سایر خودروهای اروپایی

عرضه لادا وستا SW و کراس در قاره همیشه‌سبز

کمپانی آفتاواز در حال گسترش حضور خود در قاره سبز بوده و این کار را با عرضه دو نسخه جدید از محصول لادا در برخی بازارهای قاره اروپا انجام می‌دهد.


خودروهای وستا SW و وستا SW کراس قبلاً در آلمان، اتریش و مجارستان به عموم مردم معرفی شده و به زودی در کشورهای اسلواکی، صربستان و بلغارستان نیز عرضه خواهد شد.


این دو نسخه استیشن مانند که به برادر سدان خود ملحق می‌شوند و در دو تریم کامفورت و لوکس ارائه خواهند شد. این خودروساز روسی هنوز مشخصات کامل محصولات خود را منتشر نکرده اما بهای پایه آن‌ها برابر با ۱۱۹۹۰ یورو می‌باشد.


در مقام مقایسه باید گفت نسخه پایه داچیا لوگان MCV قیمت ۷۹۹۰ یورویی در آلمان داشته و از پیشرانه‌ای با قدرت ۷۵ اسب بخاری استفاده می‌کند. همچنین لوگان MCV استپ وی مجهز به پیشرانه ۹۰ اسبی نیز با حداقل قیمت ۱۲۳۰۰ یورو در دسترس است.


خریداران مدل‌های وستا SW باید از پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری استفاده کنند. این پیشرانه که با قوانین آلایندگی یورو ۶ همخوانی دارد قدرت ۱۰۶ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۸ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است.


با وزن خشک ۱۲۸۰ کیلوگرمی، لادا وستا SW در عرض ۱۲.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۱۷۴ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. وستا SW کراس دو دهم ثانیه کندتر بوده و سقف سرعت آن ۱۷۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد. مصرف سوخت متوسط این دو خودرو در هر صد کیلومتر به ترتیب ۷.۳ و ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.


مشتریان روسی این خودروها می‌توانند پیشرانه ۱.۸ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری را نیز سفارش دهند. این پیشرانه با گیربکس دستی یاد شده یا نسخه ۵ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

تنها تفاوت بین دو مدل وستا SW و SW کراس به پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه و سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر در نسخه کراس و برخی تفاوت‌های تریم مربوط می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    ماشین های روسی به خصوص خودروهای لادا خودروهای سگ جون و با دوامی هستند . قیمت ۱۲۰۰۰ یورو برای این خودروی شاسی بلند عملا مجانی محسوب میشه . خودروسازی لادا زیر نظر گروه خودروسازی رنو-نیسان محصولاتش را تولید می کنه و از نظر کیفیت خودروی تضمین شده ای است.
    این خودرو حتی می تونه بجای این خودروهای بی کیفیت چینی وارد بازار خودروی ایران بشه و اینجا محصولاتشو مونتاژ کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    از وقتی که این اتفاقات داره تو کشور و منطقه می افته روز ب روز از رویسه متنفر تر میشم
    و مطمئنم روزی پشت ایرانو چنان خالی میکنه (مثل گذشته) که ایران با ****میخوره به زمین
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      چشم ما به دستان فرانسوی هاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Muty

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      الانشم چنان خالی کرده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      همه چی ب تأمین منافع برمیگرده. نه روسیه نه هیچ کس دیگه عاشق چشم و ابروی ما نیس. همین سوریه و عراق هم که اینهمه براشون هزینه کردیم و خون دادیم براشون، اگه روزش بیاد خیلی راحت بهمون پشت میکنن.
      —————
      ما از نظر منابع چیزی از روسیه کم نداریم. جمعیتش هم کمتر از 2 برابر ایرانه. کاش تونسته بودیم اندازه همین روسیه توسعه زندگی اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    مطمئن باش تا چند روز دیگه که برجام بهم بخوره اون موقع باید چشم ما به دستان چینیها و روسها باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابولفضل نصیری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (161 ديدگاه)

    بجای قرارداد های هنگفت و مفت با این فرانسوی های مارموز و دغل باز با لادا میبستن که حداقل از زیر قول نزدنشون مطمئن بودیم هرچی باشه از چینی ها ویرانخودرو و اون یکی شرکت نمیدونم چی چی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا