فیات

محصولات جدید آبارث برای گرامیداشت 70 سالگی

آبارث با معرفی نسخه‌های سفارشی از خودروهای ۵۹۵، ۱۲۴ اسپایدر و ۱۲۴ GT اقدام به گرامی داشت هفتادمین سالگرد تأسیس خود می‌کند.


این پکیج از نشان‌های سالگرد ۷۰ سالگی تشکیل شده و آن را می‌توان در تمامی محصولات مدل ۲۰۱۹ سفارش داد. البته پکیج موردبحث شامل موارد دیگری هم هست که باعث تمایز خودروها می‌شود.

  • آبارث ۵۹۵ نسخه ۷۰ سالگی


با استفاده از پیشرانه‌ی ۱۸۰ اسب بخاری، مدل ۵۹۵ Competizione دارای ترمزهای برمبو و اگزوز اسپورت مونزا می‌باشد. این اگزوز از سوپاپ‌های فعال سود برده و با استفاده از دکمه‌ی اسپورت می‌توان صدای جذاب و گیراتری تولید کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و صندلی‌های مسابقه‌ای هم به‌صورت استاندارد در این محصول سفارشی وجود دارند.


خودروی ۵۹۵ توریسمو از پیشرانه‌ی ۱۶۵ اسبی استفاده کرده و دارای پوشش چرم کابین و همان سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم‌های ارتباطی مدل قبلی می‌باشد. چراغ‌های جلوی اتوماتیک و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد.

مدل پایه‌ی ۵۹۵ از پیشرانه‌ی ۱۴۵ اسبی استفاده کرده و با فرمان D شکل عرضه می‌شود. مدل ۵۹۵ پیستا از دامپرهای انتخابی، سیستم اگزوز مونزا و نمایشگر ۷ اینچی سود می برد.

  • آبارث ۱۲۴ نسخه ۷۰ سالگی


آبارث ۱۲۴ اسپایدر به دیفرانسیل مکانیکی خود قفل شونده مجهز بوده و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوی آن قدرت ۱۷۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۶.۸ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این خودرو با نشان‌های سفارشی ۷۰ سالگی متمایز شده و از سیستم اگزوز مونزا بهره می برد.


رنگ‌های بدنه‌ی این خودرو از روی نام رالی‌های برنده شده‌ی آبارث برداشته شده و شامل تورینی سفید ۱۹۷۵، کوستا براوا قرمز ۱۹۷۲، سان مارینو مشکی ۱۹۷۲، هسن آبی ۱۹۷۲ و آلپی اورینتالی خاکستری ۱۹۷۴ می‌باشد.


صندلی‌های چرمی، تاکومتر با پس‌زمینه‌ی قرمز، استارت دکمه‌ای و شیشه‌ی جلوی سرکوب‌کننده‌ی صدا و… تکمیل‌کننده‌ی این پکیج هستند.

مدل سفارشی دیگر هم ۱۲۴ GT نام دارد که از رینگ‌های ۱۷ اینچی OZ، پوشش متفاوت آینه‌های جانبی، اسپویلر جلو و کاپوت مشکی سفارشی بهره می برد.

  • رکوردشکنی فروش آبارث در سال ۲۰۱۸


این برند در سال پیش ‌فروش ۲۳۵۰۰ دستگاهی در اروپا داشت که خبر از افزایش فروش ۳۶.۵ درصدی می‌دهد. آبارث برای گرامی داشت این اتفاق چندین قطعه‌ی جانبی موپار را با تخفیف ویژه ارائه می‌کند.

مالکان خودروهای ۵۹۵ برای خرید قطعات فیبر کربنی تخفیف ۲۰ درصدی دریافت خواهند کرد درحالی‌که مالکان مدل‌های ۱۲۴ اسپایدر و ۱۲۴ GT تخفیف ۳۰ درصدی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بعد ۷۰ سال به رکورد فروش ۲۳.۵۰۰ دستگاهی در اروپا رسیده
    و داره جشن میگیره!!!
    در حالی که خیلی راحت میتونست همون خودرو ۷۰ سال پیش یا ۴۰ سال پیشش رو تو کشورای در حال توسعه با تیراژ بالاتر و سود بیشتر بفروشه
    به این میگن تعهد و پرستیژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    فیات 124 اسپایدر آبارث حرف نداره
    خیلی زیباست
    فیات 500 هم حرف نداره
    کلن خودروهای ایتالیایی یه چیز دیگن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا