فراری

با 250 هزار دلار، فراری 360 یا 430 اسکودریا؟!

تنها چند روز تا آغاز حراجی مشهور RM Sotheby’s فاصله داریم و واضح است که برخی از بهترین و خاص‌ترین خودروهای دنیا در این رویداد مهم زیر چکش حراج خواهند رفت. بین این خودرو دو محصول خاص فراری با رنگ نقره‌ای حضور دارند. با نگاه به این دو خودرو حتماً بین دوراهی انتخاب قرار خواهید گرفت…


فراری ۳۶۰ چلنج استرادال و ۴۳۰ اسکودریایی که مشاهده می‌فرمایید اجداد کار درست ۴۸۸ پیستا محسوب می‌شوند اولین سوپرکارهای ۸ سیلندر اسب رقصان مارانللو محسوب می‌شوند. هر دو خودرو دارای قلب آهنین ۸ سیلندر و سیستم تعلیق با تمرکز بیشتر روی پیست بوده فاقد برخی تجهیزات غیرضروری می‌باشند.


کاکپیت های این دو خودرو همانند بیابان هستند. شیشه‌های این دو محصول با پلکسی جایگزین شده‌اند. گیربکس دستی نیز جای خود را به پدال شیفترها داده است. ترمزها نیز با روتورهای کربن سرامیکی تعویض شده‌اند؛ و قدرت پیشرانه‌ها نیز ۲۰ اسب بخار افزایش یافته است.


فراری ۴۳۰ اسکودریا پیشرفته‌تر بوده و قدرت و سرعت آن بهتر است. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۳ لیتری اتمسفریک این خودرو قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متری داشته و خودرو را در ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. سقف سرعت این خودرو ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. در مقام مقایسه باید گفت فراری ۳۶۰ قدرت ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۳۷۳ نیوتون متری داشته شتاب آن ۴ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۲۸۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد؛ اما از نظر ما چلنج استرادال ظاهر بهتری دارد حتی اگر کندتر باشد.


۳۶۰ مورد بحث که به مدیر فعلی فیا آقای ژان تود تحویل داده شده در زمان مالکیت خود سه مالک بیشتری داشته است. این خودرو هم‌اکنون کارکرد ۳۵۵۰۰ کیلومتری دارد. ارزش این خودرو بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار یورو تخمین زده شده است. از طرف دیگر ۴۳۰ اسکودریا تنها ۲ هزار کیلومتر کارکرد داشته و تخمین زده می‌شود با بهای حدود ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار یورویی فروخته شود. خب همان سؤال اصلی به ذهن می‌رسد: کدام خودرو را انتخاب می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    هردو فوق العاده هستن من بودم هردوتارو انتخاب میکردم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    هعی. پسر F ۴۳۰ اون موقع چه غولی بود واس خودش.599 فیورانو…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Ali Keyhani

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    F430

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. Stern des Südens

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هیچ کدوم ! ???

    با 250 هزار تا فراری 488 / مکلارن570جی‌تی ( 198000دلار) / و پورشه 911 توربو اس خیلی گزینه های بهتری هستن

    ماشین دست دوم واسه من ارزش این همه پول رو نداره ، کلاسیک ها رو در صورتی خیلی دوست دارم که بالای 30-40 سال عمر کرده باشن ، حداقل دیگه 20 سال ، از طرفی نهایتا 50000 دلار قیمت بخورن

    با 250/000 تا خب میری ماشین نُو میخری و حالشو میبری ،

    موافقم 0
    مخالفم 3
  5. enzo

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (321 ديدگاه)

    فقط صدای چلنچ استرادل 100هزارتا میرزه البته 430 اسکودریا هم با همکاری مایکل شوماخر توسعه دادن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    همه فراری ها رو به شدت دوست دارم ولی انتخاب من بین این دوتا F430 هست که در زمان خودش یکه تازی میکرد
    کلاسیک های فراری در دنیا رقیب ندارن ????

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مودنا — فراری ترین فراری ..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. MoNsTeR

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    F430 scuderia
    واقعاً یکی از بهترینایی که دوسش دارم❤️❤️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    از نظر من ۳۶۰ چلنج استرادال فراریترین فراری تاریخه. به طرز عجیبی خوش استایل و دوست داشتنی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پراید مدل 85

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا