فراری

فراری پورتوفینو 2019؛ هم شیک، هم اسپرت

واضح است که پورتوفینو بهترین محصول فراری نیست. این محصول جدید مارانلو به صف بزرگانی همچون ۴۸۸GTB و ۸۱۲ سوپرفست پیوسته است. پورتوفینو بهترین گزینه برای کسانی است که سرعت و برازندگی را توأمان می‌خواهند.

فراری پورتوفینو 2019
پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا شد. کالیفرنیا پرفروشترین محصول تاریخ فراری تاکنون است که توانست طیف جدیدی از مشتریان را به سمت فراری روانه کند؛ حدود ۷۰ درصد از خریداران فراری کالیفرنیا، برای اولین مرتبه بود که یک خودروی فراری را خریداری می‌نمودند. به گفته مسئولان شرکت فراری، یکی از لحظات ناب در تجارت، زمانی است که به اهداف فروش دست پیدا می‌کنیم. طرفداران پروپاقرص فراری شاید از عملکرد نسبتا ضعیف آن در جاده و ظاهر متفاوت کالیفرنیا اندکی ناراضی باشند اما مشتریان جدید از شتابگیری سریع، صدای غرش مانند اگزوز، سقف جمع شونده و قیمت مناسب آن احساس رضایت می‌کردند. همچنین ۸۵ درصد مالکان کالیفرنیا از خودروی خود در مصارف روزانه استفاده می‌کنند که حدود ۱.۵ برابر بیشتر از صاحبان دیگر محصولات اسپرت فراری است. در ۳۰ درصد مواقع نیز از صندلی‌های ردیف عقب آن استفاده می‌شود.

فراری پورتوفینو 2019
پورتوفینو ۲۰۱۹ ضمن بهره‌گیری از ساختار مشترک با کالیفرنیا، سعی در تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف کالیفرنیا دارد.

فراری پورتوفینو 2019
پورتوفینو سریعتر، سبکتر و پرشتاب تر شده اما نکته مهمتر برای مشتریان، افزایش دامنه حرکتی به ۷۴۰ کیلومتر با یک باک سوخت، گشایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان ۲ اینچ و سقف جمع شونده در سرعت های زیر ۴۰ کیلومتربرساعت است.

فراری پورتوفینو 2019
این خودرو نسبت به نسل قبلی به اندازه ۰.۶ اینچ طویل تر، ۱.۲ اینچ عریضتر و ۰.۱ اینچ، کم ارتفاع‌تر شده است. فاصله بین محورهای جلو و عقب در هر دو مدل پورتوفینو و کالیفرنیا یکسان و برابر با ۲۶۷ سانتیمتر است. بالا و پایین آمدن سقف، سطوح محکم، خطوط شخصیتی مجعد و جزییات ساده از جمله مواردی هستند که ظاهری عضلانی و فاخر به پورتوفینو بخشیده‌اند.

فراری پورتوفینو 2019
داخل کابین عمدتا از GTC4Lusso به عاریت گرفته شده و صفحه نمایشگر ۱۰.۳ اینچی به همراه نمایشگر کوچک سمت سرنشین، به نمایش اطلاعات مختلف مشغول هستند. ترکیب چرم و آلومینیوم و فیبر کربن ظاهری شیک و البته مدرن به کابین بخشیده است.

فراری پورتوفینو 2019

فراری پورتوفینو 2019
با وجود ادعای سازنده در خصوص افزایش فضای پای ردیف عقب، این قسمت تنها برای کودکان مناسب است.

تلاش زیادی برای کاهش وزن و افزایش استحکام پلتفرم نسبت به آنچه در کالیفرنیا به کار رفته، صورت گرفته است. وزن کلی به میزان ۱۰ درصد کاهش یافته، استحکام پیچشی ۳۵ درصد افزایش و نقاط اتصال سیستم تعلیق به اندازه ۵۰ درصد مستحکم‌تر شده است. فنرهای جلو و عقب به ترتیب ۱۵.۵ و ۱۹ درصد سفت‌تر شده‌اند و کنترل تکان‌های بدنه ارتقا داده شده است. دیفرانسیل الکترونیکی نسل سوم در عقب و فرمان الکتریکی که هفت درصد چابکتر شده، در جلو تعبیه شده‌ است‌.

فراری پورتوفینو 2019
پیشرانه ۳.۹ لیتری تویین توربو کالیفرنیا ارتقا داده شده و هم اکنون از توانائی تولید ۵۹۱ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۷۶۰نیوتن‌متر در بازه ۳۰۰۰ تا ۵۲۵۰rpm برخوردار شده است. این ارقام به اندازه ۳۸ اسب بخار و ۴ نیوتن‌متر نسبت به قبل افزایش یافته است.

فراری پورتوفینو 2019
طبق ادعای فراری، اعمال تغییراتی همچون ارتقای توان پیشرانه، استفاده از منیفولد دود یکپارچه با هوزینگ توربو و شاتون پیستونهای جدید با قابلیت تحمل ۱۰ درصد فشار بیشتر، باعث شده تا پورتوفینو ۵ درصد سریعتر از کالیفرنیا باشد.

فراری پورتوفینو 2019
وزن کمتر و توان بیشتر پیشرانه به معنای افزایش چابکی بوده که باعث شده تا این خودروی ۲۱۰,۷۳۸ دلاری به سرعتهای بالاتر از ۳۲۰ کیلومتربرساعت نیز دست یابد. با توجه به رکورد ۳.۵ ثانیه فراری کالیفرنیا در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت از حالت سکون، انتظار می‌رود شتاب پورتوفینو کمتر از این مقدار باشد. این رکورد پورتوفینو را سریعتر از خودروهایی همچون مرسدس AMG SL65 و آستون مارتین DB11 وی۸ نموده‌ است.

باید بدانید که پورتوفینو یک فراری کامل است نه یک نمونه خام؛ این دقیقا همان چیزی است که در جاده احساس خواهید نمود.

با وجود انتخاب حالت کامفورت، بواسطه سوییچ تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان، ترکیب کاربرد گیربکس هفت سرعته دوآل کلاچ و پیشرانه V-8، نیروی کشش مناسبی در پورتوفینو پدیدار می‌شود.

فراری پورتوفینو 2019
در این حالت، جعبه‌دنده به طرز ماهرانه‌ای گشتاور نسبتا زیاد پیشرانه را به خدمت گرفته و به منظور کاهش مصرف سوخت و صدای پیشرانه، سریعا به سراغ دنده‌های بالاتر می‌رود. این خودرو مسیرهای روستایی را با دنده هفت و دور موتور ۱۵۰۰rpm پشت سر می‌گذارد.

فراری پورتوفینو 2019
با چرخاندن سوییچ روی غربیلک فرمان و انتخاب حالت اسپرت، پورتوفینو خودش را جمع و جور نموده و دقت پاسخگویی‌اش به مراتب افزایش می‌یابد. حتی با وجود سفت شدن تعلیق در حالت اسپرت و استفاده از تایرهای عملکرد بالا، سواری پورتوفینو همچنان از نرمی نسبتا کافی برخوردار است. استحکام و صلبیت بدنه در حد مطلوبی قرار داشته و آثاری از صدا و لرزشهای غیر عادی مشاهده نمی‌شود. البته گاهی اوقات ارتعاشات خفیفی در غربیلک فرمان و کف خودرو قابل درک خواهد بود. واکنش پورتوفینو به ترمز شدید در پیش از ورود با سرعت بالا به پیچ، کاملا دقیق است و در خروج از پیچ نیز خوب عمل می‌کند.

فراری پورتوفینو 2019
عملکرد مجموعه فرمان سبک و دقیق بوده اما با وجود چسبندگی بالای این خودرو نسبت به جاده، حس دقیقی از تماس لاستیک‌های جلو با آسفالت، به راننده منتقل نمی‌شود. دیفرانسیل الکترونیکی به کمک سامانه توزیع بهینه گشتاور و فرمان فرزتر، منجر به ورود مطمئن‌تر و چابکتر به پیچ و خروج با کشش مناسب‌تر از آن شده است.

اگر نیاز دارید تا سریعتر برانید، فراری ۴۸۸GTB و یا اسپایدر را انتخاب نمایید. پورتوفینو مخصوص لذت بردن از گشت و گذار در جاده است؛ شاسی این خودرو ثبات و همگرایی لذت بخشی را رقم می‌زند و در حالی که سقف خودرو باز شده است، از رانندگی فرح‌بخش با این خودروی ایتالیایی لذت دوچندان خواهید برد. همچنین با جمع کردن سقف فلزی قادر هستید تا به نحو احسن از جنبه های اسپرت پورتوفینو بهره‌مند شوید. این کاربرد دوگانه همان چیزی است که مشتریان از فراری پورتوفینو انتظار دارند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا ست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. لامبورگینی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    حضرت عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    داخلش عشقه —- بیرونش انتخاب / نه کالیفرنیا نه این و نه 812 — طراحی ناب فراری رو ندارن / فراری یعنی 430 — 360 — انزو — مارانللو ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهران

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    این ماشین بی نظیره از نگاه کردن بهش سیر نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hosseinbimmer

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (133 ديدگاه)

    همه چیش عالیه فقط چراغ جلوش یه جوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali keyhani

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    هیچ نقصی جز مقدار فضای کافی پا روی صندلی های عقب نتونستم ازش بگیرم،فوق العادست با توجه به قیمت 210 هزار دلاری،ولی چیشد پس فراری 488 پیستا هنوز چیزی در موردش ننوشتین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نویدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هر وقت فراری میبینم یاد فیلم مرد عنکبوتی ۳ میفتم…اون عنکبوت مشکیه که روح شیطانی داشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsangt3

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام وباتشکر از آقای باباپور
    فراری پورتوفینو میراث دار فراریه کاپوت کشیده موتور جلو سقف بازشو جز قدیمی ترین مدلای فرارین البته کالیفرنیا های اصیل v12 بودن این ماشین برای افراد متمول امثال کارخانه داران و سلبریتی ها طراحی شده مثل کالیفرنیا قدیمی مشکی رنگ آقای جیمز کابرن که بعد ها کریس ایوانز تو یه حراجی خرید ولی امثال 488 و لافراری میراث دار موتور اسپرت فراری هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ایمان

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    فراری پورتوفینو ماشین چند منظوره و کاربردی هست
    شیک ، مدرن ، عضلانی ، پر شتاب ، پر سرعت و پر قدرت
    فراری هرچی بسازه قشنگ و دوست داشتنی هست ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    کالیفرنیا T عشقِ همیشگی من خواهد بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      همیشه اینو میگی
      وفاداریت قابل تحسینه
      سفیدش رو

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        مخلصتم رفیق …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. MoNsTeR

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بهتر از این نمیشد کالیفرنیا رو آپدیت کرد.
    .
    .
    مگه میشه عاشق فراری نبود❤️❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    همه جاش خوبه ولی چرا پشت ماشین، قسمتی که اگزوزهارو هم شامل میشه خیلی اومده بیرون؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فعلا که من عاشق ۴۸۸ پیستا شدم ? به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amirferrari

      ۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (352 ديدگاه)

      فکر کن بشه عاشق پیستا نبود،شاهکار۷۲۰ اسب بخاری فراری با شتاب ۲.۸ ثانیه قراره خیلی از سوپرکارا رو شرمنده کنه،چه نمایشگاه ژنوی بشه امثال با این سوپرایز فراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ایمان

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    این خودرو از همه نظر بهتر از کالیفرنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. matin

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جلوش شکل پژوعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mohamad

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    تحت تاثیر زیبائیش قرار گرفتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Divergence

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    من هیچ وقت نتونستم با فراری ارتباط برقرار کنم ، غیر از مدل های کلاسیک ، فقط چهار مدل واقعا منو تحت تاثیر قرار داد . Ferrari La Ferrari و Ferrari 612 و Ferrari 575 Maranello و Ferrari Enzo . غیر از اینا و فراری های قبل از 2000 ، اصلا از بقیه اش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    البته منم به عنوان طرفدار پر و پا قرص فراری گاهی با بعضی محصولاتش ارتباط برقرار نمیکنم ولی این واسم جالبه که شما از فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی خوشتون اومد اما فراری دوست ها این مدل رو زشت ترین فراری تاریخ و آبروبر کل ابهت فراری میدونن که حق هم دارن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیرحسین

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم چراغهای جلوش برای ماشینی که مدل 2019 هست قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نیما

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از این چراغای جلوش اصلا خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. amir

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من همچنان عاشق انزو هستم. این مدل که با رونتون همیشه کلکل داشت. ماشین نیست که موشکه. بعد اون از هیچکدوم از مدلای فراری و لامبو خوشم نمیاد. و در اخر بگم سلطان فراموش نشدنی و ماندگار جاده ها مکلارن اف1 وفراری انزو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Amir Ferrari

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    عالیه مخصوصا طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Amir Ferrari

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    🥰🥰🥰🥰

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا