سایر خودروهای اروپایی

آرش AF8، یک شبه فراری با موتور آمریکایی

بعد از چند هفته نمایش تیزرهای مختلف از سوپر اسپرت آرش، سرانجام چشم ما به جمال این خودرو آن هم یک هفته پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو، روشن شد. چهار سال پیش مدل AF10 با طرحی شبیه فراری انزو توسط آرش معرفی شده بود و حالا با AF8 مواجه گشته‌ایم. آرش AF8 با طراحی آشنا و تکامل یافته همان مدل، جذاب و البته بدون افراط و حتی نوآوری، انتظارهای اولیه ما را بدون پاسخ گذاشت.

Arash AF8
Arash AF8
پیشرانه ۷.۰ لیتری هشت سیلندر خورجینی، یک یادگاری آمریکایی از GM است. این موتور می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار نیرو در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید نماید. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخها منتقل می‌شود. AF8 روی چرخهای آلیاژی ۲۰ اینچی سوار شده است. ابعاد این ماشین ۴.۱۵ طول، ۱.۹ عرض و ۱.۱ متر ارتفاع است. وزن این خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرم است. شاسی نیز از لوله‌های فولادی با کشش بالا ساخته شده است. پانل‌های بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.

آرش شتاب این ماشین را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۳.۵ ثانیه اعلام کرده و نهایت سرعت آن نیز ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. برای متوقف کردن این خودرو از دیسک‌های خنک شونده ۳۸۰mm در جلو و ۳۶۲mm در عقب با ۶ و چهار عدد کالیپر پیستون استفاده شده است.

چراغهای زنون، چراغهای LED عقب و تعلیق دو جناقی و اگزوزهای تیتانیومی، از دیگر موارد قابل ذکر این خودرو می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا 2272

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اسمش بهتر از خودشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. SALAR

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      زنده باد ایران و ایرانی ………….

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. towncar

        ۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        موندم کی یا به این جمله دیسلایک دادن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. زیگما

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    امان از دست این 7 لیتری جنرال موتورز! هر جا اسم تیون میاد اسم این موتور هم میاد!
    در ضمن پدال اون نظرم رو با ایمیل اشتباهی ارسال کردم لطفا تاییدش نکن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      به شخصه طراحیه عقبشو دوست ندارم
      خیلی میتونست از این بهتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. فرامرز

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    دیسک ترمز ۳۸۰ میلیمتر یعنی ۱۵ اینچ = بزرگترین رینگی که رو خودروهای تولید داخل استفاده میشه!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Chevo

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    شاید واسه یه سوپر اسپورت 500ph زیاد بالا نباشه اما شتاب خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. حمادي

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بسیار زشت

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. SALAR

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      حتی اگر زشتم باشه ولی همین که اسم یه ایرانی به دوش می کشه باعث افتخاره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دنا هم اسم ایرانی رو به دوش میکشه پس قابل افتخاره!

        موافقم 2
        مخالفم 2
      2. زیگما

        ۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        دنا هم اسم ایرانی رو به دوش میکشه پس قابل افتخاره!
        پدال باز با ایمیل اشتباه کامنت دادم. تاییدش نکن.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  6. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اونایى که لامبورگینى رو دوست دارند رنگ مشکى (براى پوشاندن نقص ) این رو بگیرند(البته اگر قیمتش کمتر باشه) گرچه پیشنهاد مى شه مدل اصل یک ماشین ارزان تر رو بگیرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. H

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    انگار دنده عقب با 100km خورده مانع ثابت !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      ارش فربد
      یه مرده ایرانیه خلاق
      و
      عاشق خودرو

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. sasan

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    نمای جلو کاملا” لامبورگینیه!!
    یه شبه لامبورگینیه دروواقع!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. H

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ساسان جان جلوشو از McLaren الگو گرفته.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. خاوری مزراتی

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      ساسان خان بهتراینه بگیم شبیه ماشینهای مختلفه. آرش فربد قبلا هم دست به طراحی خودرو زده بود. شرکت فربود و ماشین سوپراسپورتی که ساخت خیلی سروصدا کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آرش اسم ـه یونانی ـه ای مردمان . . . .

    خیلی از اسمامون یونانی ـه مثل : پرسپولیس اون یکی دیگر و……

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ehsan

      ۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      به احتمال زیاد اشتباه میکنی ، ارش اسمی هست که در شاهنامه بکار رفته و تمام اسامی شاهنامه کاملا ایرانیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      امادر مورد پرسپولیس این اسمی هست که یونانی ها به شهر پارسه میگفتند در حقیقت نام شهر پارسه به یونانی میشه پرسپولیس ، این اسمی که یونانی ها به کار میبردن نه ایرانی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. ahmad

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    شاید دیسلایک بدید یا بگید از خود راضی هستم.اولا کار خلاقانش قابل تحسینه ولی باید از چند تا طراح خودرو کمک میگرفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. amirhosein

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    واقعا عالیه فرغون سازیا (سایپا ایران خودرو) یکم از این باد بگیرن
    به دو نفر تو ایرا میشه افتخار کرد یکی این یکی کوروش منصوری البته تو صنعت ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امید

    ۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    تلاشش قابل تحسینه خب این که در حد و اندازه سوپر اسپرتای دیگه نیست چیز عجیبی نیست دل نشین نیست طراحیش اگه با سوپر اسپرتای دیگه مقایسه بشه اما در حد خودش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. s7

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی عقبش خیلی بی روح و احساسه….!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Chevo

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    با احترام به همه سوپر اسپورتهای المانی ،ایتالیایی،ژاپنی بدون اغراق کوروت 2014 با نواوری جدید موتوری(تنظیم زمانبندی سوپاپها ،مصرف بنزین 8li در 100km),طراحی اتاق زیبا و قیمت بسیار مناسب بهترین گزینه برای خرید یک سوپر اسپورت می باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    دقت کردین اگه این آقا آرش توی ایران بود الان داشت با پرایدش مسافر کشی میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    بابا دوران موتورهای بزرگ دیگه تموم شده. 7 لیتر یا قدرت 550 ! اصلا خوب نیست و پس در تهیه این اتومبیل، بهیچ وجه از تفکرات مهندسی استفاده نشده. بی ام و m3 با تیونینگی اخیرا به قدرت 560 رسیده (با حجم 4 لیتر فقط) و سرعت 370 را زده که وقتی با این اتومبیل مقایسه میشه، خنده داره. یا شورلت کوروت با قدرت 500 صرفا 10 لیتر میسوزونه که بینظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهران

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    گرچه زیاد نوآورانه نیست ولی دمش گرم
    دمش گرم
    دمش گرم
    خدا کنه جرمی کلاکسون تستش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    نویسنده ی محترم “یک شبه فراری با موتور آمریکایی”یعنی چی؟؟؟!!!!

    شاید اشتباه شده چون این ماشین اصلا به ماشینای فراری شباهت نداره،فقط چیزی که اینجا می بینم شبیه به لامبور و مکلارن هست البته پشتش نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی
    باافتخاربریم به استقبال یک برندایران ایرانی درصنعت جهانی خودروسازی وواقعابی انصافیه منفی بافی کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا