سایر خودروهای اروپایی

فروش گامپرت آپولوی رکورددار جهنم سبز

درحالی‌که این روزها خودروسازان طراز اول زیادی مشتاق‌اند درباره رکوردشکنی در پیست مشهور نوربرگ رینگ صحبت کنند، مدعیان بسیار کمتری حدود یک دهه پیش برای کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهنم سبز وجود داشته است. یکی از کمپانی‌های حاضر در آن لیست کوتاه گامپرت است که به خاطر موشک آپولوی خود شناخته می‌شود. این جانور دو رنگ همان خودرویی است که سیزدهم آگوست ۲۰۰۹ توانست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۱۱.۵۷ ثانیه طی کند.


هم‌اکنون این خودرو برای فروش گذاشته شده است.
آپولو اسپورت یاد شده که از پیشرانه آئودی استفاده می‌کند با بهای قابل‌توجه ۳۳۳ هزار یورویی برای فروش گذاشته شده است. خودروی موردبحث کارکرد زیادی نداشته و پشت آمپر آن عدد ۹۳۲۰ کیلومتر را نشان می‌دهد.


در قلب گامپرت آپولو اسپورت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری با قدرت ۶۹۱ اسب بخار قرار گرفته که حتی با استانداردهای امروزی هم خروجی قابل‌توجهی است. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس سکونشئال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و به هیولای ۱۲۰۰ کیلوگرمی گامپرت اجازه می‌دهد تنها در ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. سقف سرعت آپولو اسپورت نیز ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است.


از زمان ثبت رکورد این خودرو تاکنون زمان زیادی گذشته بنابراین طبیعی است که این رکورد چندین بار شکسته شده باشد. هم‌اکنون پورشه ۹۱۱ GT2 RS با زمان ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه‌ای پادشاه این پیست بوده و مک لارن P1 LM رکورد ۶ دقیقه و ۴۳.۲ ثانیه‌ای و Nio EP9 نیز رکورد ۶ دقیقه و ۴۵.۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده‌اند اما این دو خودرو نسخه‌های تولیدی عادی نمی‌باشند.


مرسدس-ای ام جی پروجکت وان نیز گفته می‌شود رکوردشکن خواهد بود اما آن‌هم خودروی جاده‌ای نبوده و شاید تنها خودرویی که در آینده نزدیک به رکورد پورشه حمله کند لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه جوتا باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    لامبورگینی کی میخواد از اونتادور سوپر ولوچه جوتا رونمایی کنه آخه؟ قرار بود نمایشگاه ژنو رونمایی بشه کنسل شد،به گفته خود کمپانی تست های نهاییش هم انجام شده حالا لامبورگینی با کدوم نمایشگاه حال کنه واسه رونمایی ازش خدا داند!!!گامپرتو دیدم نمیدونم چرا یهو یاد سالین s7 اسطوره افتادم،کاش پدال راجب هاپرکارهای زمان نه چندان دور هم مطلب میذاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    رقابت در جهنم سبز بین پورشه و لامبورگینی هست
    فعلاً پورشه تاج پادشاهی رو گذاشته روی سرش
    لامبورگینی هم سعی میکنه پورشه رو شکست بده
    ولی خیلی کار سختیه چون پورشه استاد پیست هست
    پس باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی میفته
    فراری هم احتمالاً رابطه خوبی با نوربرگ رینگ نداره
    چون توانایی رکورد زنی داره ولی وارد عمل نمیشه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali Keyhani

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چه رقابتی داشت یه زمان با خودروهایی مثل فراری انزو،پاگانی زوندا، نوبل M600 ،آسکاری A10 و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Stern des Südens

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    گامپرت قدمتی نداشت ولی با همون سن کمش یه سوپراسپرت ساز اصیل آلمانی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا