دوج

جدیدترین آمار فروش کابوی‌ها: این چلنجرِ پیشرو!

داج چلنجر به عنوان خودرویی سالخورده کاملاً سورپرایز کننده ظاهر شده و توانسته از نظر فروش بالاتر از شورولت کامارو و فورد موستانگ قرار گیرد.


بنا به گزارش فیات-کرایسلر، داج چلنجر فروش ۱۸۰۳۱ دستگاهی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی داشته که افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. البته این خبر برای شورولت یا فورد خوب نیست زیرا هر دو خودروساز شاهد افت فروش در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

فورد موستانگ فروش ۱۶۸۲۳ دستگاهی در مدت یاد شده داشته که افت ۱۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش شورولت کامارو نیز با افت ۱۵ درصدی به ۱۲۲۷۵ دستگاه رسیده که حاکی از اوضاع ناخوش این خودرو است.


اگرچه چلنجر این بار برنده شده اما در آمار فروش کلی همچنان به تعقیب موستانگ می‌پردازد. فورد موستانگ از آغاز سال تاکنون فروش ۵۵۳۶۵ دستگاهی داشته که نسبت به فروش ۴۶۶۹۹ دستگاهی چلنجر کاملاً بیشتر است. شورولت کامارو هم با فاصله‌ی قابل‌توجهی در تعقیب دو رقیب بوده و فروش ۳۶۷۹۱ دستگاهی را ثبت کرده است.


اگرچه اوضاع چلنجر در سه‌ماهه سوم سال جاری خوب بوده اما فروش ابتدای سال تاکنون آن افت ۱۱ درصدی را نسبت به سال پیش داشته است. همین داستان درباره‌ی موستانگ و فورد هم صادق است زیرا فروش این دو خودرو به ترتیب ۷.۶ و ۱۰.۱ درصد کاهش داشته است.


مشخص نیست که دلیل این افت فروش چیست اما داج قبلاً به برخی از فاکتورهای موفقیت چلنجر همچون رنگ‌های بدنه‌ی زیاد و کابین جادار اشاره کرده است. این خودرو همچنین تنها عضلانی بازار با سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر استاندارد است. البته داج نسخه‌های سفارشی و پرفورمنس این خودرو همچون هلکت Redeye را نیز عرضه کرده که در افزایش فروش این خودرو بی‌تأثیر نبوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کامارو و مستانتگ بیشتر شبیه اسپورت های جدید شدن حتی موتور ۴ سیلندر هم دارن
    ولی چلنجر یه ماسل کار اصیله بزرگ سنگین وزن فولادیه که خیلی جا دارو راحته عمده فروش ۸سیلندر هاشه البته موتور کوچکش هم ۶ سیلندر ۳.۶ لیتریه ۳۰۰ اسبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یانکی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    به این آمار چاجر رو هم باید اضافه کرد.باید به طراح های چلنجر چارجر دورانگو و گرند چروکی جایزه داد.چندین سالها که این4 عشق تولید میشن و هر روز بهتر از دیروز راستی کرایسلر300 رو هم یادم رفت.امید وارم اگر خواستن نسل جدیده اینا رو مخصوصا چلنجر رو بزنن فقط پلتفرم جدید و نمای داخلی جدید رو اراعه کنن.اصلا دوست ندارم چلنجر حتی اسم نسل جدیدش بیاد.شورولت هم باید مسیر داج رو پیش بگیره نسخهای متفاوت و قدرت ویرانگر زنده کردن اسمهای خاطره انگیز.z28.حتی استفاده از اسمهای مثل شولی.یا ترکیبی از کوپو و zr1.موستانگ هم راحش درسته فقط رنگ بندیهای جدید.آمریکاییها فقط باید خاطرات دهه60 تا وسطای70 رو بیشتر زنده کنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اگه بین این سه تا یه انتخاب داشتم : بدون شک چلنجرو ‌انتخاب میکردم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    عشق است دوج
    عشق است چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    همیشه میگفتم کامارو ۷۴ تا ۷۷ به شدت نچسب و زشترین فیس کامارو هست اما الان میشه گفت زشترین کاماروی تاریخ همین مدله. اگر خط تولیدش تعطیل بشه تعجب نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الیور تویست

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نظر سنجی: علاقه مند به کدوم از این 2 تایی???
    موستانگ. لایک
    چلنجر. دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Behrouz. anzali

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    من موستانگ رو انتخاب میکنم .دوست داشتنی و جمع جور??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بدون شک و بی تردید بهترین ماسل کار تاریخ موستانک هست و خواهد بود
    انتخاب منم صد در صد موستانک هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا