سیتروئن

معرفی یک سیتروئن C3 جدید و اختصاصی برای هند و آمریکای جنوبی

نسل سوم هاچ‌بک ساب‌کامپکت سیتروئن C3 سال گذشته فیس‌لیفتی را تجربه کرد که آن‌را برای چند سال دیگر در بازار حفظ می‌کند. مدل C3 ایرکراس هم امسال بروز شد تا بتواند همچنان در سگمنت B کراس‌اوورهای اروپا رقابت کند. خب پس این C3 که حالا معرفی شد چیست؟ به گفتهٔ سیتروئن، این یک هاچ‌بک مدرن است که برای هند و آمریکای جنوبی توسعه پیدا کرده و ظاهر آن به‌وضوح از کراس‌اوورها الهام گرفته است.

برای اینکه این C3 جدید از مزیت‌های مالیاتی خودروهای زیر ۴ متر هند بهره‌مند شود، طول آن ۳.۹۸ متر است اما فاصلهٔ محوری ۲.۵۴ متری آن مشابه C3 اروپایی است و به همین دلیل احتمالاً بر اساس همان پلت‌فرم PF1 پژو-سیتروئن ساخته شده است. بااین‌حال، این C3 به دلیل برخورداری از دماغهٔ بلند، روکش‌های پلاستیکی بدنه، گلگیرهای برجسته، صفحات محافظ نقره‌ای‌رنگ و ریل‌های روی سقف، بیشتر شبیه به کراس‌اوور به نظر می‌رسد تا یک هاچ‌بک. فاصلهٔ ۱۸۰ میلی‌متری از زمین در ترکیب با اوورهنگ‌های کوتاه نیز عملکرد مناسبی را در مسیرهای ناهموار فراهم خواهد کرد.

C3 جدید در طراحی دنباله‌روی دیگر محصولات سیتروئن است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان چراغ‌های دوقلو هستیم که در امتداد جلوپنجره کشیده شده‌اند. همچنین نمای بیرونی این خودرو قابلیت شخصی‌سازی زیادی هم دارد زیرا سیتروئن رنگ‌های مختلفی را برای قسمت‌هایی مثل قاب مه شکن‌های جلو، سقف و آینه‌های جانبی ارائه می‌کند.

داخل این کراس هاچ‌بک فرانسوی هم به لطف ترکیب رنگ‌ها، دریچه‌های تهویهٔ خاص سیتروئن و تریم تزئینی روی داشبورد، بسیار مدرن به نظر می‌رسد. C3 به یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است که بزرگ‌ترین نمونه در این کلاس محسوب می‌شود و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. پشت غربیلک فرمان آشنای خودرو هم یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی جای گرفته و برای شارژ گوشی‌های هوشمند نیز پورت‌های USB تعبیه شده است.

در طراحی C3 راحتی و کارایی بسیار موردتوجه بوده است و به همین دلیل برای آن صندلی‌هایی عریض با فوم نرم، فضای زیادی برای سرنشینان عقب (۶۵۳ میلی‌متر فضای پا)، محفظه‌های متعدد برای قرار دادن اشیاء در کابین و صندوق بار ۳۱۵ لیتری در نظر گرفته شده است. سیتروئن هنوز اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های C3 منتشر نکرده اما دایرهٔ چرخش آن ۱۰ متر اعلام شده که چابکی بالایی را در مناطق شهری به همراه خواهد داشت.

عرضهٔ سیتروئن C3 جدید در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ در ابتدا در هند آغاز خواهد شد. این کشور به‌زودی به سومین بازار بزرگ خودرو در دنیا تبدیل می‌شود و سیتروئن که در سال ۲۰۱۹ وارد این بازار شد، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای این کشور پرجمعیت آسیایی دارد. این شرکت امسال C5 ایرکراس را در هند عرضه کرد و تا سال ۲۰۲۴ سه مدل بین‌المللی دیگر را هم به بازار این کشور خواهد فرستاد.

C3 جدید پس از هند به بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اروگوئه، پرو و اکوادور خواهد رسید. نمونه‌های فرمان راست این خودرو برای بازار هند در کارخانهٔ چنای در همان کشور تولید می‌شوند درحالی‌که نمونه‌های فرمان چپ برای آمریکای جنوبی در برزیل به تولید می‌رسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مزیت مالیاتی زیر ۴متر!!! این چه قانون مسخره اییه دیگه؟!😑 باز خوبه تو ایران کسی کاری به طول ماشین نداره! حالا چه ۳متر باشه چه ۵متر!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من فرانسوی فن هستم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. یوسف

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نمیدونم قیمتش چقدره اما به عنوان یک گزینه اقتصادی خودروی جمع و جور و جذابیه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بد نیست طراحیش، اما بین 3 هم خانواده پژو2008، کپچر و C3 به شخصه کپچر 2022 را ترجیح میدم. یه زمانی قرار بود ورژن RS کپچر هم تولید بشه که نشد. این اتفاق میوفتاد واقعا یکی از بهترین کراس اورهای کامپکت دنیا میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اصلا کپچر کامپکته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        کپچر و 2008 دقیقا در یک سگمنت هستند در کنار مثلا فولکس T-ROC. از یک دیدگاه اینها را small suv میگند و از دیدگاهی دیگه compact crossover. ضمن اینکه مثلا فرض کنید خودروی A در کلاس small باشه. خودروی B در کلاس بالاتر یا mid-size. حال بنده به عنوان تولید کننده، خودرویی طراحی میکنم دقیقا همه ابعادش مابین A و B. کلاس این خودرو چی میشه؟ بنابراین زیاد به این مباحث اعتنا نباید کرد و همون کامپکت کراس اور، بهترین توصیفشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. حیدر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    خوب شده مخصوصا اون چراغ های عقبش که خیلی ساده بود و از اون سادگی در اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا