سایر خودروهای اروپایی

گوردون موری سوپرکار V12 دیگری خواهد ساخت

شرکت «گوردون موری اتوموتیو» هنوز تحویل هایپرکار T.50 را به خریداران آغاز نکرده اما این شرکت اعلام کرده است که در حال کار روی یک سوپرکار دوم است که در بسیاری از قطعات با T.50 اشتراک خواهد داشت. این خودرو که هم‌اکنون به‌عنوان «پروژه دو» شناخته می‌شود، ساختار فیبر کربنی متمایزی خواهد داشت و نمی‌توان در آن از معماری T.50 استفاده کرد زیرا این سوپرکار جدید دونفره خواهد بود درحالی‌که T.50 طرح منحصربه‌فرد سه‌نفره دارد. علاوه بر این، سوپرکار دوم گوردون موری از فن گران‌قیمت اثر زمینی هم بی‌بهره خواهد بود و تنظیمات آئرودینامیکی ساده‌تری خواهد داشت.

بااین‌حال، پروژه دو از همان قوای محرکهٔ T.50 استفاده خواهد کرد که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 دور بالای ساخت کاسورث و گیربکس شش سرعتهٔ دستی می‌شود. هنوز مشخص نیست که این پیشرانه در محصول جدید تضعیف خواهد شد یا نه اما هم‌اکنون در T.50 این موتور ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تا ۱۱,۵۰۰ rpm دور می‌گیرد. همچنین نباید به این زودی‌ها منتظر عرضهٔ پروژهٔ دو باشیم زیرا این خودرو قرار است در همان تأسیسات تولید T.50 و T.50s ساخته شود و احتمالاً گوردون موری تولید محصول دوم خود را تا زمانی که تولید دو محصول قبلی به پایان برسد آغاز نخواهد کرد و انتظار نمی‌رود این اتفاق تا ابتدای سال ۲۰۲۳ رخ دهد.

اما علاوه بر پروژه دو، چندی پیش گوردون موری اتوموتیو اعلام کرد که برای طراحی یک پلت‌فرم الکتریکی بسیار انعطاف‌پذیر، ۳۰۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری خواهد کرد که این پلت‌فرم برای ساخت یک خودروی سگمنت B طراحی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    آقای گوردون مورای
    که در ۷۴ سالگی همتی بلند به خرج دادی و شاهکار بی مانند دیگری همچون F1 خلق کردی
    دنیای خودرو مدیون امثال توست دمت گرم

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. AHMET 2002

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      البته اگه بتونن تحویلشون بدن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. מקסימיליאן, רק מקלארן.ماکسیمیلیان، فقط مکلارن

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    آقای گوردون مورای بریتانیایی ، هر چه باشند به پروفسور بالتازار نمیرسند?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. SF90 STRADALE

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    افکار گوردون مورای رو دوست دارم
    تجربه رانندگی با T.50 خیلی هیجان انگیز باید باشه
    انجین V12 ، ردلاین ۱۱.۵۰۰ و دنده دستی اوج لذت رانندگیه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    همه جوره این ماشین جذابه
    فقط من با قسمت عقبش نمیتونم کنار بیام
    سلیقه س دیگه ?

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. Aliasn

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    پس گوردون موری نسخه قرن بیست‌ویکمی f1 رو به اسم خودش داد بیرون کارش خوب در اومده 40 اسب بخار هم تقریباً رفته رو موتور،عقب ماشین هم که خوب شده از عقب هر کسی ببینتش با جنگنده f16 اشتباهش بگیره،در کل خوبه .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. Hamid

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    به به خیلی عالیه
    درسته T50 به زیبایی اسپیدتیل نیست اما دوست دارم نام F1 رو زنده کنه!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. R@m!n

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    رقفا کسی راجب موتورش اطلاعات یا لینکی داره ممنون می شم اینجا به اشتراک بزاره

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (169 ديدگاه)

      Engine Spec

      No. cylinders: 12
      Capacity: 3,994cc
      V-angle: 65°
      Power: 652 bhp
      Aspiration: Naturally aspirated
      Bore: 81.5 mm
      Stroke: 63.8 mm
      Compression ratio: 14:1
      Max power: 663 PS @ 11,500 rpm
      Power to weight ratio: 672 PS per tonne
      Weight to power ratio: 150 kg per 100 PS
      Max torque: 467 Nm @ 9,000 rpm
      Flexibility: 71% of max torque @ 2,500 rpm
      Maximum rpm: 12,100 rpm
      Valve train: Gear driven double overhead camshafts
      Inclined axis 4 valves per cylinder – variable valve timing on inlet / exhaust
      Induction system: RAM induction airbox – 4 throttle bodies – Direct Path Induction Sound
      Exhaust system: Inconel and Titanium
      Lubrication system: Dry sump
      Cooling system: Water-cooled – twin aluminium front radiators
      Oil cooling system: Single aluminium rear radiator
      Ignition system: 12 individual coils 12-volt
      Starter/alternator: 48-volt gear driven integrated starter / generator
      Exhaust emission control: 4 catalytic convertors with Lambda sensors and secondary air injection
      Engine block: Aluminium alloy
      Cylinder heads: Aluminium alloy
      Connection rods: Titanium
      Valves: Titanium
      Total engine weight: 178 kg
      Engine mounting: Semi-structural-inclined axis shear mounting (IASM)
      Power density: 166 PS-per-litre

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        انگاری همون موتور F1 هست که بروز رسانی شده جالبه !!!

        چطوری به 12 هزار دور رسیدن ؟؟ به قول آقا شاهین احساس برانگیزه

        ولی فکر نکنم با این مشخصات جواز تردد تو خیابون بدن عملا یه موتور مسابقه ای هست.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          رامین جان همینجا هم درباره موتورش مطلب بود

          https://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1-t-50-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

          به چند دلیل در نظرم این ماشین برتر از F1 هست
          خالق هردو یک نفر هست اما با اختلاف سی سال تجربه بیشتر و استفاده از تکنولوژی جدیدتر
          تمام فاکتورهای متمایز کننده F1 رو داره در مقیاسی بالاتر یعنی وزن کمتر موتور با بازدهی هفتاد درصد بالاتر – حدود ۱۷۰ اسب بر هر لیتر بدون پرخوران که واقعا شگفت انگیزه – شتاب جانبی و داون فورس بهتر
          و به اعتقاد من این پتانسیل رو داره که رکورد نوربرگ رینگ رو حدود ۱۰ ثانیه کمتر کنه
          البته مدل مسابقه ای هم ازش به نام نیکی لائودا قراره تولید بشه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          عجیبه پست برای 10 ماهه پیشه من چطور ندیدم !!! شرم بر من ?

          چه بحث خوبی هم شکل گرفته بود تو کامنتا !!! میل لنگش به طرز عجیبی سبکه تعادل موتورو چطوری به دست میارن ؟؟

          من زیاد تو گیر و دار این ماشین نبودم مثله اینکه اشتباه بزرگی کردم. با این مشخصات فکر کنم یه چیز شاهکار ببینیم که فک ها آویزون می کنه. امیدوارم تو توسعش به مشکل نخورن.

          ولی ظاهرشو دوست ندارم طراحیش مقداری دمده هست، در کل خیلی مشتاقش شدم.

          تشکر مازیار جان ❤

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. مازیار

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          عزیزی❤
          من که خیلی مشتاق ورود به بازار این مدل هستم و اینکه بقول عادل ببینم چه میکنه مخصوصا نسخه پیست محورش که فقط ۸۵۲ کیلو وزن داره !!

          موافقم 2
          مخالفم 0
  8. Milo

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدا کنه تا ۱۰۰ سالگی عمر کنه،
    چیزای خفنی تو ذهنشه….?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. محمد . فقط دوج . فقط آمریکا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خب من نظر مجله ماشین رو در مورد این ماشین خوندم ، خیلی ازش تعریف نشده بود
    درضمن من از شما سوال دارم ، شما بین این ماشین و مک‌لارن اسپیدتیل کدام رو ترجیح میدین، یا بین این ماشین و آن مدل پیست محور همین ماشین و سنا ، کدوم رو ترجیح میدین، این آقا ۴ تا۵ میلیون دلار ازتون میگیره ، از اسپیدتیل و سنا هم پایین تر هست ار لحاظ مهندسی
    تازه ، قیمتش هم اندازه لامبورگینی وننو هست زمانی ، اون هم ۴تا۵ میلیون دلار بود .
    خدایی بین این ماشین با قیمت ۴تا۵ میلیون دلار برای فروش از کارخانه و لامبورگینی وننو با قیمت ۴تا۵ میلیون دلار برای فروش از کارخانه، شما کدوم رو ترجیح می‌دین؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. porsche

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      لامبورگینی ونوو

      اما به سنا ترجیهش میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ""new ""RAMIN

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اقای رستمی نژاد. گفتید مجله ماشین.
      یادم نمی آید کدام شماره ولی یه قسمتی من این مطلبو خوندم.

      (( ای کاش اقای گوردون مجله ماشین را میخواند. میخواستم به وی پیامی برسانم.
      اقای گوردون. پیشنهاد میکنم یک سری به اقای کونیگزگ بزنید تا نحوه ساختن ابر خودرو قرن 21 را به شما اموزش دهد تا دیگر برای 650 اسب برای خودرو خود از مشتری مبلغ 4 میلیون دلار درخواست نکنید))

      نمیدونم دقیق گفتم یا نه ولی یه شماره ای از مجله ماشین اینو نوشته بود.
      واقع T 50 هیچ ارزشی نداره تنها ویژگیش اینه کسی ساختتش که f1 رو ساخته.
      ولی به نظرم اصلا خوب نیست. کلی ابر خودرو بهتر از T 50 وجود داره. دلیلی برای خرید T 50 نمیبینم. به قول خودم! پول برندش رو میگیره. مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید.

      تنها اسپید تیل لایق جانشینیf1 هست.
      البته کونیگزگ جمرا هم شاهکار قرن 21 به حساب میاد (البته فعلا)
      .
      ولی من خودم عاشق اسپید تیل و جمرا هستم. اونم به 1 علت! اسپیدتیل 3 و جمرا 4 نفرس ! با خانواده میشینی تو ماشین ، کیفیت هم در حد بنز !! قدرت در حد تریلی… شتاب در حد میگ میگ? طراحی در حد سفینه فرازمینی… ایمنی در حد ولوو!
      آپشن هم در حد چینی ها ! ( مخصوصا جمرا ) دیگه چی بهتر از این؟
      فقط قیمت 2 میلیون دلاریش زیادی گرون هست. ولی خب، سفینه فضایی گرونه دیگه.

      یعنی ابرخورویی بهتر از اسپیدتیل و جمرا هم داریم ؟؟
      هم خانوادگی هستن هم فوق سریع…

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. مازیار

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        چند اسب بخار داره؟
        یاد کارتهای بازی دوران کودکی می افتم !!
        قطعا فراهم کردن یک پیشرانه هزار اسبی برای گوردون مورای کار سختی نبوده اما رسوندن وزن یه سوپراسپرت به زیر هزار کیلو برای دیگر سازندگان چرا
        امروز این یک تحفه واقعی در دنیای موتوراسپرت هست آنالوگ اتمسفریک فوق سبک راننده محور
        فقط تصور کنید سه دهم ثانیه از دور درجا تا ۱۱۵۰۰
        اگه مثل اغلب هایپرکارها ۱۳۰۰ اسب بخار داشت با ۱۷۰۰ کیلو وزن اونوقت بهتر بود؟
        نه برادر جان اینه که شاهکاره

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. HamiD

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          مازیار جان یه عده با کمال پر رویی درباره چیز هایی که نمیدونن نظر میدن و اتفاقا اصلا هم قبول نمیکنند که دارن اشتباه میکنند! چه انتظاری داری وقتی یه نفر هونگچیه هونگکیه کیه رو به اس کلاس ترجیح میده بیاد بگه این ماشین واقعا عالیه …
          هیچی ولش ولی این ماشین واقعا با ارزشه هر چند بنظرم به زیبایی اسپیدتیل نیست

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. محمد . فقط دوج . فقط آمریکا

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ایول رامین ، ثابت کردی مجله ماشین خوان درجه یکی هستی
        اتفاقا دارم آرشیو مجله ماشین ام را کامل میکنم
        از شماره ۹۵ تا شماره ۴۴۵

        موافقم 0
        مخالفم 2
  10. Amin

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    به نظرم گوردن موری خیلی حق گردن مک لارن داره ،آخه ماشین های جاده ای رو با اون شروع کردن و به خاطر فعالیت های زیادش و پر کار بودنش واقعا شایسته ی تقدیر و شاید بهترین مهندس جهان نباشه ولی از خلاق ترین هاست و خیلی خوب بلده کمک بگیره از بقیه
    دمش گرم ماشین هم خوب شده ،با اینکه شکوه f1 و موتور حجیم که با طلا خنک میشد رو نداره ولی بازهم آدم رو یاد دوران اوج خودرو سازی میندازه،مثل 812 competizione
    البته ببخشید که اینجا اسم فرلری رو بردم،لطفا فیدبک بد ندید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که چیز جدیدی نمیبینم،یه f1 بزک شده…
    البته موتورش جالبه…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. Hamed

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    یعنی هنوزم کسی هست تو این دوره زمونه اینطوری ماشین بسازه
    بله خالق F1 دمش گرم خدایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. یاس ی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    نمای جلوش تداعی کننده f1 هستش. یکم نمای جلوی ماشین خصوصا چراغها برای یک خودروی امروزی قدیمی هستش، ولی در عوض نمای پشتش جذاب و خاصه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Sina10

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نسل جدید واقعی F1 همینه
    موتورش واقعا جالبه!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. England

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    من که باهاش حال نکردم یعنی طراحی در حد سال 2020-2021 نداره
    و هنوزم معتقدم اینم نمیتونه جانشین اف وان باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا