سایر خودروهای اروپایی

نمایش پینین‌فارینا باتیستا در نمایشگاه تورین با به‌روزرسانی طراحی و رنگ جدید

شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا بیشتر در زمینهٔ طراحی خودرو شهرت دارد اما این شرکت در نمایشگاه ژنو امسال از هایپرکار اختصاصی خود بنام باتیستا پرده‌برداری کرد. این ماشین یک هایپراسپرت تمام الکتریکی با عملکردی خیره‌کننده است. حال پینین‌فارینا در نمایشگاه خودروی تورین، باتیستا را با به‌روزرسانی‌هایی در طراحی و همین‌طور رنگی جدید به نمایش درآورده است.

نمونه‌ای که در تورین به نمایش درآمده رنگ آبی جدیدی را بر بدنهٔ خود می‌بیند که پینین‌فارینا آن‌را Blu Iconica نامیده است. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد، این خودرو از جزئیات طراحی جدیدی هم برخوردار شده است. البته سازندهٔ ایتالیایی دراین‌باره اطلاعات خاصی ارائه نکرده و صرفاً گفته است که این به‌روزرسانی، بخش جلویی باتیستا را پالوده‌تر کرده و نما و احساس آن‌را تقویت نموده که این ویژگی، ارتباط میان بخش جلو و عقب خودرو را بهتر کرده است.

باتیستا را می‌توان قدرتمندترین خودروی ساخت ایتالیا دانست زیرا این هایپراسپرت به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که هرکدام در یکی از چرخ‌ها نصب شده و مجموعاً ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که از شرکت ریماک گرفته شده است. به لطف این نیروی خارق‌العاده، باتیستا می‌تواند در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و به حداکثر سرعتی بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پینین‌فارینا همچنین ادعا کرده است که باتیستا بُردی برابر با ۴۵۰ کیلومتر دارد.

بعد از خاتمهٔ نمایشگاه تورین، این خودرو برای ادامهٔ فرایند بهسازی و تنظیم، تحت نظر رئیس پینین‌فارینا آقای «پائولو پینین‌فارینا» و مدیر طراحی این شرکت آقای «لوکا بورگوگنو» مورداستفاده قرار خواهد گرفت. آزمایش‌های شبیه‌سازی، تونل باد و اولین برنامه‌های توسعهٔ پیست خودرو نیز تحت هدایت رانندهٔ اصلی شرکت آقای «نیک هیدفلد» انجام خواهد گرفت. پینین‌فارینا تنها ۱۵۰ دستگاه از باتیستا تولید خواهد کرد که این تعداد به‌طور مساوی بین آمریکای شمالی، اروپا و آسیا و خاورمیانه تقسیم خواهند شد. قیمت این هایپرکار تمام الکتریکی نیز ۲ میلیون یورو اعلام شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    طراحی اش واقعا چشم نوازه بنظر من از ریماک جذاب تره
    حالا کی عملکردشو ببینیم خدا داند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Infinite

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    طرحی که در ژنو رونمایی کردند خیلی بهتر و خاص‌تر بود! خرابش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Seyed AMG

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    اگه چراغ های جلوش پیوستگی نداشت بهتر بود ولی در کل ماشین جذابیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Omid622

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دیگه نیازی به ۱۹۰۰ اسب نیست
    و بردش کمه و قطعا با رانندگی سرعت زیاد بردش به کمتر از۳۵۰ کیلومتر میرسه
    فعلا
    باید منتظر ۱۰۰۰ کیلومتر
    ردوستر تسلا باشیم اونم که برد مفیدش ۹۰۰ باشه بازم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا