سایر خودروهای اروپایی

دست‌پُر لادا با کانسپت Xcode در نمایشگاه خودروی مسکو 2016

لادا از زیرمجموعه‌های گروه آوتوواز روسیه اخیراً با همکاری با گروه رنو-نیسان و استفاده از یکی از طراحان مشهور دنیا که سابقاً سر طراح ولوو و مرسدس بنز بوده است یعنی «استیو ماتین» پیشرفت‌های درخور توجهی داشته و قصد دارد با ایجاد یک خانه‌تکانی کلی در محصولاتش، فروش خود را افزایش داده و همانند گذشته سهم عمده‌ای از بازار خودروی روسیه را به خود اختصاص دهد.

لادا با به‌کارگیری تیم قدرتمندی از طراحان و مهندسان به‌سرعت در حال نوسازی کلی محصولاتش است. سدان وستا و کراس‌اوور Xray از اولین محصولات جدید لادا هستند که توسط همکاری با گروه رنو-نیسان ساخته‌شده و طراحی آن‌ها طبق زبان طراحی جدید لادا شکل‌گرفته است. زبان طراحی‌ای که در آن حرف X به‌نوعی تبدیل به نماد هویت جدید لادا شده است.

Lada-16

بدین ترتیب گویا اقدامات و حرکات جدید لادا جواب داده است چراکه طی مدت کوتاهی که از معرفی دو مدل جدید وستا و اکسری گذشته است، فروش لادا افزایش چشمگیری پیدا نموده است. بااین‌حال لادا بازهم دست از تلاش برنداشته و در نمایشگاه خودروی مسکوی امسال با دستی پر و با ارائهٔ محصولات جدید زیادی حاضرشده است. یکی از چشمگیرترین محصولات جدید لادا در نمایشگاه مسکو، کانسپت جدیدی بنام Xcode است که پس از یک سری اخبار و اطلاعیه و تیزرهای جذاب سرانجام رونمایی شد.

lada_xcode_concept_2

کانسپت Xcode کراس‌اووری زیبا و با طراحی جذاب است که همچنان بر زبان طراحی جدید لادا و حرف X تأکید دارد. لادا در رابطه با این خودروی جدید می‌گوید:

«Xcode نشانگر توسعهٔ رنج محصولات ما و مفهوم سبک طراحی X است. این کانسپت DNA طراحی جدید ما را نشان می‌دهد که هم‌اکنون با موفقیت در مدل‌های تولیدی وستا و اکسری مورداستفاده قرارگرفته است. همچنین این کانسپت تعدادی از راه حال‌های بالقوهٔ صنعت خودروسازی و چشم‌انداز آیندهٔ ما همچون استفاده از توربو شارژر و سیستم چهارچرخ محرک را ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد که در پلت‌فرم لادا در آینده از سیستم‌های کنترل خودرو توسط گوشی‌های هوشمند استفاده کنیم».

متأسفانه هنوز اطلاعاتی از قوای محرکه و مشخصات فنی این کانسپت ارائه نشده است اما این خودرو توسط طراح ارشد لادا یعنی استیو ماتین طراحی‌شده و ویژگی‌های عضلانی‌تری نسبت به دیگر محصولات این شرکت ارائه می‌کند. بر روی سقف Xcode ستون‌های طولی سفیدرنگی وجود دارد که به صورتی آئرودینامیک به اسپویلر عقب می‌رسند. استیو ماتین دراین‌باره می‌گوید:

«این ساختار سقف علاوه بر اینکه ویژگی منحصربه‌فردی را برای خودرو ایجاد می‌کند، موجب می‌شود که جریان هوا به‌راحتی از روی سقف عبور کرده و به اسپویلر عقب برسد که این امر باعث بهبود کارایی آئرودینامیکی خودرو می‌گردد».

کانسپت Xcode مجهز به رینگ‌های بزرگی بوده و فاصلهٔ زیادی از سطح زمین دارد درحالی‌که این کانسپت مجهز به تجهیزاتی چون ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پارک خودکار (هم به‌صورت پارک موازی و هم عمودی) و کروز کنترل فعال با امکان حفظ فاصله با خودروی جلویی شده است. بااین‌حال لادا از هرگونه احتمال تولید این کانسپت سخنی به میان نیاورده است اما بااین‌وجود احتمال تولید این خودرو در سال ۲۰۱۸ وجود دارد که البته نسخهٔ تولیدی کمی با نمونهٔ کانسپت متفاوت خواهد بود.

اما کانسپت Xcode تنها محصول جدید لادا در نمایشگاه مسکوی امسال نیست چراکه این شرکت غیر از Xcode پنج کانسپت دیگر را نیز در نمایشگاه مسکو ۲۰۱۶ به نمایش درآورده است. کانسپت اول نسخهٔ استیشن و کراس از سدان وستا است که مجهز به سیستم چهارچرخ محرک شده و ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد.

خودروی بعدی نسخهٔ کراس سدان وستا است که آن‌هم مانند نسخهٔ استیشن کراس ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به رینگ‌های بزرگ‌تری مجهز شده است.

اکسری کراس کانسپت بعدی لادا است که مجهز به کیت آفرود، رینگ‌های بزرگ‌تر و ارتفاع بیشتری از سطح زمین شده است.

از نسخه‌های کراس که بگذریم به نسخه‌های اسپرت می‌رسیم. وستا اسپرت کانسپت یکی از این مدل‌ها است که با استفاده از رینگ‌های اسپرت و جذاب و کیت و تجهیزات اسپرت ظاهری زیباتر، جذاب‌تر و اسپرت‌تر پیداکرده است.

و درنهایت اکسری اسپرت نیز از دیگر کانسپت‌های لادا در نمایشگاه مسکو امسال است که آن‌هم مانند وستا اسپرت مجهز به رینگ‌ها، تجهیزات و کیت اسپرت شده است. در اکسری اسپرت تعلیق نیز تغییر کرده و متناسب با خودرویی اسپرت تنظیم‌شده است درحالی‌که قدرت آن نیز از ۱۲۲ اسب بخار استاندارد به ۱۵۰ اسب بخار افزایش‌یافته است.

در روز رونمایی این خودروها در نمایشگاه مسکو رئیس آوتوواز اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد طی ۹ سال آینده ۸ محصول جدید به همراه ۸ محصول بروز شده معرفی کند که این محصولات جدید در فواصل دو تا سه ساله معرفی می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Mardi

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    طراحی زشت ,حاصل دست طراحان زمخت روسی است ضمناطراحی جانبی اش شباهت هایی به تیباوساینادارد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. nima

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      تیبا؟؟؟؟؟؟دقیقا کجاش شبیه تیبا است؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      طراحیش که خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Developer

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (117 ديدگاه)

      الان این زشته ؟؟ بعد شاسی بلند دقیقا کجاش شبیه تیباست ؟؟ نظر هم میدین درست نظر بدین.
      خب شکر خدا خودروساز های روسی هم بعد از چینی ها پیشرفت کردن و جلو افتادن ، وقتشه ویران خودرو خودشو با خودروسازهای افغانستان و اتیوپی و زانزیبارمقایسه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. روح الله

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    جالبه که همیشه اولین نظرات جزو عجیبترین نظرات هستن.داداش گلم این کجا تیبا کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mardi

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      داداش فقط طرح جانبی راگفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      اینم از کشوره دوست و همسایه!!
      ببینید داره کم کم متحول میشه و از اون طراحی خشک و…دور میشه کانسپت با سقف شیشه ای و چراغ نعونی
      در ایران امااا با این حال که تفکر س ی ا سی یکیه و همبستگی فکری بین دولت مردان دو کشور هست
      خودروهای چینی در همه کلاس ها سردمدارن با قیمت های عجیب تیگو 5 100 تومن لیفان 820 91 تومن جک s5 دنده ای 82 تومن و اتومات 94 تومن لیفان x50
      56 تومن
      عجیبه و الانم که h30 کراس میشه جانشین 206 اتومات !!!
      اشکال از تفکره ما جهان سومی هستیم بالاخره چینم ابر قدرته و باید محصولاتشو یه جایی بفروشه البته با تیراژ بالا و الا که تو همه کشورا چینیا با قیمت پایین دارن جون میکنن که بگن بابا ما هستیم
      جک s5 با گیربکس دستی با قیمت 24 هزار دلاری کجای دنیا میتونست 20000 هزار دستگاه بفروشه
      میگم خدمتتون ایران و قاره ی افریقا
      اخیرا هم دوستان در یکی از سایت های خودرویی طوری از h30 کراس تعریف کردن که اگر rav4 هم داشته باشی میگی پیشه خودت :عجب اشتباهی کردم که اسن همه پول دادم به این ماشین h30 کارمو راه مینداخت البته قشر عام زود باور هستن
      در کل ما همه،مردم هستیم تو یه تیم هستیم لطفا کمی تامل کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمود

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جلو بنز جی ال ای
    عقب نیسان جوک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alex

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    روسها بخوان می تونند در حد آمریکا ماشین تولید کنند نه اینکه تکنولوژی و علم نداشته باشد دیدگاهشون متاسفانه آنچنان که تو آمریکا تجاری هستش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      مطمعنی روسها اگه بخوان میتونن مثل آمریکا ماشین بسازن؟!!
      چند سال پیش سوخوی خواست مثل آمریکا و اروپا هواپیمای مسافربری بسازه ، ساخت اما در اولین پروازهای آزمایشی ناپدید شد و سقوط کرد مثل هواپیماهای توپولف !
      روسیه نمیتونه مثل آمریکا و ژاپن و اروپا باشه.
      حضرات مسئولین اگه این تاپیک کانسپت لادا رو ببینن زیر ساخت های تولید ماشین در ایران را دو دستی به روسها تقدیم میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        میشه بگی کی ناپدید شد؟ الان سوخو سوپر جت ١٠٠ جزو ۵ جت تجاری اول جهانه موتور روسی اویونیک امریکا و سامانه اکسیژن ایتالیا ست توپولف هم جزء بهترین هواپیما های جهانه بنده که روی این هواپیما کار کردم می گم عزیز موتور این هواپیما برای نقاط بسیار سرد سیر طراحی شده بود در اب و هوای کشور ما بسیار فالت بهش می خورد خود امریکا سیستم فشار و کنترل موتورش هانی ول و یا روسی هستش بنده تایپ بویینگ رو دارم که این حرف رو می زنم ایراد روسیه هم در صنایع هوایی فقط قیمت غیر منطقی و احمقانشونه که شاید سوخو کمی به جهانی شدن شون کمک کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاوه آهنگر

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          کوروش جان اینطور که شما میگی پس بویینگ و ایرباس باید برن جلو بوق بزنن !!
          ابوطیاره های روسی رو خیلی گنده میکنی.
          یه زمانی خیلی علاقه به هواپیما و جنگنده داشتم و اکثر مطالب رو دنبال میکردم ، الان اطلاعات کمی یادم مونده ولی دقیقا یادمه که سوخوی سوپرجت 100 اگه اشتباه نکنم در یک نمایشگاه هوایی پرواز کرد و پس از مدتی سقوط کرد. از گذشته تا الان همیشه صنعت هوانوردی آمریکا یک سر و گردن بالاتر بوده نسبت به روسیه مخصوصا در ساخت هواپیماهای مسافربری، و البته در صنایع هوایی نظامی هم آمریکا جلوتر بوده و هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          سوخو فقط یک سقوط توی اندولزی داشته اونم توی تست پرواز که کاملا طبیعیه اینطوری حساب کنید که اولین ارباس ٣٠٠ توی نمایشگاه هوایی جلوی مردم سقوط کرده یا بویینگ ٧۶٧ همچنین من چیزی رو بزرگ نمی کنم چون واقعا روس ها هواپیما های خوبی می سازند و با تعداد منفی بد نمی شه:) من نگفتم هواپیما ها شون از بویینگ بهتره ولی اونطور که دوستان گفتن هم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      روس ها نه میخوان صنعت اتومبیل سازی قوی (مثل آلمان یا ژاپن یا آمریکا) داشته باشن نه میتونن.
      دانش و تجربه ای که ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا، سوئد،فرانسه و حتی جدیدا کره در ساخت اتومبیل بهش رسیدن نتیجه چندین سال تلاش و چندین میلیارد دلار خرج و سرمایه گذاری است.
      هر کشوری یک سری اولویت هایی داره. روسیه از قدیم الایام یک ابر قدرت نظامی بوده. . الان هم هیچ کشوری جرات تجاوز به خاک روسیه یا شروع یک جنگ با این کشور رو نداره.
      اما روسیه در بقیه ی موارد حرف زیادی برای گفتن نداره.
      هر کشوری نقاط ضعف و قوت خودشو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        البته روسیه از بعد جنگ سرد و فروپاشی شوروی سابق قدرتش خیلی محدودتر از قبل شد و ابرقدرت ایالات متحده شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. كوروش

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داداش بی خیال:) :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کسی بحث شروع نکنه من عشق بحث نیستم کوروش جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Fakhr

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حالم از لادا بهم میخوره طراحی رادیکالی مال میتسوبیشی هست این کپی کرده کراس اوور نگاه کنید خداوکیل http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2015/03/Mitsubishi-XR-PHEV-II-concept-PLACEMENT-626×382.jpg کپی میتسوبیشی !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو مقاله نوشته که یک طراح خوب استخدام کردنند
    رؤسها هم خیلی بد نیستند یکسر برو مسکو دلت میخواهد بازم سریع برگردی خانوماشون خیلی با مرام هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رافال M

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    حیف مقامات دولتی و خودرویی ایران نمی فهمن استخدام طراح خارجی به خاطر سودهایی که می تونه داشته باشه بیشتر منطبق بر منافع ملی و نظام هست.
    ولی زبان طراحی جدید لادا کپی از محصولات میتسو مث پاجرو اسپرت و اوت لندر2016 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Radison

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    به نظرم اگه نیم نگاهی به بازار ایران داشته باشه میتونه موفق باشه به خصوص هم کراس اوور و هم سدان وستا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    لادا هم داره خوب پیشرفت می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خودروی بادا شبیه همون ال نود بی روح هست و اپشن چندانی نداره قدرت موتور انگار خود تندرنود هست فعلا که مجبوریم با هر ساز اینا برقصیم وگرنه کجای دنیا این ماشینها سوار میشن متاسفم برای مردم ایران که آرزوی ماشین خوب به گور میبریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا