سایر خودروهای اروپایی

ریمک نورا 23 رکورد سرعت را شکست؛ صفر 400 صفر کیلومتر برساعت در 30 ثانیه

نورا یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر جهان است که در تلاش اخیر شرکت سازنده، موفق به ثبت رکورد تازه‌ای برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شده است.

ریمک نورا که یک ابرخودروی برقی محسوب می‌شود اخیرا در یک پیست در آلمان حضور یافته و رکوردهای سرعت متعددی را شکسته است. این خودرو در تست خود در مجموعه تست خودروی پاپنبورگ، ATP، که شامل یک بخش صاف ۴ کیلومتری هم می‌‎شود، تعداد ۲۳ رکورد تازه را به نام خود ثبت کرد. متخصصان مجموعه‌های «دوسافت» و «ریس‌لاجیک» برای ثبت و تایید رکوردهای این خودرو در مکان تست حضور داشتند و نهایتا تایید کردند که نورا از آنچه که تبلیغ شده بود، سریع‌تر است.

ریمک، نورای موردبررسی را به تایرهای جاده‌روی میشلین کاپ ۲ R مجهز کرده بود و با این تایرها توانست تنها درعرض ۱.۷۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که نسبت‌به زمان اعلام شده توسط سازنده یعنی ۱.۸۵ کمتر است. خودروساز کرواسیایی تاکید می‌کند که سطح این پیست برای ثبت رکورد آماده‌سازی نشده بود.

ریمک پیشتر توانسته بود رکوردی تازه را برای ابرخودروها در حوزه رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل ثبت کند. نورا برای انجام فرایند یادشده تنها به ۲۹.۹۴ ثانیه زمان نیاز داشت. در مقام مقایسه، می‌توان به کونیگزگ رِگِرا اشاره کرد که برای انجام همین تست ۳۱.۴۹ ثانیه زمان نیاز داشت؛ تست رگرا در سال ۲۰۱۹ و در باند پرواز «رادا» در سوئد انجام شده بود.

ریمک نورا حضوریافته در تست سرعت در آلمان از رنگی تازه برای این خودرو بهره‌مند شده بود که بخش‌های سبزرنگ آن، به بی‌ام‌و e-M3 بنیان‌گذار شرکت ریمک اشاره دارد؛ این بی‌ام‌و سری ۳ E30 1984 خاص حدودا ۱۲ سال پیش توسط خود مت ریمک به خودرویی کاملا برقی تبدیل شده بود. حال و با گذشت ۱۱ سال از ساختن آن بی‌ام‌و برقی، ریمک خوشنود است که اعلام کند ابرخودروی مشهورش برای رسیدن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف مجدد به زمان بسیار کمی نیاز دارد.

نتایج تست ریمک نورا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

تست ریس‌لاجیک (ثانیه) دوسافت (ثانیه)
۰ – ۶۰ مایل بر ساعت ۱.۷۴ ۱.۷۴
۰ – ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱.۸۲ ۱.۸۱
۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۴۲ ۴.۴۲
۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۲۳ ۹.۲۲
۰ – ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱.۳۲ ۲۱.۳۱
۱۰۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۵۹ ۲.۵۹
۲۰۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۸۱ ۴.۷۹
۲۰۰ – ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۰۰ ۲.۰۰
۰ – ۱۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۰۳ ۳.۹۹
۰ – ۲۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۸۵ ۸.۸۶
۰ – ۳۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۱۵.۶۸ ۱۵.۷۰
۰ – ۴۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹.۹۴ ۲۹.۹۳
یک‌چهارم مایل ۸.۲۶ ۸.۲۵
یک‌هشتم مایل ۵.۴۶ ۵.۴۴
مایل ثابت ۲۰.۶۲ ۲۰.۵۹
۰ – ۱۰۰ مایل بر ساعت ۳.۲۳ ۳.۲۱
۰ – ۱۲۰ مایل بر ساعت ۴.۱۹ ۴.۱۹
۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت ۴.۷۴ ۴.۷۵
۰ – ۲۵۰ مایل بر ساعت ۲۱.۸۹ ۲۱.۸۶
۶۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت ۲.۹۹ ۲.۹۹
۰ – ۲۰۰ مایل بر ساعت ۱۰.۸۶ ۱۰.۸۶

نورا درکنار ثبت ۲۲ رکورد یادشده که در فهرست بالا عنوان شده‌اند، رکوردی برای کوتاه‌ترین فاصله لازم برای توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت کرده است. بنابر نتایج تست‌ها، این ابرخودروی اروپایی برای توقف از سرعت یادشده تنها به ۲۹.۱۲ متر فضا نیاز دارد؛ البته این عدد توسط ریس‌لاجیک اعلام شده و دوسافت معتقد است که فضای لازم برای توقف نورا ۲۸.۹۶ متر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. mercedes

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    منتظر رکورد شکنی یسکو هستم.

    موافقم 50
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      منتظر کونیگزگ برقی باشید

      موافقم 53
      مخالفم 12
      1. R

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        نوشتید در ۱.۷۴ به صد میرسه اشتباهه به ۹۶ میرسه

        موافقم 19
        مخالفم 5
      2. Tesla

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        دقیقا آقای اشتری 🙌🙌 ، مگه فقط یه هایپرکار الکتریکی مثل جانشین ۹۱۸ اسپایدر یا کوئینگزگ برقی ، بتونن این رکورد ها رو بشکنن

        موافقم 6
        مخالفم 11
      3. mahdi-es17

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (565 ديدگاه)

        اگه با 400کیلومتردر ساعت تصادف کنیم چی میشه🤔

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2328 ديدگاه)

          بستگی داره ایمنی چه طور باشه؛
          چند کیسه هوا عمل کنه، واکنش بدنه خودرو به ضربه و زاویه برخورد چه طور باشه، مقاومت شاسی هم خیلی مهمه

          موافقم 11
          مخالفم 5
      4. کبریا

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        عنوان اشتباه نیست؟ صفر ۴۰۰ صفر کیلومتر برساعت ینی چی؟

        موافقم 1
        مخالفم 8
  2. Shahab

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    با اینکه زیاد با ماشین برقی ها موافق نیستم ولی نورا به معنای واقعی هیولائه…

    موافقم 57
    مخالفم 3
  3. Amiro

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    صفر تا صد ۱.۸ یک زمانی رکورد ۲.۹.۲.۸ از این قبیل بود حالا فکر کنید آینده بحث ۰.۷ یا ۰.۶ میشه
    شاید هم کم تر
    دنیا به سوی جلو و ما با اختلاف قرن ها پی های کپی زدن محصولات از رده خارج شده

    موافقم 43
    مخالفم 10
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      نه دیگه :) تمام قوانین جهان هستی زیرسوال رفت
      اون طوری که راننده از داخل منفجر می شه
      بعد مثلا در سال 2070 صفر تا صد ماشین ها به صفر می رسه
      سال 2100 منفی می‌شه

      موافقم 83
      مخالفم 5
      1. مردیم از خوشی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1386 ديدگاه)

        بله درسته بدن انسان تا یه جای تحمل شتاب و فشار را داره و احتمالا اون سرحد تحمل هم چیزی حدود یک ثانیه باشه
        والبته ما تا چنین تایمی فاصله چندانی نداریم شاید ۲۰۴۰ سوپر اسپرت هایی با شتاب ۱ ثانیه داشته باشیم

        موافقم 33
        مخالفم 3
        1. علیx76

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (340 ديدگاه)

          انسان‌های عادی عموما تا ۳ جی شتاب رو میتونن به مدت کم تحمل کنن (جی منفی مثل ترمزگیری دشوارتره)
          با فرض ۳ جی شتاب ثابت (شتاب ماشین کاهشیه) صفر تا صد همون ۱ ثانیه‌‌ای که شما گفتی می‌شه.
          ولی با شتاب بالاتر هم بدن انسان متلاشی نمیشه، صرفا بی‌هوش می‌شه.
          توی خلبان.های جنگی، حتی ۱۰ جی شتاب کوتاه مدت هم براشون قابل تحمله و دچار مشکل دائمی نمی‌شن.
          احتمالا شتاب ۱۵-۲۰ جی مرز بین مشکلات دائمی و موقتی باشه.

          موافقم 31
          مخالفم 4
      2. Tesla

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        آقای اشتری از نظر شما اولین بنتلی برقی ، واقعا میتونه تو ۱/۵ ثانیه صفر تا صد بزنه ؟ ( من الان صفر تا صد ۱/۸۲ رو از پشت صفحه موبایل دیدم سر گیجه گرفتم دیگه چه برسه به ۱/۵ 😅 )

        موافقم 15
        مخالفم 12
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2328 ديدگاه)

          من اصلا نمی تونم صفر تاصد کمتر از 2 ثانیه رو درک کنم، حتی 2/5 هم خیلی باورنکردنیه
          انگار همه دروغ می گن :)
          زمانی که نیدفوراسپید بازی می کردم، سریعترین ماشین مکلارن F1 بود صفر تا صد 3/5 ثانیه

          موافقم 57
          مخالفم 2
      3. datsun

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3478 ديدگاه)

        مثل تیتر که تا آدم بیاد بخونه بفهمه چی به چیه مغزش تایم رد میکنه 🙂

        موافقم 13
        مخالفم 4
      4. مهراد

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (761 ديدگاه)

        آقای اشتری ، دیگه این دنیا بدرد نمیخوره
        ۲۳ رکورد ! خیلی اوضاع خیطه خیلی

        موافقم 14
        مخالفم 0
    2. reza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      شتاب 0.7 ثانیه دقیقا میشه 4G که طبق حساب کتابایی که الان کردم با فرض خودرویی 1000Kg و تایر های 21 اینچی 13600N.m گشتاور میخواد ازونجایی که مسافت شتاب گیری صفر تا صد میشه فقط 20m بسته به نسبت دنده گیربکس و دف قدرت انجین باید یه چیزی حدود 7000HP-10000HP باشه حالا باید لاستیکای این خودرو 13600N.m رو بدون هرزگردی به آسفالت منتقل کنه(اینم میشه ضریب اصحکاک لاستیک و آسفالت برابر 3.9 که لاستیک و آسفالت عادی بهترین حالت به 1 نمیرسه) که همون تایر و آسفالت درگستر هارو میخواد. پس عملا رو جاده غیر ممکن به نظر میاد. ( یک ساعته نشستم حساب کتاب می کنم )

      موافقم 27
      مخالفم 1
  4. سبحان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این نوع تبلیغات فلکس برای بقیه زیر برند هاش دیده بودیم حالا ریمک هم اضافه شد
    فاقد ارزش

    موافقم 9
    مخالفم 22
  5. R/T

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    آفرین به ریمک

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. P

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    0 تا 200 هم اندازه خودرو فرمول یک !!!! جالبه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. Siyavash

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من که مغزم ترکید برا ابن رکورد ها با این که مخالف خودرو برقی هستم ولی ریماک واقعا شاهکار هست….حالا باید منتظر همکاریش با بوگاتی باشیم که ببینیم بوگاتی نسل بعد که با استقاده از موتور برقی و موتور ۱۶ سیلندر خودش چه کارایی میکنه…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  8. elonlion

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    مجموعه فلکس واگن فقط یه گروه عکاسی و فیلم برداری تدوین داره . برای بوگانی هم همین عکاس میاد از همین زاویه ها عکس میگیره
    فلکس یه کلاس عکاسی ثبت نام بکنه این گروه نصف مشکلات حل میشه

    موافقم 6
    مخالفم 19
  9. DNA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تو جمعمون فیزیکدان داریم؟
    لطفا مقدار جی رو حساب کن

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. Tesla

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      طبق چیزی که توی خود سایت ریمک گفته شده : ۱/۱ g

      موافقم 4
      مخالفم 8
    2. reza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      با شتاب 1.81s میشه ۱.۵۶G

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. harry-potter

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    بیشترین سرعتی که رفتی (با ماشین نه موتور!) چند تا بوده؟

    خودم ۱۸۰ (جاده فیروزکوه)
    یه دفعه پیچ شد ته ماشین در رفت نزدیک بود بمیرم 😂😂😂😂😂
    اقا تند نرید خیلی خیطه

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. PURIYA

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (459 ديدگاه)

      عزیز من با ماشین ایرانی که ۱۸۰ تا نمیرن حالا باز بعضی ها ۲۲۰ یا ۲۳۰ تا هم پر میکنن من نمیدونم چرا؟ مشکل من سرعت نیست من خودم عشق سرعتم ولی اخه خود ماشینی که باش ۲۰۰ تا پر میکنیم هم اعتماد به نفسشو نداره که انقد بره😅
      مثلا بی ام و m۵ رو اگه تست رانندگیش رو تو اتوبان ببینی مثل هلو تا ۳۳۰ تا میره اون پایداریش بالاست اما اینا که اینطور نیستن

      موافقم 11
      مخالفم 1
  11. harry-potter

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    اقا اگه دیدید یکی تند میره و اصلا به حرفتون گوش نمیده و احساس لرز می کنید
    موزیک رو قطع کنید (تجربه)

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. DDT

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه موزیک گوش نمیداد چی ؟

      موافقم 10
      مخالفم 3
  12. Tesla

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    electric power ⚡️⚡️💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 26
  13. datsun

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    تو صفر تا ۶۰ مایل هنوز کندتر از اسپارک اووله

    موافقم 8
    مخالفم 4
  14. ^MSP^

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    میخاستم بخابم
    دیگه تا اخر هفته نمیخابم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  15. Royal Driver

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    حالا این همه سرعت، خب که چی بشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 6
  16. Joker

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (526 ديدگاه)

    فکر کن جانشین شیرون دیگه چه جونوریه که مت ریمک گفته شیرون و نورا هر دو زیر سایه اش قرار می‌گیرن! ریمک گفته جانشین شیرون اولین اولتراکار واقعی دنیای خودرو خواهد تا جایی که تا سالها هیچ رقیبی رو نزدیک خودش نخواهد دید!یکی از نشریات آلمانی هم گفته بوگاتی ریمک انجین ۱۶ سیلندر کاملا جدیدی برای جانشین شیرون تدارک دیدن که حجم کمتر و تراکم بالاتری داره که باعث میشه وزن پایین‌تری داشته باشه تا با موتورهای الکتریکی سازگار باشه ولی دیگه خبری از آرایش w نخواهد بود، تا سال آینده تمام محصولات بوگاتی و ریماک تولیدشون خاتمه پیدا میکنه و بلافاصله جانشین شیرون معرفی میشه،در ضمن تولید بولاید هم از ماه آینده شروع میشه و قراره به آتیش بکشه تمام رکوردها رو،مانی خوشبین هم چند روز قبل بوگاتی بولاید خودش رو با رنگ زرد پیکربندی کرد و تا چند ماه آینده قراره تحویل بگیره…

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      روحم تازه شد
      از این همه شکوه
      تشکر

      موافقم 4
      مخالفم 3
  17. Khan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اعجاب‌انگیز ه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. arsalan-car

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ریمک واقعا هیولائه من هنوز تو کف رکوردشم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. reza342

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این بنده خدا که 410 هم رد کرد بعدش زد رو ترمز:)) رانندش تاخیر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامتین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    برای من معیار تاپ اسپید بسیار مهمه که برقی ها اصلا نمیتونن به هایپرکارها نزدیک بشن. در بقیه موارد قابل تحسین هستند.

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا