فراری

درگ فراری SF90 استراداله با SF90 XX، نبرد برادرانه!

نسخه‌ی XX حدود ۳۶۰ هزار دلار گران‌تر از SF90 استاندراد است. می‌دانیم که فراری SF90 XX با قدرت بیشتر و وزن کمتر، قطعاً از SF90 استراداله سریع‌تر است ولی تفاوت این دو در آزماش درگ ۴۰۰ متر چقدر خواهد بود؟

پسوند XX برای فراری صرفاً به خودروهایی اختصاص داشت که مخصوص استفاده در پیست بودند و اجازهٔ تردد در خیابان‌های عمومی را نداشتند ولی سال گذشته، مهندسان مارانلو این عادت قدیمی را کنار گذاشتند و SF90 XX را معرفی کردند که نسخه‌ای وحشی‌تر از SF90 استراداله با امکان تردد در جاده‌ها بود. SF90 XX از همان قوای محرک پلاگین‌هیبریدی همتای استاندارد خود استفاده می‌کند که یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی است. مجموع خروجی در SF90 استراداله ۱۰۰۰ اسب بخار و در مدل XX با کمی افزایش به ۱۰۳۰ اسب بخار رسیده است.

علاوه بر این، وزن SF90 XX هم کاهش جزئی ۱۰ کیلوگرمی را نسبت به استراداله تجربه می‌کند (در ویدئو به‌اشتباه وزن SF90 XX اسپایدر ذکر شده است). علاوه بر قدرت بیشتر و وزن کمتر، یکی دیگر از ویژگی‌های این نسخهٔ جدید برخورداری از عناصر آیرودینامیک تهاجمی و یک بال بزرگ عقب است که کمتر در ساخته‌های فراری می‌بینیم. به لطف این عناصر، XX در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که SF90 را در پیست به سلاحی مرگبار تبدیل خواهد کرد تا جایی که این مدل در پیست فیورانو دو ثانیه از SF90 استراداله سریع‌تر بوده است. البته همین داون‌فورس بالا، حداکثر سرعت XX را به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده درحالی‌که این رقم در استراداله ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

بنابراین، در مسابقهٔ درگ کدام نسخه از سوپرکار هیبریدی فراری سریع‌تر خواهد بود؟ پس از انجام مسابقهٔ درگ مشخص شد که اختلاف این دو نسخه در ۴۰۰ متر اصلاً زیاد نیست زیرا درحالی‌که XX پس از ۹.۹ ثانیه به خط پایان رسید، استراداله تنها شش‌صدم ثانیه عقب‌تر بود. فراری شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت XX را ۲.۳ ثانیه و برای استراداله ۲.۵ ثانیه اعلام کرده است ولی ازآنجایی‌که در این درگ شرایط مناسب فراهم نبود، هیچ‌کدام از دو خودرو نتوانستند به این اعداد اعلامی برسند و به ترتیب شتاب ۲.۶۷ ثانیه و ۲.۷۳ ثانیه را ثبت کردند. پس از درگ ۴۰۰ متر معمول، این دو قراری در مسافت ۷۰۰ متری به مصاف هم رفتند و اینجا بود که عناصر آیرودینامیکی و داون‌فورس بیشتر XX خود را نشان داد و این نسخه مغلوب برادر ضعیف‌تر خود شد. استراداله ۷۰۰ متر را در ۱۳.۹۲ ثانیه طی کرد درحالی‌که XX برای انجام این کار به ۱۴.۰۱ ثانیه زمان نیاز داشت.

مشخصات فنی

فراری SF90 استراداله فراری SF90 XX
پیشرانه ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی
قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار ۱۰۳۰ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
قیمت ۵۲۸,۷۶۴ دلار ۸۹۰,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Muty

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    رضا رضا رضااا

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. Puriya

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (570 ديدگاه)

    قیمتشو دوبل کردن به اسم ایرودینامیک بهتر و اینکه تو پیست ۲ ثانیه سریع تره میکنن تو پاچه ملت😂

    موافقم 53
    مخالفم 6
    1. S

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (226 ديدگاه)

      قیمتش بخاطر پسوند XX بیشتر شده
      همینه که بعدا ارزش کلکسیونی میده بهش و چندین برابر این پول میره جیب مالک

      موافقم 27
      مخالفم 6
    2. آریا

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      وقتی competitzone رو دوبرابر میدم اینم دو برابر 😂
      البته افراد خیلی پولدار همیشه پول بیشتر میدم که ماشین شوند خاص باشه حالا لیمیتد باشه یا xx

      موافقم 14
      مخالفم 2
  3. Siyavash

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (837 ديدگاه)

    این درگ رو ۲۰ روز پیش دیدم..جالب بود.باید عملکرد پیست رو ببینیم..حس میکنم تویه پیست هم عالی عمل کنه نسخه جدید..

    موافقم 8
    مخالفم 2
  4. Arash Kashani

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    30 اسب بیشتر، ماکسیمم سرعت کمتر، 10 کیلو سبک تر و تهش فقط 2 ثانیه سریع تر بودن اونم تو پیست
    360/000 دلار نمیرزه
    البته اونی که پول فراریو داره به این چیزا فکر نمیکنه

    موافقم 28
    مخالفم 6
  5. hosen

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    Sf90 استراداله شاهکاره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  6. Sina

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فهمیدن و استفاده از تفاوت این دوتا فراری مال مردم عادی (از نظر رانندگی میگم) نیست مال راننده های خیلی حرفه ای هستش که وارد محدوده صدم ثانیه میشن
    واسه خیلی از مردم حتی اون کلکسیون داراش تفاوت این دوتا که هیچی تفاوت ۴۵۸ و استراداله هم نه متوجه میشن نه میتونن استفاده کنن

    موافقم 15
    مخالفم 6
  7. AliMOPAR

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    حالا چرا قیمت xx نزدیک دو برابره؟ یادمه اون زمان وایپر acr که خدای پیست بود اون سالها از مدل gts شهریش حدودا 70 هزار تا گرون بود ولی اختلاف تایم این دو مدل بشدت زیاد بود یعنی 70 هزار تا توجیح داشت با عقل جور در میومد

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2435 ديدگاه)

      از کامنتا مشخصه این ارتقای جزئی تو کت هیچکس نرفته
      فراری نکن اینکارو

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3554 ديدگاه)

        معیار سنجش خودرو کامنت ها هستن؟!😂

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. محمدهادی

          ۹ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2435 ديدگاه)

          آره خب دیگه سوشیانت جون
          تا حدودی کامنت های یک مطلب نشون دهنده ی برخورد مردم با یک موضوعه
          طبیعی هم بنظر میرسه

  8. سهیل گل آزاد

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    تفاوت نسخه بیسیکش با نسخه xx برای کلکسیونر های سوپرکارها ارزش تولید محدود بودن و یونیک بودنشون مهمه که نسخه xx در این موارد نسبت به نسخه بیسیک برتری داره وگرنه یه شتاب یک دهم ثانیه کمتر یا تو یه پیست دو ثانیه سریع تر تاثیری برای مالکینشون نداره xx به خاطر تولید محدود بودنش قیمت چند برابری در آینده نسبت به نسخه بیسیک پیدا میکنه و این قضیه برای کلکسیونرها حائز اهمیته به عنوان مثال ۸۱۲ نسخه بیسیکش با competizione اختلاف قیمت سه برابری با هم تو بازار جهانی دارن و روز به روز قیمت نسخه competizione هم در حال افزایشه در کل ثروتمندان به خاطر چند اسب بخار بیشتر و چند ثانیه زمان بهتر تو یه پیست چند صد هزار دلار بیشتر پول پرداخت نمیکنن برای سرمایه گذاری اون نسخه خاص رو میخرن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. Taha Ayoobi

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4483 ديدگاه)

    فراری تو پاچه کردن رو خیلی خوب یاد گرفته

    موافقم 10
    مخالفم 13
  10. Alirezza

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هزینه بیشتر فقط بخاطر دو دهم ثانیه شتاب بیشتر نیست بلکه بخاطر بهتر بودنه،شاید عملکرد ی ماشین اسپرت معمولی رو با بیست هزار دلار بشه دوبرابر بهتر کرد و مثلا شتابشو از پنج ثانیه ب سه‌ونیم رسوند اما برای بهتر کردن عملکرد ی سوپر اسپرت باید خیلی چیزارو عوض یا اضافه کرد،بعدشم بعضیا فکر میکنن مثلا فلان ماشین پونصد هزار دلار ارزش نداره چون فقط یک ثانیه از ماشین شصت عزار دلاری سریعتره اما پشت اون ی ثانیه سریعتر چندین سال تحقیق و ازمایش صرف شده و باید هزینه‌شو از فروش تعداد محدود ک میسازن برگردونن و برای همین مجبور میشن صدها هزار دلار گرونتر بفروشن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. Scuderia Ferrari

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری نسخه XX رو اگه مختص پیست نگه میداشت بهتر بود ، پسوند اسپشیاله و پیستا گزینه های بهتری بودن برای ماشین جاده ای

    نمیدونم چرا همه زوم کردن رو قیمت فراری ها ؟؟!!
    اگه بحث قیمت باشه فقط بوگاتی و RR میتونن در بحث پرستیژ و برندینگ مثل فراری باشن و همیشه خریدار داشته باشن حتی با قیمت های فضایی

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. M power

    ۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (393 ديدگاه)

    خوشبحاله مالکاشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا