سایر خودروهای اروپاییصنایع هوایی

طراحی کابین جت ایرباس توسط پاگانی

پاگانی خودروسازی کوچک و تولید محدود است که در ایتالیا مستقر بوده و پیشرانه‌های قدرتمند و متریال فیبر کربنی را بسیار دوست دارد. این شرکت نیز در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۱۸ حضور یافته است؛ اما پاگانی برای جلب‌توجه در این رویداد نیازی به معرفی یک سوپرکار جدید یا کانسپتی وحشی نداشته است. بجای این کارها پاگانی نتایج همکاری با ایرباس را به نمایش گذاشته است. این خودروساز برای اولین بار اقدام به طراحی کابین‌های سفارشی جت‌های ایرباس کرده و ماکت‌های آن را در پبل بیچ عرضه نموده است.


کابین مورد بحث برجسته بوده و از فیبر کربن و چرم زیادی در شکل‌گیری آن سود برده شده است. دیواره‌ی کار شده بین فضای کنفرانس و سالن استراحت می‌تواند با فشار یک دکمه از حالت مات به شفاف تبدیل شود. کف کابین نیز از کف‌پوش چرم نرم و چوب ساخته شده است.


فلز استفاده شده برای چراغ‌ها ترکیبی از LED هایی است که می‌توانند نورپردازی جذابی را ایجاد کنند. البته شوکه کننده ترین ویژگی کابین هواپیمای ایرباس سقف آن است. سقف آسمانی این هواپیما دیدی زنده از آسمان بالای سر سرنشینان را ایجاد می‌کنند و حس فراخی و آزادی مثال‌زدنی‌ای را به ارمغان می‌آورد.


کابین بیشتر شبیه هتل‌های فوق لوکس بوده و شباهت چندانی به داخل یک جت ندارد. آلبرتو پیکولو طراح و مدیر بخش کابین محصولات پاگانی و سیلوین ماریات مدیر طراحی خلاق و کانسپت های این خودروساز پروژه مورد بحث را انجام داده‌اند و در طراحی کابین آزادی عمل گسترده‌ای داشته‌اند.


پاگانی همچنین هوایرا رودستر منحصربه‌فردی را به پبل بیچ آورده است. این خودرو که فالکن نام داشته و نام خود را از بزرگ‌ترین گونه‌ی شاهین گرفته است. خودروی مورد بحث دارای رنگ بدنه سفید و آبی بوده و از عناصر بدنه زرد روشن سود برده است. این رنگ‌ها نیز از رنگ بدن شاهین مورد بحث الهام گرفته‌اند. طراحی بخش جلویی نیز ما را به یاد نوک شاهین می‌اندازد. داخل کابین این هوایرای سفارشی پوشش منحصربه‌فردی بکار رفته که شامل دوخت‌های زرد شاهین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. دانیال روشنی

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    مگه پاگانی تولید محدود نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. david

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ادمین خط اول گفتید پاگانی خودروساز کوچک و تولید انبوه است لطفا اصلاح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام
      اصلاح شد
      ممنون از تذکرتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahdy

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    oh my god
    … and ni more

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بد نیست ولی ایده های خیلی بهتری برای مسافربری هست تو نت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    واقعا گیراو چشم نوازه
    هم کابین هواپیمای طراحی شده
    هم خودرو مخصوصا ترکیب رنگ اختصاصیش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا