فراری

رؤیت سوپراسپرت V6 هیبریدی فراری با بدنهٔ تولیدی و پوشش‌های سنگین

فراری تاکنون سوپراسپرتی با پیشرانهٔ V6 تولید نکرده اما با آمدن رقیبی برای مک‌لارن آرتورا، همه‌چیز تغییر خواهد کرد. حال نیز سرانجام پروتوتایپ این سوپراسپرت هیبریدی ایتالیایی با چیزی شبیه به بدنهٔ تولیدی رؤیت شده است. البته خودرو هنوز بشدت استتار شده است. این سوپراسپرت از برخی زوایا خودروی کاملاً بزرگی به نظر می‌رسد اما مطمئناً این به خاطر قطعات نمایشی است که برای گمراه کردن ما به خودرو اضافه شده است. علاوه بر این، دو سر اگزوز عقب هم جعلی هستند و سر اگزوز واقعی در مرکز سپر قرار دارد.

گفته می‌شود سوپراسپرت هیبریدی مارانلویی‌ها، فراری ۴۸۶ نام خواهد داشت و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو (متفاوت از موتور مازراتی MC20) و یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود. مجموع خروجی این سیستم حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود که انتظار می‌رود ۱۱۰ اسب بخار از این قدرت توسط موتور الکتریکی تولید شود. طبق گزارش‌ها، سوپراسپرت هیبریدی فراری از حالت تمام الکتریکی هم برخوردار خواهد بود و می‌تواند تا حدود ۳۰ کیلومتر را در این حالت طی کند. گفته شده این خودرو با کُد F171 شناخته می‌شود و قرار است تا پایان امسال پوشش‌ها از چهرهٔ آن کنار زده شود.

برخلاف SF90 استراداله که موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند، قوای محرکهٔ هیبریدی V6 این سوپراسپرت جدید صرفاً محرک عقب خواهد بود. قرار است از این قوای محرکهٔ هیبریدی بعداً در خودروهای دیگری مثل کراس‌اوور پوروسانگوئه که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود هم استفاده گردد. البته هرچند این روزها به‌منظور رعایت قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی، استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز کوچک با کمک هیبریدی ضروری است اما فراری وعده داده است که تلاش می‌کند موتور V12 را تا حد ممکن حفظ کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    خیلی پلاستیک پیچش کردن ولی به نظر باحال میاد، یاد فراری 360 افتادم
    ولی در سایت دیجایتو گفته بودن قدرتش ممکنه بیشتر باشه از ۷۰۰ ،چونکه موتور ۶ سیلندرش قداره از موتور ۶ سیلندر مازاراتی بهتر باشه،البته این رو مطمن نیستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      جانشین لافراری رو چطور قراره پوشش بزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        لافراری رو شبیه ون کرده بودن برای پوشش مقالش تو پدال هست جانشین لافراری میخواد چجوری پوشش بشه خدا میدونه بیشترین پوشش رو لافراری داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. parsa_ashgh.mashine

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اصلا شبیه فراری نیست ولی هنوز جرئیاتی ازش نیست
    امروز صبح چقدر پروتوتایپ دیدیدم!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (67 ديدگاه)

      خب برادر کجای این ماشین مشخصه که میگین شبیه فراری نیس

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. parsa_ashgh.mashine

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      ببخشید دیدیم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. Reza

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      پوششش خیلی سنگینه واسه همین خاطر

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. AHMET 2002

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      فقط رینگاش معلومه که شبیه بقیه فراریاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامورایی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    به به عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Nima

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هنوز از قیافش چیزی معلوم نیست، منم کلا فن فراری نیستم ولی خب طراحیای فراری تو طول تاریخ عالی بوده اینو نمیشه انکار کرد چه فن باشی یا نه، ولی یه حسی میگه طراحیش در حد فراری نیست انگار بیکار بودن گفتن یه حرکتی بزنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    یه کمپانی خودروسازی باسلیقه مثل فراری حتی تو همه کلماتی که روی بدنه ماشینو درب موتورو روی موتورو ….. و کُلاً هر جای دیگه که استفاده میکنه سلیقه و ذائقه خودشو طراحانش رو به نمایش میزاره چون نام و نشان یه ماشین جای کوچیکی شاید در حد دو کلمه روی بدنه یه ماشین میگیره ولی همونم نشونه سلیقه ی اون کمپانی خودروساز هستش واسه اینکه استفاده از فونت مناسب و طرح خلاقانه در به کار بردن اون خودش یه هنره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. SF90 STRADALE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    فراری در گذشته انجین V6 تولید کرده
    در مدل های مختلف دینو در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظرم نباید اینقدر پوشش میدادن
    به نظرم ماشین خوبی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BenzSLR

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    امید وارم ظاهرش مثل یه فراری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      فکر میکنم که همینطوره ، طراحی جلو اش اگر دقت کنید یه ترکیب خیلی ملایم از 360 و 430 هست ،و یکمی هم از خصوصیات sf90

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. AHMET 2002

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    هفتصد اسب و دف عقب
    اینه اونی ک باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این که فعلا چیزیش مشخص نیست که بخوایم نظر بدیم،فعلا صبر باید کرد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. akrh78

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    کشیدگی عقبش منو یاد سالین اس 7 انداخت در نگاه اول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Carbonado Aventador

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    به نظرم فراری باید به سنت نام گذاری ادامه بده و کمتر عدد و رقم بیاره تو اسم ماشیناش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی+موتور

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ببخشید لامبورگینی قدیمی ها چرا توربو بودن😐

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    کدوم لامبورگینی توربو بود ،لامبورگینی ها معمولا تنفس طبیعی هستن و تنها اوراس هست که توربو هست ،اونم موتور اودی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Aref.Genial

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (250 ديدگاه)

    بخاطر جوی که داخل ایتالیا هستش این کشور بهترین طراح ها در هر زمینه ای به خصوص ماشین دارند.
    ماشین تیبا هم یه طراح ایتالیایی از لانچیا کپی کرده بطور کلی تیبا زشت نیست ولی چون متریال ماشین های اروپایی مثل لانچیا رو نداره زشت بنظر میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aref.Genial

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (250 ديدگاه)

      دوست عزیز کی گفته تیبا رو ایران طراحی کرده؟ تیبا همون لانیچا هستش طراحیش 100% کپی از لانیچا ایتالیاست ولی چون لانچیا از بدنه و متریال با کیفیت استفاده میکنه خیلی قشنگه ولی تیبا مثل گاری میمونه چون متریال قدیمی و ضعیف مسخره داره.

      مگه من از تیبا طرفداری کردم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Amirreza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    آرتورا رقیب سر سختیه امیدورام فراری با همون شدتی که به مکلارن جی تی جواب داد ( روما ) بتونه به آرتورا هم بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SF90 STRADALE

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3895 ديدگاه)

      فراری به فکر رقیب سازی نیست و همیشه سعی میکنه بهترین ها رو بسازه در هر کلاسی که حضور داره
      بعدشم اکثر برندهای اسپرت ساز پورشه و فراری رو هدف قرار میدن تا توانایی رقابت با سایرین رو داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهند

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (662 ديدگاه)

        به نظر شما انجین v12 فراری حداکثر تا کدام سال نفس خواهد کشید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3895 ديدگاه)

          ● قوانین آلایندگی یورو ۷ موجب مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز در سال ۲۰۲۶ می‌شود

          اگه مطلب بالا واقعیت داشته باشه حداکثر ۵ سال دیگه می تونیم V12 های فراری رو ببینیم 😔😔

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. محمد مختاری آذر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوبه ولی قدرت ترکیبی کمی داره امیدوارم طراحیش خوب باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا