سیتروئن

نسل جدید سیتروئن C5 سال 2020 معرفی خواهد شد

سیتروئن در اوایل سال جاری، به عرضهٔ سدان متوسط خود یعنی C5 در اروپا خاتمه داد و درنتیجه سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی این شرکت نیز کنار گذاشته شد؛ اما مدیرعامل سیتروئن خانم «لیندا جکسون» در نمایشگاه فرانکفورت تأیید کرده است که نسل جدید یا سوم C5 در سال ۲۰۲۰ معرفی شده و در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

البته مسلماً ما در مورد نسخهٔ اروپایی C5 صحبت می‌کنیم چراکه این خودرو همچنان در چین تولید می‌شود و حتی به‌تازگی مورد فیس‌لیفت هم قرار گرفته که در نمایشگاه شانگهای در اوایل سال جاری رونمایی شد. این C5 جدید که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید، در ظاهر تغییرات نسبتاً زیادی را تجربه کرده است که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، تغییر جلوپنجره، سپرهای جدید و تغییر گرافیک داخلی چراهای عقب می‌شود.

در کابین این سدان فرانسوی نیز تغییرات قابل‌توجهی اعمال شده و به صفحه آمپر تمام دیجیتال و یک نمایشگر هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شده است. پیشرانه‌های C5 فیس‌لیفت شامل یک واحد ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ بزرگ‌تر ۱.۸ لیتری با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود؛ اما همان‌طور که گفته شد، این C5 صرفاً مخصوص بازار چین بوده و فقط در این کشور عرضه می‌گردد.

اما دلیل اینکه سیتروئن تا پایان دههٔ جاری C5 را در اروپا عرضه نخواهد کرد این است که این شرکت فرانسوی در حال حاضر کارهای مهم‌تری دارد. به گفتهٔ خانم جکسون، جداسازی دی‌اس به‌عنوان یک برند لوکس مستقل موجب ایجاد شکاف‌هایی در سبد محصولات سیتروئن شده که باید هرچه زودتر پُر شوند؛ اما طبق اعلام وی، خرید اوپل/واکسهال تأثیری بر استراتژی آیندهٔ سیتروئن نخواهد داشت.

از سوی دیگر، همان‌طور که گفته شد، C5 آخرین خودروی سیتروئن بود که از تعلیق هیدروپنوماتیکی قدیمی این شرکت استفاده می‌کرد؛ اما این سازندهٔ فرانسوی در نمایشگاه شانگهای امسال کراس‌اوور جدیدی بنام C5 ایرکراس را معرفی کرد که اولین خودرویی است که از سیستم تعلیق جدید سیتروئن استفاده می‌کند. این سیستم تعلیق جدید که به‌تازگی توسعه پیدا کرده است، از کمک‌های هیدرولیکی سود می‌برد و جایگزین سیستم تعلیق سنگین‌تر و پیچیده‌تر هیدروپنوماتیکی قدیمی شده است.

C5 ایرکراس با این سیستم تعلیق جدید و منحصربه‌فرد، اواخر امسال در بازار اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که انتظار می‌رود نسل آیندهٔ C5 نیز از این سیستم استفاده کند؛ اما لیندا جکسون گفته است که این سیستم تعلیق انحصاراً در محصولات سیتروئن استفاده می‌شود که این یعنی محصولات آیندهٔ اوپل نمی‌توانند از این تکنولوژی جدید استفاده کنند.

Citroen C5 Aircross

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یکی از ماشینایی که هنوزم شیک و دوست‌داشتنیه، آخرین سری C5ه که وارد بازار ایران شد، واقعا خاص و خوش‌چهرست اما حیف که موتور ضعیفی داره.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا تو طراحی قسمت جلوی ماشین اینقدر عجله کردن
    افتضاحه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا