دوج

انحلال تیم SRT و ادغام در سازمان جهانی استلانتیس

با ادغام فیات-کرایسلر و پژو سیتروئن، چند وقتی است که رسماً گروه خودروسازی جدید استلانتیس متولد شده است. پس از رسمی شدن این ادغام درحالی‌که گزارشات اولیه به احتمال حذف برند کرایسلر اشاره می‌کردند، مدیرعامل استلانتیس «کارلوس تاوارس» در مصاحبهٔ اخیر خود اعلام کرد که این‌گونه نخواهد شد زیرا استلانتیس می‌خواهد بجای بازگرداندن پژو به بازار ایالات‌متحده، روی احیای کرایسلر در این بازار تمرکز کند؛ بنابراین در حال حاضر خطری کرایسلر را تهدید نمی‌کند اما بااین‌حال به نظر می‌رسد این ادغام بالاخره از آمریکایی‌ها یک قربانی خواهد گرفت زیرا ظاهراً قرار است تیم تکنولوژی خیابان و مسابقه یا همان SRT منحل شود. این موضوع از صحبت‌های سخنگوی استلانتیس با Mopar Insiders استنباط شده است.

البته به گفتهٔ وی، این حرکت به معنای انحلال کامل تیم مهندسی پرفورمنس SRT نخواهد بود زیرا این تیم در سازمان مهندسی جهانی استلانتیس ادغام می‌شود. سخنگوی این شرکت دراین‌باره گفته است:

این اقدام که نفعی دوطرفه خواهد داشت، به ادامهٔ برند SRT ما و محصولات متمرکز بر پرفورمنس اطمینان می‌دهد تا ضمن ارائهٔ آموخته‌های کلیدی از موتوراسپرت و دیگر تکنولوژی‌های پرفورمنس بالا در ترکیب گسترده‌تری از خطوط تولید شرکت ما، به بالاترین استانداردهای کیفیت برسیم

با این اوصاف، فروش و توسعهٔ خودروهای SRT تحت برند دوج و همین‌طور جیپ و رم که از تخصص تیم SRT استفاده می‌کنند، همچنان ادامه خواهد داشت؛ بنابراین این فقط یک تغییر ساختار خواهد بود که موجب می‌شود تیم SRT روی همهٔ برندهای استلانتیس کار کند. البته هرچند هنوز در آیندهٔ نزدیک خودروهای پرفورمنس بالای دوج، جیپ و رم را خواهیم داشت اما به گفتهٔ مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس»، مدت‌زمان زیادی به پایان عمر پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ هلکت باقی نمانده است زیرا دوج می‌خواهد به سمت الکتریکی‌سازی حرکت کند؛ بنابراین، آیا انحلال تیم SRT ربطی به این تصمیم دوج دارد؟ کسی پاسخ این سؤال را نمی‌داند اما استفاده از الکتریسیته در خودروهای پرفورمنس گروه استلانتیس همراه با کمک مهندسان تازه جذب‌شدهٔ SRT می‌تواند نتیجهٔ جالبی را به دنبال داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    چلنجر الکتریکی داره به واقعیت تبدیل میشه

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      واقعیت همینه
      یا منطبق با دنیا میشی یا نابود
      برای من بودن دوج مهم تره تا بودن موتورهای 8

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. ali (chevy nova)

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        سود این معامله 2 طرفه هست.
        از یه سمت امریکایی ها سود میکنن اونم به این صورت که کرایسلر رو که فقط 2 تا مدل داره از طرف سرمایه های مشترک تقویت میکنن
        از طرفی فرانسه هم از درامد حاصل از فروش جیپ و رم تقویت میشه

        موافقم 21
        مخالفم 4
        1. M.A.S

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقای علی نوا از شما انتظار نداشتم
          کاملا مشخصه که این پژو قصد داره از تجربه های اس ار تی
          استفاده کنه تا بتونه با المانیا رقابت کنه و به نوعی هم رقبای امریکایی رو کنار بزنه تا خودش به علاوه سیتروئن و دی اس بی رقیب باشن
          و احیای کرایسلر هم با توجه به سوابق درخشان فرانسویا به معنی فروش ماشین های پژو تحت برند کرایسلر هست
          وقتی توسعه انجین های سوپرچارجر به عنوان پرچمدار انجین های تولیدی کرایسلر و داج و پرچمدار ماسل خاتمه پیدا کنه و اس ار تی جذب بقیه برندا بشه یعنی میخوان ازش استفاده کنن و هم کنارش بزنن مگه این گروه در زمینه توسعه خودروهای پرفورمنس برقی چقدر تجربه داره که میان میگن چلنجر برقی و پرچمدار ماسل و…
          با این سیاست میخوان داج رو به حاشیه بکشونن و خودشون به اوج برسن
          یادمون نره چه پول کلانی خرج ایتالیاییا شد و اون همه پول هدر رفت در حالتی که برای توسعه پرشتاب ترین خودرو دنیا کمترین هزینه رو متحمل شدن درصورتی که سودده ترین ها داج (داج و رم) و جیپ بودن
          و. امروز داریم میبینم که کدوم بهتر بوده
          یادمون باشه هیچ شکارچی ای محض رضای خدا نمیره شکار
          و پژو هم محض رضای خدا و طرفدارای داج نمیاد به پیشرفتش کمک کنه

          موافقم 19
          مخالفم 10
        2. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          ببین فرانسه سودش رو میکنه درست
          ولی از اونور هم مجموعه کرایسلر سود میکنه چون هم جای پاش تو اروپا محکم میشه و هم از سود فروش اونها براش سرمایه ای میشه جهت معرفی محصولات تازه تر.
          خوده پژو میدونه توانایی ورود به امریکا رو نداره پس میاد کرایسلر رو تقویت میکنه تا از این راه سود بکنه

          موافقم 14
          مخالفم 4
      2. R@m!n

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کاش لااقل مدل تولید محدود موتور بنزینی بزارن

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. MR.JD

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      همینجا یک سوال از فن های USA :
      انواع مدلهای / تیپهای دوج چلنجر را میتوانید نام ببرید ؟
      ( از مدلهای پایه تا پرچم دار و تمام آنهایی که قبلا تولید شدند تا آنهایی که الان تولید میشوند )
      در ضمن چلنجر کابریولت / کانورتیبل واقعا وجود داشت یا ساختگی بود ؟

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. MahyarMAR

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (215 ديدگاه)

        ما که فن امریکا نیستیم ولی واقعا همین سوالو درباره موستانگ دارم

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          تو سایت هستش حالا بازم می گم.
          ECOBOOST / ECOBOOST CONVERTIBLE /ECOBOOST PREMIUM /ECOBOOST PREMIUM CONVERTIBLE
          GT / GT PREMIUM / GT CONVERTIBLE / GT PREMIUM CONVERTIBLE
          MACH 1 / MACH 1 PREMIUM
          SHELBY GT500
          SHELBY GT350 / GT350R اینا از امسال دیگه تولید نمیشن
          یسری مدلای کلاسیک بوده مثه bullitt، king of road و… که الان تولید نمیشن

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. R@m!n

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        SXT
        GT
        R/T
        SCOT PACK 392 / SCOT PACK 392 WIDEBODY
        HELLCAT REDEYE / HELLCAT REDEYE WIDEBODY
        این بالایی ها تولید انبوه هستن.
        مدلای دیمن و سوپراستوک تولید محدود هستن
        یه مدل 50 سالگی هم داره که البته بیشتر تفاوت های تزئینی داره

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          چلنجر نمونه کانورتبل و کابریولت نداره و اون مدلهای که اینطورن در کارگاهاش شخصی تولید میشن

          موافقم 10
          مخالفم 1
  2. Elmiraj

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    خب بگو تو پرفورمنس عقب بودیم و از این پس می‌خوایم از تیم SRT استفاده کنیم….

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      دقیقا منظورش همینه

      موافقم 18
      مخالفم 1
  3. یانکی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اینا میخوان برندهای آمریکایی گروه رو به نفع خودشون مصادره کنن.شک ندارم این ادغام نتیجه جز شکست نداره.هر چی فکر میکنم از گروه پژو چه چیز به درد بخوری میشه در آورد.

    موافقم 12
    مخالفم 17
    1. حسین

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      این یعنی داج رم جیپ از اس آر تی استفاده می‌کردند.ولی‌ می‌خواهند اس‌آر‌تی برای همشون باشه.مثلا سیتروءن C4 srt یا آلفارومءو جیولیا srt.داج جیپ رم استفاده می‌کردند،استفاده می‌کنند،و خواهند کرد.اما دیگه بقیه‌ی برند ها هم استفاده می‌کنند.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (22 ديدگاه)

        نکته ی ی خنده دار اینه اس ار تی موتور بزرگ میکرد خروجی اسب بخار بیشتری میگرفت بهد فکن 207 اس ار تی با موتور 4 سیلندر

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. hssn

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      کااماان:/ روی همه برندا؟ یعنی یه روز پژو 208 srt میخواد معرفی بشه؟:/ چیکار داره میکنه این استلانتیس؟
      داره گند زده میشه به تک تک برندای امریکایی توی این مجموعه
      واقعا داره به فاجعه تبدیل میشه:/…

      موافقم 7
      مخالفم 14
    3. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      مصادره نمیکنن ولی دارن از تواناییهاشون کمال استفاده رو میبرن

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. بهزاد

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        اگر توانایی داشتن الان اونا فیات و پژو رو میخریدن.
        سالهاست این برندها دچار ایست شدن و تنها راه چاره همینه که داره اجرا میشه

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          تواناییهاش رو دارن که همه میخوان با کرایسلر و زیرمجموعه هاش شریک بشن برای سودی که جیپ و رم داره تو فروش
          کل فروش اوپل و واکسهال و فیات اندازه فروش کلی رم و جیپ و دوج نیستش
          پژو خودش اعتراف کردت نمیتونه تو امریکا وارد بشه چون پتانسیل اون بازار رو نداره و از توانایی محصولات کرایسلره که میتونه سود بازار امریکا رو کسب کنه

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. بهزاد

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          نمیدونم ایستگاه خودتو گرفتی یا مارو؟
          کرایسلر برند ورشکسته و تقریبا مرده ای شده و شما محصول سودآوری از این برند میبینی؟!
          دو ادغام بین فیات و پژو انجام گرفته و شما هنوز تو جریان نیستی که رئیس و مالک کیه بعد داری به صاحب مال تیکه هم میندازی!
          احیای برند دور ریختن پوله و به جاش جای دیگه سرمایه گزاری کنند بهتره.
          راستی یک نکته ای الان وجود داره در مورد کاربران قفلی زده که مثلا اینجا نیومدن از آینده خودروسازی و برقی شدن و سیستم عامل و نرم افزار و سهام بگن!
          هر کاری که برندهای غیر آمریکایی انجام میدن اشتباهه ولی برندهای آمریکایی کارشون درسته و اینجا خبری از پیش بینی های ماسک دیده نمیشه و اگر تویوتا بخواد سال بعد برقی بسازه دیگه دیر شده اما داج ده سال دیگه بخواد بسازه حتما یک حکمتی داره.
          کاری به این مقاله که ترجمه شده ندارم اما وقتی صحبت از مجلات زرد میشه دقیقا همینه که اینجا شاهدش هستیم بعد یکسری خواب زده میان میگن فلان شرکت ها هزینه ی تبلیغات نمیدن.
          به عنوان مثال در خبرها و مصاحبه های مربوط به برنامه های تویوتا تحلیلگر میاد میگه آیا تویوتا میتونه سیستمی در حد اتوپایلوت تسلا و باطری های 4698 و … تولید کنه یا وسط مقالاتشون از vw میان میگن ارزش تسلا 800 میلیارده و بدهی vw نزدیک 200 میلیارد شده ولی تو اخبار فورد و کرایسلر خبری از شیطنت های ژورنالی نیست و اگر کادیلاک یک مدل پرفورمنس تولید کنه شتابشون با لکسوس و آلفا و نهایتا بنز سنجیده میشه اما پورشه و بنز و bmw شتابشون با تسلا مدل s!
          مجلات زرد به راحتی آب خوردن میتون در ذهن خواننده تنش ایجاد کنند و فارغ از جوایز خودروی های سال که در عمل جایزه خود مجله برای خوش خدمتی هاشون به برندها ست مسیر این صنعت و حواشی اون فقط دنبال پول و سود هست و درگیریش برای مخاطب.

          موافقم 9
          مخالفم 9
        3. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          اقا داستان نگو
          ایستگاه کسی رو من نگرفتم
          کرایسلر نه ورشکسته هست نه کم فروش
          مشکل کرایسلر تنوع کم بود که جبران قرار بشه براش
          از اونور فیات چون نمیتونست وارد امریکا بشه با کرایسلر شریک شد.
          در ضمن اینجا کسی کشوری رو برتر از دیگری نمیدونه بجز عده ای متعصب مثل شما که بجای تحلیل درست موضوع داری حرفهای غیر منطقی میزنی

          موافقم 8
          مخالفم 8
        4. MR.JD

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          کرایسلر شاید ورشکسته نشده اما این دوران ها برایش حکم کُما رو داره
          فعلا فقط 2 مدل داره
          یکی سدان 300C که تولید نسخه پرفورمنسش تمام شد و دیگر یک ماشین کسل کننده برای خانواده هاست که آخرین نفس های خودش را میکشد
          یکی هم MPV پاسیفیکا که کلا فلسفه وجودش را نمیتوان درک کرد

          موافقم 4
          مخالفم 4
  4. امین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    تواین مسأله آلایندگی،صنعت خودروسازی گوشت قربانی شد.صنایع دیگه مثل پوشاک،چرم سازی ،ریخته گری و…..به مراتب آلایندگی زیست محیطیشون بیشتره. ولی گیر دادن که باید خودروها برقی بشن .این نظام مسخره جهانی داره همه چیزو ازمون میگیره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. mahan

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    دوج این کارو با خودت نکن اخه فرانسویا ادمن که تصمیم گیری کنند.تا حالا تن به هرچی ندادیو اصیل ترینی تا اخر هم باش

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. RezaRs

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    حالم داره بهم می خوره از این اخبار بد
    مهندسیین srt برند رو‌انجن ۱.۶ لیتری پژو کار کنن ارش ۴۰۰ اسب بکشن ?

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. Benz

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دیدید گفتم اصالت ها نابود میشه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      هیچ اصالتی نابود نمیشه وگرنه بنز هم که لخ جیلی چین سهام فروخته اصالتش نابود شدست

      موافقم 9
      مخالفم 7
      1. Benz

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        چین سهامدارشه نه صاحابش که!!!!!! جی ام میشه از یه جا همش بنزو نکوبونی ؟ امریکا تو خودرو جا خودشو داره ولی دلیل نمیشه که دیگران فرغون سازند .

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. ali (chevy nova)

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          سهامدار صاحب میشه دیگه
          این رو یه بچه 3 ساله هم میدونه

          موافقم 4
          مخالفم 2
  8. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    پورشه جوری دیمن رو زد که اینا دارن زیر و رو میشن.

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      ولی پورشه اونطوری نزد دیمن رو که لینکلن و کادیلاک بنزgls و بی ام و x7 رو زدن

      موافقم 16
      مخالفم 12
      1. Benz

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        ولی بنز E63و بی ام وM5 همون طوری کادیلاکو زدند که بنز کادیلاک و لینکلن و زد.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          اینجا که کادیلاک بنز رو زده زمین و دوم شده??

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. Benz

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          آره انتظار داری با موتور ۶.۲ لیتری پیروز نشی اونم با چند ده اسب بخار؟ اگه بنز ۶.۲ لیتری میزد یا بی ام و همین کارو میکردن اونوقت حساب کار دستت می اومد و معلوم بود کی میخنده.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. ali (chevy nova)

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          حالا که بنز نتونسته این کار رو بکنه
          هر زمان توانش رو داشت بعد بیا کل کل کن براش

          موافقم 4
          مخالفم 2
  9. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خوشحال باش که مدل های فول اشکالید ولینکلن تونستن مدل های پایه بنز و bmwروشکست بدن.
    وگرنه کیه ندونه که کلاسg و میباخ gls600ازاونا بهتره.
    gls600رقیب بنتلی ورولز رویس نه این فرقونا.
    Gکلاس هم که جایگاه خودشو داره. (پادشاه خودروها).

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. ali (chevy nova)

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      فعلا که بنز لوله شد رفت پی کارش
      بی ام و هم شوت شد ته جدول

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. Benz

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        بله وقتی بزور بچه بنزو بزنی ، باباش میاد پدرشونو در میاره .

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. ali (chevy nova)

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          حالا بگو بابای بنز هم بیاد
          بنز شکست خورده که هست چه فرقی داره

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. Benz

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          مثلا GLS amg زورشون به اون امریکایی ها نمیرسه که نسخه فولشو جلو نسخه متوسط بنز گذاشتن؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. ali (chevy nova)

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          لابد نمیرسیده دیگه
          برای رقابت با اسکالید و نویگیتور باید میرفتن 2 تا ماشین خوب میاوردن رقابت کنن نه x7 و gls که در برابر نویگیتور و اسکالید حکم کراس اوور دارن

          موافقم 5
          مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا