دوج

ادامهٔ حیات محصولات پرفورمنس بنزینی دوج در کنار مدل‌های الکتریکی

مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» در مصاحبه‌ای با «ماسل کارز اند تراکس» گفته است که ماسل کارهای بنزینی این شرکت و مدل‌های الکتریکی آیندهٔ آن مدتی در کنار هم زندگی خواهند کرد. وی همچنین در مورد چالش جذب خریداران سنتی به سمت مدل‌های الکتریکی هم صحبت‌هایی کرده است. کونیسکیس دراین‌باره می‌گوید:

پلت‌فرم جدید و خودروهای جدید در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد ولی ما نگفتیم که خودروهای کنونی در سال ۲۰۲۴ می‌میرند. ممکن است کمی همپوشانی وجود داشته باشد اما این هم‌زیستی برای سال‌های سال طول نخواهد کشید

وی همچنین اشاره کرده است که ممکن است این سال‌ها دوران پایانی خودروهای عضلانی بنزینی دوج باشد اما خداحافظی با این مدل‌ها به‌یک‌باره در سال ۲۰۲۴ صورت نخواهد گرفت بلکه فرایند کنار گذشتن آن‌ها آرام‌آرام انجام می‌شود و ممکن است مسیر مشابه وایپر را دنبال کنند. کونیسکیس می‌گوید:

وقتی ما اعلام کردیم که وایپر در حال کنار رفتن است، هم‌زمان مدل ACR را عرضه کردیم. این گران‌ترین و خوش‌فروش‌ترین وایپر تاریخ بود

مدیرعامل دوج همچنین اظهار داشته است که متقاعد کردن خریداران خودروهای عضلانی به استفاده از الکتریکی‌ها یک چالش خواهد بود. وی در این رابطه می‌گوید:

وقتی تغییر بزرگی ایجاد می‌کنید، افرادی وجود خواهند داشت که حداقل در ابتدا از شما پیروی نمی‌کنند

بااین‌حال، او انتظار دارد که این افراد پس از مشاهدهٔ کاری که دوج می‌تواند با یک خودروی الکتریکی انجام دهد، بازگردند. دوج اما فعلاً اطلاعاتی در مورد ماسل کار الکتریکی خود اعلام نکرده است. تیزری که از این خودرو منتشر شده نیز واضح نیست اما به نظر می‌رسد در طراحی آن نشانه‌هایی از استایل چارجر اواخر دههٔ ۶۰ و شاید کمی هم از چلنجر اوایل دههٔ ۷۰ وجود داشته باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    اوف جانم به این عظمت یه طراحی
    که از دهه ۶۰ و ۷۰ گرفته شده
    با تکنولوژی روز
    به نظرم برای جشن پایانی دوره افسانه ای فعلی داج چارجر و چلنجر هیبرید با قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب در نظر گرفتن و بعد دوره جدید شروع میشه
    عاشق اون لوگو جدید شدم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. RezaRs

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    این شیوه تعویض پیشرانه شیوه درست و خوبیه کم کم عادی میشه برای خریدار ها و لز لحاظ فروش مشکلی ایجاد نمیشه ضمنا زمان میخرند تا پرفورمنس و عملکرد محشری پیدا کنند

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. viper

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دوستان از نظر شما ماسل کار الکتریکی میتونه فروش موفقی داشته باشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Silent

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (442 ديدگاه)

      بازار هدفش در صورت عرضه بیشتر اروپا خواهد بود (نبود ممنوعیت الایندگی) و کسایی که تجربه قدیم ماسل کار ندارند.
      اینجا که من هستم ماسل بازا هر کدوم گاراژی دارند و دست به آچار و تیونرهای محلی که روشوون برا آخر هفته ها کار می کنند چیزی که با اساس انجین های الکتریکی بکل همخوانی ندارد و امکان دستکاری موتور با سیستم سنتی فراهم نیست حداقل در مورد موتور تسلا همینه هر چند نیازی هم نیست. حالا باس دید داج چه دیدی داره!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Silent

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (442 ديدگاه)

        قطعا نمونه های فابریک چلنجر EV از نظر پرفورمنس بسیار بهتر از انجین های درون سوزش می شه بلطف محرکه آنی که در دسترس خواهد داشت.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. یانکی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    چیزی به اسم ماسل الکتریلی وجود نداره و نخواهد داشت.حتی پونی کار الکتریکی هم وجود نداره.لازمهداین دو انجین وی۸ و صدای رعد آسا هست.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. مهدی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    هیچ ماشین بازی به اندازه ی برقی شدن یه ماسل کار یا خودرو ی عضلانی امریکایی ناراحت نمیشه البته که ممکنه به خاطر مرگ یک ماشین ناراحت بشه اما این هم خیلی ناراحت کنندس اما این خوبه که قراره طراحیش از دوج های دهه ۶۰ و ۷۰ الهام گرفته بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    جانم رندر اولی رو!😍😍😍😍😍 چه رندر قشنگی دراومده اگه چلنجر جدید اون شکلی باشه خیلی زیباست چون اون قسمت مستطیلی جلوش یادآورد همون قیافه چارجر قدیمیه،فقط آرزو داشتم برقی نشه واقعاً حیفه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    جذاب خواهد شد انگار باید منتظر بود و دید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا