دوج

پیشرانه‌های جدید دوج معرفی شدند؛ ۱۱۰۰ اسب بخار و ۱۳۰۰ نیوتن‌متر

ساخت تجهیزات فنی برای دیگر خودروسازان و تیم‌های مسابقه، یکی از فعالیت‌های جانبی در دپارتمان مهندسی  دوج است. جدیدترین محصولات این برند پرافتخار امریکایی، موتور و سوپرشارژ با عملکرد خیره‌کننده را شامل می‌شود.

امروز، نسخه‌ی تولید انبوه از چارجر دیتونا برقی هم رونمایی شد؛ اما ظاهرا سرمایه‌گذاری دوج در ساخت خودروهای الکتریکی، مانع از توسعه‌ی پیشرانه‌های پرقدرت بنزینی نبوده است.

موتورهای کریت (جعبه‌ای) اصطلاحا به تجهیزات فنی خاصی گفته می‌شود که هر کس می‌تواند از شرکت سازنده خریداری کند. به بیان بهتر، شرکت‌هایی مثل شورلت، فورد و دوج، علاوه‌بر خودروسازی، موتور یا دیگر تجهیزات فنی را برای فروش به عموم مردم عرضه می‌کنند که البته معمولا توسط شرکت‌های تیونینگ و تیم‌های مسابقه‌ای خریداری می‌شوند.

موتور دوج سوپرشارژ

موتورهای جدید دوج برای فروش کریت (جعبه‌ای)، هوری‌کریت (HurriCrate) نام دارند. این اسم، طوفان (Hurricane) را به یاد می‌آورد اما برای دوج، شامل موتور ۳ لتری ۶ سیلندر خطی، همراه با ۲ توربوشارژر است. نسخه‌ی پایه به نام Cat1، قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن‌متر خواهد داشت، درحالی‌که Cat3 حدود ۵۵۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر تولید خواهد کرد. دوج رسما اعلام کرده است که آمار فنی موتورهای هوری کریت Cat1 و Cat2 و Cat3 به طور دقیق، هنگام فروش اعلام خواهد شد.

نسخه‌ی پایه از هوری کریت Cat1، نهایت گشتاور را از ۲۵۰۰ دور بردقیقه تولید خواهد کرد. مدل‌‌های مخصوص مسابقات درگ از همین پیشرانه، با قدرتی حدود هزار اسب بخار تولید خواهند شد.

سوپرشارژ دوج

دوج علاوه‌بر پیشرانه‌ی هوری کریت، موتور مجهز به سوپرشارژر ۳ لیتری به نام هله‌فنت (Hellephant) نیز رونمای کرده است. نام‌گذاری این محصول نرکیبی از فیل و جهنم به نظر می‌رسد. نصب سوپرشارژر، قدرت خروجی را به ۹۰۰، ۱۰۰۰  و ۱۱۰۰ اسب بخار ارتقا خواهد دارد. همچنین در بالاترین نسخه، گشتاور ۱۲۹۲ نیوتن‌متر فراهم خواهد کرد.

نصب قدرتمندترین نمونه‌ از پیشرانه یا سوپرشارژهای دوج روی خودروهای جاده‌ای، بعید به نظر می‌رسد. چراکه آمار فنی منتشر شده برای هوری کریت و هله‌فنت، با سوخت مخصوص مسابقه مثل E85 حاصل شده است. آغاز تولید انبوه این تجهیزات در مدل‌های مختلف، اواسط سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ خواهد بود.

 

 

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۱۱۰۰ اسب بخااااااار !!!
    واقعا عالیه!!

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۵
    1. viper2

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      فکر کنم شتابش زیر ۲ باشه و این یعنی هیجان خالص . و اینکه تا دو سال دیگه حتما به صورت گذر هم که شده واردش میکنم و میبرم تهران مجله پدال یه بررررسی خفن ازش بنویسه .

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳۰
      1. Payfast

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (724 ديدگاه)

        ریمک نورا هم بزور زیر ۲ میزنه که این بزنه؟ اونم با بنزین؟

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
  2. کرگدن باواریا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    درود.
    قسمت ثبت نام و ادیت پروفایل کار نمیکنه، من اسمم رو میزنم میگه نام کاربری به نام … وجود ندارد
    اگر مشکلی هست لطفا درستش کنین

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  3. ali(chevynova)

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6077 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی
    دوج بیش تر از ۶۰ ساله تخصصش انجینهای پرفورمنس هست
    برای مثال ۴۱۳ دوج که سال ۱۹۶۲ با قدرت ۴۲۰ اسب قدرت و ۲ عدد کاربراتور ۴ دهنه هولی معرفی شد که در NHRA غوغا میکرد یا انجین ۴۲۶ همی که سال ۱۹۶۹ روی چارجر دیتونا رکورد ۳۳۰ کیلومتر رو زد

    این بخش متن به شاخه پرفورمنسشون مربوطه که بسیار موفق و پرطرفداره
    ((شرکت‌هایی مثل شورلت، فورد و دوج، علاوه‌بر خودروسازی، موتور یا دیگر تجهیزات فنی را برای فروش به عموم مردم عرضه می‌کنند که البته معمولا توسط شرکت‌های تیونینگ و تیم‌های مسابقه‌ای خریداری می‌شوند.))

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۹
    1. میلاد زد ام

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      انجین ۴۲۶ همی قطعا یکی از برترین وی ۸ های تاریخ هستش .
      دو تا موتور بود
      ۴۴۰ مگنوم
      ۴۲۶ همی
      همی ها سرسیلندر کروی داشتن
      مزیت همی این بود که جرقه شمع به سوپاپ تغذیه نزدیک تر بود
      و واسه همین احتراق و انفجار بهتر و کامل تر داخل سیلندر و در نتیجه راندمان و قدرت بیشتر به دست میومد
      ولی مگنوم سر سیلندر تخت یا صاف داشت و فاقد این مزیت
      شاید بخاطر این بود که ۴۴۰ هیچ وقت به محبوبیت ۴۲۶ نرسید .

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۵
      1. امیرحسین

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (227 ديدگاه)

        خیلی ممنون از توضیحتون اقا میلاد زد ام

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
      2. viper2

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        اما توجه کنیم که ۴۴۰ موتور کاربردی تری بود و روی پیکاپ ها و روی ماشینای شهری مثل کرایسلر ۳۰۰ گشتاور تو دور پایین میداد . ۴۲۶ موتوری با دور بالا تر حجم کمتر و گران تر بود که فقط روی ماشین های پرفورمنس نصب میشد و جالب اینجاست که تویوتا هم برای ساخت اولین موتور هشت سیلندر خودش از سر سیلندر همی استفاده کرد یا مثلا یکی از مدلای پورشه که قهرمان مسابقه هم شد سر سیلندر همی داشت . دوستان توجه کنن که همی یک مارک موتور نیست یا یه مدل از مدل های موتور های موپار نیست بلکه در اصل این واژه hemispher بوده که به معنای نیمکره هست و به نیمکره بودن سر سیلندر اشاره داره .

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۰
  4. Taha Malek

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (709 ديدگاه)

    یکی از آرزوهام تو زندگی اینه ی چارجر۶۹ بگیرم روش یکی از این موتورای بالا ۱۰۰۰ اسب دوج بزارم اونم با دنده دستی لذت بی نهایت…

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. viper2

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      دوج چارجر ۶۹ باید چننا ایتم داشته باشه یکی رینگ.
      رینگ مگنوم ۵۰۰ یا رینگ امریکین ریسینگ یا کراگار یا کی استون قدیمی . فقط همینا . دوم انتن جلو رو حتما حتما باید داشته باشه . دفترچه راهنما جزو الزاماته و همچنین بروشور و قرار داد اول ماشین و اینجور چیزا . همچنین کفی های فابریک و ضبط فابریک هم از واجباته ‌. ینی یه دوج چارجر ۶۹ ۶۸ ۷۰ اول از همه چیز باید انتن و ضبطش فابریک باشه .

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
  5. blackwing

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    عالی !! موتورهای سفارشی کریت توی امریکای شمالی خیلی طرفدار دارن ، موتورهای کد LS و LSX شورولت ، کایوتی ۵.۰ فورد و موتورهای HEMI موپار به شدت خریدار دارن.
    البته بیشترین فروش برای LSها هست ولی کایوتی و همی هم با کوچیک ترین دستکاری ۵۰۰ و ۶۰۰ اسب بخار رو رد میکنن

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
    1. viper2

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      تو همه جای دنیا حتی تو همین ایران هم خیلی طرفدار داره . چرا؟؟ به دلیل تعمیر راحت . قدرت بالا . دوام فوقلعاده بالا استهلاک کم . و…. تو تمامی جهان روی ماشینای مختلف اروپایی اسیایی امریکایی سواپش میکنن برای افرود و دریفت و درگ . مو محبوبیت فراوانی هم بین جمس سواران و نیسان فتک سواران خلیج داره .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  6. JDM

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    حیف نبود این برقی بشه 💔

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۵
  7. حسین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    فقط بگم واخ واخ واخ

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  8. میلاد زد ام

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    مقالات امروز فوق العاده بود
    دمتون گرم جناب اشتری

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (718 ديدگاه)

      سلامت باشید
      برای ساعت ۸ امشب هم یک مقاله جالب داریم

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۴
  9. SRT

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    خوبه طبق انتظار بود

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  10. amir1400

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دوج داره چه کولاکی میکنه ایول ، اول معرفی نسخه ۸۰۰ اسبی چارجر الکتریکی و حالا معرفی پیشرانه های سوپرشارژی که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۳۰۰ نیوتون متر گشتاور دارن ، کاشکی میشد یه نسخه از چلنجر و الان با همین پیشرانه معرفی می‌کرد ، به احتمال زیاد این رو برای چلنجر های درگ پک کنار گذاشته

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  11. امیرحسین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عشقم دوج چلنجر

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  12. بی خیال اسم

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (668 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  13. Hitman

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    اینجوری بره من بخاطر نداشتن و یا حتی دیدنش از نزدیک افسردگی بعد دوج چلنجر میگیرم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. Asss

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      افسردگی نگیر اونایی که دیدن افسردگی گرفتن چون فهمیدن که دوج اون چیزی نیست کع فک میکنن

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۶
      1. ali(chevynova)

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6077 ديدگاه)

        تو دیدی؟

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
  14. Yasin

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فقط قدرت بالا بدون فناوری و تکنولوژی خاصی به درد نمی‌خوره
    ماشینای دوج همه قدرت‌های بالا دارن ولی کارایی کمتر از انتظار

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
    1. ali(chevynova)

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6077 ديدگاه)

      اگه بد بود اینقدر پرفروش نبود در بازار

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۸
    2. میلاد زد ام

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      درست میگی
      چون به خاطر کارایی پایین بود که دوج وایپر ACR با گیربکس دستی که سرعت تعویض دنده هاش حتی از کند ترین اتوماتیک ها هم کمتره رکورد ۱۴ تا پیست مشهور دنیا رو زد
      رکورد هفت دقیقه و یک ثانیه رینگ رو ثبت کرد
      تازه قطعا اگه تایم رسمی توسط داج ثبت میشد قطعا میتونست ۶_۷ ثانیه کمتر هم توی رینگ بزنه .
      در آخر اینکه عزیزم توانایی داج در مهندسی و هندلینگ و کارایی محصولاتش قبلا با وایپر ثابت شده
      و اگه امروز محصولاتش بیشتر با عشق و دل و ریخت و پاش ساخته میشن تا دقت و مهندسی
      بخاطر اینه که مشتری اینو میخواد .

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۰
      1. d1123

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        و جالبتر تو بیشتر این پیست ها ماشین های جدید دیگه زمانی ثبت نکردند یا اگه ثبت کردن از وایپر ACR سریعتر بودند

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
  15. AloneBoy13

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سه ساعته فکر میکنم چه جور دیدگاهمو توصیف کنم ولی هیچ نتیجه ای نمیگیرم چون راست گفتن که دوج وصف ناپذیره

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  16. ashkan-car

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به به دوج چی کار کرده😍
    یه سوال دارم
    به نظرتون خرید viper 2017 با قیمت ۳۵۰ هزار دلار منطقیه ؟؟؟ (ابته خیر وایپر عشق به ماشین میخواد)ولی به نظر من ماشین های جدید تر و بهتر نمیشه خرید ؟؟؟
    البته تو این سایت ارزون تر هم میشه پیدا کرد
    https://www.dupontregistry.com/autos/results/dodge/viper
    سوالم سر این بود که دیدم تو کامنت ها چند نفر سر وایپر بحث کردن گفتم این سوال رو بپرسم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Payfast

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (724 ديدگاه)

      ۳۵۰؟ واسه وایپر کبیر چیزی نیست ولی توربو اس code red هلکت یا وایپر قدیمی تر یا اصلا کوروت c7 و c8 معقول تر و منطقی تر هستن

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  17. اردلان

    ۳۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یه شول ۱۹۷۰با یه موتور مشتی رینگ مگنوم بری شهرو به اتیش بکشی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا