طبق جدیدترین شایعات، دوج چارجر نهفقط با پیشرانههای V8 همی بلکه با موتور V6 تنفس طبیعی پنتاستار هم تولید خواهد شد.
دوج پس از خروج کارلوس تاوارس، مدیرعامل سابق استلانتیس، در حال آزمایش استراتژیهای جدید است. شایعات حاکی از آن است که برای چارجر نهتنها شاهد بازگشت موتور همی V8 خواهیم بود بلکه موتور قدیمی اما محبوب ۳.۶ لیتری پنتاستار V6 نیز ممکن است به این مدل بازگردد. نسل جدید دوج چارجر برای طرفدارانی که با توقف تولید موتورهای همی و مدلهای جذاب چلنجر و چارجر ناامید شده بودند، چندان رضایتبخش نبود. دوج با معرفی چارجر الکتریکی سعی کرد جای خالی همی V8 را پر کند؛ اما این مدل فاقد روح واقعی یک خودروی عضلانی بود. درنتیجه، فورد موستانگ تنها خودروی عضلانی V8 در آمریکا باقی ماند.
چارجر دیتونا الکتریکی با قوای محرکهٔ دوموتوره در دو نسخه شامل R/T با ۴۹۶ اسب بخار و اسکات پک با ۶۷۰ اسب بخار عرضه شد اما هیچکدام حس و حال همی را به طرفداران منتقل نکردند، حتی با وجود سیستم اگزوزی که برای شبیهسازی صدای V8 طراحی شده بود. بسیاری در شبکههای اجتماعی این صدا را به «پشه عصبانی» تشبیه کردند. کارلوس تاوارس بهصورت غیررسمی مسئول حذف همی شناخته میشد. حالا که او از استلانتیس جدا شده، مانعی برای بازگشت این موتور وجود ندارد. آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل جدید، هیچگاه مخالفتی با V8 نشان نداده است. علاوه بر این، رم قرار است در ۸ ژوئن رونمایی بزرگی داشته باشد و بسیاری معتقدند این میتواند بازگشت TRX با موتور همی باشد.
رم پیشتر پیشرانه همی را با موتور شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین جایگزین کرده بود. نسخه بنزینی چارجر که تا نیمه دوم سال به تأخیر افتاده نیز قرار است با همان موتور هوریکین عرضه شود اما طرفداران دوج همچنان از این تغییر راضی نیستند. بااینحال، به نظر میرسد دوج در حال بررسی بازگشت موتور محبوب ۳.۶ لیتری پنتاستار V6 به خط تولید چارجر است. کرایسلر این موتور را در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودروی نیویورک در سه نسخه ۳ لیتری، ۳.۲ لیتری و ۳.۶ لیتری معرفی کرد اما از سال ۲۰۲۲ دو نسخهٔ کوچکتر کنار گذاشته شدند و در سال ۲۰۱۶، کرایسلر نسخهٔ ۳.۶ این موتور را با منیفولد هوا، فنرهای سوپاپ، رینگهای پیستون، انژکتورهای سوخت و کوئل جدید ارتقا داد و نسبت تراکم هم افزایش یافت.
پنتاستار پس از ادغام فیات-کرایسلر با گروه پژو-سیتروئن و تشکیل استلانتیس، برخلاف بسیاری از موتورهای دیگر، در سبد محصولات باقی ماند. این موتور در کارخانههای میشیگان و مکزیک تولید میشود. استلانتیس در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۲۴.۷ میلیون دلار برای تولید پنتاستار سرمایهگذاری کرد. خودروهایی مانند رم ۱۵۰۰، دوج دورانگو، جیپ گلادیاتور و رانگلر و مینیون کرایسلر پاسیفیکا همچنان با پیشرانهٔ پنتاستار قابل خریداری هستند. هرچند تأیید رسمی برای بازگشت پنتاستار به چارجر اعلام نشده، اما منابع آگاه توضیح دادهاند که چرا این تصمیم منطقی است. چارجر دیتونا با قیمت پایه ۵۹, ۵۹۵ دلار عرضه میشود درحالیکه نسخه بنزینی احتمالاً با قیمتی حدود ۷۶ هزار دلار وارد بازار خواهد شد. نسخه V6 میتواند با قیمتی حدود ۵۰ هزار دلار، گزینهای مقرونبهصرفهتر باشد.
پنتاستار بسته به مدل و سال تولید، بین ۲۷۵ تا ۳۰۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و در خودروهایی مانند چارجر، چلنجر، دورانگو، رم ۱۵۰۰، جیپ رانگلر، گلادیاتور و گرند چروکی استفاده شده است. طبق گزارش TK Garage، تصاویری از کارخانه استلانتیس در ایندیانا، گیربکسهایی مرتبط با پنتاستار را نشان میدهند که برچسبهایی با عبارت «PX» دارند. این عبارت احتمالاً به «فونیکس»، نام اولیه پنتاستار، اشاره دارد. این تصاویر گمانهزنیهای را برانگیخته است.
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۴یه موتور ۶ خطی ۲۲۵ اسلنت سیکس که از دهه ۵۰ تا اواسط دهه ۸۰ رو محصولات موپار استفاده میشد روش ببندن و تمام
هیچ چیز یه انجین کلاسیک چدنی با کاربراتور و دلکو نمیشه
بابا مرحبا ۲۲۵ اسلنت سیکس
بابا مرحبا کاربراتور تک دهنه کارتر
بابا مرحبا هرچیزی که قدیمیه
بابا مرحبا دوج با تاریخ تاسیس ۱۹۱۴
KOP
۱۴ خرداد ۱۴۰۴سال 2025 کاربراتور و دلکو؟؟؟؟
توی توهمات با کی داری لج میکنی؟ هموطن!!!!!!!!!!!!!
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۴ربطی داره به شما که من تو توهم هستم؟
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اگه به کسی ربطی نداره تو سایت عمومی که همه مردم میخونن توهماتت رو ننویس
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کامنت بالا رو به تو هم میگم
هرکی آزاده در اینجا نظر بده
تو بچسب به همون زیر پله ای که کار میکنی
بهنام
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خوروی تمام برقی به درد استارتاپ ها ، شرکت های نوظهور ، کشورهایی که کمتر قدمت خودروسازی دارن و کمپانی هایی که خودروهای معمولی تولید کرده اند میخوره. شرکتهای قدیمی که چندین و چند مدل اسطوره ای و نمادین دارن خودروی تمام برقی بلای جان آنها خواهد بود . هرگز جی کلاس برقی ، اف ۱۵۰ برقی ، چارجر برقی ، ۹۱۱ برقی ، جی تی آر برقی ، ال اف ای برقی ، کوروت برقی ، فراری برقی ، لامبو برقی ، مک لارن برقی ، ب ام و ، آستون و حتی لندکروزر برقی نمیتونن موفق بشن چون این ماشین ها و کمپانی های اصیل تمام شهرتشون به نوع انجین ، صدای خاص ، حتی شکل ظاهری موتور درونسوز باعث محبوبیت و اسطوره شدنشون شده و با برقی شدن پایان عمر سلطنتشون فرا میرسه . هرگز بوگاتی برقی با شتاب حتی زیر یک ثانیه نمیونه ذره ای از جذابیت های ویرون رو حتی ایجاد کنه. از این رو برقی شدن نعمتی بود که به چین و حتی کره و سایر استارتاپ ها عطا شده و بلای جان بقیه.
PURIYA
۱۴ خرداد ۱۴۰۴به عنوان یه انجین v6 زیادی زشته آدم یاد موتورای ۱ و نیم چینی مینداره
۶ سیلندر زانتیا رو ببینید چقدر قشنگه باید موتور اونجوری باشه
PURIYA
۱۴ خرداد ۱۴۰۴۶ سیلندر سوناتا nf هم هست حتی اوتا هم موتورشون قشنگه، اینایی که دیس لایک دادن فشار نخورن پسته بخورن😂
Cadillac-V
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خیلی عالیه ولی باید یه دستی هم به طراحی ظاهری بکشن خیلی از طراحی ظاهری اون چلنجر قبلی فاصله گرفتن باید یکم اصالتش مثل موستانگ حفظ بشه و شکل نسل های قبلی رو توی ذهن تداعی کنه و اون کابین معروف دوج رو بزارن براش، اینجوری خوب میشه
بازم میگم استلانتیس باید جمع بشه، اگه این استلانتیس جمع بشه هم دوج رو به راه میشه هم مازراتی احیا میشه
سینا
۱۷ خرداد ۱۴۰۴طراحی الانشو از رو gta online گرفتن. دقیقا همونه
Nismo
۱۴ خرداد ۱۴۰۴یکم از فورد و شورلت یاد بگیر
v8
Ali Supercharge (ممممد سابق)
۱۴ خرداد ۱۴۰۴حیف که هشت سیلندر نیست و صد البته خداراشکر که برقی نیست.
Sina
۱۴ خرداد ۱۴۰۴حالا چرا انقدر صفر و صد
یا یه موتور متوسط میکذاره یا یه موتور پر حجم سوپر شارژر داره با قدرت افراطی و مصرف بالا
خب همین ۳.۵ پنتااستار رو سوپرشارژر بگذار روش
یه چیز معقول و عالی
BlackWing
۱۴ خرداد ۱۴۰۴BBC
Bring Back Challenger
F22RAPTOR
۱۴ خرداد ۱۴۰۴عجبا😁
صامورایی
۱۴ خرداد ۱۴۰۴Bye Bye Challenger
Bye Bye Charger
Bye Bye Chrysler
( شوخی )
😁😁😁
Iman
۱۴ خرداد ۱۴۰۴من طرفدار ماسل کارها هستم مخصوصا دوج به خاطر فرم بدنه ولی از این خوشم نمیاد
R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴شبیه پیکانه
Arash Kashani
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خبر خوشحال کننده
بازگشت یکی از نمادین ترین خودروهای آمریکا
قراره دوباره گرد خاک به پا کنه
ولی ظاهر نسل جدید زیادی آرومه
به نظرم باید یه بازنگری توی طراحیش بکنن
مهران صمدی
۱۴ خرداد ۱۴۰۴واقعا چی فکر کردن یه ماشین عضلانی رو برقی بسازی ،ماشینی که اونی که میخره برای لذت صداش و قدرتش و صدای غرش موتور میخره وگرنه اگه برقی بشه طرف دیوونه نیست پول بده به این ،ماشین برقی خیلی گذینه عای بهتری است
M I D
۱۴ خرداد ۱۴۰۴فورد موستانگ توی اکثر نسل های خودش اصالت خودش رو توی طراحی حفظ کرد…. و به نظرم همیشه به سلیقه مشتری احترام گذاشت….
چلنجر نه ماشین نوپایی بود و نه از یاد رفته….. اتفاقا یکی از مهمترین و محبوب ترین ماسل کار های امریکایی بود. حتی کامارو هم همینجوری بود…
اما سیاست های غلط چه بلایی به روزشون آورد…
اگه بحث ۸ سیلندره که موستانگ همین الانشم داره از این انجین استفاده میکنه…..
این طراحی با طراحی نسل قبل اصلا قابل مقایسه نیست…. حالا برقی بودنش به کنار…
مملی
۱۵ خرداد ۱۴۰۴خدایی این دوج خوشگل بود قیافش حیف شد برقی بود الان بهتره
برای دوستانی که برقی دوست دارن میگن وای خوبه چقدر عالی ۸۰ درصد برق جهان باسوخت فسیلی تامین میشه ثانیا راندمان ماشین های برقی به خاطر داغ کردن باتری و سیم پیچ و موتورش میاد پایین و عملا حتی بیشتر هم آلوده میکنه هوارا در عین حال هندلینگ خوبی ندارن و تایم زیادی رو به نسبت باید برای شارژشون گذاشت به نظر شخصی خودم الان برای ماشین های برقی هنوز زوده قبلا هم ماشین های برقی شکست داشتن دوباره هم این شکست اتفاق افتاد زمانی ادیسون اومد با فورد ماشین برقی بسازه همون اوایل یکی هم ساختن بعد کنسل شد
یه چی دیگه هم که هست تا وقتی که سوخت هیدروژنی هست واقعا برق ارزش نداره هیدروژن هم راندمان خیلی عالی داره و به ازای هر گرم نزدیک ۳ برابر قدرت بنزین آزاد میکنه هم با سوختنش فقط آب تولید میشه این هزینه ای که گذاشته میشه برای برقی سازی ماشین ها اگه ازن هزینه رو بزارن برای افزایش استخراج و راحت کردن استخراج هیدروژن واقعا به صرفه تر حالا چیزی که مدری عامل تیوتا گفته مثکو تا سال ۲۰۳۰ قصد دارن موارد این اتفاق رو فراهم کنن ولی من چشم آب نمیخوره