سیتروئن

رؤیت محصول ارزان‌قیمت سیتروئن برای بازار هند

اندکی پس از شروع به کار تولید سیتروئن C5 ایرکراس در هند، این خودروساز فرانسوی به دنبال تولید یک رقیب ساب کامپکت برای کلاس خودروهای ارزان‌قیمت در این کشور پرجمعیت می‌باشد. خودروی موردبحث که شاید در آمریکای جنوبی نیز عرضه شود محصولی کم‌هزینه است که برای گسترش حضور استلانتیس در بازارهای نوظهور طراحی شده است.

ورود سیتروئن به بازار هند با تلاش‌های فراوانی همراه بوده است. حضور اول این برند در هند با وقوع بحران مالی سال ۲۰۰۸ همراه شد و جدیدترین تلاش آن‌ها نیز به دنبال تکرار موفقیت رنو کوئید خواهد بود.

البته خودروسازان اروپایی معمولاً در بازارهای آسیایی که اهمیت بیشتری به قیمت می‌دهند معمولاً موفق ظاهر نشده‌اند و محصول جدید سیتروئن در این کشور نیز می‌تواند با حضور خودروهایی همچون کوئید و کیگر و محصولات هندی ماروتی، تاتا و ماهیندرا تحت تأثیر قرار گیرد.

این خودروی ارزان‌قیمت که با کد CC21 شناخته می‌شود قرار است بر پایه همان پلتفرم C3 ایرکراس اروپایی تولید شود. این خودرو یک هاچبک کراس اوور مانند کوچک خواهد بود که ابعادی بزرگ‌تر از رنو کوئید و ماروتی آلتو داشته و با محصولاتی همچون رنو کیگر، هیوندای Venue، تاتا نکسون و کیا سونت رقابت خواهد کرد.

احتمالاً این خودروی ارزان‌قیمت از پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر استفاده خواهد کرد و نسخه پرچم‌دار به پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو مجهز خواهد بود. شاید یک مدل دوگانه‌سوز خاص بازار هند نیز تولید شود و در سال‌های بعدی نیز نسخه تمام الکتریکی آن عرضه شود.

اگرچه در تصاویر جاسوسی منتشر شده نمی‌توان چیز زیادی را تشخیص داد اما واضح است که نمای جلوی این خودرو مشابه سایر محصولات سیتروئن خواهد بود. پروتوتایپ CC21 ارتفاع بالاتری از سطح زمین داشته و برای جاده‌های هند و دیگر کشورها ایده آل است. همچنین ابعاد کوچک و اورهنگ های کوتاه نشان دهنده طول کمتر از ۴ متر این خودرو هستند.

انتظار می‌رود محصول جدید سیتروئن در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی شده و عرضه آن پیش از پایان سال ۲۰۲۱ صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (594 ديدگاه)

    خوشگل به نظر میرسه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. (Saeed(peugeot

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    بسیار هم عالی ….

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا