فراری

سوپر اسپورت الکتریکی فراری رقیبی برای تسلا رودستر؟!

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش تصاویری از ثبت پتنت های مربوط به اولین خودروی الکتریکی فراری منتشر شد و حالا گفته می‌شود شاید این خودرو یک مدل دو نفره مشابه با تسلا رودستر باشد.

این پتنت ها سال ۲۰۱۹ در دفتر اختراعات اروپا ثبت شده‌اند. ظاهراً این خودرو حداقل چهار پیشرانه الکتریکی داشته و هر یک روی یک چرخ قرار گرفته و به‌صورت مستقل عمل می‌کند که این امر پرفورمنسی خارق‌العاده را در پی خواهد داشت.

موضوع جالب اینکه در این پتنت ها چگونگی پیکربندی احتمالی پیشرانه‌های الکتریکی برای هماهنگی با یک پیشرانه درون‌سوز نیز توضیح داده شده است. همچنین احتمال دارد یک اکسل الکتریکی تنها برای پشتیبانی از پیشرانه در نظر گرفته شود.

اما با توجه به آن تصاویر نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا محصول الکتریکی و دونفره فراری رقیبی برای برخی از هایپرکارهای تمام الکتریکی خواهد بود یا خیر. در واقع اگر خودروسازی همچون فراری بخواهد خودرویی الکتریکی با قدرت و پرفورمنس بهتر در مقایسه با سوپرکارهای درون‌سوز خود بسازد کاملاً سورپرایز خواهیم شد.

به‌هرحال واضح است که فراری با به‌کارگیری پیشرانه‌های تمام الکتریکی مشکلی ندارد. لوئیس کامیلری مدیر اجرایی این خودروساز سال پیش گفته بود که محدودیت‌های تکنولوژی باتری باعث شده‌اند این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ از تولید خودروهای الکتریکی اجتناب کند. مدیر فراری اضافه کرده بود این شرکت در حال بررسی جنبه‌های گوناگون تولید یک گرند تورر تمام الکتریکی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    روش فراری این نیست که در زمینه ای خاص برترین باشه مثل هنسی و بوگاتی و کونیخ زگ بلکه به مانند بزرگانی مثل مرسدس و پورشه میکوشه با ترکیبی عالی بهترین باشد و هست . در نتیجه تسلا رقیب فراری نیست چرا که فراری بزرگتر از این حرفهاست و با بی نظیر ترین ها یعنی پورشه و مرسدس رقابت میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      واسه این نتیجه گرفتنها خیلی زوده
      اول باید دید تسلا رودستر چه پرفورمنسی داره
      و بعد به این نتیجه رسید که این هایپر کار آینده ی فراری
      از پسش بر میاد یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      مهم اینه که وقتی وارد دنیای خودروهای الکتریکی می‌شوی باید خیلی قویتر از مرسدس و پورشه باشی تا بتونی از پس تسلا بر بیایی……

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        دوست عزیز elmiraj در رابطه با ابر خازن ها واقعا برد 4/000 کیلومتر با یکبار شارژ رو فراهم میکنن؟ با چه تعداد و وزنی ابر خازن؟ وزن آنها در مقایسه با باتری ها چه قدر هست؟به نظرتون شرکت تسلا و دیگر شرکت ها با مشکلاتی که فرمودید و این مشکلات که از پایه و اساس همراه اونها هستند تا اواسط دهه 2030 یا حتی تا صد سال دیگر تجاری سازی و تولید انبوه برای استفاده در خودروهای الکتریکی میشوند؟(ولتاژ قابل تحمل آن‌ها پایین و در حال حاضر در رنج 2-3 ولت است.
        در صورت نیاز به ولتاژهای بالاتر باید آن‌ها را سری کرد که منجر به کاهش ظرفیت خازن می‌شود. در حالت سری به دلیل اینکه همه خازن‌های سری شده ظرفیت یکسانی ندارند باید از یک مدار کنترل برای شارژ آن‌ها استفاده کرد تا ولتاژ یک یا چند تا از خازن‌های سری شده از بیشترین ولتاژ قابل تحمل الکترولیت آن‌ها بیشتر نشود.)
        اینکه فرمودید باتری های حالت جامد قابلیت شارژ مجدد ندارند و در نمونه هایی با برد 4000 کیلومتر هم ساخته شده اند فکر کنم مربوط به باتری های آلومینیوم هوا باشه نه باتری های حالت جامد چون گفته میشه تویوتا قراره در سال 2022 باتری های حالت جامد تولید کنه همچنین به گفته کارشناسان پیش بینی میشه باتری های حالت جامد تا سال 2025 تولید انبوه و تجاری سازی بشن البته الان هم باتری های حالت جامد با چگالی انرژی(ظرفیت) 10 برابر باتری های لیتیوم یون و وزن کمتر و قابلیت شارژ و دشارژ بیشتر نسبت به باتری های لیتیوم یون ساخته شده اند و دانشمندان به دنبال یافتن بهترین مواد برای تولید آن ها هستند تا تولید انبوه بشن ولی چون هنوز در دنیا هیچ خط تولیدی برای این نوع از باتری ها ساخته نشده قیمت بسیار زیادی دارند و احتمالا با تولید انبوه آن ها قیمتشون کم میشه.
        نسل بعدی مدل s و x روی همین پلتفرم ساخته میشن یا روی یک پلتفرم جدید و پیشرفته تر و بردشون در چه بازه ای هست؟(عین رودستر و سمی 1000 کیلومتر)و اینکه tesla model s plaid با توجه به اینکه باتری 120kwh داره برد 715 کیلومتری داره؟و اینکه وزن پک باتری و کل خودرو در این مدل حدودا چه قدر هست؟
        نظرتون در مورد انرژی همجوشی هسته ای با بازده 10 برابر که پیچیده ترین و سخت ترین پروژه تاریخ بشر هست چیه؟به نظرتون تا سال 2040 که چین به دنبال تجاری سازی آن هست تجاری سازی میشه؟
        میشه لطفا ضریب درگ و داون فورس رودستر رو با تعدادی از ماشین ها و هایپرکارها مقایسه بفرمایید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ADAK

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          شما انگار ابرخازن خیلی دوست داری کلا ؟!!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. reza

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        دوست عزیز elmiraj امکانش هست تسلا در آینده نسخه 4 موتوره رودستر رو با الکتروموتورهای خیلی قدرتمند که توان زیادی رو تولید بکنند و قدرت ماشین رو خیلی بیشتر از اینی که هست بکنند آپدیت کنه؟(البته شاید هم نیازی نداشته باشه چون مشخصاتش در نسخه پایه و با پکیج spacex از هر ماشین دیگری بهتره و از طرفی ممکنه 4 الکتروموتور وزن خودرو رو افزایش و به علت مصرف انرژی بیشتر و وزن بالاتر برد رو کم بکنه)گفتم شاید در آینده و با کاهش قیمت باتری ها و پیشرفت تکنولوژِی اونها و الکتروموتورها در ماشین هاش چه در رودستر و چه در مدل s و x و cybertruck برای افزایش پرفورمنس،قدرت،گشتاور و شتاب از طراحی 4 موتوره استفاده کنه نظرتون در این باره چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. reza

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        elmiraj@
        نظرتون در رابطه با باتری های گرافنی چیه؟برای خودروها مناسب اند؟(گفته میشه جایگزین سیلیکون در پردازنده ها احتمالا گرافن یا بوروفن خواهد بود؟همچنین سامسونگ هم در سال 2021 اولین گوشی با باتری گرافنی رو عرضه میکنه؟نظرتون در رابطه با این موارد گفته شده چیه؟)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. reza

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        elmiraj@
        در رابطه با تولید گرافین هم یک راه حل آسان و ارزان قیمت برای تولید انبوه آن از زباله ها پیدا شده.همچنین چند وقت پیش خبری در مورد آلیاژی جدید از آلومینیوم که وزنی معادل فیبر کربن و استحکام و مقاومتی چند برابر اون داره با قیمت خیلی کمتر خوندم و از این آلیاژ و گرافین میشه برای ساخت شاسی و بدنه خودروها هم استفاده کرد چون هر دو آنها وزن کمی دارند و احتمالا این دو ماده باعث تحولات بسیاری خواهند شد.
        گرافین ۲۰۰ مرتبه مستحکم تر از فولاد است اما به خاطر قیمت بالایش استفاده از آن به صنایع محدود شده است. محققان می گویند مقداری اندک گرافین می تواند خواص مواد مختلف از جمله بتن، فلزات و پلاستیک را به میزان قابل توجه تقویت کند که این کار نیز تاثیری مثبت روی محیط زیست خواهد داشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          elmiraj@
          گفته میشه احتمالا جایگزین سیلیکون در پردازنده ها گرافین یا بوروفن خواهد بود.حتی ازش در کامپیوترهای کوانتومی هم استفاده میشه و مزایایی از جمله اتم های کوچک تر نسبت به سیلیکون و قابلیت ابررسانایی و رسانایی بسیار زیادی داره.اما چون روشی برای تولید انبوه اون هنوز پیدا نشده گران قیمت است ولی امروز خبری مبنی بر اینکه با یک روش ارزان قیمت و ساده که شامل قرار دادن زغال سنگ،پلاستیک،لاستیک فرسوده خودروها و پسماند غذایی که سالانه 30 تا 40 درصد تولید کل غذای دنیا را شامل میشه بین دو الکترولیز و افزایش دمای آنها تا مقدار معینی میشد این مواد رو به گرافن فوری (در زمانی بسیار کوتاه) تبدیل کرد.این روش در دانشگاه رایس کشف شده و وزارت انرژِی و نیرو آن کشور هم حامی و خواستار این روش از این تیم بوده.گفته میشه سامسونگ هم قراره در سال 2021 اولین گوشی با باتری گرافینی با زمان شارژ سریع و ظرفیت زیاد معرفی کنه.
          به نظرتون میشه از این ماده برای تولید باتری های خودروهای الکتریکی با سرعت شارژ و ظرفیت بسیار زیاد استفاده کرد؟و این ماده و اون آلیاژ آلومینیومی که گفتم میتونن جایگزین ارزان تر و بهتر فیبر کربن در شاسی و بدنه خودروها بشن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. مانی

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        شما اسمت رضاست؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          نه پس،مرتضاس!!?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          میتونید این طور تصور کنید و صدام کنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مانی

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          surrey england
          دکتر با المیراژ بودم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. reza

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          @مانی
          نه دوست عزیز اسمم رضا نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. reza

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      شتاب 0-60 مایل رودستر 1.87 و شتاب 0-160 کیلومتر بر ساعت 4.16 ثانیه در نسخه پایه و در نسخه با پکیج spacex به صفر تا صد 1.56 و 1.41 و صفر تا 160 کیلومتر 3.31 و حتی کمتر هم میرسه!!!کدام خودرو الکتریکی و بنزینی مشخصات فوق العاده رودستر در نسخه پایه و با پکیج spacex(برد بیش از 1000 کیلومتر،شتاب فوق العاده،گشتاور 10/000 نیوتون متر در نسخه پایه و پرفورمنس و شتاب فوق العاده با وزن بیش از 1.8 تن و ترمز های فوق العاده و تیراژ تولید سالانه 10/000 دستگاه)رو تنها با بهای 200/000 دلار داره؟هایپرکار رودستر از همه لحاظ عالی و بهترین هست و اومده تا همه رکوردهارو جا به جا کنه و مثل هنسی و بوگاتی و کونیگزگ تنها برای رسیدن به سرعت 500 کیلومتر بر ساعت که هیچ کاربردی حتی در پیست هم نداره و تنها عده انگشت شماری میتونن باهاشون به این سرعت برسن اون هم تنها در چند پیست در دنیا نیست.شرکت هایی مثل بنز(که شاهکارش در پیست تا الان mercedes AMG GTR Pro هست که tesla model s plaid که یک سدان خانوادگی چهار در با وزن بیش از 2 تن هست امسال تایمی با یک ثانیه بیشتر از تایم 7.04 سوپراسپرت بنز در نوربرگ رینگ(تایم 7.05 که میشه نهمین تایم خودروهای جاده ای در نوربرگ رینگ!!!) و تایم پورشه تایکان رو با حدود 40 ثانیه اختلاف ثبت میکنه همچنین رودستر هم با ثبت رکوردی فوق العاده رکورد رسمی 6.44 لامبورگینی اونتادور SVJ رو که بهترین تایم رسمی خودروهای جاده ای در جهنم سبز هست رو با اختلاف خواهد شکست.خودروهایی مثل استون مارتین والکری و mercedes amg one هم بی عیب نیستند و عمر موتور والکری تنها 100/000 و amg one هم تنها 50/000 تاست آن هم با قیمت های میلیون دلاری و تیراژ تولید تنها 175 و 275 دستگاه ولی دوستان اگر میشه یک عیب از هایپرکار رودستر نام ببرند؟همچنین اگر فراری بزرگتر از این حرفها بود که بخواد با تسلا رقابت کنه الان تسلا دومین خودروساز دنیا از لحاظ ارزش و سومین شرکت مورد علاقه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بین هزار شرکت برتر و تنها شرکتی که تاکنون هیچ فراخوانی نداشته نبود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        ADAK@
        شما دوست نداری؟!!
        من کلا به انرژی های پاک و تجدید پذیر و خودروهای پاک چه هیدروژنی و چه الکتریکی علاقه زیادی دارم و هیچ علاقه ای به خودروهای درون سوز و صدای موتور اونها ندارم حالا هر چی که میخواد باشه چون بازدهی اونها در بهترین حالت (که در اکثر ماشین هایی که در دنیا وجود داره این طور نیست!!!) تنها و تنها بین 17 تا 21 درصده!!!( اکثر بنزینی که میسوزه به گرما و دود تبدیل میشه!!!)یعنی یک سوم خودروهای الکتریکی(تازه خودروهای الکتریکی بازده تبدیل برق به انرژِی حرکتی شون 90 درصده ولی اگر بخواهیم بازدهی کلی اونهارو(که مقداریش در زمان شارژ و دشارژ و تبدیل برق متناوب به مستقیم در زمان شارژ تلف میشه) در نظر بگیریم این مقدار کمتر میشه.همیشه زمانی که یک تکنولوژی جدید حالا هر چی که باشه میاد اولش همه مخالفت میکنن ولی بعدش همه به خاطر بهتر بودن و آسان تر کردن زندگی عاشقش میشن.نمونش زمانی که خودرو اومد و جای اسب و قاطر رو گرفت یا مثلا زمانی که اینترنت و فضای مجازی اومد یا سایبرتراک که اولش همه گفتن چه زشته ولی الان همه فهمیدند که علت طراحی این طوریش چیه و قطعا خودروهای آینده به این شکل امروزی نخواهند بود یا همین الان که همه میگن هوش مصنوعی خطرناکه و … ولی در آینده به استفاده های مفیدش پی خواهیم برد و قطعا خودروهای الکتریکی و ابرخازن و باتری حالت جامد و همجوشی هسته ای هم همینطور خواهند شد و در آینده پی خواهیم برد و بهش به شدت علاقه مند میشیم و هیچ چیزی بی عیب نیست چاقو هم میتونه بد باشه و هم میتونه ازش درست استفاده بشه و مفید باشه.
        هر چه قدر هم که از دنیای خودروهای الکتریکی و انرژی های پاک متنفر باشیم باید به اونها علاقه مند بشیم چون آینده از آن اونهاست و هیچ آینده ای برای سوخت های فسیلی و خودروهای درون سوز متصور نیست و این اقدامات برای نجات زمین و انسان لازمه.درسته دوست گرامی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      Reza @
      وقتی از ابر خازن یا SuperCapacitor صحبت میشه منظور ابر خازن های معمول امروزی نیست که تنها دو یا سه برابر خازن های الکترواستاتیک مرسوم ظرفیت دارن و در صنایع مختلفی هم امروز بکار میرن .
      ابر خازن های آینده به ابر خازن هایی گفته میشه مستقیما از ایده ابررسانایی پروفسور John Bardin پیروی می کنند ، که طبق گفته محققان در ابعادی مشابه به یک کارتن پیتزای یک نفره و وزنی تا ۲ یا ۳ کیلوگرم انرژی ای معادل یک مگاوات ( ۱۰ برابر باتری ۱۰۰ کیلوواتی تسلا model S ) را در خود ذخیره و در زمان کمتر از ۵ دقیقه شارژ شود و این کار را برای حداقل یک میلیون بار !!! انجام می دهند…..این ها بسیار سبکتر هستن ، خیلی زودتر شارژ میشوند و بدلیل ساختار خشک غیر سمی و غیر قابل اشتعال هستند و بسیار ایمن تر….
      با کسب اخیر تولیدکنندگان ultracapacitor توسط امثال تسلا ، ultracapacitor می تواند در آستانه رها کردن باتری ها به عنوان منبع تغذیه اتومبیل های برقی قرار گیرد.
      Ultracapcitor چیست؟
      ماوراء بنفش ، همچنین به عنوان ابررساناها یا خازن های الکتروشیمیایی نیز خوانده می شوند ، نوعی سیستم ذخیره انرژی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. می توان آنها را مانند تقاطع بین یک خازن معمولی و یک باتری تصور کرد ، اما با هر دو متفاوت است. ، دقیقاً مانند یک باتری ، سلولهای ultracapacitor دارای یک الکترود مثبت و منفی هستند که توسط یک الکترولیت از هم جدا می شوند. اما برخلاف باتری ها ، ماوراء بخارها انرژی را بصورت الکترواستاتیک (مانند خازن) ذخیره می کنند و نه از نظر شیمیایی مانند باتری . Ultracapcitor همچنین یک جداکننده دی الکتریک دارد که الکترولیت را تقسیم می کند – دقیقاً مانند یک خازن. این ساختار سلولی داخلی اجازه می دهد تا Ultracapcitor از چگالی ذخیره انرژی بسیار بالایی برخوردار باشند ، به خصوص هنگامی که با یک خازن معمولی مقایسه شود.
      در مقایسه با باتری ها ، ماوراء بخارها انرژی کمتری نسبت به باتری با اندازه مشابه ذخیره می کنند. اما ، آنها می توانند خیلی سریعتر آن را آزاد کنند زیرا دبی بستگی به یک واکنش شیمیایی در حال وقوع ندارد.
      یکی دیگر از مزایای مهم آنها این است که بارها و بارها با کمی یا تخریب بار شارژ می شوند (بیش از 1 میلیون چرخه شارژ / تخلیه غیر معمول نیست). این امر به این دلیل است که وقتی یک بار در داخل آنها قرار می گیرد ، هیچ تغییر فیزیکی یا شیمیایی ایجاد نمی شود.
      متداول ترین ماده الکترود برای ابررساناها کربن به اشکال مختلفی از قبیل کربن فعال ، پارچه الیاف کربن ، کربن مشتق شده از کاربید ، آژل کربن ، گرافیت (گرافن) و نانولوله های کربنی (CNTs) است.
      این ساختار کلی ابر خازن SuperCapacitor هست که مختصراً توضیح دادم اما همچنان که دیروز گفتم سه مشکل بسیار بزرگ و چالش برانگیز پیش روی آنها قرار داده که آنها را دست کم تا ۱۵ سال آینده از دسترس معمول خارج می کنه…
      .
      .
      به این دلیل می گویند که باتری های حالت جامد قابلیت شارژ ندارن و باید در ایستگاه‌های مخصوص عوض و دوباره بازیافت شوند ، توانایی انتقال جریان الکتریسیته بسیار ضعیف آن ها در مقابل باتری های لیتیومی کنونی هست که در اندازه معمول یک خودرو شارژ آنها ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول خواهد کشید ( باتری جامد آلمینیوم هوا مبحث دیگریست ) و بر خلاف چگالی ۱۰ برابری که میگین چگالی آنها تنها ۲ برابر باتری های لیتیومی فعلی تسلا هست و فقط بدلیل عدم استفاده از الکترولیت مایع در اثر فشار زیاد گرمای آنچنانی تولید نمی کنند و بر خلاف لیتیومی های امروز به خنک کننده های پیشرفته نیاز ندارن….برای همین منظور پروفسور Jeff Dahn رئیس دپارتمان مطالعات باتری تسلا پل بین باتریهای لیتیومی امروزی و ابرخازن های آینده را باتریهای حالت جامد نمی‌داند و هیچ سرمایه‌گذاری در آن نداشته .
      .
      .
      نسل جدید model S/ X روی همین پلتفرم منعطف plaid powertrain خواهد بود که در آینده به الکتروموتور های قوی‌تر و باتری های فشرده آینده تسلا مجهز خواهد شد که طبق شنیده ها قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار و آغاز بُردی بیش از ۹۰۰ کیلومتر خواهد بود که اواخر ۲۰۲۲ یا در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد و طراحی آن ها هم نیم نگاهی به رودستر خواهد داشت…!!!
      .
      .
      در مورد همجوشی هسته‌ای خوبه بدونید تحقیقات و آزمایشاتش از دهه پنجاه میلادی تاکنون در حال انجامه و تا به امروز به نتیجه درخور توجهی نرسیده چون که باید بدلیل نیتروژن بسیار کمتر زمین نسبت به خورشید شرایطی ۷ برابر گرمای هسته خورشید در داخل جو محبوس رآکتور همجوشی ایجاد بشه که در حال حاظر غیر قابل دسترسه و پیش‌بینی میشه تا سال ۲۰۵۰ نتیجه‌ای حاصل نشه ((تحلیل فرایند همجوشی هسته‌ای بسیار پیچیده و نیاز به توضیح دقیق داره که بیانش در اینجا نمی گنجه ، متاسفانه ))
      .
      .
      در مورد ضریب درگ تسلا رودستر چیزی اعلام نشده ولی این عدد برای مدل سه ۰/۲۳ و برای مدل اس ۰/۲۴ هست و همچنین کامیون سِمی هم ۰/36 اعلام شده .
      در مورد دوان فورس رودستر هم متاسفانه اطلاعی در دسترس نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    فراری وارد میشود … دنیای الکتریکی تازه از امروز جدی میشه‌. با تشکر از تسلا برای فراهم کردن مقدمات ورود بزرگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فريد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خدا رو شکر اینو دیگه تو جی تی ای داشتم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      چقد خوبه بازی gta مخصوصا 5.5 من که کلی باش خاطره دارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    بعضی وقتها به خودم میگم مگه میشه فراری باز هم یک ماشین زیبا جدید خلق کنه با توجه به اینکه همیشه احساسم اینه طراحی ها به انتها رسیده ولی در کمال ناباوری میبینم فراری و امثال این شرکت بزرگ رو سفیدم میکنن و متوجه میشم توهمی بیش نبوده .
    «««««فراری یعنی یکدنیا افتخارات و history »»»»»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Enzo

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    من اگه یه میلیونر بودم وتو اروپا یا آمریکا بودم.میخواستم جایی سرمایه‌گذاری کنم.فقطوفقط فرراری می‌گرفتم حالا هر مدلش که میخواست باشه.قشنگ قانون ایرانو پیاده میکردم .می‌خریدم چیدین سال نگه میداشتم بعد بایه سود خوشگل می‌فروختم. من تابحال ندیدم فرراری محصولی بد که چه عرض کنم در حد متوسط بده بیرون . همشون عالی.آینده نشون میده با چی طرفیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      Dino 308 GT4
      یکی از فراری های ((بد))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایمان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    وقتی کانسپت فراری F۸۰ رو می بینم خیلی حسرت می خورم
    سریع ترین کانسپت دنیا که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد ولی متاسفانه به تولید نرسید و همه عاشقان فراری از سریع ترین ماشین دنیا محروم شدن
    ۰ تا ۱۰۰ : ۲.۲ ثانیه
    تاپ اسپید : ۵۰۰ کیلومتر
    پادشاه سوپر اسپرت ها با قدرت وارد می شود ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MADJID

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      احتمال زیاد پرفورمنس زیاد خارق العاده ای نخواهد داشت تا بازار سایر محصولات فراری خراب نشه. اگه این ماشین با مثلا شتاب ۱.۸ ثانیه ای و قیمت ۲۵۰ هزار دلاری عرضه بشه ، چه کسی میره سراغ هایپر های چند میلیون دلاری؟

      حسن رودستر اینه که تسلا واسش رقیبی تولید نمیکنه و حسام تسلا هم اینه که زیرمجموعه شرکتی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari Fxx K Evo

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (919 ديدگاه)

        خوش برگشتی مجید جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایمان

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3897 ديدگاه)

        سلام آقا مجید
        اگه نیاز باشه فراری می تونه همه الکتریکی ها رو به چالش بکشه
        ولی منم حدس میزنم پله پله بره جلو و برای شروع ماشینی در حد آسپارک Owl ، تسلا رودستر ، ریماک کانسپت ۲ و لوتوس اویجا تولید نکنه تا جا برایِ سایر الکتریکی هایی که قراره در آینده تولید کنه باز باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. علی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حالا اگه یه ماشینی تو مایه های سایبرتراک فراری می زد هم میومدن می گفتن طراحی اصیل ایتالیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      مطمئن باش نمیزنه . اگر اگر رو رها کن .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا