سایر خودروهای اروپایی

معرفی نوب الکتریکی سه‌چرخ، ناشناسی از غرب!

بانمک، قابل‌ستایش و نوستالژیک، سه واژه‌ای هستند که بهترین توصیف برای نوب ۱۰۰ محسوب می‌شوند. این خودروی الکتریکی با ملیت کشور استونی حاصل کار مدیرعامل و موسس نوب آقای رومان مولجار است که سه چرخ مورد بحث را به عنوان تفکری مهندسی و طراحی خلق کرده است. البته این خودرو را از نظر طراحی و زیبایی‌شناسی نمی‌توانیم در سطح بالایی بدانیم.


نوب ۱۰۰ سه‌چرخه کاملاً متفاوتی نسبت به سایر خودروهای از این دستی است که پیش از این دیده‌ایم. نوب ۱۰۰ نه یک موتورسیکلت شبیه بومباردیه بوده و نه یک خودروی کامل و حتی کمی تخیلی همچون الیو E1c می‌باشد. البته برخی شباهت‌ها با سه‌چرخه‌های مورگان در این وسیله مشهود است و البته نوب ۱۰۰ چیزی بیشتر از طراحی رترو می‌باشد.


ابعاد کوچک این خودرو باعث شده دایره گردش فوق‌العاده‌ای پیدا کند و بتوان آن را به راحتی در مکان‌های تنگ پارک کرد. نوب ۱۰۰ به عنوان یک خودروی سه چرخ طبقه بندی شده و البته به عنوان یک موتورسیکلت هم می‌توان آن را در نظر گرفت. این خودروی الکتریکی همچنین یک نیمه کانورتیبل با سقف سخت قابل جدا شدن بوده و آن را به یک کابریوی الکتریکی تبدیل کرده است.


داخل کابین هم طراحی مینیمالیستی را می‌بینیم که از شاخصه‌های کلاسیکی همچون پشت آمپرهای آنالوگ، دکمه‌ها و دستگیره درب کرومی، برخی عناصر چوبی و فرمان برگرفته از محصولات دهه ۳۰ میلادی سود برده است. داخل این خودرو سه نفر جای می‌گیرند و فضایی هم در پشت سر نفر سوم برای قرار گرفتن اسباب و وسایل تعبیه شده است.


خودروساز مستقل نوب تنها به طراحی این خودرو فکر نکرده است. جدای از عدم آلایندگی، این خودروی الکتریکی دارای قطعاتی است که کاملاً بازیافت شده و آماده استفاده دوباره می‌شوند.


هنوز به قدرت قوای محرکه نوب ۱۰۰ اشاره‌ای نداشته اما محدوده حرکتی آن ۲۲۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت دارد. این خودرو همچنین برای ارائه هندلینگ مناسب، سه‌چرخ محرک می‌باشد. این محصول الکتریکی را می‌توان در ۲ ساعت به‌صورت کامل شارژ کرد اما افراد کمی نگران می‌توانند باتری اضافی به همراه داشته باشند.


اگر خواهان این سه‌چرخه الکتریکی باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. نوب برنامه‌ای برای جذب سرمایه تولید راه‌اندازی کرده است. شما می‌توانید در این پروژه الکتریکی جالب سرمایه‌گذاری کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. K1

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خیلی زشت و کم ارزش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خیلی هارمونیک و زیبا و البته کلاسیک
    عاشقش میشدم اگه چهارچرخه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چقدر دوست داشتنیه طراحیش.
    فقط ی گربه بهش بخوره پرت میشه تو باقالیا.

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و به نظر میتونه بازار رو جذب کنه
    اگر همین ظاهر رو شرکت های چینی طراحی می کردن همه میگفتیم کپی و فلان چیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    زیباترین کابردترین اتوموبیل از سال 1980 تا کنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا