سایر خودروهای اروپایی

هیولای جدید صنعت خودرو، آپولو اینتنزا Emozione

آپولو از هایپرکار جدید خود با نام اینتنزا Emozione (نام اختصاری IE) در ایتالیا رونمایی کرد. این خودروی جدید می‌خواهد تجربه رانندگی‌ای را ایجاد کند که یادآور روزهای خوش گذشته باشد.

آپولو اینتنزا Emozione
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی هایپرکار جدید آپولو قدرت ۷۸۰ اسبی و گشتاور ۷۵۹ نیوتون متری داشته و می‌تواند خودرو را در تنها در ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و اجازه دست‌یابی به سقف سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت نیز بدهد. به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن در بدنه و شاسی، IE تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن داشته و تقسیم وزن آن در جلو و عقب به ترتیب ۴۵/۵۵ می‌باشد. این خودرو واقعاً سریع است.

آپولو اینتنزا Emozione
محصول جدید آپولو دارای آئرودینامیک پیشرفته‌ای می‌باشد که از اسپلیتر جلو، بال‌های متعدد، کانال‌های موجود در بدنه، ورودی‌های روی کاپوت و بال عقب بزرگ تشکیل شده است. این قطعات باعث ایجاد حداکثر داون فورس ۱۳۵۰ کیلویی می‌شوند که در سرعت‌های بالا و عبور از پیچ‌ها خودرو را به زمین می‌چسباند.

آپولو اینتنزا Emozione
همان‌گونه که از هایپرکاری مدرن انتظار می‌رود، IE دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی برای کاهش وزن و افزایش استحکام می‌باشد. این خودرو همچنین از ساب فریم‌های جلو و عقب فیبر کربنی برای کاهش هرچه بیشتر وزن بهره برده و کل وزن ساب فریم‌ها به ۱۰۵ کیلوگرم می‌رسد.

آپولو اینتنزا Emozione
برای توقف از ترمزهای سرامیک کربنی برمبو بهره برده شده که در جلو دارای ۶ پیستون در عقب دارای ۴ پیستون می‌باشند.

آپولو اینتنزا Emozione
برای چنین خودرویی حتماً سیستم تعلیق برگرفته از مسابقات جزو الزامات محسوب می‌شود. IE از تنظیمات دوبل جناغی برگرفته از فرمول ۱ با معماری بازویی خاص در جلو و عقب بهره برده و همچنین دارای میله‌های ضد لغزش نیز می‌باشد. دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین تکمیل کننده سیستم تعلیق هستند اما خریداران می‌توانند تنظیمات سفارشی دلخواه خود را نیز دریافت کنند.

آپولو اینتنزا Emozione
برای هماهنگی شرایط رانندگی روزمره مهندسان آپولو سه حالت خیس، اسپورت و پیست را تدارک دیده‌اند. سیستم کنترل کشش IE دارای ۱۲ سطح تنظیم بوده بنابراین شما می‌توانید قبل از تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی همه‌چیز را با فشار یک دکمه خاموش کنید.

آپولو اینتنزا Emozione
تعویض دنده‌ها توسط یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال صورت می‌گیرد. آپولو می‌گوید این گیربکس می‌تواند عملکرد وحشیانه‌ای داشته باشد اما زمانی که پدال را بفشارید صدای تعویض دنده پنوماتیکی را خواهید شنید. به دلیل داشتن نسبت دنده‌های قابل تغییر، راننده باید به‌صورت دستی دنده ۱ را درگیر نماید. روش سنتی آپولو درباره گیربکس قابل‌توجه بوده اگرچه که ضروریت چنین گیربکسی محسوب می‌شود.

آپولو اینتنزا Emozione
تنها ۱۰ دستگاه از هیولای جدید آپولو ساخته خواهد شد و هرکدام بهای حداقل ۲.۶ میلیون دلاری خواهند داشت. البته با خرید این خودرو به ویژگی‌های جذابی دست پیدا می‌کنید. مالکان قادر هستند در سری مسابقات آپولو تایم اتک شرکت کنند و در آینده برای خرید محصولات جدید شرکت در اولویت باشند.

آپولو اینتنزا Emozione
Norman Choi مرد همه‌کاره آپولو می‌گوید:

ما احساس کردیم تمامی پیشرفت‌های فنی و اتوماسیون موجود در هایپرکارهای امروزی باعث کم‌رنگ شدن ناب بودن خودروها و محو ارتباط عاطفی بین خودرو و راننده شده‌اند. ما می‌خواستیم خودرویی بسازیم که فاصله بین راننده و خودرو را پر کند؛ بنابراین آپولو IE را ساختیم.

آپولو اینتنزا Emozione
هیچ بخشی از این خودرو عادی نیست. صندلی‌ها به لوله‌ای کربنی متصل شده‌اند تا فضای بیشتری ایجاد شود و موقعیت رانندگی ثابتی به وجود آید. در عوض غربیلک فرمان و پدال‌ها قابل تنظیم هستند. صندلی هر خودرو مخصوص مالک خود ساخته خواهد شد.

آپولو اینتنزا Emozione
نشان دهنده‌های دیجیتال نیز برای تمرکز راننده روی جاده‌ها طراحی شده‌اند و دوربین‌های موجود در داخل آینه‌های جانبی نشان دهنده فضای پشتی خودرو خواهند بود. پانل سیستم تهویه نیز در پوشش سقف بوده و دکمه استارت خودرو نیز اهرمی بزرگ با نوشته INIZIO است.

آپولو اینتنزا Emozione
این را هم بدانید که در طراحی ظاهری خودرو از شکارچیان قهاری چون کوسه‌ها الهام گرفته شده است. به همین دلیل است که انگار خودرو می‌خواهد بیننده را بخورد! خب حداقل خداحافظی شکوهمندانه‌ای با این دنیا خواهیم داشت…!

آپولو اینتنزا Emozione

آپولو اینتنزا Emozione

آپولو اینتنزا Emozione

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    فوق العاده س. خوش به حال اون ده نفر
    دقت کردید مشخصات موتور چقدر شبیه Ferrari F12 TDF هست :
    V12 – تنفس طبیعی – 6.3 لیتری – ۷۸۰ اسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      قدرتی که از یه پیشرانه ی ۶.٣ لیتری تنفس طبیعی گرفتن واقعا قابل توجّهـه! حتی از قدرتی که لامبورگینی از موتور ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی تونسته بگیره بیشتره!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. HORSE

        ۷ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        یه سوال فنی داشتم .که در رابطه با متنه.
        قسمتی که داون فورس رو ذکر کرده دقیق نگفته توی چه سرعتی.یه سوال هم برام پیش اومده اونم اینه:١٣۵٠کیلوگرم داون فورس؟ یا منظورش اینه که توی سرعت بالا وزن ماشین ١٣۵٠ کیلوگرم میشه؟
        این سوال رو خودتونم میدونید چرا دارم میپرسم چون ١٣۵٠ کیلوگرم داونفورس(بیشتر از وزن خود ماشین) بسیار دیوانه کننده است و مثل ماشینای فورمول یکن!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. PaRHaM

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    خیلی باحال و خاص به نظر میاد??
    طراحی خیلی خوبی داره??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محسن

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    جلوش شبیه هوندا nsx تقریبا. ولی عجب طراحی داخلی جذابی داره. محشره پسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Aminspoort

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    قیمتش یه مشکل بزرگ براش محسوب میشه،شما به این فکر کن مکلارن 720s با قدرت نزدیک به آپولو عملکرد بهتری ارائه میده،مکلارن شتاب صفر تا ۱۰۰ رو تونسته ۲.۶ ثانیه ثبت کنه، تاپ اسپیدشم ۳۵۰کیلومتره،مسیر یک چهارم مایل رو هم زیر ده ثانیه که تو هر سه مورد از این اتومبیل سرتره و قیمتش هم یک دهم این اتومبیله!!!!! قرار نیست هر کسی ده تا خودرو تولید محدود ساخت بگه خودرو ما از نظر تولید خاصه باید قیمت بوگاتی داشته باشه،نمیدونم چرا باید به همچین خودرویی که عملکردش در حد نیسان gtr هستش بگن هایپرکار؟؟؟!!! اونم خودرویی که از لحاظ اعتبار و برند هیچ جایگاهی در بین سوپراسپرت سازا نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Cvm

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      ای بابا دیگه همه دوستان از توضیح اینجور چیزا خسته شدن بخدا اینجور مقایسه ای که شما میکنین غلطه و من هم توضیحی نمیدم دیگه در موردش.
      فقط در مورد قیمت این ماشین بگم که حتی با قیمت 2.6 میلیون دلار 10 تا آپولو بزور یه سودیم نصیب گامپرت کنه دقت کنید که چقدر وقت و هزینه صرف ساخت این ماشین شده فقطم 10 دستگاه ازش ساخته خواهد شد 10 تا خیلی کمه متوجهید که خودتون. پس مسلما قیمت ماشینم بالا خواهد رفت که کمپانی یه سود نه چندان قابل توجهم بکنه نمیتونه که ضرر بده بابتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (90 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمتش یکی بخاطر تولید محدود بودنش هست اونم از کارخونه ای مثل گامپرت دومندش استفاده از جنس هایی که واقعا خیلی گرون هستن.شما مثلا لامبورگینی سستو رو در نظر بگیر،با اون قیمتش و امکاناتش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      اتفاقا امین جان این شرکت آلمانی اعتبار خوبی هم داره،به نسبت این که از تاسیسش 13 سال میگذره و فقط 45 کارمند داره.
      تو پیست تاپگیر آپولو Gumpert تونسته زمان 1:17.1در سال 2008ثبت کنه،که به مدت 2 سال رکورد دستش بود و این رکورد توسط سریع ترین و قوی ترین مدل ویرون((سوپراسپرت)) زده شد و فقط 0.3 ثانیه سریع تر از گامپرت بود!!
      مدل 720s هم شتاب 0 تا 60 مایل رو تو 2.5 ثانیه میره،و ممکنه بتونی رکورد خوبی باهاش تو پیست بزنی،ولی قطعا نمیتونی با این ماشین رکورد دار پیست باشی،و فلسفه ساخت هردو ماشین فرق میکنه.
      به نظر من که ماشین خوبی ساختن،هرچند میتونست با قیمت منصفانه تر بهتر هم بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. HORSE

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      داداش aminspoort عجب گرد و خاکی راه انداختیا! لطفا جو پدال رو با این نظرات پر از اطلاعات اشتباه آلوده نکنید! انتظار نمیره از کاربر پدال که بخاد همچین مقایسه ی مبتدیانه ای بین یک هایپرکار و یک سوپر اسپرت انجام بده!
      فقط شتاب صفرتاصد و حداکثرسرعت نشد مقایسه!!
      زیبایی هست، هندلینگ هست،شتاب هست(برای مقایسه ی شتاب ماشینایی توی این رده هم فقط شتاب صفرتاصد رو نمیشه در نظر گرفت!)، داون فورس هست، اسب بخار و نسبت اسب به وزن هم مقایسه میشه!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    5. Love Cars

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      امین جان عملکرد یه ماشین فقط سرعت و شتاب و طی کردن هر چه سریعتر 400 یا 800 متر یا1/4 مایل نیست بلکه بیشتر از این موارد هندلینگ و لذت و کیفیت رانندگیه که مهمه و همچنین چون شما یک برندی رو نمیشناسی قرار نیست اون برند بی اعتبار باشه و درضمن این اتومبیل در شاسی و ساب فریم ها و بدنه تماماً از متریال گرانقیمت مونوکوک فیبر کربن بهره مند هست. شاید 2.6 میلیون دلار زیاد باشه براش ولی قطعا 2 میلیون دلار ارزش داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. سهيل

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط اینو بهت بگم که اون اگزوز سه پره ای که میبینی جنسش از. تیتانیومه و فقط همون اگزوز قیمتش از بی ام و m4 بیشتره
      این فقط یه موردشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست.
    نمیدونم چرا تو عکس اول منو یخورده یاده مک لارن پی1ال ام میندازه((بیشتر نمای جانبی))
    وزن کم-فاصله ی کم دو چرخ عقب و دو جلو -مرکز ثقل پایین و لاستیک های نسبتا پهن باعث شده در پیچ ها بتونه شتاب جنبی 2g رو تحمل کنه که البته از مک لارن پی 1 کمتره.((پی1 بیش از 2g و پی1 جی تی آر 2.4g ))
    اون نمایشگر و کلا طراحی داخلی خودرو با الهام از جت جنگنده ساخته شده.
    طراحی خروجی اگزوز های سه گانه ی عقب هم توسط کسی طراحی شده که از صنعت هوافضا الهام گرفته .(( فوق العاده هم زیباست))
    بعضی از اجزاء و قطعات این ماشین هم توسط بوش ساخته و طراحی شده((مثل سیستم کنترل کشش و abs و قطعات الکترونیکی))
    موتورش هم که کاره ایتالیایی هاست.((از بلوک فراری اف12 استفاده میکنه و البته تغییراتی که اتوتکنیکا توش اعمال کرده))
    این نمونه ی تو عکس هم دومین ماشین ساخته شده از مجموع 10 تاست.
    در مجموع بد نیست.ولی قیمتش بسیار بالاست و تولید بسیار محدود و خودش رو انداخته تو محدوده ی ((عکس پروفایل من!!!)) و پراجکت وان.
    ولی از نظر مشخصات فنی به نظر من فعلا رقیبی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    نسبت قدرت به وزنش حدود 620 اسب بخار بر تن هستش که عالیه. در مقابل ؛720s که 500 اسب بر تن هستش “با احتساب قدرت اعلامی مکلارن”که اگه قدرتشو 800اسب بخار در نظر بگیریم میشه 563 اسب بر تن.با اون شتابگیری که از مکلارن دیدیم عملکرد این باید خیلی بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. R

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    فصل دوم گرند تور کی پخش میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehran. Askari 1997

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خیلی ماشین خیره کننده ای هست دمشون گرم با این طراحی مثل ماشین آدم فضایی ها میمونه به نظرم صنعت خودرو سازی جهان به چنین شرکتایی واسه ساخت اینجور ماشینایی
    احتیاج داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ونوم اف ۵

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ماشین قبلیش گامپرت اپولو که عالی بود ولی ایکاش به جای ده تا تعداد بیشتری رو تولید میکرد که قیمت ماشین سرشکن و منطقی تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد سلطان

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که خیییییلی گرون هست ، نسبت به امکانات و ظاهرش خیلی خیلی خیلی خیلی گرون هست .
    من باشم یه پورشه ۹۱۱ یا فراری رو به این ترجیح میدم .
    به جهنم که خارخونه ضرر میده اصل مشتری مداری هست . نه تعداد کم و خاص بودن . این که نشد زندگی در قرن ۲۱ ام

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا