فراریمیز خبر

تولید پانصدمین لافراری برای کمک به زلزله‌زدگان

برنامه اولیه فراری از تولید ۴۹۹ دستگاه لافراری خبر می‌داد، ولی اکنون پانصدمین از این خودرو نیز در راه است؛ خودرویی که برای جذب کمک به زلزله اخیر در ایتالیا از خط تولید «مارانلو» خارج شده و به حراج گذاشته می‌شود.

2014-Ferrari-LaFerrari-front-end-in-motion-02
هفته گذشته، یک زلزله با مقیاس ۶.۲ ریشتر، شهرها و روستاهای اطراف کوههای مرکزی ایتالیا را تخریب کرد و نزدیک به ۳۰۰ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت. در همین حال، ۴ هزار نفر از مردم دیگر خانه‌ای برای بازگشت نداشتند و مأموران امداد به تلاش‌های خود ادامه دادند.

2014-ferrari-laferrari-rear-motion
البته فراری هنوز زمان و مکان برگزاری حراج این خودرو را نهایی نکرده است. همچنین اینکه آخرین لافراری، به فرم یک کوپه یا نسخه جدید و تازه اعلام‌شده سقف‌بازی «لافراری اپرتا» باشد، هنوز مشخص نیست.

2014-ferrari-laferrari-front-three-quarters-motion-1
این تصمیم به دنبال دعوت از مقامات آلمانی و ایتالیایی برای گفتگو در محل ساختمان فراری با سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne)، مدیرعامل فراری، به منظور برنامه‌ریزی بهترین نحوه کمک به آسیب‌دیدگان گرفته شده است.

Ferrari Laferrari
لافراری برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی V-12 به همراه یک موتور الکتریکی هیبرید استفاده می‌کند که روی‌هم‌رفته قدرتی به میزان ۹۵۰ اسب‌بخار فراهم می‌کنند. در حالی که لافراری پس از معرفی و قبل از اضافه‌شدن هر گونه آپشنی، حدود ۱.۴ میلیون دلار برای مشتری هزینه داشته، اخیراً یک نسخه سیاه‌رنگ مات از آن در یک حراج هفته خودروی «مونتری» به قیمت  ۵.۱۷ میلیون دلار فروخته شده است؛ یعنی بیش از ۳ برابر برچسب قیمت اولیه سوپرماشین هیبریدی. با توجه به ارزشی که هر کدام از این خودروها دارند، می‌تواند تصور کرد که مدلی که برای کمک به زلزله‌زدگان به حراج گذاشته می‌شود، قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت.

2014-Ferrari-LaFerrari-side-in-motion-02

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    لا فراری= لایک 918= دیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مهدی جان عزیز این پست جای این دیدگاه نبود ……..
      به هر حال نه اگه کل ایران به 918 دیس بدن به معنی بد بودنشه نه اگه کل ایران به لا فراری لایک بدن دلیل بر خوب بودنشه ما تمام این بحث ها رو انجام دادیم قبلا دلایل برتری هرکدوم رو هم علمی در پست های قبل تمام و کمال خوندیم و فیلم ها رو دیدیم دیگه این بحث اینکه کدوم بهتر بوده رو نکنید ……………..
      هر کدوم برتری های خاص خودشون رو دارن باید پذیرفت اما خب سلیقه ست دیگه برای من اگه 918 به همه شون میباخت بازم بود king 918

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Pagerrari LaZonda

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      فرراری یه چیز دیگه ست.
      12سیلندر6/2
      834اسب.

      918
      8سیلندر4/7
      608 اسب.

      چیز مهمی نبود.
      رد شد?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagerrari LaZonda

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        918 باید یه موتور 1/5لیتری 4سیلندر226اسبی به 918 اضافه کنه تا از نظر اسب و بازدهی موتورش بشه با لافرراری مقایسه اش کرد.???
        مسلما موتور لافرراری بهتره از هر نظر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          این اطلاعات از کجا آوردی گل پسر ؟؟؟؟؟
          حجم موتور ۹۱۸ فقط ۴.۴ لیتره و نه ۴.۷ !!!!
          درضمن از نظر قدرت به حجم ۹۱۸ خیلی بهتر از لافراری عمل کرده
          بد نیست قبل از اینکه نظر بزاری ی کوچولو تحقیق کنی

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Elemento

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ولی فراری اگه 100 لیتر هم به حجم موتورش اضافه کنه حریف تکنولوژی ژرمن ها نمیشه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. king 918

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          در جواب دوستان بگم
          اول اینکه 918 از یه پیشرانه 4.6 لیتری (نه 4.4 نه 4.7) 8 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبره که 608 اسب بخار قدرت تولید میکنه ( یعنی قوی ترین موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی دنیا)
          دوم اینکه مقایسه ایی که کردی رو خودت قبول داری انتظار داری یه 8سیلندر تنفس طبیعی با 12 سیلندر یه اندازه قدرت داشته باشن یا شایدم ضعف پورشه بوده که از 8 سیلندرش 850 اسب استخراج نکرده ؟ واقعا ادم از شاخ تعجب درمیاره !!!!! :-)
          سوم اینکه عزیز 918 با قدرت کم تر و با وزن بیشتر شتاب اولیه بهتری داره و در شتاب ثانویه ازدو حریف خودش عقب نمی افته تکنولوژی به کار رفته در 918 وحشت ناکه یادمه یکی از مجله ها در مورد ترمز های 918 نوشته بود که خودش یه کتاب مهندسی بود ریچارد هموند در مورد 918 در برنامه تاپگیر گفت که اگه 918 و با پی وان از لحاظ تکنولوژی مقایسه کنیم مکلارن پی وان ماشینی برای امروزه و 918 ماشینی برای فردا ………..
          اصلا در مورد 918 شتاب زده دیدگاه نذارید بی احترامی میشه ……..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          king918 عزیز
          شما درست میگی من بجای تایپ ۴.۶ متاسفانه ۴.۴ تایپ کردم اشتباه از من بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ferrari

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    افرین به فراری. امیدوارم مشکلات مردم زلزله زده ایتالیا زود تموم بشه. براشون ارزوی سلامتی دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره منم.
      فراری رو تحسین میکنم.
      امیدوارم این لفراری به بیشترین قیمت ممکن فروخته بشه تا به زلزله زده ها کمک بشه.
      آفرین به این انسان دوستی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        زلزله خیلی بدی اومده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی 911

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نظرم لافراری با وجود عالی بودن تو برخی تست ها انتظارات رو بر اورده نکرد وه در مواردی به 918 و پی 1 باخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پژمان

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (296 ديدگاه)

      تو تست موتورترند که از همه معتبرتره و هر سه ماشین توسط یه راننده حرفه ای تست شدن لافراری از پورشه 918 و مکلارن p1 سریعتر شد لافراری مثل p1 و 918 توربو نداره و از سیستم چهارچرخ متحرک ( awd ) هم استفاده نمیکنه ماشینی با 950 اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب حتما باید راننده حرفه ای داشته باشه تا بتونه خوب لانچ کنه و با تعویض دنده مناسب رکورد خوبی ثبت کنه تو این تست هایی که شما اشاره کردی رکوردهای لافراری خیلی بد بود چون عملکرد راننده ضعیف بود مطمئن باش لافراری تو 1.4 مایل و تاپ اسپید سریعتر از p1 و 918 هستش به این شرط که راننده درست و حسابی داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        به روح فردیناند پورشه، به جان سرجیو مارچیونه، قسم میخورم 918 توربو نداره !! آقا نداره. ولله 918 توربو نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          فکر کنم اونایی که به مجید عزیز دیسلایک دادن بازم فکر می کنن ۹۱۸ توربو داره !!!!!!!!!!
          .
          .
          نمی دونم بنده خدا دیگه چجوری بگه ۹۱۸ توربو نداره !!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          من همیشه به مجبد لایک دادم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        پژمان جان
        این پست جای این بحث نبود ولی باید قبول کرد که ۹۱۸ تو شتاب اولیه و ۴۰۰ متر و ثبت زمان در پیست کاملا بهتر از لافراری و مکلارن بوده .
        این دو تا ماشین رو زیاد باهم تست کردن و نتیجه هاش هم موجوده .
        شما میگی راننده ای که پشت لافراری میشینه باید حرفه ای باشه تا زمان خوبی به ثبت برسونه
        حالا ی سوال آیا راننده ای که خود فراری انتخاب کرد و تو پیست nurburgring تایمگیری میکرد هم حرفه ای نبود ؟!؟؟!؟!
        .
        شما میگی فراری از AWD استفاده نمیکنه
        حالا من ی سوال دارم آیا کسی فراری رو مجبور کرده بود که از این سیستم استفاده نکنه .
        .
        در آخر پورشه ۹۱۸ باوجود وزن بیشتر و قدرت کمتر و مصرف سوخت کمتر زمان بهتری رو نسبت به لافراری و p1 به ثبت میرسونه که نشون دهنده برتری پورشه نسبت به دو خودروی دیگه است

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ferrari

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          دوست عزیز شتاب اعلام شده از طرف فراری برای مدل لافراری به ترتیب 0_100،
          2/9
          0_200 6/9 ثانیه و 0_300. 15 ثانیه هستش. درمقایسه با 918 0_100 2/5 ثانیه
          0_200 7/2 ثانیه و 0_300 ، 19/9 ثانیه. فراری شتاب میانی بالاتری داره. حالا اگه یکی نمیتونه با لافراری این رکوردهارو ثبت کنه دلیل به بد بودن یا ضعیف بودنش نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          شما کل فضای مجازی رو بگرد اگه شتاب ۰ تا۳۰۰ با زمان ۱۵ ثانیه از لافراری پیدا کردی به ما هم نشون بده .
          دوست عزیز این حرف کاملا غیر منطقیست !!!!!!
          نه راننده های عادی میتونن با لافراری رکوردبزنن و نه راننده های مجلات ماشین میتونن با لافراری رکورد بزنن و نه راننده ی خود فراری درپیست nurburgring میتونه رکورد بزنه پس کی میتونه با فراری رکورد بزنه !؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
          پس یعنی فراری هایپر کاری ساخته که هیچ کس نمیتونه باش رکورد بزنه !!!
          پس الان منم ی هایپرکار ساختم که هیچکس نمیتونه باش رکورد بزنه ؟!؟!؟!????
          برادر من ی چیز بگو بِگُنجه
          .
          نکنه فراری تو خلاء این ماشین و تست کرده فکر کنم مهندسای فراری فیلم جنگی زیاد میبینن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « مجید . فقط ماشین آلمانی . فقط پورش »

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          حتما اگه پنگوئن ها یا مرغ ها هم نمیتونن پرواز کنن دلیل بر بد بودن یا ضعیف بودن بال هاشون نیست.

          مهران جان حداقل 300 بار تو همین سایت گفته شده 918 توربو نداره. محمد حسین به تنهایی 20 بار گفت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Daniel

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        918 توربو نداره داششش پژمان ………!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ferrari

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      هرسه اتومبیل عالین. به این بستگی داره که تو دست کی باشه. حتی حرفه ای ترین راننده ها هم ممکنه موقع روندن هرکدوم از این ماشین ها دچار اشتباه کوچک بشن. و عقب بیفتن. من تست های زیادی رو از این 3ماشین دیدم (نه همشون)که هیچکدوم به شتاب اعلامی کمپانی های سازندشون نرسیدن. اینهارو هم باید درنظر گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        متاسفانه اشتباه میکنی
        شتاب اولیه رو پورشه در سایت ۲.۴ اعلام کرده بود که ۹۱۸ شتاب ۲.۲ رو به ثبت میرسوند .
        پورشه در ابتدا شتاب ۰ تا ۳۰۰ رو ۱۹ اعلام کرد و ۱۷ ثبت میکرد
        لافراری در ابتدا ۰ تا ۳۰۰ رو ۱۵ کرد اما چی بگم دیگه ۱۸ و ۱۹ ثبت میکرد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. احسان آرسنالی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    پدال در مورد واردات اکسنت ۸۰۰ هزار تومنی بنویس. اینم لینکش
    http://www.iranjib.ir/shownews/27145/ماجرای-قیمت-800-هزار-تومانی-هیوندای-اکسنت-در-سال-73/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نقل از ایران جیب::

      در ابتدای دهه 70 شمسی که واردات خودرو از سر گرفته شد، برخی برندهای جدید و تقریبا ناشناس در کنار برندهای قدیمی و مشهور وارد ایران شدند. در این میان برندهای کره‌ای همانند کیا، هیوندای و دوو از موفق‌ترین برندهای جدیدالورود بازار ایران بودند.

      به گزارش ایران‌جیب به نقل از عصرخودرو، به لطف امکانات رفاهی مناسب و قیمت نسبتا پایین و از همه مهم‌تر، تبلیغات بسیار گسترده، کره‌ای‌ها در بازار ایران به بازیگری مطرح بدل شدند. اما برگ برنده هیوندای برای بازار ایران، مدل اکسنت بود که در سال 1373 زمزمه ورود آن به کشور مطرح شد و سپس ثبت نام آن توسط شرکت وارد‌کننده آغاز شد. در آن زمان قیمت نمونه پایه این مدل اقتصادی و جذاب هیوندای تنها 800 هزار تومان عنوان شده بود و نمونه فول نیز چیزی در حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشت.

      برای مثال در آن زمان قیمت یک دستگاه پراید در حدود یک میلیون و 800 هزار تومان و قیمت پیکان به عنوان خودرو ارزان‌قیمت بازار ایران، یک میلیون و 400 هزار تومان بود! این به معنای آن بود که اکسنت در صورت ورود می‌توانست در تیراژی بالا و قیمتی مناسب، به خطری جدی برای خودروهای داخلی بدل شود و برخلاف دیدگاه بسیاری که سود چندانی برای وارد‌کننده مذکور نداشت، به لطف همین تیراژ  بالا نیز در تعداد بالا به سوددهی خوبی می‌رسید. با این حال دقیقا پیش از راهیابی این خودرو به بازار ایران بود که مرزها بسته شد و پرونده واردات خودرو مختومه شد و تمامی اکسنت‌هایی که در گمرک کشور بودند نیز به کیش رفتند تا در کسوت تاکسی و یا خودرو اجاره‌ای خدمت کنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ایران جیب منبع معتبری
        ازقیمت ارز گرفته تا قیمت مسکن و خودرو داخلی و وارداتی و غیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مجید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا حرکت انسان دوستانه ای بود آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehran911

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    این کار فراری فکر نمی کنم کار راحتی باشه که خودروی که از خط تولید خارج شده رو دوباره تولید کنن .
    واقعا آفرین به فراری کار ارزش مندی انجام دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود برشما عشق پورشه ای ولی بدون تعصب از فراری هم خوب میگی
      درود برشما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    حرکت واقعا جالبی بوده. به این میگن کمک کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پورشه، اگه هم حرفی برای گفتن داشته باشه، از نظر فنی هست، اون هم اگه داشته باشه، یه مقدار خیلی کمی شاید از بقیه بالاتر باشه، اما در بحث ظاهر و ابهت(که خصوصیت جدا نشدنی و ضروری هر ماشین هایپر کاری هست)، یه ذره که چه عرض کنم، صدها برابر ضعیف تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی 911

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    پورشه روراست ترین شرکته شتاب 300 رو 20 اعلام میکنه ولی تو تستهای موجود زیر 18 هم میزنه ولی لافراری شتابش 15 اعلام میشه ولی من ندیدم بزنه البته میدونم که از 918 بهتر میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. world of cars

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    Porsche شرکت بی ادعایی هست

    اتوموبیلی با ظاهری منحصر به فرد … Porsche منحصر به فرد هست ..

    من بی طرفم نه اروپایی نه آمریکایی نه آسیایی ..

    ولی Porsche منحصر به فرد هست هرکسی نمیتونه باهاش کنار بیاد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید جهرمی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    یاد این حرف سید جمال الدین اسدآبادی افتادم:
    در بلاد فرنگ مسلمان ندیدم اما اسلام دیدم. ولی در این بلاد مسلمان دیدم و اسلام ندیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. GOD BLESS AMERICA

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    دمشون گرم .
    بابا پولدارها پول واسه دور ریختن زیاد دارن چرا یکمش برای کار های خیر صرف نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mojtabaaston

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    انصافا میشه یک برند خاص و محبوب رو از رفتارش نسبت به جامعه انسانی تشخیص داد.فراری برای زلزله زده گان کل برنامه ریزی خودش رو به هم میزنه تا یک نمونه دیگه از لافراری تولید کنه و به زلزله زدگان کمک کنه.اما تو ایران ما شرکتهای خودروسازی داریم که بیش از ده برابر از زلزله ایتالیا کشته و زخمی دادند اما باز هم فقط به فکر جیب خودشون هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا