        آقا رضا به جای این حرفا اول شما برو یه زانتیا رو حدود 1 ماه تست کن بعد بیا اینجا بگو زانتیا چیزی از 405 اضافه نداره
        دوستانی که زانتیا دارن حرفمو دقیقا میفهمن
        خدا شاهده با سرعت 170 از پیچ خطرناکی بدون هیچگونه ترس و لغزشی رد شدم ولی اگه 405 بود با اون سرعت الان دیگه باید فاتحه طرفو میخوندی
        تو رنج خودش بهترین هندلینگو داره حتی تو تعادلی در پیچ ها از ماکسیما هم بهتره که همه ی اونو مدیون سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          170 تا تو پیچ؟
          احتمالا سوار ماشین ردبول RB11 تو پیست مونزا بودی که تونستی این رکورد رو بزنی
          اگه این 4 تا کمک اینقد هندلینگ بهتر میکنه پرا فراری و ب ام و و غیره استفاده میکنن؟!
          تا حالا شده تو مجلات معتبر کسی از هندلینگ محصولات سیتروئن بعنوان نقطه قوتش بحث کنه؟؟ چه برسه به محصول 20 سال پیششون
          اصولا هدف از طراحی سیستم های تعلیق بادی کسب نرمی و راحتی بیشتر بوده که دقیقا نقطه مقابل هندلینگه..
          اون ماکسیمایی هم که فرمودین سر پیچ عقبش منحرف میشه ولی از دید شما انگار سنگ محک ماکسیماست.
          تا زمانی که ما این تصورات و تفکرات غلط رو داشته باشیم ایران خودرو و سایپا همچنان به ظلم و ستمشون ادامه میدن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. The Best Or Nothing

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (56 ديدگاه)

          170 تا تو پیچ؟
          اگه ECUت تیون باشه بله 170 تا تو پیچ
          اگه سیستم DTM داشته باشی بله 170 تا تو پیچ
          اگه سیستم ترمزت تیون باشه اونم بله 170 تا تو پیچ
          مثل اینکه شما تو ایران زندگی نمیکنی که داری هندلینگ زانتیارو با فراری و بی ام و مقایسه میکنی.شما از 1 میلیون تا 100 میلیون ماشینی نام ببر که هندلینگش در حد زانتیا باشه
          و در نهایت بله باید تصورات و تفکرات غلط نداشته باشیم تا شما نیای اینجا و جوری حرف بزنی که انگار فراری داریو هندلینگ اونو به رخ ما میکشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. اریک

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (103 ديدگاه)

          به قول رضا شما زانتیا رو با هایپر کار اشتباه گرفتی.
          شاید پیچش پیچ نبوده ! اگر بود اون توپ نارنجی هست تو موتور میدونی که، ژامبون پمپ روغن رو میگم ، می ترکید از فشار
          در ضمن تیون ای سی یو و ترمز هیچ ربطی به تحمل “شتاب جی” نداره
          هندلینگ bmw2002 خیلی بیشتره کاری به فراری … نداریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      تو فرانسه فقط بوگاتی رو قبول دارم……………. بقه ی کارخونه ها فقط ابروی فرانسه رو بردن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    من تو یه مقاله ای از پدال نظر گذاشته بودم چرا خودروسازان داخلی مهندسان و طراحان خودروساز رو از کشورهای صاحب نام جذب نمیکنن تا به خودروسازیشون کمک کنه!!خوب میدونیم همه چیز الان پول شده اگه خودرو سازا چندمیلیون دلار خرج کنن بهترین مهندسا با کله میان ایران!حالا وزیر صنعت و معدن گفته ایرانخودرو قرار یکی از طراحان صاحب نام ایتالیایی رو بیار تا تو طراحی بهشون مشاوره بده!فعلا در حال مذاکره هستن.حالا سوالی که پیش میاد اینکه چرا خودرو سازان تو این37سال چرا این کار رو نکردن؟؟جوابش خیلی اسونه !!خودروسازا تا الان هر اشغالی رو که میزدن ملت بدون اینکه اعتراض کنن برای خریدش صف می بستن.الان ولی چون صدای ملت در اومده از بی کیفیتی و فروش خودرو داره میاد پایین الان خودروسازا به این فکر افتادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      طراح ایتالیایی مبخوان بیارن میدونی چرا؟!
      چون دیگه نمیدونن چجوری 405 جدید درست کنن و اسم جدید براش بزارن

      البته احتمالا طراح برتر مسابقات مهد کودک های حومه روم رو میخوان بیارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی(ساروی)

        ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        دقیقا دلیل نداره چون اونا گفتن ایتالیایی داریم میاریم مافکر کنیم طراح های فراری و لامبورگینی و پنین فرارا میخوان واسشون طراحی کنن نه برادر از این خبرا نیست همون مهد کودک اطراف رم درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    طراحی خارجی اون به خصوص در قسمت عقب جسورانه نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    دریچه های هوا داخلش رو نیگا !!! یادی کرده از پدر جدش پژو 405

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. rapbaz

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دوستان شرمنده ربطی هم به مطلب نداره …

    – ﺍﮔﻪ ﺁﻟﻤﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺳﺎﺧﺖ ﺁﻟﻤﺎﻥ
    ﺑﺨﺮﯾﺪ،ﻓﻘﻂ ﻧﺼﻒ ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﻧﺼﻒ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﻟﺖ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ????

    واقعا اینطورِ یا شایعات تلگرامیه؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کشور های دیگه فقط بابت خودرو های پاک یه درصد مبلغ تشویقی در نظر میگیرن و گرنه هیچ چیز دیگه ای نیست … شنونده باس عاقل باشه

      تازه آلمان 47 درصد مالیات بر درآمد داره …. یعنی بیشترین مالیات در دنیا

      http://fa.tradingeconomics.com/germany/personal-income-tax-rate

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      اره داداش درسته . واسه المانیا ماشینی که میخرن نصف قیمتن در میاد. چه حالی میکنن اونجا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. RAYAN

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    وزیر صنعت ایران تحریم‌کنندگان خرید خودروی داخلی را ضدانقلاب خواند

    محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در واکنش به کمپین نخریدن خودروهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، حمایت از این اقدام را “گناه و خلاف” دانست و گفت: “هر کس این را بگوید ضدانقلاب است”.

    آقای نعمت‌زاده انتظار مردم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی را “بسیار طبیعی” خواند، اما ارزان شدن محصولات داخلی را در شرایط فعلی رد کرد.

    او گفت: “همین که پس از توافق (هسته‌ای)، قیمت خودروها افزایش نیافت و تثبیت شد به معنای کاهش قیمت است.”

    از چندی پیش کمپینی با عنوان “خرید خودروی صفر ممنوع” در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی راه افتاده که گستردگی دامنه آن واکنش رسانه‌ها و مقام‌های مسئول را به دنبال داشته است.

    حامیان این کارزار، تفاوت قیمت تمام‌شده خودروهای ساخت داخل با قیمت فروش آن به مشتری را بیش از اندازه می‌دانند و تلاش می‌کنند مردم را از خرید خودروی صفرکیلومتر ساخت داخل منصرف کنند.
    در انتظار محصولات خارجی

    آقای نعمت‌زاده امروز دوشنبه ۹ شهریور در نشستی خبری کمپین نخریدن خودرو را “خیانت به منافع ملی” خواند و کاهش قیمت را در شرایط فعلی به ضرر خودروسازان دانست.

    او با اشاره به تولید روزانه بین ۴ تا ۵ هزار دستگاه خودرو در ایران، انباشت خودروهای تولید داخل در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی را مسئله‌ای طبیعی خواند و دلیل آن را فاصله زمانی بین سفارش و تحویل خودرو عنوان کرد.

    به نظر می‌آید اشاره وزیر صنعت ایران به تصاویری است که از پارکینگ خودروسازان دست‌به‌دست می‌شود و با استناد به آن گفته می‌شود که فراخوان‌ تحریم خودروهای ساخت سایپا و ایران‌خودرو باعث کاهش فروش آنها و انباشت محصولاتشان شده است.

    چشم‌انداز لغو تحریم‌های ایران باعث شده است که بعضی شرکت‌های خودروسازی اروپایی مذاکره برای بازگشت به ایران را آغاز کنند. این شرایط انتظار ورود محصولات خارجی و به تبع آن شکستن قیمت خودروهای داخلی را ایجاد کرده است.

    بر همین اساس حامیان کمپین تحریم خرید خودروی ایرانی از مشتری‌ها می‌خواهند که مدتی صبر کنند.

    اما احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، چندی پیش این تصمیم را اشتباه خواند و از مردم خواست تحت تاثیر این گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرند “زیرا اگر شرکت‌های داخلی را درحین تحویل خودرو ببینند با موجی که بر علیه خودروسازان در حال حرکت است، همراه نمی‌شوند”.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اینا به مردم میگفتن متوهم

      اما ظاهرا خودشون توهم زدن…

      واقعا حق با وزیره! مگه میشه کسی 405 با این همه امکانات یا پارس 40 میلیونی رو نخواد یا از ایمنی پراید ناراضی باشه؟ مگه داریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سارا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (217 ديدگاه)

    نه خداییش این کجاش لوکسه ؟ آدم میخواد ماشین لوکس با قیمت متوسط بخره آلمانی میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالی شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohammadreza

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (223 ديدگاه)

    طراحی داخلیش آدمو یاد طراحی ماشین های دهه ۹۰ میلادی میندازه مخصوصا طراحی های پژو و اصلا هم مدرن ، به روز و لوکس نشون نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    آرش عزیز اینا همش حرفه برا اینکه مردمو آروم کنن،چن سال پیش هم گفتن ی طراح آلمانی(اسمش یادم رفته)قرارداد پنج ساله با ویرانخودرو بسته ک همش حرف بود!اینا بهانس اگه هم بیاد نمیذارن کاریو پیش ببره چون صرفه اقتصادی نداره،در عوض طرح های خودرو های قدیمی شرکتای دیگه رو مفت میخرن و با قیمت گرون میفروشن(چون دیگه فناوری قدیمی برای شرکت سازندش ارزش نداره و درخودرو های جدیدش دیگه نیازی ب اونا نداره و از طرفی بازار محصولات جدیدشو تهدید نمیکنه و چون فناوری قدیمی خواهان نداره اونو مفت ب ویرانخودرو میفروشن تا مردمو تیغ بزنه)
    در مورد این خودرو ب نظرم کیفیت و تکنولوژی بالایی داره ولی اصلا طراحی جذابی نداره مخصوصا داشبوردش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali2240

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ایرانیان عزیز!
    توجه فرمایید لطفا

    آقای یکه زارع را می شناسید؟!

    ایشان مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو هستند که در برابر خواست ملت حرف زده اند (۸شهریور ۹۴)و گفته اند که قیمت خودروهای داخلی کاهشی نخواهد داشت و تصاویر هوایی که در شبکه های اجتماعی از انبار خودرو ها پخش شده است متعلق به سال ۹۲می باشد و به نوعی خواسته بگویید که ما خودرسازان وضعمان خوب است و ملت بزرگ و بافرهنگ ایران اگر خواسته ای دارند، بی خود کرده اند!

    آقای یکه زارع!
    بهتر است در جریان باشید که ما ایرانیان برای یک بار هم که شده میخواهیم به همه ی شما این قضیه را اثبات کنیم که مال و جان ملت ایران مضحکه ی دست شما نمی باشد.

    پس آقای گرامی!
    ما خودروی صفر کیلومتر شمارا نمی خریم و شما هم قیمت ها را کاهش ندهید!(به عبارت دیگر بگردین تا بگردیم) تا شاهد باشین بعد از گذشت چندین ماه ما ایرانیان بر حرف خودمون استواریم حتی اگر شما تغییری در قیمت ها ندهید و بعدها متوجه بشیم شمایی که در برابر خواست ملت مقاومت میکنید ضرر کردید یا ملت فهیم ایران(جوجه را آخر امسال میشماریم آقای عزیز!).

    مخاطب این نوشته مدیرعامل شرکت ایران خودرو می باشد. پس لطفا تا آخر این هفته در هر گروهی که هستید چندبار کپی کنید تا به دستشان برسد که ما در “کمپین نخریدن خودرو صفر کیلومتر” بیشتر از هربار دیگر در تاریخ مصممیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پرهام

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عقبش شبیه پورش کاینه درکل طراحیش ظرافت داره و من از این خوشم اومد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جلو پنجره هم که شبیه خیلی از محصولات کمپانی های دیگست
    خودتون قضاوت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. HELL CAT

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    طراحی فرانسوی ها خیلی جذابه ولی پر استهلاک هستند اکثر ماشین هاشون البته نه همه اکثریت من زیاد طرف این مدل نمیرم مگر اینکه انتخابی نباشه ولی خداییش جذابه
    (پراستهلاک در لغت فارسی به معنای بی کیفیت نیست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. AHMADREZA

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ببخشید دی اس مال سیتروءن هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    استایل کلی اش شبیه اینفینیتی qx70 شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا