سایر خودروهای اروپایی

کانسپت IED تریسی، آفرودر الکتریکی کوچک با فضای داخلی بزرگ!

شرکت Istituto Europeo di Design که با نام مختصر IED شناخته می‌شود پیش‌نمایشی از کانسپت جدید خود داشته است. این خودروی مفهومی توسط دانشجویان خود در مرکز طراحی حمل‌ونقل متولد شده است.

IED تریسی که چند روز دیگر در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد مفهومی جدید از حمل‌ونقل را ارائه می‌کند. خودروی موردبحث از قوای محرکه تمام الکتریکی سود برده و برای استفاده‌های شخصی و عمومی و البته آفرود طراحی شده است. علیرغم جمع‌وجور (طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۷۴۰/۲۲۰۵/۲۰۸۳ میلی‌متر)، تریسی کانسپت فضای داخلی کافی برای ۶ نفر را دارد.

دلیل این فضای بزرگ به خاطر استفاده از طراحی صندلی غیر مرسوم است که شامل صندلی عقب و جانبی L شکل می‌باشد. در این صندلی ۴ نفر جای می‌گیرد و یک صندلی تکی هم برای راننده و صندلی چرخان برای سرنشین جلو وجود دارد.

جزئیات چندانی از قوای محرکه این کانسپت در دست نیست اما می‌دانیم که تریسی از مجموعه باتری نصب شده در کف و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است و بنابراین احتمال دارد از یک پیشرانه الکتریکی برای هر اکسل یا چهار پیشرانه الکتریکی مجزا استفاده کرده باشد.

قوای محرکه الکتریکی به دانشجویان اجازه داده تا خودرویی بدون اورهنگ های جلو و عقب طراحی کنند و این امر باعث ایجاد حداکثر فضای داخلی شده است. سقف و بخش اعظم پروفایل جانبی نیز از شیشه ساخته شده و میله‌های زردرنگ بزرگ در بیرون باعث حفظ ایمنی سرنشینان می‌شوند.

IED تریسی سوم مارس در نمایشگاه ژنو معرفی شده و آن زمان اطلاعات بیشتری در دست خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mad.z.Max

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    من که حسابی ازش خوشم اومد، با اینکه الکتریکی دوست نیستم اصلا..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا