سیتروئن

معرفی سیتروئن C3L برای چین، سدانی که می‌خواهد کراس‌اوور باشد!

تصاویری از محصول جدید سیتروئن برای بازار چین بنام C3L منتشر شده است. این خودرو در اصل نسخهٔ سدان از کراس‌اوور سیتروئن C3-XR است که از سال ۲۰۱۴ در چین عرضه می‌شود. C3L توسط جوینت ونچر دانگ‌فنگ پژو-سیتروئن ساخته شده و با توجه به این تصاویر، بخش زیادی از ظاهر آن با برادر کراس‌اوورش مشترک است.

از جلو تشخیص تفاوت C3L با C3-XR بسیار دشوار است زیرا چراغ‌های جلوی آن‌ها یکسان است و در اینجا نیز همان دی‌لایت‌های LED عمودی در ورودی‌های هوای زاویه‌ای و جلوپنجرهٔ بیضی‌شکل نسخهٔ کراس‌اوور به چشم می‌خورند؛ اما C3L در عقب کاملاً از C3-XR متمایز شده است.

در تلاش برای حفظ فضای داخلی، سیتروئن در این سدان کراس خط سقف صاف و بدون شیبی را ایجاد کرده که در انتها به پنجرههای عقب تقریباً عمودی می‌رسد. با توجه به اینکه درهای عقب C3L نسبت به نسخهٔ کراس‌اوور تغییری نداشته‌اند، ستون C خودرو بسیار پهن شده که در مقایسه با سدان‌های مدرن امروزی نمای بسیار عجیب و زشتی دارد. در عقب نیز فرم کلی چراغ‌ها و سپر شباهت زیادی به C3-XR دارد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که این دو قسمت بازطراحی شده‌اند.

C3L جدید ۴,۵۰۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۴۸ میلی‌متر عرض و ۱,۵۱۳ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۵۵ میلی‌متر است. این سدان کراس صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. سیتروئن C3L از سه‌ماههٔ جاری با قیمت پایه‌ای در حدود ۱۱۰ هزار یوآن معادل ۱۵,۵۷۵ دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (242 ديدگاه)

    واقعا طراحی افتضاحی از آب درآمده، یا رومی روم یا زنگی زنگ، این دیگه چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Enzo

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    وقتی میگن قیمهارو ریختی توماستا یعنی این .طراحش فککنم خودش عاشق سدانه ولی دوست دخترش عشقه شاسی داره .خب بایدم این ماشین این شکلی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سدان شاسی میخوای بزنی بزن ولی حداقل پشتشو فست بک میزدی – حداقل از عمق فاجعه کاسته میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    مثل ماشینای شوتی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کاش آمار درستی بود نشون میداد اصلا کسی این لگنو خریده؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    دوست عزیز هر خودروسازی یک یا چندین مدل شکست خورده تو سبد محصولاتشون دارند …‌از بی ام و بنز بگیر تا پژو و فولکس ….

    ولی بعید میدونم هیچ جای دنیا به سیتروئن بگن لگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3528 ديدگاه)

    بنظر من بدرد ایران میخوره.
    چون ارتفاع کفش از زمین زیاده و تو چاله چوله های خیابونا کفش نمیگیره
    اون زه های دورش هم بازم بدرد ایران میخوره یکی از بغل بماله ( چیزی که تو ایران خیلی معموله) کمتر آسیب میبینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا