نسخهی XX حدود ۳۶۰ هزار دلار گرانتر از SF90 استاندراد است. میدانیم که فراری SF90 XX با قدرت بیشتر و وزن کمتر، قطعاً از SF90 استراداله سریعتر است ولی تفاوت این دو در آزماش درگ ۴۰۰ متر چقدر خواهد بود؟
پسوند XX برای فراری صرفاً به خودروهایی اختصاص داشت که مخصوص استفاده در پیست بودند و اجازهٔ تردد در خیابانهای عمومی را نداشتند ولی سال گذشته، مهندسان مارانلو این عادت قدیمی را کنار گذاشتند و SF90 XX را معرفی کردند که نسخهای وحشیتر از SF90 استراداله با امکان تردد در جادهها بود. SF90 XX از همان قوای محرک پلاگینهیبریدی همتای استاندارد خود استفاده میکند که یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی است. مجموع خروجی در SF90 استراداله ۱۰۰۰ اسب بخار و در مدل XX با کمی افزایش به ۱۰۳۰ اسب بخار رسیده است.
علاوه بر این، وزن SF90 XX هم کاهش جزئی ۱۰ کیلوگرمی را نسبت به استراداله تجربه میکند (در ویدئو بهاشتباه وزن SF90 XX اسپایدر ذکر شده است). علاوه بر قدرت بیشتر و وزن کمتر، یکی دیگر از ویژگیهای این نسخهٔ جدید برخورداری از عناصر آیرودینامیک تهاجمی و یک بال بزرگ عقب است که کمتر در ساختههای فراری میبینیم. به لطف این عناصر، XX در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۵۳۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند که SF90 را در پیست به سلاحی مرگبار تبدیل خواهد کرد تا جایی که این مدل در پیست فیورانو دو ثانیه از SF90 استراداله سریعتر بوده است. البته همین داونفورس بالا، حداکثر سرعت XX را به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده درحالیکه این رقم در استراداله ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
بنابراین، در مسابقهٔ درگ کدام نسخه از سوپرکار هیبریدی فراری سریعتر خواهد بود؟ پس از انجام مسابقهٔ درگ مشخص شد که اختلاف این دو نسخه در ۴۰۰ متر اصلاً زیاد نیست زیرا درحالیکه XX پس از ۹.۹ ثانیه به خط پایان رسید، استراداله تنها ششصدم ثانیه عقبتر بود. فراری شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت XX را ۲.۳ ثانیه و برای استراداله ۲.۵ ثانیه اعلام کرده است ولی ازآنجاییکه در این درگ شرایط مناسب فراهم نبود، هیچکدام از دو خودرو نتوانستند به این اعداد اعلامی برسند و به ترتیب شتاب ۲.۶۷ ثانیه و ۲.۷۳ ثانیه را ثبت کردند. پس از درگ ۴۰۰ متر معمول، این دو قراری در مسافت ۷۰۰ متری به مصاف هم رفتند و اینجا بود که عناصر آیرودینامیکی و داونفورس بیشتر XX خود را نشان داد و این نسخه مغلوب برادر ضعیفتر خود شد. استراداله ۷۰۰ متر را در ۱۳.۹۲ ثانیه طی کرد درحالیکه XX برای انجام این کار به ۱۴.۰۱ ثانیه زمان نیاز داشت.
مشخصات فنی
فراری SF90 استراداله | فراری SF90 XX | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی | ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار | ۱۰۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲۸,۷۶۴ دلار | ۸۹۰,۰۰۰ دلار |
Muty
۷ آذر ۱۴۰۳رضا رضا رضااا
Puriya
۷ آذر ۱۴۰۳قیمتشو دوبل کردن به اسم ایرودینامیک بهتر و اینکه تو پیست ۲ ثانیه سریع تره میکنن تو پاچه ملت😂
S
۷ آذر ۱۴۰۳قیمتش بخاطر پسوند XX بیشتر شده
همینه که بعدا ارزش کلکسیونی میده بهش و چندین برابر این پول میره جیب مالک
آریا
۷ آذر ۱۴۰۳وقتی competitzone رو دوبرابر میدم اینم دو برابر 😂
البته افراد خیلی پولدار همیشه پول بیشتر میدم که ماشین شوند خاص باشه حالا لیمیتد باشه یا xx
Siyavash
۷ آذر ۱۴۰۳این درگ رو ۲۰ روز پیش دیدم..جالب بود.باید عملکرد پیست رو ببینیم..حس میکنم تویه پیست هم عالی عمل کنه نسخه جدید..
Arash Kashani
۷ آذر ۱۴۰۳30 اسب بیشتر، ماکسیمم سرعت کمتر، 10 کیلو سبک تر و تهش فقط 2 ثانیه سریع تر بودن اونم تو پیست
360/000 دلار نمیرزه
البته اونی که پول فراریو داره به این چیزا فکر نمیکنه
hosen
۷ آذر ۱۴۰۳Sf90 استراداله شاهکاره
Sina
۷ آذر ۱۴۰۳فهمیدن و استفاده از تفاوت این دوتا فراری مال مردم عادی (از نظر رانندگی میگم) نیست مال راننده های خیلی حرفه ای هستش که وارد محدوده صدم ثانیه میشن
واسه خیلی از مردم حتی اون کلکسیون داراش تفاوت این دوتا که هیچی تفاوت ۴۵۸ و استراداله هم نه متوجه میشن نه میتونن استفاده کنن
AliMOPAR
۷ آذر ۱۴۰۳حالا چرا قیمت xx نزدیک دو برابره؟ یادمه اون زمان وایپر acr که خدای پیست بود اون سالها از مدل gts شهریش حدودا 70 هزار تا گرون بود ولی اختلاف تایم این دو مدل بشدت زیاد بود یعنی 70 هزار تا توجیح داشت با عقل جور در میومد
محمدهادی
۷ آذر ۱۴۰۳از کامنتا مشخصه این ارتقای جزئی تو کت هیچکس نرفته
فراری نکن اینکارو
سوشیانت
۸ آذر ۱۴۰۳معیار سنجش خودرو کامنت ها هستن؟!😂
محمدهادی
۹ آذر ۱۴۰۳آره خب دیگه سوشیانت جون
تا حدودی کامنت های یک مطلب نشون دهنده ی برخورد مردم با یک موضوعه
طبیعی هم بنظر میرسه
سهیل گل آزاد
۷ آذر ۱۴۰۳تفاوت نسخه بیسیکش با نسخه xx برای کلکسیونر های سوپرکارها ارزش تولید محدود بودن و یونیک بودنشون مهمه که نسخه xx در این موارد نسبت به نسخه بیسیک برتری داره وگرنه یه شتاب یک دهم ثانیه کمتر یا تو یه پیست دو ثانیه سریع تر تاثیری برای مالکینشون نداره xx به خاطر تولید محدود بودنش قیمت چند برابری در آینده نسبت به نسخه بیسیک پیدا میکنه و این قضیه برای کلکسیونرها حائز اهمیته به عنوان مثال ۸۱۲ نسخه بیسیکش با competizione اختلاف قیمت سه برابری با هم تو بازار جهانی دارن و روز به روز قیمت نسخه competizione هم در حال افزایشه در کل ثروتمندان به خاطر چند اسب بخار بیشتر و چند ثانیه زمان بهتر تو یه پیست چند صد هزار دلار بیشتر پول پرداخت نمیکنن برای سرمایه گذاری اون نسخه خاص رو میخرن
Taha Ayoobi
۷ آذر ۱۴۰۳فراری تو پاچه کردن رو خیلی خوب یاد گرفته
Alirezza
۷ آذر ۱۴۰۳هزینه بیشتر فقط بخاطر دو دهم ثانیه شتاب بیشتر نیست بلکه بخاطر بهتر بودنه،شاید عملکرد ی ماشین اسپرت معمولی رو با بیست هزار دلار بشه دوبرابر بهتر کرد و مثلا شتابشو از پنج ثانیه ب سهونیم رسوند اما برای بهتر کردن عملکرد ی سوپر اسپرت باید خیلی چیزارو عوض یا اضافه کرد،بعدشم بعضیا فکر میکنن مثلا فلان ماشین پونصد هزار دلار ارزش نداره چون فقط یک ثانیه از ماشین شصت عزار دلاری سریعتره اما پشت اون ی ثانیه سریعتر چندین سال تحقیق و ازمایش صرف شده و باید هزینهشو از فروش تعداد محدود ک میسازن برگردونن و برای همین مجبور میشن صدها هزار دلار گرونتر بفروشن
Scuderia Ferrari
۷ آذر ۱۴۰۳فراری نسخه XX رو اگه مختص پیست نگه میداشت بهتر بود ، پسوند اسپشیاله و پیستا گزینه های بهتری بودن برای ماشین جاده ای
نمیدونم چرا همه زوم کردن رو قیمت فراری ها ؟؟!!
اگه بحث قیمت باشه فقط بوگاتی و RR میتونن در بحث پرستیژ و برندینگ مثل فراری باشن و همیشه خریدار داشته باشن حتی با قیمت های فضایی
M power
۸ آذر ۱۴۰۳خوشبحاله مالکاشون