فراریمک لارن

درگ هیجان‌انگیز مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB

در روی کاغذ، مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB رقیب یکدیگر هستند. این دو خودرو قیمت، پرفورمنس و قوای محرکه مشابهی دارند. البته تنها با مقایسه اعداد و مشخصات روی کاغذ نمی‌توان نتیجه یک مسابقه درگ را پیش‌بینی کرد. به همین دلیل است که مسابقه درگ بین مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB می‌تواند با یک سورپرایز همراه باشد.


هیولای بریتانیایی قصه ما از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخاری استفاده کرده و وزن ۱۴۴۲ کیلوگرمی دارد. فراری سنگین‌تر بوده و ۱۴۷۵ کیلوگرم وزن داشته و قدرت کمتری هم تولید می‌کند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری بای توربوی این سوپرکار ایتالیایی ۶۶۰ اسب را روانه میدان می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از مک لارن بوده و این موضوع در درگ مشهودتر است.


زمانی که سه چراغ درگ سبز می‌شود مک لارن تقریباً به اندازه طول یک خودرو از رقیب عقب می‌افتد که حدود نیم ثانیه است. فراری همچنان پیش می‌رود و به اندازه طول چند خودرو با مک لارن فاصله ایجاد می‌کند اما این مک لارن است که به سرعت فاصله را کم کرده و از فراری جلو می‌افتد.


اعداد ویدئو نشان می‌دهند که مک لارن ۷۲۰S مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷۰۰ ثانیه و با سرعت ۲۳۰.۱۶ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای فراری برابر با ۱۱.۳۳۸ ثانیه و ۲۰۴.۶۶ کیلومتر در ساعت است. این یک تفاوت بزرگ است مخصوصاً اینکه بدانیم مک لارن در ابتدا استارت ایده آلی نداشته است.

درباره فراری تأسف نخورید. اوایل سال جاری فراری اقدام به معرفی ۴۸۸ پیستا کرده است که پرفورمنس کاملاً نزدیکی به ۷۲۰S دارد. پیستا همچنان از همان پیشرانه ۳.۹ لیتری استفاده می‌کند اما قدرت ۷۱۰ اسبی داشته و تنها در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این تفاسیر بسیار مشتاق دیدن مسابقه درگ نسخه قوی‌تر فراری ۴۸۸ با هیولای توانای مک لارن هستیم…

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (488 ديدگاه)

    منتظر پیستا می مونیم .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. ژان وال ژان

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (166 ديدگاه)

      خودت رو آماده نکن که حتما پیستا قراره ۷۲۰ رو شکست بده

      شتاب اصلا اولویت اول فراری نیست
      فراری ماشین درگ نیست ، اون چلنجر دمونه که واسه قضاوت کردن در موردش ۴۰۰ متر مسافت و ۱۰-۱۱ ثانیه زمان کافیه

      فراری این که شما بیای یه گـوهر ناب مثل ۴۸۸ رو کنار یه ماشین دیگه بذاری ، تا جایی که زور داره بهش گاز بدی و بعد از ۴۰۰ متر و ۹ ثانیه در موردش صرفاً بر مبنای این که زودتر از اون ماشین دیگه یا دیر تر ازش به خط پایان رسید قضاوت کنی رو توهین به خودش و اصالتش و هدفش و تاریخ پرافتخارش میدونه
      هدف فراری والا تر از این حرفاست

      برای اینکه پی به هدف فراری ببری کافیه برگردی به ۲ سال قبل وقتی اوج رقابت لافراری ، ۹۱۸ و پی۱ بود
      در هر درگی که من دیدم اکثراً ۹۱۸ اول بود و گاهی هم پی۱ … من ندیدم لافراری اول بشه … (البته در پیست اوضاع فرق می‌کرد و لافراری اکثراً حرف اول رو‌ میزد)

      برام جالب بود راننده هایی که تو همون مدت کوتاه تجربه ی رانندگی با لافراری و ۹۱۸ و‌پی۱ رو داشتن با وجود اینکه شاهد شکست لافراری در مقابل رقبا بودند وقتی در پایان مسابقه ازشون می‌رسیدن حالا که ۹۱۸ یا پی۱ برنده شدن و‌ لافراری شکست خورده شما کدوم ماشین رو انتخاب میکنین به ندرت پیش می‌آمد که انتخابشون لافراری نباشه!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ایلیا

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        گذشته از بحث های دوستان که هرکسی بنا به علاقه ای که به خودذوساز محبوبش داره اظهار نظر میکنه و نتیجه میگیره، مساله ای که این روزا زیاد مطرح میشه و رو اعصابه اینه که واسه فلان شرکت چند دهم ثانیه زیاد مهم نیست یا اینکه کدوم ماشین چند دهم زودتر به نقطه ی پایان میرسه مهم نیست؟ اینو مخصوصا کسایی تکرار میکنه که خیلی ادعای بلدی دارن
        همین چند دهم ثانیه مهمترین نکته در دنیای خودروهای اسپرت و سوپر اسپرته ، تمام تکنولوژی ها در خدمت کم کردن همین دهم ثانیه هاست. اصلا شتاب صفر تا صد نماد این کلاسه، مثلا داریم در مورد خودروهای سوپر اسپرت حرف میزنیم حالا دیگه شتاب برای ی سوپراسپرت شد زود رسیدن به فلان نقطه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2313 ديدگاه)

    وقتی تو متن نوشته مکلارن استارت خوبی نداشته، بازم ببینیم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3025 ديدگاه)

    مهم نیست مک‌لارن پیروز این رقابته، مهم اینه که هیچوقت حس و حال یه فراری رو نمیشه تو ماشین دیگه‌ای تجربه کرد.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2522 ديدگاه)

      حالا اینجا یه سوال پیش میاد.
      دقیقا حس و حالی که تو فراری هست و مثلا تو مک لارن نیست چیه؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Meysam..LaFerrari

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (15 ديدگاه)

        “تجربه ی رانندگی” چیزیه که سال هاست اولویت اصلی این کمپانیه، لذت رانندگی چیزیه که باعث میشه ۴۸۸ رتبه ی اول Driver’s Car موتور ترند رو بگیره و تو همون لیست مکلارن جزو سه تای برتر هم نباشه و پورشه ی باکستر که ارزون تر و کندتر از تقریبا تمام ماشین های لیسته با مهندسی خارق العاده ی پورشه و دینامیک بی نظیر بیاد رتبه ی دوم رو بگیره.

        این ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مکلارن تو زمینه ی تجربه ی رانندگی ضعیفه، اتفاقا جزو تاپ‌هاست ولی فعلا یه مقدار راه داره تا به فراری و پورشه برسه

        این ها رو نگفتم که بگم پرفورمنس برای فراری اهمیت نداره اما تجربه ی رانندگی چیزیه که در صدر اولویت های این کمپانی قرار میگیره.

        حتی سال های قبل هم تو خط مستقیم فراری ۴۵۸ معمولا از MP412C کندتر بود، ولی ۱۲C حتی یه سوپراسپرت نسبتا کامل هم نبود در مقابل رقبای اصلیش!

        هیچکس هم نمیگه لزوما ۴۸۸ ماشین بهتریه و دلیل برای برتری ۷۲۰S نسبت به تمام رقباش هست، منتها همه چیز سرعت نیست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2522 ديدگاه)

          برادر داری اشتباه میری مسیر رو!!!!!!!
          چطورلذت رانندگی تو سال ۲۰۱۶ که مک لارن ۵۷۰s بهترین خودروی راننده ی محور موتور ترند شد وجود نداشت ؟؟
          جایی که فراری اصلا حضور نداشت!!!!
          حالا سال پیش یهو ظهور کرد.
          ..
          ..
          ((ین ها هیچ کدوم به این معنی نیست که مکلارن تو زمینه ی تجربه ی رانندگی ضعیفه، اتفاقا جزو تاپ‌هاست ولی فعلا یه مقدار راه داره تا به فراری و پورشه برسه))
          باور کن تو لذت رانندگی همون یه مقدار راه هم نداره کاملا جلو و دوش به دوش رقبا داره میجنگه.
          مساله اینه که ماشینی مثل ۷۲۰s بالاترین پرفورمنس رو با لذت رانندگی باور نکردنی ارائه میده.((که هیچ ماشینی در حال حاضر ارائه نمیده))
          اینو من نمیگم بالای ۹۸ درصد مجلات میگن.
          ((خواستی بگو چند تا نقل قول بگم))
          درباره ی مهندسی خارق العاده پورشه هم اون زمان که به مشکل خورد چطور مهندسی خارق العاده نتونست نجاتش بده؟؟؟
          بله خب وقتی یه شرکت مولتی میلیاردر پشتت باشه بایدم هر سال جزء جایزه بگیران باشی جز این بود باید شک میکردیم.
          درباره ی ۱۲c درست میگی نقص هایی داشت ولی نه اونقدرا که بگیم ناقص بود.

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1707 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          اتفاقا مسیر رو درست رفته خودتم جواب خودتو دادی ۲۰۱۶ فراری نبود و مکلارن اول شد این یک دوما ۷۲۰ زمانی معرفی شد که رقباش اپدیت نشدن یعنی زمان اپدیت رقبا نبود این از زیرکی مکلارنه که اتومبیل جدیدش رو زمانی معرفی که که نه پورشه و نه فراری و لامبورگینی نسل جدید سوپر اسپرت های موتور وسطشون رو معرفی نکردن الان مکلارن تقریبا بی رقیبه ۴۸۸ متعلق به سه سال پیشه پورشه ۹۱۱ توربو اس هم با نسل جدیدش جایگذین نشده هوراکان هم هنوز رو خط تولیده حالا شما بگو رقیب ۷۲۰ کدوم ماشینه؟؟ ما ۴۸۸ رو با ۶۵۰ و ۶۷۵ مقایسه میکنیم چون هم دوره بودن مقایسه هم کاملا منطقیه شما هم منظقی فکر کن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Ali Keyhani

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (658 ديدگاه)

      کاملا صحیح فرشاد جان زدی تو خال،یکی از معیارهایی که فراری رو از بقیه متمایز میکنه همینه??❤

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. ایمان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    درسته که فراری باخت ولی پرستیژ و خاص بودن فراری رو نمیشه پنهان کرد ؛ پس انتخاب من ۱۰۰ در ۱۰۰ فراری هست
    ضمناً ۴۸۸ پیستا یک هیولای پیستِ و در مسیر مستقیم باید منتظر عملکردش باشیم ولی فکر کنم رقابت بسیار نزدیکی با مکلارن ۷۲۰s داشته باشه ????

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. الف.ی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    مرسی مکلارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. ashkan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    درسته که فراری باخت ولی چون پیچ کارتل فراری خیلی خاصه پس ۱۰۰ درصد فراری بهتره
    بابا تعصب رو بزارید کنار تازه راننده مک لارن استارتشو به موقه نزد وگرنه اون موقه دیدن داشت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Ali Keyhani

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اولم که تعصب چیز بدی نیس،بعدشم که رقیب ۷۲۰s،فراری ۴۸۸ GTB نیس،جدید ترین هیولای فراری یعنی ۴۸۸ پیستا وارد یک جنگ تمام عیار با مک لارن ۷۲۰s خواهد شد پس باید صبر کنیم،هرچند که واسه کسی که عاشق فراریه همیشه انتخابش فراری هست،حتی اگه بدترین خودروی فراری باشه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (2522 ديدگاه)

        مساله خیلی سادس پیستا یعنی همون پیست یا مسیر مسابقه ای.
        ۴۸۸ پیستا=خودرویی که برا پیست بالاترین بهینه سازی ها رو تو مدل ۴۸۸ داشته.
        ..
        یه ماشینی مثل ۷۲۰ رو که اولویت اولش برای جادس و برای سفرهای نسبتا طولانی تو این کلاس ساخته شده رو دارید با یه ماشین پیست محور مقایسه میکنید؟؟
        نگاه به مجلات نکنید،مجلات برای جذابیت آریل اتم هم میارن با نیسان جی تی آر مقایسه میکنن!!!!!
        امسال مک لارن ۵۷۰lt هم احتمالا به جنگ gt3rs خواهد فرستاد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1707 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          یعنی شما هنوزم میخوای ۷۲۰ رو با ۴۸۸ مقایسه کنی؟؟ ۴۸۸ پیستا همه چیزو فدای پیست نکرده سیستم تعلیق ماشین خیلی سفت نشده که عبور از جاده های شهری برای صاحبش عذاب اور باشه ضمنا فراری یه پکیج مع فی کرده که با سفارش اون پک وزن ماشین به ۱۲۸۰ کیلو میرسه یعنی مشتری میتونه اون پک رو سفارش نده اون پکیج یه سری امکانات اضافی بود مشتری میتونه اون امکانات رو داشته باشه خلاصه کلام ۴۸۸ پیستا با ۷۲۰ قابل مقایسست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. ashkan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    بله دیگه فقط فراری و پورشه ماشیناشون واسه لذت رانندگی ساختن،ماشینای مک لارن رو واسه لذت باربری ساختن .
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    چی میشه یه بار شجاعانه بگیم ماشین مورد علاقه مون در برابر رقیبش کم آورد همین، به خدا درد نداره حال ادمای دیگه رم بد نمیکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ferrari

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      شما درکت از دنیای خودرو خیلی کمه هروقت به اون سطح از دانایی رسیدی بیا باهم بحث کنیم.
      اونجا که پورشه ۹۱۱gt3 از طرف اتوکار ماشین سال انگلیس شد شماها کجا بودین؟؟ سریعتر بودن همیشه معنی بهترین بودن نیست اینو یاد بگیرین ضمنا خیلی هم افتخاری نداره ۷۲۰ رو با ۴۸۸ مقایسه. کنیم و مکلارن برنده بشه هرچند برای طرفدارای مکلارن خیلی افتخاره بالاخره هر چی باشه دو مدل ۶۵۰ و ۶۷۵ رو مچاله کرده بود اما برای من قابل پیش بینی بود دیگه حریف ۷۲۰ نباشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. الف.ی

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1548 ديدگاه)

        خیلی بده که وقتی کسی نظری مخالف تو داره بهش بگی درکت خیلی پایینه
        هرچند که حرفت واقعیت باشه
        کاری به این مقایسه ندارم ولی حرف خیلی خوبی زدی اشکان جان
        ای کاش همه به اندازه تو منطقشون رو به کار میگرفتن
        البته نظر هرکس به جای خودش محترمه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ferrari

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1707 ديدگاه)

          الف ی
          من منظورمو با مثال توضیح دادم شما هم اکه حرف درست حسابی داری بگو.اتفاقا کار درستی انجام دادم کسی که درمورد چیزی اطلاعی نداره نباید ادای متخصصین رو دربیاره کاری که شما خیلی انجام میدی
          ضمنا تو از منطق حرف نزن شما یه کامنت از خودت بیار که گفته باشی ۴۸۸ از مکلارن ۶۵۰ و ۶۷۵ بهتره.یه کامنت بیار طرفدارای مکلارن گفته باشن فراری ۴۸۸ از ۶۵۰ و ۶۷۵ بهتر بوده درحالی که با یه سرچ کوچک میشه فهمید کدوم بهتره با اختلاف.
          مگه شماها منطقی بودین که الان همچین انتظاری از بقیه دارین؟؟ هرچند اینجا کسی چیز گزافی درمورد فراری نگفته هرچی گفتن درست بوده شماهم جای جو سازی نشون بده کی حرف الکی زده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  8. Hamid.Hellcat

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ۱. فراری
    ۲.پورشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    Gtb که هیچ پیستا هم خیلی راحت تو مسیر مستقیم از ۷۲۰ جا میمونه اما خب ماشین بهتر رو با شتاب مشخص نمیکنن. پرچمدار این کلاس همیشه فراری بود و بعد ۹۱۱ فکر میکنم مکلارن واسه اینکه ماشین بهتر از اینها بسازه به چیزایی غیر از موتور قویتر نیاز داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ferrari

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      فراری ۴۸۸GTB چهترصد متر رو ۱۰/۳ هم رفته و صفر تا ۲۰۰ هم ۸/۳ بوده پیستا صفر تا ۲۰۰ رو ۷/۶ پر میکنه یعنی حداقل تو ۴۰۰ متر باید۰/۴سریعتر باشه که میشه زیر ۱۰ ثانیه به راحتی از ۷۲۰ جا نمیمونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. Alireza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (727 ديدگاه)

    اونایی که میگن موتور ترند و ….بهتره برین تو سایت موتور ترند و در قسمت ignition که مکلارنو تست کرده ببینید سریع تر از ۹۱۸ و p1 و رکورد رو زده اگرم کمی بهزبان انگلیسی مسلط باشید در مورد تجربه و لذت رانندگی جوابتونو میگیرین نه که بدید براتون ترجمه کنن? بابا خب خیلی شاخه از فراری بهتر بوده من خودم اگه اینقدر پول داشتم فراری میخریدم اما پورتوفینو چون هم سواریش بهتره هم خوشکل تر ولی دلیل نمیشه بهتر بودن مک لارن رو در نظر نگرفت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Meysam..LaFerrari

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      الآن مثلا اومدی به من طعنه بزنی؟
      پورتوفینو بدترین هندلینگ و بالانس و لذت رانندگی رو بین فراری ها داره شیرین عقلِ عزیز و اگه پورتوفینو رو صرفاً برای کیفیت سواریش میخوای بهتره بری همون مکلارن رو بخری.

      علاوه بر شیرین عقلی میشه به قوه ی بینایی و درک مطلب شما هم شک برد دوست گرامی، بیش از سه بار تو همین پست تکرار شده که مکلارن سریعتره و هیچ ننه قَمَری تو این سایت نیست که این رو ندونه، حالا شما اومدی میگی برو رکوردهای ۷۲۰S رو ببین؟

      زمانی که شما به Ferrari میگفتید فَراری من تو موتورترند تست و مقایسه ی فورد GT و پورشه ی کررا GT و فراری انزو رو میخوندم دوست عزیز، نیاز نیست اینجا واسه ما داستان تعریف کنی که چی به چیه و کی به کیه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. passionateAboutCars

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (80 ديدگاه)

    صدای فراری رو شنیدم خندم گرفت . خیلی شبیه صدای مک لارن بود ! یاد فراری های قبلی بخیر… یه زمانی عاشق فراری و صداش بودم.
    یادمه قدیما که بچه بودم یبار به مجله ماشین یه نامه فرستادم ، خواستم که تو یه شماره ای توضیح بدن چرا صدای فراری انقدر زیباست و صدای هیچ ماشین دیگه ای شبیهش نیست (۵۱۲TR و f355 در اون زمان)
    فکر می کنم ۴۸۸ واقعا محصول اصیلی نیست و ماشین متوسطیه ( از دید هیجان و لذت سوپرکار )
    درحال حاضر و در قیمت پایین تنها سوپرکار احساس برانگیز لامبورگینی ه . اصیل و هیجان انگیز و صاحب روح و کاراکتر… مخصولا aventador sv و performante

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ایمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    کاری به نتیجه این ریس ندارم که معیار مقایسه بین دو سوپر اسپرت فقط نتیجه درگ نیست، درآینم که مکلارن نام بزرگ در صنعت خودرو و موتور اسپرت هست بحثی وجود نداره، ولی فراری برای بسیاری از خودروسازی فراتر از یه خودرو یه عشقه که فکر نمیکنم هیچ برند دیگه ای این احساس رو در مخاطب ایجاد کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. یاس ی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (923 ديدگاه)

    فرراری عشقه همه ماشین بازهای واقعی هستش و خواهد بود، در این شکی نیست ولی این ۷۲۰ مکلارن عجب چقر بد بدنیه، بد سریعه،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. Godfather

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    یه سری دوستان جوری نظر میدن انگار مکلارن شرکت پشمک سازی حاج عبدالله هست…یکم منطق داشته باشین کاری ندارم پولشو دارین یا ندارین که چیو میخوایین بخرین…فقط هر ماشینی توانتون رسید بخرین رو ازش بت نسازین و بقیه برندها بکوبین…از نظر شما شاید فراری خاص تر باشه ولی از نظر خیلی هام اینه که فراری در حد مکلارن خاص نیست و به جرات میشه گفت مکلارن ازش جلو زده و این واسه طرفداران فراری ناخوشاینده خب تکنولوژی و علم و دانش اصیل و غیر اصیل نمیشناسه هر شرکتی دانشش بیشتر باشه طبیعتا جلوتر حرکت میکنه بیایین و این حقیقت رو قبول کنیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ashkan

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جناب Ferrari در اینکه بنده در صنعت خودرو سازی کاره ای نیستم هیچ شکی نیست اگر که بود الان نامی دست و پا کرده بودم (شاید شما طراح ارشد فراری باشی یا پورشه ،فضای مجازیه کی به کیه هرکی واسه خودش غوله) اما شهامت اینو دارم که اگر ماشین مورد علاقهام (که هیچ برند خاصی هم نیست) در مسابقه ای شکست بخوره بهانه جویی نکنم.
    ضمنا تعصب بد نیست اما تعصب بی حساب و کتاب خیلی بده که هیچ ویرانگرم هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Ferrari

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      دوست عزیز من هم کاره ای نیستم ولی متاسفم که همچنان داری اشتباه میزنی اقای محترم من برات مثال زدم شما اکه فکر میکنی اشتباه میکنم بگو کجاش اشتباهه نه اینگه بهونه بیاری اینجا مجازیه و همه غولن و فلان اگه شما عادت داری تو مجازی شاخ بازی دربیاری به خودت ربط داره ولی فکر نکن من مثل توام
      ۴۸۸ از ۶۷۵ هم کندتر بود اما کجا مکلارن تونست عنوان سوپراسپرت سال رو از چنگ فراری دربیاره؟؟ شما دو تا لینک از دوتا مجله معتبر بذار ببینیم
      تعبیر شما و امثال شما از باخت بچگانست وقتی میگم درکت به اون حد نرسیده برای همینه فراری جایی که باید سریعه باشه سریعه و اون خیابون نیست پیست مسابقست و اون ماشین ها هم ماشینهای مسابقن ضمنا ۴۸۸ سال ۲۰۱۵ ساخته شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. joojoo

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (244 ديدگاه)

    یکی از دلایلی که من هیچ وقت از مکلارن خوشم نیومد اینه که برای معرفی محصولاتش فقط از مقایسه استفاده میکنه…هیچ وقت پارامتر خاصی که نشون دهنده ی هویت مکلارن باشه تو هیچ کدوم از محصولاتش نبوده…
    هیچ وقت یه لامبورگینی یا فراری(حتی با وجود شکست در مقابل رقبا) محبوبیتش بین ماشین بازا کم نمیشه…
    اما مکلارن چطور؟؟؟ وقتی mp4 رو معرفی کرد، آیا با شکست جلوی آونتادور تونست چیزی از محبوبیتش رو نگهداره؟؟؟؟آونتادور اما همچنان که زمان میگذره، همون آونتادور افسانه ایه…
    همونطوری که مورسیه لاگو بود…..
    الان اگه آونتادور SVJ بیاد…اونوقت دیگه اسمی از ۷۲۰S در اذهان باقی میمونه آیا؟؟؟
    مکلارن تا وقتی عملکردش از رقیباش بهتر باشه خوبه….بعدش از خاطرات محو میشه
    اما لامبو و فراری اصلا اینطوری نیستن….اسم آونتادور و لافراری تا مدت زیادی در ذهن ها میمونه چون نشون دهنده ی فلسفه ی خاص این شرکت هان….
    عملکرد وحشیانه ی لامبو……..پرستیژ و دینامیک رانندگی فراری
    آونتادور……لافراری
    این وسط ماشینی مثل ۷۲۰S نشان دهنده ی چه فلسفه ای توی مکلارنه که هیچ کدوم از رقیباش ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا