فراری

لذت رانندگی در هوای آزاد با فراری 812 GTS جدید

ما می‌دانیم که نفس خودروهای درون‌سوز به ویژه نسخه‌های دارای پیشرانه‌های حجیم به شماره افتاده است. عمر این خودروها اندکی با الکتریکی سازی بیشتر شده اما این امر به معنی خداحافظی با محصولات نابی همچون فراری‌های دارای پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی می‌باشد.

فراری 812 GTS

بنابراین اگر ۸۱۲ GTS به معنی غزل خداحافظی این خودروساز با پیشرانه ۱۲ سیلندر نمادین باشد بنابراین پرداخت ۲۹۳۱۵۰ پوند برای این خودرو ارزشش را خواهد داشت زیرا همه‌چیز این سوپر اسپورت خیال‌انگیز در پیشرانه‌اش تجلی یافته است.

فراری 812 GTS

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۸۱۲ GTS قدرت ۸۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند و عدد ۸ در نام خودرو نیز به این موضوع اشاره دارد. گشتاور ۷۱۸ نیوتون متری پیشرانه نیز به گونه‌ای ارائه می‌شود که ۸۰ درصدش از دور ۳۵۰۰ در دسترس است بنابراین چه کسی به توربو نیاز دارد؟!

فراری 812 GTS

با استفاده از توربو شاهد غرش این نیروگاه آهنین تا دور ۸۹۰۰ هستیم و با پرداخت ۳۰ زار پوند بیشتر برای نسخه GTS در مقایسه با ۸۱۲ سوپرفست کوپه شما می‌توانید از خودرویی روباز با سقف سخت تاشونده سود ببرید. این خودرو صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند و با سقف باز بهتر می‌توانید نعره‌های آن را گوش کنید. اگزوز نیز برای ارائه صدایی دل‌پذیرتر در GTS به‌طور ویژه‌ای تنظیم شده است.

فراری 812 GTS

سقف بیشتر مشابه نمونه‌های تارگا است. این بخش از خودرو به‌صورت برقی کار کرده و تا شدن آن ۱۴ ثانیه طول می‌کشد. این کار را تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌توان انجام داد.

فراری 812 GTS

البته عملکرد سقف احساس‌برانگیزترین جنبه ۸۱۲ GTS نیست. به خاطر وزن بالاتر مکانیسم سقف و تقویت‌های انجام شده در بدنه این خودرو حدود ۱۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از سوپرفست بوده اما با وزن خشک ۱۶۲۵ کیلوگرمی هیچ خللی در پرفورمنس خودرو وارد نشده است.

فراری 812 GTS

GTS در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۸.۳ ثانیه ثبت می‌شود. این سرعتی فوق‌العاده برای یک خودروی روباز و تنفس طبیعی است و قطعاً همین موضوع را در زمان حرکت حس می‌کنید.

فراری 812 GTS

با انتخاب حالت مسابقه‌ای از روی سیستم منتینوی فرمان پاسخ پدال گاز تقریباً مشابه یک خودروی الکتریکی می‌شود. چند میلی‌متر فشار روی پدال گاز به معنی غرش آنی پیشرانه خواهد بود.

فراری 812 GTS

شما منحنی گشتاور فربه خودرو را حس خواهید کرد و شاهد عملکرد راحت و بی‌دردسر پیشرانه خواهید بود. ۸۱۲ GTS هرگز کند حس نمی‌شود و هرچقدر که دور پیشرانه بالا می‌رود صدای جذاب‌تری تولید می‌کند.

فراری 812 GTS

در هر نقطه‌ای که اندکی از فشار روی پدال گاز بکاهید گیربکس دوکلاچه دنده را تعویض کرده و به سرعت این کار را انجام می‌دهد. ما خودروهای الکتریکی زیادی را تست کرده‌ایم و اگرچه شتاب گیری برخی از آن‌ها با فراری برابر است اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند با کاراکتر و صدای تولیدی GTS برابری کنند.

فراری 812 GTS

البته ۸۱۲ روباز فقط به پیشرانه فوق‌العاده‌اش خلاصه نمی‌شود. شاسی نیز همانند پیشرانه عالی است. فرمان خودرو به همان اندازه‌ای که از فراری انتظار می‌رود تیز بوده و اگرچه سقف ثابت دیگر وجود ندارد اما استحکام پیچشی GTS عالی بوده و بنابراین بخش جلوی خودرو مشکلی در همراهی با سرعت فرمان پذیری ندارد.

فراری 812 GTS

میزان چسبندگی اکسل جلو به منظور حضور همه‌جانبه در پیست مثال‌زدنی است. حس چندانی از فرمان برقی و نسبتاً سبک‌وزن به دستان راننده منتقل نمی‌شود اما دماغه دراز خودرو با اطمینان زیادی وارد پیچ می‌شود.

فراری 812 GTS

چابکی ناب GTS با دومین نسل فرمان پذیری اکسل عقب فراری همراه شده است. در واقع چرخ های عقب برای کمک به فرمان پذیری و پایداری خودرو اندکی تغییر زاویه می‌دهند.

فراری 812 GTS

چسبندگی و کشش خودرو با توجه به سطح پرفورمنس ۸۱۲ GTS به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب بوده و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو به خوبی در هوای گرم زمان تست عمل می‌کنند. البته GTS در حالت رانندگی CT Off کمی بهتر عمل می‌کند.

فراری 812 GTS

پس از طی کردن چند پیش و یک مسیر مستقیم کوتاه واضح است که این خودرو پرفورمنس یک سوپر اسپورت ناب را به نمایش می‌گذارد؛ و زمانی که تصمیم می‌گیرید به خودرو فشار نیاورید پرچم‌دار روباز فراری محصولی فوق‌العاده در سرعت‌های بزرگراهی نشان می‌دهد و اعتبار یک GT را به رخ می‌کشد. در واقع این خودرو ترکیبی عالی از خشونت و آرامش است.

فراری 812 GTS

با پایین بودن سقف توربولانس زیادی در کابین وجود ندارد و دو قطعه کوچک بالای ریل شیشه جلو به دور شدن هوای مزاحم از کابین کمک می‌کنند.

فراری 812 GTS

علیرغم اینکه فراری در این خودرو از ساختار شاسی سنتی در مقایسه با رقبای دارای مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرده اما هیچ کمبودی وجود ندارد. در واقع در جاده غیرممکن است که وزن بالاتر ۸۱۲ GTS را حس کنید. استفاده از حالت جاده ناهموار فراری برای سیستم تعلیق نیز باعث شده عملکرد این سوپر اسپورت در دست‌اندازها بهتر از انتظارات باشد.

فراری 812 GTS

از نظر فضای کابین و بار باید به فضای ۲۱۰ لیتری اشاره کنیم که چند کیسه را می‌توان در آن جای داد. میدان دید جلو نیز بسیار خوب بوده که دلیل آن دماغه کم ارتفاع ۸۱۲ GTS است. البته فراری محصولی بسیار طویل و پهن ساخته که اگرچه ابهت خودرو را بالا برده اما میدان دید عقب را کم کرده است.

فراری 812 GTS

البته برخی کاستی‌ها نیز در این خودرو وجود دارند که نشان دهنده ریشه‌های قدیمی‌تر ۸۱۲ GTS نسبت به محصولات مدرن‌تر این خودروساز ایتالیایی می‌باشند.

نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو حالت سنتی داشته و از نظر کیفیت نیز خیلی سطح بالا نیست. کار کردن با منوها نیز خیلی راحت انجام نمی‌شود.

فراری 812 GTS

در واقع کل کابین می‌توانست یک به‌روزرسانی را دریافت کند. اگرچه متریال بکار رفته کیفیت خوبی دارند اما طراحی این بخش نسبت به جدیدترین جی تی فراری یعنی روما کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد.

با این وجود باید گفت چنین چیزهای مشکل بسیار کوچکی محسوب می‌شوند چراکه فراری مهندسی، طراحی و کیفیت ناب خود را در تولید ۸۱۲ GTS بکار برده است.

فراری 812 GTS

به عنوان شام آخر پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر تولید سری فراری، ۸۱۲ GTS ارزش‌های این برند را نشان می‌دهد. پرفورمنس خودرو واقعاً برجسته بوده و چگونگی سواری خودرو نیز بخشی از فرایند دوست داشتن آن است. بله کابین خودرو شاید از نظر طراحی و تکنولوژی کمی عقب مانده باشد اما تقریباً در هر جنبه دیگری ۸۱۲ GTS بهترین سوپر اسپورت پیشرانه جلو و بهترین گرندتورر بازار است. احسنت به فراری!

مشخصات فراری ۸۱۲ GTS

  • قیمت: ۲۹۳۱۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۷۸۹ اسب بخار/۷۱۸ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    خوشبحال کسایی که تو این جهان این لذت عجیب و وصف ناپذیر رو تجربه کردن

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      عاشق سقف فلزی متحرک فراریم، کاش لامبورگینیم بجای سقف پارچه ای از سقف فلزی استفاده کنه

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. ناشناس

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (215 ديدگاه)

        منم کلن از سقف متحرک بدم میاد ولی اره کاش سقف فلزی خیلی بهتریه

        موافقم 9
        مخالفم 0
      2. داریوش

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (11 ديدگاه)

        جانم به اون سقف سخت فقط:)
        متاسفانه در صنعت خودرو بیشتر شاهد سقف های پارچه ای هستیم که صرفا به عنوان چتر عمل میکنن و احساس بر انگیز نیستن!
        هیچ سقف متحرکی حس سقف سخت رو نداره البته از نوع خودکارش نه این که بزنی کنار عین اوس ممد سقف رو بخوای باز کنی بذاری توی کاپوت تازه اگه جا داشته باشه!

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. محمد رستمی نژاد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      کلا زبون آدم قادر به گفتن زیبایی و توانایی و جذابیت این ماشین نیست
      پس الکی سعی نکنید .
      نمی‌تونید این ماشین رو وصف کیند
      من هم نمیتونم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    واقعا رنگ چقدر روی خودرو تاثیر داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اگر ماشینارو به عنوان زن در نظر بگیریم، قطعا زیباترین زنان از دیار مارانلو هستن ???

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Porsche

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      واقعا
      ولی اگه باطنی بخوای حساب کنی از آلمان.اشتوتگارت.پورشه ??
      واقعا پاک ترین ها هستن ?????

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. سهند

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        مگه پورشه از فراری بهتره؟!

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Porsche

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          بنده همچین صحبتی نکردم منظورم چیز دیگه ای بود

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. new Ramin

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          از چه لحاظ ؟؟

          از لحاظ آپشن و کیفیت و طراحی داخلی قطعا پورشه سر تر هست !

          ولی بحث پرفورمنسی و محبوبیت و طراحی و قدرت خب قطعا فراری.

          خوب بودن و بهتر بودن خودرو نسبت به رقیب نسبی هست.

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. Porsche

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        در مورد این شاهکار هم بگم کم نظیره عالیه فراری ها بی نظیر هستن چه از نظر مهندسی و چه از نظر طراحی
        من این چند روزه به فراری علاقه خاصی پیدا کردم و خیلی دوستش دارم
        من داخل دنیای خودرو از دو برند بسیار خوشم میاد و آن دو پورشه و فراری هستن
        دو اسب سرکش از دیار مارانلو و اشتوتگارت
        ????

        من قبلا خیلی تعصب بیجا رو آلمانی ها داشتم الان هم آلمانی فن هستم ولی حقیقت رو از خودم پنهان نمیکنم امیدوارم که توی سایت کسی از من دلخور نشده باشه اگه هم که شده شرمنده عذر میخوام ???
        ❤?????

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          من هم از فراری و پورشه خیلی خوشم میاد و این دو را بیشتر از سایر برند ها دوست دارم
          فراری و پورشه واقعا ماشین های فوق العاده ای می سازند.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          پورشه فراریه آلمانه ?

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. mohsen.g

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (180 ديدگاه)

          کاربر Porsche عزیز
          نمیدونم چند سالتونه و سطح تحصیلاتتون چقدره ولی فوقالعاده پخته اظهار نظر میکنید و نمونه افتادگی درخت پر بار هستید… اطلاعاتتون دقیق و با مطالعه است، کم نظر میدید و وارد حاشیه نمیشید… زنده باشید. دمتون گرم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. Archi KHAN

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          porsche جان

          ما هم که یه عمر میگفتیم :
          ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

          موافقم 0
          مخالفم 1
  4. MOS

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چیزی نمیشه در وصفش گفت ?

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یک اثر هنری شاهکار از پدرخوانده سوپراسپرت سازی .
    قدرت بالای پیشرانه‌ی ۸۱۲gts به کمک استفاده از انژکتورهایی با فشار ۳۵۰ بار و سیستم ورودی هوای متغیر که از خودروهای فرمول یک به عاریت گرفته شده به دست میاد ، ( واقعا چه کسی به توربو نیاز داره ؟ )
    شما در تمامی محصولات فراری میتونید ردپای فرمول یک رو پیدا کنید .
    لذت رانندگی که فلسفه فراری هست در نسخه های کانورتیبلی که خلق میکنه به حداکثر خودش میرسه چون سرنشین ها میتونن غرش های سمفونیک اسب سرکش رو با جان و دل بیشتری گوش بدن .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. سهند

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    فراری 812 قطعا یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان است ولی کابین قدیمیش اعصابم را کمی بهم میزند، ای کاش در کنسول مرکزی نمایشگر داشت ولی عیب بزرگی نیست.
    آیا این احتمال وجود دارد که پیشرانه های تنفس طبیعی v12 تا سال های زیادی منقرض نشود؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Amin

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      اگر اروپایی ها رخصت بدن،اره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. Amin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    فوقولاده است، خوش به حال صاحبش،یه gt به تمام معنا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    رانندگی با ماشین تو هر فصلی لذّتای خاص خودشو داره مثلاً بعضیا آبو هوای برفی رو واسه یه رانندگی آفرودی ترجیح میدن و یا بعضیا با نزدیک شدن به فصل تابستون و گرما ترجیح میدن یه ماشین کانورتیبل بخرن و از مسافرتو رانندگی با اینجور ماشینا و استفاده از هوای آزاد لذت ببرن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. Hamid

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    علاوه بر اینکه آدم دوست داره بهش نگاه کنه واقعا آدم رو وسوسه میکنه که پدال گاز رو فشار بده
    طراحی داخلی کم نظیر و بسیار هنرمندانه و زیبا … غیر قابل وصف …
    رنگش هم بی نظیره یعنی از قرمز زیباترش کرده!
    یه انجین محشر هم داره که به معنای واقعی لذت رانندگی و پرفورمنس و زیبایی و راحتی رو با هم ترکیب کرده …
    فکر کن ؛ صدای انجین رو داری ؛ پرفورمنس عالی داری ، بوی عطر کابین و طراحی مست کننده هم که هست … دیگه چی میخوای … بار و بندیل رو جمع میکنی و میزنی به جاده … واقعا آدم هر چی با این رانندگی کنه سیر نمیشه … از اون فراری های بی نقصه
    هر چند اگه تو دنیای واقعی بخوام یه فراری بخرم اول میرم سراغ F12 اما اینم کمی ازش نداره …

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    میشه درک کرد که فراری تو پرچمدار محصولاتش که جایگزین لافراری باشه از جدیدترین پیشرانه ها استفاده کنه اما ای کاش موتور ۱۲ سیلندر رو همیشه برای گرند تورهاش حفظ کنه یا حداقل به عنوان یه آپشن انتخابی…

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. فری

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آخ، آخ
      گفتی لافراری و کردی کبابم …

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. محمدرسول صمدی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    فراری نشان داد که دنیا هنوزم زیبایی های خودشو داره
    فراری مثل ایتالیا دوست داشتنی برای همه سنین از کودک تا پیر…
    :)

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. SF90 STRADALE

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    812GTS عالیه ولی باید منتظر آخرین شاهکار V12 فراری در ۱۵ اردیبهشت باشیم
    ساعت ۱۴:۳۰ _ پیست فیورانو _ پخش زنده اینستاگرام

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      پخش زنده در یوتیوب هست؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        به احتمال زیاد یوتیوب هم پخش زنده هست
        وقتی معرفی محصولات فراری رو تماشا می کنم از دنیا لذت می برم
        اوج تجمل گرایی ، شکوه و عظمت و مشتریان خاصی که لحظه شماری میکنن برای رونمایی ماشین
        شیک و مجلسی اونم به سبک ایتالیایی ها ??

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          میشه
          لینک پخش زنده اش رو بزارید اینجا
          یا چه طور ببینم

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. SF90 STRADALE

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        آقای رستمی نژاد
        اینستاگرام : پِیج رسمی فراری رو اگه دنبال کنی برات اعلان (شروع پخش زنده) میاد
        یوتیوب : اون هم به همین شکل هست ولی باید کانال فراری رو باز کنی و تماشا کنی
        ● دوستان عزیز ، من فقط راهنمایی کردم
        امیدوارم به تبلیغ برای فراری متهم نشم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          ممنون

          .

          راستی
          ۳۰۰۰ تایی شدنت مبار‌ک باشه
          ایشالا ۱۰۰۰۰ تایی شدنت ❤❤

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. RezaRs

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          تبلیغ فراری ثوابم داره هرچند نیازی نداره دیگه هر ۸ میلیارد نفر کره زمین میشناسنش

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. SF90 STRADALE

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        خیلی ممنون آقای رستمی نژاد ??
        ولی باور کن دوچیز برام اصلاً مهم نیست
        یکی لایک و دیسلایک ، یکی هم تعداد نظرات
        بازم ممنون ؛ با آرزوی موفقیت برای شما

        موافقم 2
        مخالفم 0
  13. net

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    چراغ جلو که مثل چراغ جلو کوروت c8 هست جالب نیست این مدل چراغ جلو قدیمی شده. پشت صندلی در قسمت صندوق عقب که مثل کوهان شتر برامدگی شیب دار داره و به چراغ عقب متصل شده بد هست زمانی که سقف باز میشه.زمانی که سقف بسته میشه چون کاپوت جلو خیلی کشیده هست شبیه ماشینهای شوتینگ بریک میشه جالب نیست.طراحی ۴ اگروز دایره ای خوبه اگر دهانه اگزوز کوچکتر بود قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 3
  14. دانیال

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (594 ديدگاه)

    دو درهایی که مث این کاپوت کشیده دارن خیلی خاص و با ابهتن
    این که دیگه سقفش هم باز میشه?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. Amirreza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این ماشین اعصاب منو خورد میکنه چون یه چیز دردناک رو یادم میاره ، اینکه این آخرین ۱۲ سیلندر مارانلوئه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. mm.y@rlou

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    این موتورv12فراری خیلی دوست داشتنی پر قدرت وتمام نشدنی وجذابیت خودش رو همیشه حفظ کرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. Sina10

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یک فراری با هیجان و فوق العاده!!!
    مخصوصا اون طراحی زیبا و موتور شگفت انگیزش
    امیدوارم این خودرو آخرین V12 فراری باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. BenzSLR

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آخرین ماشینایی که طرفدار ها ازش راضین.
    پیشرانه V12 حجیم تنفس طبیعی بدون سیستم برقی
    کابین لوکس که کمتر تکنولوژی توش میبینی با نمایشگر مخفی شونده و نهایت اسپرت و لوکس بودن
    صدای جذاب
    دف عقب با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه
    ظاهر جذاب
    آخرین ماشینایی که طبق سلیقه طرفدارا هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. mahan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    زبان ازین همه زیبایی و ابهت قاصره.نسبت به قیمتش واقعا شاهکاره.فقط فاصله کاپوتشو نگاه کنید لعنتی جذاب.کیف میده لب دریا روی کاپوت دراز بکشی و با هم غروب افتاب رو نگاه کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  20. - A M I R -

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    یه بررسی از دنا پلاس توربو دیدم که میگفت مصرف شهریش بین 14 تا 16 لیتر در هر 100 کیلومتر متغیره؛ مقایسش با مصرف 16.4 لیتری این انجین 12 سیلندر برام جالب بود. حیف که دارن نفسشو میبرن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. ایران

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    حتی اسم فراری هم رو یه ماشین حس خوبی به آدم حالا حساب کن سوار یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با شتاب زیر ۳ ثانیه بشی واقعا رانندگی با این خیلی لذت بخشه ❤❤❤❤❤❤❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. Simon none

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با احترام به تمامی محصولا فراری و طرفداراشون ولی 812 و f8 تیریپیو رو خیلی دوست دارم بخصوص هشتصد و دوازده یک هیولای سرکش زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  23. RezaRs

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خدایا یادت باشه وقتی اکثر کربن دی اکسید از تولید غذا و برق حرارتی و ماشینای اقتصادی بود اول نفس v12 های محشر و خوش صدا رو بریدن
    خدایا یادت باشه اونایی که تو صدم درصد از گرمایش جهانی نقشی نداشتن رو خفه کردن
    کل این داستان برقی سازی و قوانین برقی سازی کار چپ هاست اون چپ های لعنتی دموکراتای کثیف و پست فطرت حزب چپ های آلمان حتی برای اینکه اینکارا رو انجام بدن تو آلمان حزب سبز ها هم ساختند بی منطق ترین انسان های روی زمین
    اصلا فکر کردین چرا حزب راستی دیگه تو آلمان نمونده کل این دنیا یه مافیای کثیفه اما یه روزی مردم دنیا بلند میشند اون روز گردن اون عوضی ها زیر پاهای مردم له خواهد شد اما چه فایده ۲۰ سال از تمام برقی شدن فراری و لامبو گذشته
    مهندسین یادشون رفته درون سور چیه
    بنزین تولید نمیشه و فقط نفت یه کله میره برا نیروگاه حرارتی و چون بازدهیش پایین تره هوا هم آلوده تر میشع همین الان باید یه فکری کرد میدونم ما ماشینبازا کمیم ولی خدایی اگه ایتالیا بودیم یه آشوبی میزدیم برقی سازی سوپر کار ها به کلشون نزنه تا یه ۲۰ سالی دیگه جرات نکنند سیاست مدار های کثیف اسم v12 رو به دهن نجسشون بیارند واضحه برقی سازی دست مافیای جهانیه چرا اول v12 و v10 و v8 حذف بشند ؟ چند درصد ماشینا v8 اند چند در صد I4؟ چند درصد قشری که ماشین ۴ سیلندر دارند هوا رو الوده میکنند چند درصد v8 ها ؟ چند درصد کسایی که ماشین ۴ سیلندر دارند میدونن اصلا رانندگی یعنی چی بهشون مدل ۳ بدی با اونتادور برونن فرقی براشون نداره تازه ممکنه از اونتادور و صداش بدشون بیاد ???‍♂️ اینجا به ما ظلم شده اونا آلوده کنند هوا رو بعد نفس مارو ببرند تابلوه دیگه تسلا فن و تایکان فن نداره اقایونی که فن برقی ها هستید آیا خودتتون راضی هستید ماشینی با تیتراژ تولید هوایرا tricolore برقی بشه یا کرولا که فک کنم پر تیتراژ ترینه تو سال نمی دونم درست حسابی اتفاقا برقی ها برتری های بسیاری دارند منکر این نیستم تازه برقی ها به تکامل ۱۰۰ ساله درون سوز نرسیدن ولی خدایی این ظلم نیست ؟ v12 بره با اون همه ماشین v12 که دوست داشتیم اکثر تسلا فن ها امریکن فنند قاعدتا تسلا آمریکاییه
    خودتون دوست ندارید ct5v blackwing مدت بیشتری تولید بشه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا دلرباست
    چیزی نمیشه گفت جز همون احسنت به فراری!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  25. سپهر خوشتیپ

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بی ام و z4 سقفش فلزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Hamed

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    والا هنوز خود فراری هیچی نگفته این رسانه هان که دارن حرف تو دهن مردم میزارن
    این آخرین v12 این آخرین تنفس طبیعیه این آخرین فلانه غزل خدافظی رو دیگه بخونید
    والا بعد از این فراری اومد تازه 812 competizione رو هم با موتور v12 قویتر معرفی کرد در مورد جانشین لافراری هم سنت رو حفظ میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا