سایر خودروهای اروپایی

گرامیداشت 90 سالگی پینین فارینا با رویدادهای ویژه و لوگوی جدید

پینین فارینا سال آینده میلادی ۹۰ سالگی خود را جشن خواهد گرفت و به همین منظور در تدارک معرفی لوگوی جدید و برگزاری رویدادهای خاص است.


کمپانی پینین فارینا در سال ۱۹۳۰ و توسط باتیستا پینین فارینا در تورین ایتالیا تأسیس شد. این کمپانی در سال‌های اولیه پس از تأسیس بدنه‌هایی سفارشی برای شرکت‌هایی همچون آلفارومئو، هیسپانو سوئیزا، فیات، کادیلاک، رولزرویس، لانچیا و دیگر خودروسازان می‌ساخت. کارخانه این شرکت در جنگ جهانی دوم تخریب شد و اگر پینین فارینا شخصی مصمم نبود قطعاً این اتفاق می‌توانست داستان شرکت را به پایان برساند.


در دهه ۵۰ میلادی بود که اوضاع پینین فارینا تغییر کرد زیرا این شرکت همکاری قدرتمندی با فراری شروع کرد و مسئول طراحی تمامی خودروهای این خودروساز مشهور ایتالیایی شد؛ اما متأسفانه هیچ‌یک از محصولات کنونی فراری توسط پینین فارینا طراحی نشده‌اند.


در سال ۲۰۱۵ بود که شرکت هندی ماهیندرا پینین فارینا را با مبلغ حدود ۱۶۸ میلیون یورو خریداری کرد. ماهیندرا در سال ۲۰۱۸ شرکت اتومبیلی پینین فارینا را تأسیس کرد. این شرکت هم‌اکنون آماده‌ی تولید هایپرکار الکتریکی باتیستا می‌شود. باتیستا بر پایه‌ی ریماک C-Two شکل گرفته است.


لوگوی جدید این شرکت ترکیبی از حروف سنتی پینین فارینا و عدد کوچک ۹۰ در انتهای آن می‌باشد.
پائولو پینین فارینا مدیرعامل شرکت گفت است:

لوگوی ما داستان شرکت و خانواده را به جهانیان می‌گوید. این لوگوی جدید به‌طور ویژه برای گرامی داشت سالگرد کمپانی طراحی شده و نشان دهنده جهت‌گیری آتی ما می‌باشد. خطی که از وسط عدد ۹۰ به سمت بالا می‌رود حرکت به سمت آینده را نشان می‌دهد چراکه ما از گذشته به زمان حال رسیده‌ایم. ما به سوی اهداف جدید، پروژه‌های جدید و چالش‌های جدید حرکت می‌کنیم…


رویدادهای خاص پینین فارینا در میلان و تورین و همچنین نمایشگاه خودروی ژنو و کشور چین برگزار خواهند شد. پینین فارینا در پبل بیچ آمریکا نیز حضور پررنگی خواهد داشت جایی که قرار است بهترین خودروهای طراحی شده توسط این شرکت به نمایش درآیند. نهایتاً نیز رویدادی خاص در دسامبر ۲۰۲۰ در میامی برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    طراحیاش همچین مالی هم نیست چرا اینقد تحویلش میگیرن؟
    اقازاده ها اونجا فعالیت میکنن؟?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مهدی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    همیشه وقتی یاد ۶۱۲ اسکاگلیتی میفتم میگم چه خوب شد که فراری جدیدا دیگه کار به پینین فارینا نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا