سایر خودروهای اروپایی

معرفی خودروی اسپورت و الکتریکی آئورا با شعاع حرکتی 644 کیلومتری

چهار شرکت بریتانیایی با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا کانسپتی را که مشاهده می‌کنید توسعه دهند. این خودرو آئورا نام داشته و فعلاً در مرحله پیش‌تولیدی قرار دارد هرچند که کاملاً کاربردی بوده و می‌تواند به‌صورت قانونی در جاده‌ها تردد کند. این خودرو برای پیش‌نمایش خودروهای آینده طراحی شده و از متریال پایدار در تولید آن استفاده شده است. آئورا همچنین دارای زبان طراحی ساده و مینی مالیستی است.

آئورا از طراحی ناب، ساده و نمادین سود برده و از ضریب درگ کمی برخوردار است. در تولید این خودرو از تکنولوژی‌های دینامیک سیالات محاسباتی CFD برای تست‌ها استفاده شده است. اگرچه ضریب درگ این خودرو فعلاً اعلام نشده اما گفته می‌شود آئورا با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۶۴۴ کیلومتری را با استفاده از دو باتری ۴۴ کیلووات ساعتی طی کند. یکی از این باتری‌ها در بخش جلو نصب شده درحالی‌که باتری دوم زیر شاسی قرار گرفته تا توزیع وزن بهینه‌ای صورت گیرد.

آئورا رودستری دونفره و کوچک است که خبری از سقف برای آن نیست. در بخش جلو این خودرو شبیه نسخه روباز فولکس‌واگن XL1 بوده هرچند بخش عقبی از ظاهر گیراتری سود می‌برد. شباهت‌های بیشتر با خودروی پلاگین هیبریدی و دیزلی فولکس را می‌توان در اطراف چرخ های عقب دید که با برای بهبود ضریب درگ پوشانده شده‌اند. در هر چهار گوشه آئورا نیز از رینگ و لاستیک‌های بزرگ با مقاومت چرخشی کم استفاده شده است.

مأموریت اصلی سیستم اطلاعات سرگرمی آئورا نمایش این موضوع است که خودروهای الکتریکی در دسترس تر از آن چیزی هستند که کاربران فکر می‌کنند. یک نمایشگر در مرکز غربیلک فرمان نصب شده و برجسته‌ترین ویژگی کابین است. همچنین اقدامات لازم برای جلوگیری از حواس‌پرتی راننده اتخاذ شده است.

فعلاً برنامه‌ای برای تولید انبوه آئورا وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    دیگه به سلامتی هر ننه قمری داره سوپرکار یا هایپرکار میزنه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. ARAZ

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چقدر خوشگل و تمیز

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. مک وال

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    پنج شش سال آینده، اکثر خودروها با همین طراحی مینیمالیستی عرضه میشوند.
    چقدر زود آینده شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima RST

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      دقیقا، با این اوضاع مینیمال رو رد میکنن و وارد دوران طراحی مینیمال رادیکال میشن

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا