رنوفیاتکرایسلر

احتمال ادغام رنو/فیات-کرایسلر در صورت حمایت نیسان

ظاهراً فیات-کرایسلر و رنو به دنبال احیا کردن روند گفت‌وگوهای مربوط به ادغام دو شرکت هستند.


رویترز گزارش داده نیسان خواهان کاهش قابل‌توجه سهم ۴۳.۴ درصدی رنو در این شرکت ژاپنی بوده تا به این ترتیب از ادغام ۳۵ میلیارد دلاری آن با فیات-کرایسلر حمایت کند.


مقامات فیات-کرایسلر در ۲۷ می برنامه‌ی ادغام خود را به رنو ارائه دادند و گفت‌وگوها در آن زمان آغاز شد. البته این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی به‌صورت ناگهانی پیشنهاد خود را پس گرفت که یکی از دلایل آن شرایط سیاسی کنونی دولت فرانسه عنوان شده است. در روزهای بعد اعلام شد دولت فرانسه به دنبال جلب نظر نیسان در حمایت از این معامله بوده ولی موفق نشده است.

منابع مطلع می‌گویند جان الکان مدیرعامل فیات-کرایسلر و ژان دومنیک سنارد همتای او در شرکت رنو گفت‌وگوهای خود برای انجام این معامله را ادامه می‌دهند اما هیچ‌یک از دو شرکت یاد شده به‌صورت رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

باور بر این است توبی مایرسون مشاور ارشد فیات-کرایسلر در بحث ادغام با رنو به مقر نیسان در یوکوهامای ژاپن رفته تا با مدیران ارشد این شرکت از جمله هیروتو سایکاوا مدیر اجرایی نیسان دیدار کند.


سایکاوا مدت‌های زیادی است که می‌گوید اتحاد با رنو باید دوباره متوازن شود. نیسان بسیار بزرگ‌تر از رنو بوده اما تنها ۱۵ درصد از سهام این خودروساز فرانسوی را در اختیار داشته و البته فاقد حق رای است اما رنو ۴۳.۴ درصد سهام نیسان را به خود اختصاص داده و مقامات کمپانی ژاپنی به شدت به دنبال ایجاد توازن در این مالکیت هستند.


دولت فرانسه اندکی پس از توقف روند گفت‌وگوهای ادغام رنو و فیات-کرایسلر گفت مایل به کاهش سهم ۱۵ درصدی خود در رنو است تا معامله‌ی این دو شرکت پیشرفت کند. البته این موضوع در صورتی رخ خواهد داد که نیسان هم از ادغام آن‌ها حمایت نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اصلا دوست ندارم رنو با فیات کرایسلر ادغام بشه ، حیف رنو ، میگن سهم رنو بیشتر از نیسانه و این عادلانه نیست ، خوب معلومه وقتی تمام بار مالی رو دوش رنوست باید هم سهم بیشتری داشته باشن ، یه نکته دیگه تناقض داره اینکه میگه نیسان حق رای نداره پس چطوری یکی دیگه از دلایل بهم خوردن این ادغام نیسان بوده ، نکته آخر اینکه این فیات کرایسلر که میگفت پیشنهادشو پس گرفته و دوباره حاضر به طرح این ادغام با رنو نیست ، چی شد پس دوباره دارن گفتگو میکنن که ، حکایت همون کسی هست که با دست پس میزنه با پا پیش میکشه ، از خداشون هم هست که با رنو ادغام بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      شما چند صد بار یک موضوع را عنوان میکنی و هنوز نتونستی جوابی بگیری! یا نمیگیری!
      تمام بار مالی چیه؟!
      رنو 43 درصد سهام نیسان را خریده و چندین سال هست با هم همکاری میکنند و چندین برابر اون 5 میلیارد تا به حال به رنو سود رسیده و نیسان بارها خواهان بازخرید سهامش بوده.
      نیسان تحت تملک رنو نیست و میتونه در این ادغام شرکت نکنه و اصل ماجرای fca برای توان مالی و تکنولوژی نیسان هست نه رنو!
      اگر نیسان و میتسوبیشی رای مثبت ندن ادغام با رنو برای fca زیاد مفید نیست چون رنو توانی در چین و آمریکا نداره و امیدوارم حداقل شما بتونی دلایل این مشارکت را درک کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (566 ديدگاه)

        دوست عزیز منم چندصد بار جوابتو دادم الکی مَغلَته نکن اگه نیسان چند برابر اون 5 میلیارد به ادعای شما به رنو سود رسونده به خاطر رنو و مدیریت آقای گوسن بوده ، طوری حرف میزنی انگار این رنو بوده که رو به ورشکستگی بوده ، همه میدونن اگه رنو نبود الان شرکتی به اسم نیسان وجود نداشت ، تمام هزینه های طراحی ، ساخت ، تحقیق و توسعه به ویژه تو زمینه الکتریکی و خودروهای خودروان همش به گردن رنو بوده . در ثانی تو مطلب بالا گفته شده نیسان حق رای نداره در صورتی که بخاطر همین کارشکنیهای نیسان بود که این ادغام صورت نگرفت ، هر چند که بهتر این ادغام صورت نگرفت ولی نیسان همیشه تو شرایط مختلف سر رنو فیلم در آورده ، الانم شاهد خواهیم بود که در آینده اگه دولت فرانسه سهمشو کاهش بده بازهم نیسان کارشکنی خواهد کرد تو زمینهای دیگه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          باز شما یکسری داده اشتباه و غلط روانه میدان کردید!
          نیسان لیف دو سه سال قبل از خودرو برقی رنو تولید شده و اگر دوست داشتی از شکل گیری و توسعه ی و تامین کننده ها براتون بگم.
          چندین سال هست نیسان بر روی تکنولوژی خودران مشغول کاره و همگی در ژاپن انجام میشه و در سطوح مختلف آماده ارائه هست و نمیدونم رنو شروع به کار کرده یا نه! بازهم اگر علاقه داشتی داده های اشتباه ذهن شما درست بشه در مورد شرکت های درگیر این پروژه بدونید در خدمت شما هستیم.
          اختیار هر شرکتی دست خودشه در صورتی که در تملک شرکت دیگری نباشه و این از نظر شما کارشکنی حساب میشه و اما به اونجاش فکر نمیکنی که fca رنو تنها رو نمیخواد و خودش گویای ماجراست!
          نیسان الان فرق داره و از نظر توان مالی و تکنولوژی چند برابر رنو ارزشمندتر هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رنو 5 زرد قناری

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (143 ديدگاه)

        بنده خودم به شخصه هیچ دشمنی و پدر کشتگی با هیچ کشوری و هیچ خودروسازی ندارم و تقریبا اکثر خودروسازان دنیا دوست دارم ولی از حق نباید گذشت نیسان اگه امروز میدرخشه به خاطر رنوست نباید فراموش کرد که شرکت نیسان تقریبا داشت تعطیل میشد و این رنو بود که نجاتش داد بعضیا رنو فقط ال 90 و داچیا فرض کردن در صورتیکه رنو خودش به تنهایی سرشار از علم تکنولوژیه همینکه رنو تو فرمول 1 حضور داره و برای شرکتهای دیگه موتور طراحی میکنه و میسازه نشان از سطح بالای فناوری و تکنولوژی این شرکت میرسونه و همینطور رنو در کارنامه خودش مدلهای درخشان و اسطوره ای داره وهمه اینا حتی به قبل از شراکتش با نیسان برمیگرده متاسفانه بنده بارها شاهد بودم عده ای ندو نسته و بدون تحقیق جوری درباره برخی خودروسازها صحبت میکنن که هرکی ندونه فکر میکنی دارن راجع به یه شرکت تازه تاسیس چینی صحبت میکنن و تازه داره علم و تکنولوژی کسب میکنه خب برادر حداقل اگه نمیدونی قبلش برو یه چهارتا مطلب درباره تاریخچه اون کمپانی بخون بعد بیا بگو فلان کمپانی بده یا خوبه الکی و ندونسته از روی تعصب چیزی نگو که بعدا سوژه خاص و عام بشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هزینه های جهش به سمت خودروی الکتریکی به قدری بالاست که این غول ها رو وادار به ادغام کرده ،‌ اگر نیسان هم رضایت بده،

    فیات – کرایسلر —— رنو-نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دو هفته پیش که خبرش اومد من پیش بینی کردم نیسان از این فرصت برای برابر کردن سهمش استفاده خواهد کرد.
    https://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D9%81%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%84%D8%B1/
    امیدوارم این اتفاق یعنی ادغام و افزایش سهم نیسان به 50 درصد بیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. unas

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1844 ديدگاه)

    چرا رنو همش آویزونه یکی میخواد بشه ؟!!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اشتباه فرض کردی این نیسانه که همیشه آویزونه رنو بوده ، دقیقا از همون زمانی که ورشکست شده بود ، آویزون بود ، الانم که فیات _ کرایسلر میخواد آویزونه رنو بشه ، اول پیشنهادشو پس میگیره ، میگه دوباره این پیشنهادو به رنو نمیده ، حالا دوباره داره با رنو مذاکره میکنه ، با دست پس میزنن با پا پیش میکشن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    حکایت این دوستان ژاپنی پرست حکایت همون موتور سواریه که تو یه جاده تاریک پشت نور چراغ ماشین جلویی حرکت میکنه و اگه اون ماشین جلویی بره ته دره اون موتور سوار هم پشت سرش میره تو دره یه بتی از ژاپن ساختن دارن میپرستن کسی هم بگه بالا چشم ژاپنیا یه جفت ابرو با بلدزر از رو طرف رد میشن بابا یارو از زندان ازاد نشده دوباره گرفتن انداختنش زندان دم فرانسویا گرم با تمام بامبولی که تو این مدت سر رنو دراوردن بازم با احترام رفتار میکنن با شریکشون فک نکنم اگه نیسان جای رنو بود این همه کوتاه میامد ولی کلا فرانسویا اهل راه اومدن و کوتاه امدنن تو سیاست خارجشون هم به همین صورت هستن برخلاف خیلی کشورا که نیم منم نیستن ولی خیلی منم منم میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahrukh

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      ***
      الان شما منکر کیفیت و کارایی محصولات ژاپنی هستی یا عشق یه برند دیگه ای،اومدی تخریب کنی؟!
      دوست عزیز مگه غیر اینه؟!؟مگه تو کار جنس ژاپنی،خراب شدن هست؟!؟!شما مثل که به رده بندی قابل اطمینان ترین اجناس تو هر زمینه ای،توجه نمیکنی!
      الان از ژاپنی بُت نسازیم،از کُره ای بسازیم؟!؟شایدم شما فن فرانسوی هایی که اینقد جوش آوردی
      به هرحال یه چرخ ماشینی از تویوتا ،می ارزه به کل هیکل رنو و پژو و متعلقاتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      دوست عزیز متاسفانه اگه خیلی برات بنویسم پدال حذف میکنه.
      ولی شمایی که دم از حُسن سیاست خارجی فرانسوی ها میزنی برو جستجو و مطالعه کن ، صدماتی که ایران خورده بیشتر از جانب فرانسه و نحوه ساز و کار سیاسی اش بوده و هست و احتمالا خواهد بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (115 ديدگاه)

        از اون حرفا زدی ها حیف که خیلی حرفا نمیشه زد چون پدال یا سانسور میکنه یا کلاً ثبت نمیکنه ولی انقدر که ایران از آمریکا و انگلیس ضربه خورده از هیچ کشوری تو دنیا نخورده نمیگم فرانسه نزده موضوع کم و زیادشه مستنداتشم در طول تاریخ زیاده انگلیس که از زمان قاجار و احمد شاه بگیر تا به امروز ، آمریکا هم که از همه بدتر *** تا سیخ زدن به صدام برا حمله به ایران دادن سلاح شیمیایی به صدام توسط انگلیس آلمان و آمریکا تا زدن هواپیمای ایرباس ایران در سال 67 اینا فقط نمونهاییش بود ، مابقی رو اینجا نمیشه گفت پدال جان لطفاً تایید کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    بنده نه برای لاتاری شرکت کردم نه حاضرم برا رفتن به امریکا سلامتیمو به خطر بندازم و در ضمن اشتب فهمیدی منظورم امریکا نبود بلکه به صورت کلی گفتم و البته که ژاپنیا جنس خوب میسازن کسی منکر این قضیه همانطور المانیا میسازن همانطور که فرانسویا میسازن ولی نباید از یه کشور بت ساخت و کورکورانه و چشم بسته هر کاری کردن بگیم درسته در ضمن اگه یه چرخ تویوتا به کل هیکل رنو و پژو و متعلقاتش میارزه نباید منکر این شد که یه پیچ چرخ تویوتا به کل صنعت خودروسازی امریکا و فورد و شورولت میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shahrukh

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اون زمان که جنرال موتورز و فورد،خودرو میساختن،تویوتا تو آب های آزاد،داخل درخت های موزبود!!!
    بحثو نبر به سمتی که میخوای!
    ژاپن لیاقت اینی که هس رو داره
    امریکام که حرفی برا زدن نزاشته!
    چیه لابد لگن سازه؟!؟!?
    تقصیرما نیس که شما از امریکایی خوشت نمیاد!تقصیر گمرکه که اجازه ورود خودروی امریکایی رو نمیده!
    شما اگه تو کوچه پس کوچه های محلتون،به جای رنو ساندرو و رنو تالیسمان و پژو۲۰۷،داج چلنجر و فورد ماستنگ و فورد رپتور به تعداد موهای سر،تردد میکرد،اینجوری سخن نمیگفتی
    به هرحال عیب نداره
    مام آرزو میکنیم،فرانسویا یه روز گنده بشن،بلکه تو بازار امریکای شمالی راهشون بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (566 ديدگاه)

      فرانسویا گنده بشن ، حاجی دیشب برای یه بابایی گفتم الانم چون حوصله ندارم همون مطلب دیشبو برات کپی پیست میکنم تا ببینی فرانسویا گنده هستن خیلی هم گنده : تکنولوژی موتور محصولات پژو سیتروئن و رنو آنقدر بالاست که در 5 سال اخیر بیش از 6 بار موتورهای سری پیور تک و تی‌سی‌ای انرژی این دو شرکت برنده عنوان برترین موتور جهان شده‌اند ضمن اینکه رنو اخیرا تواسنته به تکنولوژی رانندگی خودران سطح 5 که بالاترین سطح ممکن در جهان هست دست پیدا کنه در ضمن هر وقت هموطنای اَمِریکَنت تونستن مثل رنو انجین فرمول 1 بسازن و تو مسابقات فرمول 1 شرکت کنن بعد بیا بگو آمریکا فلانه بهمانه حتی بهش فکر هم نمیکنن چه برسه واقعاً بخوان عملیش کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (269 ديدگاه)

        مرده حسابی آمریکا قوی ترین موتور های پیستونی دنیارو داره موتورای همی 11هزار اسب بخار قدرت دارن.فکر کردی موتور فورمولا 1 ساختن براش عین آب خوردنه،چون مسابقات خاص خودشون دارن فورمولا شرکت نمیکنن
        از فرانسه تعریف کردی این به کنار ولی درباره آمریکا الکی حرف نزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. فرزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    عمو اگه تو کوچه محلمون به جای رنو پژو داج چلنجر فورد موستانگ بود الان ملت به جای فرانسویا امریکاییهارو مورد عنایت قرارمیدادن در ضمن فرانسویا گنده بودن و هستن از زمان دی اس 1955 از زمان سیتروئن sm از زمانی که بوگاتی اتلانتیا تیپ 57 1937 ساختن ( اون زمان بوگاتی کاملا فرانسوی بود ) نکته پایانی : گروه پژو سیتروئن تا سه سال دیگه به بازار امریکا میره … ببخشید قراره راش بدن فعلا تو سفارتخونه در مرحله مصاحبه اولیست ولی بیچاره بنجلهای امریکایی که به غیر از خود امریکا تو هیچ جای دنیا طرفدار ندارن اما خدا کنه یه روز رابطمون با امریکا خوب بشه تا بلکه بتونن ماشیناشونو به ما غالب کنن چونکه به اروپاییها و اسیاییها نمیتونن و ملت غیور همیشه حاضر در صحنه ثابت کردن که هر خودروسازی میتونه هر لگنی رو که خواست به ما غالب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahrukh

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      از کوزه همان بیرون تراود که دراوست
      شما حرفایی که میزنی،***
      اشغالای امریکایی رو جایی راه نمیدن؟!؟!؟?
      پس ماستنگ تو اسیای شرقی پرفروش ترین کوپه سال شد؟!؟!یا اروپا
      یا جیپ رانگلر که بهترین خودروی آفرودی شناخته شد؟!؟(دربرابرمرسدس جی کلاس و رنجروور و تویوتا)
      یا همون تسلایی که کل کمپانی ها سعی میکنن یه دونه مثلشو بزنن هنوز نتونستن!!!!
      ***
      ولی تو رویات،آرزوی کادیکلاک اسکالید و آیفون ایکس و سایر اجناس امریکایی رو میکنی
      شایدم یه فن فرانسوی هستی که گفتی بزار یه اکانت جدید بزنیم،یکم از صنعتمون!!!!تعریف کنیم?
      و من الله توفیق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (115 ديدگاه)

        داداش خیلی تابلو داری لایکها و دیسلایکهارو میبری بالا حداقل صبر میکردی چند ساعت دیگه برا اینکه تابلو نشه خب ما از بس با ادمایی از جنس شما کَل کَل کردیم ضریب هوشیمون و مغزمون پاره سنگ برداشته*** ما ندیده مجنون شدیم اول از اینکه نگفتم راه نمیدن گفتم طرفدار نداره که دروغ هم نیست همین تعطیلی چندتا از کارخانهای فورد در انگلیس و چین خودش اینو ثابت میکنه در ضمن نه در ارزوی کادیلاک ایفون هستم نه ساندیس میخوریم چون برا سلامتی ضرر داره نه شعار مرگ بر امریکا میدیم نه ارزوی رفتن به هالیوود دارم ولی شما احتمالا الان یه پژو 405 206 چیزی زیر پاته یا در ارزوی خریدن ال 90 140 میلیونی هستی بعد میای میگی فرانسه بده اَخه جیزهِ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohammad

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (421 ديدگاه)

      آقا فرزاد دیگه زیاده روی نکن هی ما هیچی نمیگیم آخه کسی که از صنعت و اقتصاد آمریکا ایراد میگیره فقط مشخصه ساندیسیه و زورش گرفته از پیشرفت روز به روز آمریکا آخه اگه شرکت مرسدس و بی ام و و پورشه و همون رنویی که قبولش داری همشونو بفروشن یک شرکت اپل آمریکارو نمیتونن بخرن حالا دیگه بماند شرکت هایی مثل گوگل و مایکروسافت آمازون و کوکاکولا و پپسی کو و اینتل و پی اند جی و نایک و هزارتا شرکت دیگه تازه خودرو سازیاشو نگفتم خب از صدتا شرکت برتر جهان 56 تاش آمریکاییه و فقط 10 تاش آلمانیه خودت دیگه تا تهش بخون و در پایان التماس تفکر…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. porschesport

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        جناب شرکت های خودروسازیو با اپل و گوکل و مایکروسافت مقایسه میکنی؟ خب بزار رتبه برند های با ارزش خودروسازیو یه مقایسه بکنیم(2018): المانیها:1= بنز 3=بی ام و 4=فولکس واگن 7=پورشه 9= ایودی امریکاییها:8=فورد 10=شورلت 19=تسلا 35=جیپ 58:دوج کادیلاک:44 , کاری به زمینه های دیگه ندارم ولی خودرو رو با خودرو مقایسه میکنن , این چیزا ربطی به ساندیس خور بودنم نداره بهونه ی الکی نباف

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Ahmad

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    شما *** باید بدونی که فرانسه همون کشوریه که هواپیمای کنکورد میساخت ، هواپیمای ایرباس میسازه ، سریع السیرترین قطارهارو میسازه پژو سیتروئن پنجمین خودروساز بزرگ دنیا و دومین خودروساز بزرگ اروپاست ، رنو نهمین خودروساز بزرگ دنیاست ناو هواپیمابرمیسازه هواپیمای جنگنده میسازه بعدش این چه منطقیه که هر کی از امریکا بد بگه میشه ساندیس خور ، حالا خوبه اینهمه سنگ امریکارو به سینه میزنید راهتون هم نمیدن به امریکا ، بهتون میگن تروریست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      ***
      Psa کجا پنجمین خودروساز دنیاست!
      با 3.8 میلیون تولید چطوری شد پنجمین!
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا