سایر خودروهای اروپایی

بازگشت دتوماسو با رونمایی از محصول جدید در گودوود

دتوماسو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی بود که در سال ۱۹۵۹ توسط یک رانندهٔ مسابقه بنام «الجاندرو دتوماسو» تأسیس شد. حالا اما پس از چندین سال غیبت، تا چند ماه دیگر این برند افسانه‌ای ایتالیایی بازخواهد گشت. گفته شده این شرکت هم‌زمان با جشن ۶۰ سالگی خود، خودروی جدیدی را معرفی خواهد کرد که با همکاری شرکت‌های فنی مشهور دنیا توسعه پیدا کرده است. دتوماسو گفته است این خودرو پروجکت P نام دارد و در تاریخ ۴ جولای امسال در فستیوال سرعت گودوود رونمایی خواهد شد. فعلاً اطلاعات بیشتری از این خودرو در دست نیست اما به گفتهٔ سازنده، به‌زودی جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

De Tomaso Pantera 1993

در سال ۲۰۱۴ شرکت هنگ‌کنگی Ideal Team Ventures (ITV)، حقوق دتوماسو را خریداری کرده و مالک آن شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ شرکت خودروسازی گامپرت را هم خریداری کرده و نام آن‌را به آپولو تغییر داد. به همین دلیل این شرکت بیشتر به خاطر موفقیت در تولد دوبارهٔ آپولو شناخته می‌شود. رئیس ITV و دتوماسو آقای «نورمن چوی» دراین‌باره می‌گوید:

آخرین پروژهٔ ما یعنی آپولو IE نه‌تنها به خاطر طرحی برجسته و مهندسی تخصصی آن بلکه به خاطر فلسفهٔ پشت برند آپولو و استراتژی دقیق تیم ما مورد تحسین جهانی قرار گرفت. حال همان تیم پروژهٔ آپولو و همان شرکای فنی احیای برند ایتالیایی افسانه‌ای دتوماسو را شروع کرده‌اند

Apollo IE 2018

فعلاً دتوماسوی احیاشده جزئیاتی از خودروی جدید خود منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه این خودرو فعلاً به‌عنوان یک پروژه معرفی شده است، احتمالاً یک خودروی اسپرت موتور وسط کانسپت خواهد بود که اگر به‌اندازهٔ کافی خریدار و علاقه‌مند بالقوه برای آن وجود داشته باشد می‌تواند به نمونه‌ای تولیدی تبدیل شود. درهرحال با توجه به موفقیت آپولو IE، حضور این خودروساز ایتالیایی باز متولدشده در بازار واقعاً جذاب خواهد بود.

De Tomaso Guara 1997

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    دتوماسو ماشینهای خوبی تولید میکرد و بیشتر محصولاتش هم با موتورهای فورد بود
    یدونه دتوماسو پانترا سفید مشکی هم تو تهران هستش با موتور 351 فورد که خیلی تمییزه و سال 88 مجله ماشین ازش گزارش تهییه کرد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (31 ديدگاه)

    عالی دتوماسو ماشین فوق العاده ای بود هم خیلی زیبا و هم سریع و اسپرت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Hemichan

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    البته دتوماسو کلا با کمک فورد ماشیناشو میساخت حتی مدل شلبی هم داشت
    خیلی از ماشینای قدیمی اروپایی دراصل فورد بودن بخصوص انگلیسیا

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا