سایر خودروهای اروپایی

بازگشت دتوماسو پانترا با میانجی‌گری لامبورگینی اوراکان!

دتوماسو پانترا یک سوپراسپرت ایتالیایی بود که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۲ تولید می‌شد. حال به نظر می‌رسد این ماشین بازگشته است؛ اما نه واقعاً! داستان ازاین‌قرار است که شرکتی بنام Ares Design که در مودنای ایتالیا واقع است و تحت هدایت رئیس سابق لوتوس آقای «Dany Bahar» قرار دارد، نسخهٔ جدید دتوماسو پانترا را معرفی کرده است اما در زیر پوستهٔ این خودروی جدید در اصل یک لامبورگینی اوراکان قرار دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، شرکت Ares Design بر اساس اوراکان و با تغییر کامل بدنهٔ آن، اقدام به ساخت پانترای جدید نموده و درواقع با توجه به نسخهٔ اصلی پانترا، آن‌را احیا کرده است.

این پروژه رسماً پروژهٔ پانتر نام دارد و تفسیر مدرنی از پانترا را ارائه کرده است. قرار است این خودرو در کارخانهٔ جدیدی در مودنای ایتالیا به تولید برسد. هنوز تعداد تولید پانترای Ares Design اعلام نشده و حتی قیمت آن‌هم مشخص نیست اما با در نظر گرفتن اینکه این سوپراسپرت جدید بر اساس اوراکان ساخته شده و از بدنهٔ منحصربه‌فردی هم برخوردار است، مطمئناً خودروی ارزان‌قیمتی نیست و می‌توان گفت که حتی از اوراکان هم گران‌تر خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در زیر پوست پانترای جدید در اصل یک لامبورگینی اوراکان قرار دارد، بنابراین این خودرو نیز مجهز به همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان با گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهد بود.

هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا Ares Design تغییراتی در این پیشرانه ایجاد کرده یا نه مطرح نشده است بنابراین فعلاً فقط می‌توان مشخصات فنی اوراکان استاندارد یعنی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفت. گفته شده تحویل پانترا به خریداران از نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و سازنده از هم‌اکنون سپردهٔ متقاضیان خرید آن‌را می‌پذیرد. بااین‌حال Ares Design هنوز باید روی نهایی کردن طراحی و ویژگی‌های آئرودینامیکی خودرو کار کرده و آن‌را مورد آزمایش‌های تصادف قرار دهد؛ بنابراین برای بازگشت پانترا هنوز راه زیادی در پیش است و کارهای زیادی باید انجام گیرد. همچنین ما نیز فعلاً باید به همین تصاویر کامپیوتری اکتفا کنیم درحالی‌که بی‌صبرانه مناظر دیدن نمای داخلی آن هستیم.

اما این اولین باری نیست که شرکت Ares Design توجهات را به خود جلب کرده و در صدر اخبار سایت‌های خودرویی قرار می‌گیرد زیرا این شرکت پیش‌ازاین هم با معرفی تیونینگ عجیبی از مرسدس بنز G کلاس خود را مطرح کرده بود. همچنین Ares Design هم‌اکنون در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ کوپهٔ بنتلی مولسان هم هست. این در حالی است که Bahar در مصاحبه‌ای با AutoCar گفته است که فعالیت این شرکت به اینجا ختم نخواهد شد و طی ۱۲ ماه آینده محصولات منحصربه‌فرد دیگری از سوی آن معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    ترکیبی از لامبورگینی میورا و مدل قبلی فورد جی تی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. john

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    آیا این کار قانونیست ؟???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      در اونجا بله. در ایران خیر.
      توی قانون اینجا هس هرنوع تغییر ظاهری یا باطنی در خودرو که اون رو از حالت تولیدی کارخانه خارج کنه ممنوعه.
      یعنی تیونینگ کشک.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mercede kaviani

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    ایده فوق العاده جالبی است مثلا بدنه فراری 250 جی تی کافرنیا را روی پلت فرم فراری کافرنیا جدید بسازند
    باتشکر مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    همه چی داشت خوب پیش میرفت تا رسیدم به عکس اخر و تیون افتضاح جی توسط همین داداشمون / خدا به خیر کنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mercede kaviani

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      بله دقیقا واقعا کارشان روی جی کلاس افسانه بد بوده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرهاد كرمستجی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    دتوماسو یدونش فکر کنم قبلا تو ایران بود مال یه ورزش کار یا فوتبالیست بود دوستان کسی خاطرش هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا