سایر خودروهای اروپایی

ادای احترام پینین فارینا باتیستا به لئوناردو داوینچی!

پینین فارینا با نمایش یک نمونه‌ی خاص و سفارشی از هایپرکار باتیستا پانصدمین سالگرد درگذشت لئوناردو داوینچی را گرامی می‌دارد.


این خودرو که اخیراً توسط نیک هیدفیلد و نیکو رزبرگ (رانندگان اسبق مسابقات فرمول ۱) رونمایی شده طرح بدنه‌ی منحصربه‌فردی داشته و ترکیبی از رنگ‌های آبی، سفید، سبز و قرمز می‌باشد. باتیستا به‌خودی‌خود خودرویی فوق‌العاده برجسته بوده و این رنگ‌آمیزی بدنه باعث جلب نظر هرچه بیشترش شده است.


مدیر طراحی پینین فارینا دراین‌باره گفته است:

ما به اینکه بخشی از نمایشگاه A Mind in Motion هستیم افتخار می‌کنیم زیرا این رویداد، طراحی ایتالیایی را به جهانیان نشان می‌دهد. لئوناردو داوینچی یک نابغه‌ی ایتالیایی و اولین فردی بوده که هنر، طراحی و مهندسی را با یکدیگر ترکیب کرده است. از لئوناردوی قرن ۱۶ گرفته تا پینین فارینای قرن ۲۱، همه‌ی اصول قدرتمند باقی مانده‌اند.

مدیر این شرکت در ادامه اظهار می‌دارد:

ایتالیایی با طراحی‌های کلاسیک خود -خواه کار لئوناردو باشد یا تئاتر المپیکوی پالادیو یا پینین فارینا سیس ایتالیا- تعریف می‌شود. طرح مشترک بین این پروژه‌ها استفاده از طراحی مدرن، ظریف و خلاق است که هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارند. طراحی باتیستا هم از این سنت الهام گرفته است.

باتیستا اولین بار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و پینین فارینا تأیید کرد این خودرو را می‌توان در اروپا سفارش داد.


نیروبخش این خودرو همان پیشرانه‌ی ریماک C-Two است. این هایپرکار ایتالیایی از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۱۲۰ کیلووات ساعتی سود برده است. حاصل خروجی این مجموعه قدرت ۱۸۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متری است و سازنده می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت باتیستا زیر ۲ ثانیه بوده و این خودرو در کمتر از ۱۲ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.


تنها ۱۵۰ دستگاه از پینین فارینا باتیستا در سراسر جهان عرضه خواهد شد و هریک قیمت پایه‌ی ۲.۵ میلیون دلاری خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبی بزودی میخرمش شوخی نیست فقط یه بدی داره صدا نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    برای چنین خودروی خاصی با این قیمت بالا ، ۱۵۰ دستگاه زیاد نیست یعنی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. L-H-P-TT

    ۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    قطعا خودرویی قابل احترامه و بسیار عالی و سریع ….
    اما ، معیار سنجش فقط سرعت تو خط مستقیم نیست ، باید دید توی پیست ها چه میکنه .
    و این که امیدوارم یکی بیاد ، بیاد و انقلابی در موتور های احتراق داخلی راه بندازه ، چون با این خطی که خودروهای الکتریکی دارن میان جلو انگار دیگه قرار نیست غرش اعجوبه هایی از جانب لامبو ، فراری ، و ماسل های امریکایی بشنویم …..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا