فیات

به‌روزرسانی‌های قابل‌توجه محصولات آبارث

برند پرفورمنس فیات یعنی آبارث طیف محصولات اروپایی خود را با ساختار جدید و برخی اصلاحات دیگر به‌روز کرده است.


هاچبک اسپورت و کوچک ۵۹۵ آبارث هم‌اکنون دارای ۵ مدل متفاوت ۵۹۵، ۵۹۵ پیستا، ۵۹۵ توریسمو، ۵۹۵ کامپتیزیونه و ۶۹۵ ریواله سفارشی می‌باشد. هر نسخه با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری T-Jet به‌روز شده‌ای عرضه می‌شود که خروجی متفاوتی داشته و البته هم‌اکنون می‌تواند استانداردهای آلایندگی یورو ۶D-Temp را پاس کند.


بدین ترتیب مدل پایه ۹۵۹ قدرت ۱۴۳ اسب بخاری داشته و قدرت مدل ۵۹۵ پیستا نیز به ۱۵۸ اسب بخار رسیده است. این نسخه به‌صورت استاندارد از سیستم اگزوز فعال مونزا سود می‌برد. مدل جدید ۵۹۵ پیستا همچنین با ویژگی‌های پرفورمنسی همچون تلمتری آبارث و دامپرهای عقب Koni عرضه می‌شود.

مدل بعدی که شیک‌تر می‌باشد ۵۹۵ توریسمو است. آبارث می‌گوید پیشرانه‌ی این مدل قدرت ۱۶۳ اسبی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن به ۷.۳ ثانیه می‌رسد. این خودرو می‌خواهد مشتریانی را که به دنبال یک خودروی کوچک اما سریع و شیک هستند را به خود جذب کند. کابین مدل یاد شده دارای پوشش چرم و خاکستری مات بوده و شیشه‌های عقب نیز دودی هستند. همچنین در کابین و پوشش آینه‌های جانبی تریم کروم ساتین بکار رفته است.


پرچم‌دار این خانواده ۵۹۵ کامپتیزیونه است که خروجی آن به ۱۷۷ اسب می‌رسد و به‌صورت سفارشی از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی سود می‌برد. این سیستم قابلیت‌های پنهان آبارث را نهان کرده و باعث می‌شود خودرو راندمان بهتری داشته باشد. شتاب این نسخه ۶.۷ ثانیه بوده و البته از ترمزهای بزرگ‌تر ساخت برمبو سود می‌برد.


نسخه‌ی ۵۹۵ کامپتیزیونه نیز دارای دامپرهای Koni بوده و از دامپینگ انتخابی سود می‌برد. کابین این خودرو دارای صندلی‌های سطلی ویژه می‌باشد. آبارث همچنین رنگ جدید سبز آدرنالین را در نظر گرفته است.

نهایتاً مدل ۶۹۵ ریواله تکمیل کننده این خانواده است که به همراه قایق ساز ایتالیایی ریوا طراحی شده است. این مدل دارای رنگ بدنه آبی و خاکستری بوده و از پیشرانه‌ی ۱۷۷ اسبی و کابین زیبایی سود می‌برد که نشان‌دهنده داشبورد و چرمی متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    انصافن زشت و نالست.کراس اور 500 قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. moein

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    چه قدر شیک و زیباست
    ترکیب رنگ آبی و زردش محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اولین باریه ک دوس دارم همچین ماشین جم و جوری داشته باشم
    خیلی خوبه این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابولفضل نصیری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (161 ديدگاه)

    تنها تیونری که میتونم بگم واقعا یکی از تیفوسی های وفادار این برندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا