فراری

درگ جالب فراری F40 افسانه‌ای با فرزند خلف خود، 488 پیستا

فراری F40 که در سال ۱۹۸۷ معرفی شد، برای زمان خود هایپرکاری فوق‌العاده با پرفورمنسی چشمگیر بود؛ اما طی این سی سال، سوپراسپرت‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند تا جایی که این روزها خودروهای اسپرت معمولی پرفورمنس هایپرکارهای گذشته را ارائه می‌کنند. به همین دلیل، این سؤال مطرح می‌شود که فراری F40 که زمانی بالاترین پرفورمنس را در صنعت خودروسازی ارائه می‌کرد، در برابر یک فراری مدرن مثل ۴۸۸ پیستا چگونه عمل می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیف نیدل از Lovecars این دو فراری را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.

هرچند F40 و ۴۸۸ بیش از سه دهه باهم اختلاف سن دارند اما غیرازاینکه هردوی آن‌ها فراری هستند، شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند. مهم‌ترین شباهت این دو سوپراسپرت ایتالیایی این است که هردو به پیشرانه‌های V8 توئین توربو مجهز هستند که در میانهٔ شاسی نصب شده و نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. پیشرانهٔ F40 از نوع ۲.۹ لیتری توئین توربو است که ۴۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس دستی متصل شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ ۴۸۸ پیستا یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند.

جای تعجب نیست که ۴۸۸ در مسابقهٔ درگ برتر از F40 باشد اما بااین‌حال در این مسابقه، تیف نیدل که پشت F40 نشسته بود لانچی عالی داشت و به همین دلیل در ابتدای رقابت از ۴۸۸ جلو افتاد ولی هنگامی‌که وی در حال تعویض دنده‌ها به‌صورت دستی بود، پیستا به‌سرعت فاصله گرفته و دور شد. نگاهی به تایم‌ها نیز نشان می‌دهد که ۴۸۸ پیستا ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و در ۱۱.۷ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کرده است درحالی‌که F40 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۵.۳ ثانیه زمان نیاز داشته و پس از ۱۲.۷ ثانیه از خط پایان ۴۰۰ متر عبور کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اینها فراری هستندf40_f50_599_laferrari_488_458_812__512ولی الان این نسل های جدید مثل کالیفرینا و روما و استراداله طراحیشون زیاد چنگی به دل من حداقل نمیزنه و طراحی فدای ایرودینامیک شدن هرچند من مشخصات فنی نسل جدیدو میپسندم.

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. رامین

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اینا اثر هنری هستن نه ماشین

      موافقم 41
      مخالفم 6
      1. M.A.S

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        واقعا انجینش با استانداردای مدرن هم خیلی پرقدرته
        2.9 480 اسبی
        برترین انجین دنیا از لحاظ بازده پارسال انجین الفارومئو جولیا کوادریفولیگو 2.9 505 اسبی!!!
        مقایسه کنید لطفا
        ولی انتظار تایم درگ بهتری نسبت به این ایرودینامیک داشتم 12.7 جالب نیست
        به نظر شما تو درگ میتونه داج چارجر دیتونا 1969 همی 426 رو شکست بده؟فک کنم تو رول ریس و تاپ اسپید دست بالا رو دیتونا داره ولی درگ به نظرتون کدوم پیروز میشه ؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. رامین

          ۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          لانچی که از F40 سی سال پیش دیدم فک کنم بتونه بزنه داجو

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. SFXSuperFast

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فراری:
      F40
      Enzo
      F12
      LaFerrari
      458 speciale
      488 Pista
      GTC4 Lusso V12
      همه شاهکارهای پنین فارینان
      از زمانی ک فراری از استودیو طراحی پنین فارینا جدا شد طراحیاش اون جذبه و استایل و متوازن بودن قبلو نداره

      موافقم 38
      مخالفم 5
      1. مهراد

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (755 ديدگاه)

        شاید به اندازه قبل زیبا نباشن ولی بسیار بسیار خاص و خفن هستن

        در مورد این درگ هم بگم که هر دو راننده بسیار بد عمل کردن و بهتره برن غاز بچرونن ، فراری پیستا در شرایط مساعد و زیر دست راننده چیره دست یک ماشین ده ثانیه ایه نه 12 ثانیه ?

        موافقم 26
        مخالفم 1
      2. 440

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (17 ديدگاه)

        انزورو باید میزاشتی اول یادش بخیر عکس روی جلد nfs rival بود یادش بخیر یادش بخیر تو tdu2 چه قدر پول جمع کردم تا انزورو خریدم خیلی خوف بود. راستی چرا tdu2 برای pc نیومد حیف شد باهاش زندگی کردیم.

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. Hamed

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (212 ديدگاه)

        متاسفانه اطلاعاتتون ناقص و غلط هست اتفاقا لفراری کار استودیو طراحی خود فراری هست نه پینین فارینا میتونید تو اینترنت دربارش مطالعه کنید
        پیستا هم روی پلتفرم و شاسی فراری ۴۸۸ توسعه پیدا کرده که اونم طراحیش مال پینین فارینا نیست
        و همچنین فراری لوسو که اونم باز طراحیش از پینین فارینا نیست
        آخرین محصولی که فراری با طراحی پینین فارینا تولید میکرد F12 دوست داشتنی بود

        موافقم 9
        مخالفم 1
      4. reza

        ۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (26 ديدگاه)

        F12
        LaFerrari
        ۴۵۸ speciale
        ۴۸۸ Pista
        GTC4 Lusso V12
        اینا همش خود فراری طراحی کرده

        موافقم 7
        مخالفم 1
    3. مازیار

      ۲ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (233 ديدگاه)

      طراحی اگه فدای آئرودینامیک نشه که مشخصات فنی نسل جدید بدست نمیاد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. nikzad

        ۲ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        یعنی الان داری قدرت انزو یا مثلا 599xو زیر سوال میبری اونا که مثل الان ایرودینامیکی نبودن و یه نکته دیگه بگم درمورد حرف شما ماشین اگر خیلی ایرودینامیکی باشه به سرعت بالایی نمیرسه و اگه برسه پایداری نداری مثل استراداله و یا سنتناریو و یا وننو سستو و …. مثال زیاد هست ولی اگه دقت کنی به اونایی که بالای ۴۰۰تا میرن همچین بدنه با زوایای نرم ندارن مثل شیرون.

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. مازیار

          ۲ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (233 ديدگاه)

          پیشرفت تکنولوژی در همه موارد اثر خودش رو نشون میده قدرت آئرودینامیک و غیره

          موافقم 7
          مخالفم 1
    4. M.A.S

      ۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      روما واقعاً زشته sf90 هم درسته جالب نیست
      ولی تو طراحی f12 برلینتا رو فراموش نکنین که واقعا زیبا بود

      موافقم 2
      مخالفم 6
  2. رامین

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    F40 طراحیش خیلی جلوتر از زمان خودش بود. چقد خفنه این ماشین

    موافقم 21
    مخالفم 0
  3. new reventon

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    زیباترین فراری
    فراری 488 پیستا، همچیش نابه، جلو، عقب، کاپوت
    sf90 جلوش بهتره ولی عقبش داغونه!

    موافقم 9
    مخالفم 12
  4. MehdiTurbo

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1924 ديدگاه)

    به نظرم تو دنده عوض کردن خیلی خراب کرد خیلی دیر عوض کرد یه جورای ری… هرچند معلومه ۴۸۸ برنده میشه صفر تا ۱۰۰ ۲.۸ اون ۴ ثانیه ولی تو دنده عوض کردن خراب کرد.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    سلطان

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. ارشیاsvj

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    و دوباره شاهد یک درگه احمقانه بودیم!!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 4
  7. بی ریا

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    نمیدونم هدف از برگزاری این درگ ها چیه اخه ماشین تکنولوژی قدیم با ماشین قرن ۲۱ رو روبروی هم قرار میدین ؟
    به شدت عاشق طرح لامبو کانتاش توی ماشینای طرح قدیمم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم اف۴۰ با اینکه قدیمیه و فنیش خیلی ضعیفه (با ملاک امروزی) ، اما تایمش در ۴۰۰متر خیلی خوب بود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. AMG///

    ۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    درگ یک فراری واقعی (f40)
    با ماشینی که فک میکنه فراریه (488)

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. ADAK

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      برو عمو
      تو اصن 488 پیستا را دیدی !!!
      اگه 488 را میگی فکر میکنه فراری تو به چی میگی فراری…

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا