دوج

استلانتیس پروژهٔ بازگشت پیکاپ میان سایز رم داکوتا را لغو کرد

تولید پیکاپ میان سایز دوج داکوتا در سال ۲۰۱۱ خاتمه یافت اما طی سال‌های اخیر شایعات زیادی در مورد بازگشت این پیکاپ شنیده‌ایم. حال اما گفته می‌شود استلانتیس پروژۀ بازگشت داکوتا را لغو کرده است. قبلاً گفته می‌شد رم داکوتا بر اساس جیپ گلادیاتور ساخته می‌شود و از همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده خواهد کرد. قرار بود این پیکاپ میان سایز در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک عرضه شود و احتمال ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری توربودیزل هم برای آن وجود داشت. همچنین امکان ارائهٔ یک نسخهٔ آفرودی و خشن بنام ربل هم با تعلیق ارتقاءیافته، محافظت از زیر بدنه و لاستیک‌های آفرودی وجود داشت.

بااین‌حال، به دنبال ادغام گروه PSA و FCA، این پروژه کنار گذاشته شده است. البته دلیل لغو این پروژه اعلام نشده اما محتمل‌ترین دلیل این است که استلانتیس از میزان فروش جیپ گلادیاتور راضی بوده و نیازی به عرضهٔ یک پیکاپ میان سایز دیگر برای رقابت با تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورلت کلرادو نمی‌بیند. سال گذشته گلادیاتور مجموعاً ۷۷ هزار دستگاه در بازار آمریکا فروش داشته که ۹۳.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است. با این فروش، جیپ ۱۳ درصد از بازار پیکاپ‌های میان سایز آمریکا را از آن خود کرده است. این در حالی است که سهم تاکوما از این بازار ۴۱ درصد، رنجر ۱۸ درصد و کلرادو ۱۷ درصد بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بهتره بجای برگشت داکوتا بفکر تقویت محصولات کرایسلر باشن

    موافقم 23
    مخالفم 2
  2. Porsche

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    فعلا نمیخواد ازین کارا بکنین کلی برند های زیر مجموعتون وضعشون خیلی خرابه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  3. بهلول دانا

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیب نبود. چون تو میان سایز هیچ شانسی نداره. برا سود دهی داکوتا حداقل باید ۱۰ سال ضررشو بتونن پوشش بدن تا جا بیوفته و هر سال بهتر بشه تا بتونه رقابت کنه. وضع شرکت طوری نیست بتونه این ۱۰ سال ضرر رو پوشش بده. بعدم الان سلیقه ی همه کشیده شده به فول سایز. قیمتها طوریه طرف براش میصرفه فول سایز بخره. در واقع گپ یا فاصله ی قیمتی چندانی بینشون نیست. من بودم چند هزار دلار قرض میکردم فول سایز میخریدم. اتفاقا انتخابمم داج رم هستش. مصرف سوخت هم که تقریبا تقریبا یکیه. پس چرا میانسایز بخرم؟ یا همون رنجر یا تاکوما رو میخرم که جواب پس دادن و نسلهای جدیدش تازه معرفی شده.
    خود من از همون اولش گفته بودم رم اصلا نباید وارد این سایز بشه و داکوتا اگه معرفی و ساخته بشه ضررش کل شرکت رو به زمین میزنه. کسی داج رم میان سایز دوست نداره. مثل اینه فراری بیاد یه ماشین اقتصادی مثل گلف بزنه. شرکتشو اتیش میزنم.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. Benz309 1974

    ۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    الان باید اولویت شون درست کردن وضعیت زیر مجموعه ها باشه بعد برن سراغ داکوتا.

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا