سایر خودروهای اروپایی

رونمایی از خودروی جاده‌ای جدید رادیکال رپچر در گودوود

شرکت بریتانیایی رادیکال همان‌طور که وعده داده بود در فستیوال گودوود امسال از خودروی جاده‌ای جدید خود بنام رپچر پرده‌برداری کرده است. رپچر که اساساً یک خودروی مسابقه‌ای است که می‌توان با آن در جاده‌های عمومی هم رانندگی کرد، برای پُر کردن فاصلهٔ بین خودروهای جاده‌ای و خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده است. به گفتهٔ رادیکال در حال حاضر هیچ خودروی جاده‌ای در دنیا وجود ندارد که بتواند DNA پیست محوری به‌اندازهٔ رپچر ارائه کند.

رپچر در ظاهر مثل رقبایی همچون BAC مونو و دالارا استرداله، مانند خودرویی مسابقه‌ای به نظر می‌رسد اما بااین‌حال فوراً به‌عنوان یک رادیکال قابل‌تشخیص است. در این خودرو بجای تأکید بر قدرت، بیشتر روی کارایی آئرودینامیکی و ساختار سبک‌وزن تمرکز شده است. به همین دلیل برای رپچر یک شاسی فضای سبک‌وزن طراحی شده که از ساختار تصادف و سلول ایمنی موردنظر FIA برخوردار است. این شاسی زیر یک بدنهٔ کامپوزیتی با داون‌فورس بالا قرار گرفته که از بال عقب دوتایی و دیفیوزری با تونل دوگانه سود می‌برد.

نیروی موردنیاز این ماشین توسط یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست ساخت فورد تأمین می‌شود که توسط بخش Performance Engines ارتقاء یافته است؛ بنابراین این موتور به لطف معماری کاملاً جدید توربوشارژر و سیستم مکش هوا، حالا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال با پدال‌های تعویض دنده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

ازآنجایی‌که رپچر تنها ۷۶۵ کیلوگرم وزن دارد، ۳۵۰ اسب بخار قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای آن فراهم کرده است به‌گونه‌ای که می‌تواند ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۸.۴ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در همین حال برای اطمینان از ارائهٔ هندلینگی عالی هم در جاده‌های پیچ‌درپیچ و هم در پیست‌ها، رپچر به نسخهٔ پیشرفته‌ای از سیستم تعلیق Nik-link رادیکال با کمک‌فنرهای قابل تنظیم مجهز شده است.

هرچند شاید کلمهٔ راحتی در کابین خودرویی مثل رپچر بی‌معنا باشد اما به ادعای رادیکال، در این ماشین راحتی راننده و سرنشین با استفاده از صندلی‌های مسابقه‌ای با پشت‌سری یکپارچه و کمربندهای ایمنی چندنقطه‌ای، بهبود یافته است. بااین‌حال کابین رپچر بسیار ساده بوده و در آن صرفاً یک غربیلک فرمان چندمنظوره و یک نمایشگر LCD جلب‌توجه می‌کند.

رپچر با توجه به قوانین خودروهای شخصی بریتانیا طراحی شده و رادیکال در نظر دارد آن‌را در سایر کشورهای اروپایی هم عرضه کند. علاوه بر این، تأیید شده که این ماشین بعداً در دیگر بازارهای سراسر جهان نیز ارائه خواهد شد. رادیکال پذیرش سفارشات خرید رپچر را آغاز کرده و تحویل نخستین نمونه‌های آن به خریداران برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است. هرچند هنوز قیمت این ماشین اعلام نشده اما رادیکال ادعا کرده که سفارشاتی از فرانسه و آلمان برای خرید آن دریافت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    اینکه شیشه جلو نداره یعنی اینکه شما باید با کلاه ایمنی سوارش بشین وگرنه فشار باد باعث میشه سواری براتون تبدیل به شکنجه بجای لذت بشه
    ولی چیزی که مشخصه در پیست حرف برای گفتن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      از همه مهمتر کافیه با سرعت نه زیاد ،مثل صد و بیست تا یه ملخ بخوره صورتت فقط اونایی که تجربه کردن میدونن چی میشه بقول مولوی :
      حال پخته نداند هیچ خام پس سخن کوتاه باید والسلام??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        آی گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    خدا این انجین اکو بوست فورد رو از سازنده های بریتانیای کبیر! نگیره.
    شده عین 8سیلندر روور که از اسقاطیای بیوک بهشون ارث رسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    خیلی مضحکه که اینهمه قوانین سخت گیرانه برای ایمنی خودرو تو اروپا هست ولی این تابوت متحرک اجازه تردد داره / خیلی هم زشت و نفله تشریف داره این رادیکال ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا