فراریمک لارن

مقایسه صدای اگزوز فراری FXX K و مک‌لارن P1 GTR

گرگ‌ها و زوزه‌ها
در حالی‌که رقابت در بازار خودرو هرروز رنگ و بوی تازه و ابعاد نوینی می‌یابد، در بالاترین بخش این بازار یعنی بخش ابرخودروهای الکتریکی نیز شاهد رقابت فشرده‌ای میان بزرگان بازار از فراری و لامبورگینی تا پورشه و بوگاتی و مک‌لارن هستیم. در ویدئویی که می‌بینیم صدای اگزوز دو ابرخودروی مطرح بازار یعنی مدل تولیدمحدود و سفارشی فراری FXX K و مدل فوق‌العاده زیبای مک لارن P1 GTR به رقابت گذاشته می‌شود.

Ferrari FXX K 2015
Ferrari FXX K 2015
فراری FXX K که براساس ابرخودروی لافراری و با هنرمندی تمام از سوی فلاویو مانزانی طراح برجسته فراری ساخته و پرداخته شده با ارتقا در بخش پیشرانه، آیرودینامیک و بهبود در سامانه الکتریکی گونه‌ای به‌روز و نهایت توان مهندسی شرکت فراری است. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتورV12 و ۶.۳ لیتری است و می‌تواند ۸۶۰اسب بخار قدرت تولیدنماید. موتور الکتریکی این خودرو هم ۱۹۰ اسب بخار تولید می‌کند و در مجموع FXX K می‌تواند ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو مجهز به سیستم HY-KERS یا سیستم بازیابی انرژی جنبشی است .

از دیگر سو مک‌لارن نیز از مهندسی و تکنولوژی بالایی در ساخت P1 GTRسود برده و ابرخودروی خود را ۳میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده است. پیشرانه این ابرخودرو یک گونه۳.۸لیتری و V8 است که‌ می‌تواند ۸۰۰اسب بخار قدرت تولید نماید. پیشرانه الکتریکی این مدل نیز ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و درمجموع باعث می شود تا P1 GTR قدرتی معادل۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند.

McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR
این دو ابرخودرو که در بالاترین سطح کیفیت، زیبایی، مهندسی و قیمت قرار دارند از قدرتمندترین خودروهای تولیدکارخانه جهان هستند که علاوه بر طراحی اغواکننده و حرکت در سرعت‌های بسیار بالا از پیشرانه‌های الکتریکی نیز استفاده می‌کنند که نشان از پیشرفت فوق‌العاده این گونه تکنولوژی دارد. از این ۲خودرو در کل جهان به تعداد بسیار اندکی وجود دارد و تولید سالانه هریک از دو مدل گاها به تعدادی کمتر از انگشتان دو دست در سال هم نمی رسد! البته این تعداد کم نافی محبوبیت بسیار بالای این خودروها نیست. اخبار تولید شده درباره این دو مدل فراوان است و هوداران بسیاری در جهان مجذوب و شیفته این دو غول تکنولوژی هستند.

درباره صدای اگزوز این دو خودرو ما قضاوتی نمیکنیم تنها به شما هشدار می‌دهیم در حالی‌که به نعره های این دو هیولا گوش می‌دهید مراقب شنوایی‌تان باشید.


منبع: inautonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    شک نکنید فراری….

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      فراری واقعا عالی بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      یه لحظه فراری ترمز کرد چه سکوت مرگ آوری شد
      بعد یهو صدا گودزیلا داد
      قلب از اینجا لرزید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Carbonado Aventador

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      موتور v12 تنفس طبیعی لافراری کجا و موتور v8 توربو مکی کجا…!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        واقعا شما درک نمیکنی که مک لارن (شما اگه خواستی به فراری بگو فری) داره با تقریبا نصف حجم موتور فراری به همون اعداد و ارقام دست پیدا میکنه؟؟؟؟؟؟؟
        معنی این جمله بازده تقریبا دو برابری موتور مک لارن هست.بهتره یکم تعصب رو بزارید کنار….
        البته کاملا قابل پیش بینی هست که صدای لافراری گوشخراش تر هست اما از لحاظ فنی و مهندسی مک لارن بالاتر هست

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. akrh78

          ۲۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1356 ديدگاه)

          به قول یکی از بچه های همینجا مکلارن ها صدای جاروبرقی میدن و p1 هم از این قاعده مستثنا نیست ولی تا حدودی صداش تو GTR بیشتر شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari FXX K

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          پی وان صدای یه جارو برقی رو میداد!
          امیدوار بودم جی تی ار این ضعفو نداشته باشه!
          ولی متاسفانه جی تی ار فقط صدای یه جاروبرقی قویتر رو میداد!
          من به عنوان طرفدار فراری توهین بیشتر از اینرو نمیتونم قبول کنم که یه مکلارن رقابت صدای موتور راه بندازه به یه فراری!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        من تعصبی حرف نزدم…
        قبل اینکه کیلیپ رو ببینم میدونستم لافراری برندست!
        اولا بحث توربو جداست عزیز!
        با توربو از پراید میشه 458 ساخت(از لحاظ قدرت)
        و کاملا دیگه هه میدونن لافراری سرتره(تو همه زمینه ها)!
        اینم حرف من نیست . حرف بزرگترین مجله های خودرو دنیاست!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۱۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          اگه واقعا نظرت اینه که با توربو میشه از پراید 458 ساخت
          من کلا تسلیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Arman BMW

          ۱۶ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (190 ديدگاه)

          دیگه از کسی که فقط 3000 تا اسپم داده و افکارش بچگانه بیشتر از اینم نمیشه توقع داشت….متاسفانه توی سایت های مختلف هستن کسایی که فقط یه تنفس طبیعی و مصنوعی به گوشش خورده و مدام یه چیزی میپرونن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. شایان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    مک لارن اصلا صدای مسابقه ای نداشت ضمنا همچینم گوش خراش نبود به نظرم ولی فراری کاملا صدای گوش خراش و سختی داشت(حتی از پشت مانیتور) و کاملا حالت مسابقه ای اگه به صدا باشه فراری خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    عالی بود عالی یسیار کلیپ هیجان انگیزی بود انگار خودم تو پیست بودم (ای کاش) اصلاً لامصب فراری یه چیز دیگست صدای بسیار رعب آوری داری انگار از یه سیاره دیگس.
    مکلارن سر پیج ها بنظر یکم نامتعادل میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtaba

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیجان و لذت فقط فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooya

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام. صدای فراری بهتره و مکلارن هم بد نیست ولی به زور صداش در میاد.
    پیست SPA عاشق این پیستم می تونم چشم بسته تو این پیست برونم. البته تا حالا با ماشین واقعی نروندم و فقط در RR3 تجربه کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فراری صدا فرمول 1 داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Erfan

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    فراری دیگه اگزوزش صدا نمی داد. داشت فریاد می زد :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Maysam..laferrari

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    واقعا دیدن این دو خودرو برای هر عشق خودرویی تو دنیا هیجان انگیزه صدای فراری هم حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi khan

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    فراری بهترینِ ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    عجب صدای خفنی دارن مخصوصا فراری
    با صدای موتور بیشتر از اگزوز حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فراری از نظر صدا خیلی عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وحید

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    هیچ وقت مهندسی و دانش فرار ی رو با شرکت انگلیسی مقایسه نکنید
    که خودش توهینه
    تعصب بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. afshin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نشنیده میگم فراری …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. لانتا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر هر دوتاشون صداشون عالىه ولى صدا فقط لامبورگىنى اونتادور

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. great britain

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    به نظرم مکلارن بیشتر صدای یه هواپیمای جنگنده میداد تا ماشین. فراری اگه خوب دقت کنید .صدای پشه ای میداد که صداشو گذاشتن رو بلندگو!!!!!!! در ضمن تکنو لوژی و مهندسی برتر بریتانیایی قابل قیاس با ایتالیا نیست لطفا این مقایسه رو جایی انجام ندین بهتون میخندن!!!! پرچم بیش از حد بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mohsen

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      یه خوردم مطالعه کنید می بینید از 1989 مک لارن ماشین میزنه از 1947 هم فراری که قیمت گذاری طلا داره حتی مدل های قدیمیش
      از لحاظ مهندسیم یه نگا به فرمول 1 بندازید در طول تاریخ میبینید پرچم کجا بالاستو مکلارن بعد قاطی شدن با هوندا هنوز کاری نکرده
      تو این هایپر کار ها هم LaFerrari اومد و نشون داد چیزی کم نداره بلکه یه سرو گردنم بالاتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mclaren

        ۱۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مکلارن دیر شروع کرد اما هنوز رکورد سریع ترین خودروی تنفس طبیعی همچنان بعد 17-18 سال دست مکلارن (اف 1) پس بهتره فراری سکوت کنه مگه نه؟
        ادتم نره مک لارن از موتور 8 سیلندر اینقدر قدرت کشیده بیرون و موتور تقریبا 4 لیتری این یعنی شاهکار مهندسی.
        در ضمن فراری هم در حال حاضر جایی در فرمول 1 نداره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. enzo

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (321 ديدگاه)

          من اگه طرفدار مک لارن بودم ترجیح میدادم فعلا اسمی از فرمول 1 نیارم
          اگر تیم مانور ماروشا نبود الان مک لارن با دوتا از بهترین راننده های جهان داشت ته جدول فرمول 1 دست و پا میزد
          حداقل فراری امسال 3تا مسابقه رو با قدرت برد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. مهران

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    فراری بیست هیچ زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Rouzbeh

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    فراری اخرشه شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سروش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ببینید دوستان آمار و ارقام مقایسه ماشینهایی که تو سایت میگذارند وحشتناک به هم نزدیکند و برتری فقط رو کاغذه، که در واقعیت به چشم نمیاد (مگر تو پیست که اختلافها ثانیه ای و گاها صدم ثانیه میباشد) دوست داشتن این ماشین ها مثل هواداری از ی تیم فوتبال میمونه که آدم بی هیچ دلیلی عاشقشه پس به انتخاب سایر اعضا احترام بذاریم
    بنده طرفدار ی کمپانی خاص نیستم هر ماشینی که عالی باشه دوستش دارم مثل اوینتادور، لا فراری، پاگانی، بوگاتی، پورشه، ماستنگ، کامارو، slsبنز، m3,4,5,6 خداییش همشون شاهکارن
    و در آخر کاش پسر شیخ بشار عبدا… عبدالعزیز، محمد نور، جاسم آل عویران محمد الجهانی، و توی دروازه محمد الدعایه
    خلاصه دبی دنیا میومدیم تا ب جای عکس نگا کردن ی دفه هم سوار میشدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اقا سروش چقدر کشید این اسم هارو حفظ کردی؟
      حاضرم استرپتوکوکوس نومونیا(باکتر عامل ذات و ریه) و اسم هایی از این قبیل که زیادنو نمیخوام بگم با تمام خصوصیاتشون حفظ کنم ولی اسم *** حفظ نکنم
      همین ایرانم از سر من زیادیه و افتخار میکنم 8 سال ایستادنو این مونده حالا دیگه نمیدونم یکی رو میگن ب ز میلیادر نفتی و خ خ میلیاردر مفتیو …. کاری ندارم همین که خودمو بتونم اصلاح کنم واسم کافیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. Danial

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    یا خدا دیفیوزر فرارری چقدر خوشگله لامصب آخه چی شد اینو طراحی کردی خیلییی خوبه میفهمی خیلی خوبه…
    طراحی هر دو در نوع خودشون عالیه اما فرارری از نظر من برنده تمام و کمال خواهد بود و هست و خواهد ماند…
    درمورد صدای اگزوز هم هر ماشینی اختصاصی خودش یک صدایی داره که در واقع امضا اون ماشین و اون کارخونه هستش…
    من که به شخصه فرارری رو ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. naseaferari

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بیشترین اسب بخار توماشینهای تنفس طبیعی استاندارد توربو استاندارد مال فراری ومکلارن هستش بهترین بازده رودا رن به نظرم اختلاف زیادی بین فراری ومکلارن نیست امادرکل فراری ماشین بهتریه توپیچهامکلارن یه کم لغزش داشت امافرا ری نه صدای اگزوز که فراری حرفی برای گفتن نمیذاره بازم بماند بعضی چیزها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mclaren

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کلا مکلارن سیاستش اینه که الودگی صوتی ایجاد نکنه وگرنه با تغییرات خیلی جزیی میتونه صدای قطار از ماشین بکشه بیرون پس از روی صدا نمیشه برتری رو اثبات کرد.
    با تمام احترام واسه فراری ولی مکلارن هم از نظر ظاهری و مطمئنا مهندسی بالاتر از فراری هست و جای شکی نیست وقتی اسم خودرویی توی ایران مدام تکرار میشه افکار ملت این میشه که اون خودرو سلطان بلامانع جهانه ولی اینطور نیست و فراری شاید بتونه برابری کنه اما بالاتر نبوده و نیست و نخواهد بود… وقتی مکلارن با مدل 675 ال تی داره تمام مدل های فراری رو قتل و عام میکنه نه تنها فراری شامل حال لامبورگینی هم میشه.پس با هیولای جی تی ار مکلارن اینجور برخورد نکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سلــطان مکلارن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    صدای فراری گوش خراش تره و بیشتر جیغ میکشه تا غرش ولی صدای بم مکلارن رو ترجیح میدم.
    در مورد نظرات بقیه دوستان هم نظری ندارم هر کس نظر خودشو داره و از نظر من مکلارن پی 1 برتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آرمان بی ام دبلیو

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (190 ديدگاه)

    جالب اینجاست هرکی درست و منطقی صحبت کنه منفی میگیره هرکی چرت و پرت و تعصبی حسابی لایک عین برره ای ها هستیم همه چیز برعکسه :))
    ولی خدایش یکم مطالعه کنین سواد که دارین ترجمه کنین 4 تا سایت خارجی سر بزنین محبوبیت مکلارن توی دنیا برابر یا حتی بیشتر هست اما ایران واقعا از همه چی عقبه این نظرات که سر تا پا متعصبانست جای گریه داره… نمیگم فراری کم شرکتیه اما مکلارن پایین تر نبوده و نیست و حتی اگر فوکوس کنه رو کلاس خاصی مطمئنا باشین کسی نمیتونه بگیرتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. n

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    برین فکری بحال ماشین فرمولا وان مکلارن بکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. enzo

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    در تکنولوژی مک لارن و رقابت با امثال فراری و پورش تو این سالها شکی نیست
    ولی دیگه خواهشا جک نگید که محبوبیت مک لارن تو دنیا بیشتر از فراری هستش
    فقط جهت نمونه یه سر به پیج رسمی فیسبوک این دوتا برند بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Ahmad..F12

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    این دیگه تست داشت؟؟!!!!!

    برتری کاملاً با موتور بزرگتر و البته فراریه ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Majdi

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری توفرمول یک حرف اولومیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. MC.F1 12c

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم شخصاMcLaren رودوست دارم.ولی ازلحاظ صدای اگزوز(این فراری)بهتراز(این مک لارنه)
    (البطه لامبرگینی صداش از همه بهتره)
    اینجا مقایصه صدا بود.ولی شما حجم موتور.و تنفس طبیعی .وقیمت (طلا)فراری رو با P1مقایسه کردید..
    اینجا باید مک لارن F1 . با این (موتور12c تنفس طبیعی.6064ccباقدرت627اسب بخار(قصمتی از مومتورش از طلا عایق شده)که18سال بهترین بود. وطی این زمان 22خودرو برتر جهان که بیشترشون فراری بودن زیر سایه F1مهو شدن. والان دومین ماشین گران قیمت تاریخ.رو فراموش نکنید.MC.f1.12cبریتانیایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. MC.F1 12c

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فری بااون موتورغولاسا صدای موتور zx میداد.مکلارن بانصف اون موتورصداش غرش داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. akrh78

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    خداوکیلی پدال جان این پست های الکی رو نزار اصلا نعره یه اسب با صدای جارو برقی مقایسه داره؟بعدشم این بنده خدا ها فک میکنن چون با فراری مقایسه شدن یه چیزی هستن و میان از مهندسی برتر بریتیش(که فقط یه دونه موتور ساختن و 4تا تیکه فیبر کربن) و تیم پرافتخار!!! فرمول یکشون نطق میکنن
    خدایی اگه میتونست همون موتور 3.8 توئین توربوشو روی ماشین f1ش هم میزاشت بعد با بزرگتر کردن توربوها و افزایش بوست و فشار توربو قدرت رو بالا میبردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا