طراحی

جایزه بهترین طراحی خودروهای مفهومی الکتریکی

مسابقه طراحی خودروهای الکتریکی جمع و جور و پیشرفته که توسط موسسه ELVA با همکاری انستیتوی مهندسی خودرو ika  و با بودجه اتحادیه اروپا در چارچوب یک طرح مشترک توسعه و تحقیق برگزار شد، شش طرح مفهومی را از بین طرح های رسیده انتخاب کرد که در صدر این فهرست سه خودروی برقی Worm-e  که توسط طراح اسپانیایی طراحی شده، رنوی Bugaboo از طراحی مجارستانی و  Kabuki از طراحی ایتالیایی قرار دارند.

Kabuki Concept by Enrico Gatto
Kabuki Concept by Enrico Gatto

در این مسابقه باید خودروهایی با چهار چرخ و اتاق ۴ تا ۵ نفره و ۷۵ تا ۱۲۵ لیتر حجم برای فضای قرارگیری باتری ها طراحی می شد. همه شرکت کنندگان در بخش نهایی در جایزه  ۱۰ هزار یورویی شریک می شوند. در مرحله بعدی شرکتهای رنو، فیات و فولکس واگن هر کدام مسئول و حامی یک طرح خواهند بود.

Worm-e Concept by Jorge Briosca
Worm-e Concept by Jorge Briosca

به جرات می توان گفت که جای طراحان با استعداد و جوان ایرانی در این مسابقه به شدت خالی بود.  می توانید شش طرح برگزیده را از این لینک مشاهده نمایید.

Renault Bugaboo Concept by Laszlo Fogarasi Benko
Renault Bugaboo Concept by Laszlo Fogarasi Benko

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    واقعا که مزخرفه…..

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا