فیات

تبدیل فیات 124 اسپایدر کلاسیک به خودرویی الکتریکی!

تبدیل خودروهای کلاسیک به محصولاتی الکتریکی پدیده‌ای است که به سرعت در حال گسترش بوده و این در حالی است که چنین کارهایی گاهی اوقات با ماهیت خودروهای کلاسیک در تضاد می‌باشد.

FIVA به‌عنوان متصدی خودروهای تاریخی ادعا می‌کند خودروهای کلاسیک را دیگر نمی‌توان به عنوان خودروهای تاریخی در نظر گرفت زیرا تبدیل آن‌ها به محصولاتی الکتریکی باعث تغییر اساسی وضعیت صحیح تاریخی یک خودرو می‌شود. البته به نظر می‌رسد برخی افراد ایده متفاوتی داشته چراکه فروش خودروهای کلاسیک الکتریکی در حال افزایش می‌باشد.

جدیدترین خودرویی که چنین تجربه‌ای داشته یک فیات ۱۲۴ اسپایدر است که توسط کمپانی رودستر سالن به نمونه‌ای الکتریکی تبدیل شده است.

این خودرو نه تنها از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند بلکه اولین خودروی الکتریکی سفارشی در بازار با گیربکس دستی می‌باشد. به لطف قوای محرکه تشکیل شده از دو پیشرانه که قدرت نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری تولید می‌کنند، این خودرو می‌تواند از گیربکس دستی و کلاچ استفاده کند.

راننده به سادگی می‌تواند گیربکس را در حالت شهری یا بزرگراهی قرار داده و از خودرو به‌صورت مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک سنتی لذت ببرد.

قوای محرکه الکتریکی موردبحث باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه‌ای شده و به این ترتیب شتاب ۱۲۴ اسپایدر کلاسیک تقریباً نصف شده است. حداکثر سرعت نیز به ۲۰۹ کیلومتر در ساعت رسیده و سازنده ادعا کرده با یک‌بار شارژ می‌توان مسافت ۱۴۰ کیلومتری را با آن طی کرد.

این خودرو قیمت قابل‌توجه ۱۳۹۹۹۵ دلاری داشته اما با این پول شما مالک خودرویی لوکس خواهید شد که کابینی هنرمندانه دارد. در بخش کابین چرم دست‌دوز با عناصر رنگی به چشم می‌خورد. همچنین ترمزها و هندلینگ ۱۲۴ اسپایدر الکتریکی شده نیز با توزیع بهتر وزن در جلو و عقب بهبود یافته است.

برای افرادی که نمی‌خواهند پول یک پورشه ۹۱۱ GT3 2019 را به پای فیات ۱۲۴ اسپایدر الکتریکی بریزند، رودستر سالن نسخه‌ی ارزان‌تر را تدارک دیده است. این خودرو از یک پیشرانه و باتری ساده‌تری استفاده کرده و قیمت پایه ۸۹۹۹۵ دلاری دارد. این نسخه شتاب حدود ۷ ثانیه‌ای داشته و برد آن برای یک رانندگی لذت‌بخش در روز تعطیل کاملاً کفایت می‌کند.

رودستر سالن به دنبال تولید تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو در سال جاری بوده و حالا می‌توان با سپرده ۵ هزار دلاری آن را خریداری کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ADAK

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    همون 90 هزار تا هم براش زیاده…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    تو اون عکسی که کنار هواپیماهست چرخ جلوی هواپیما از ماشین کوچکتره خخخخخ چرخ جلو هواپیما شبیه چرخهای تخت بیمارستانا هست خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا