فیاتکرایسلر

کمپانی مگنتی مارلی فروخته شد

یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌هایی که پس از فوت سرجیو مارکیونه بر دوش مایک مانلی قرار گرفته بود تعیین تکلیف کمپانی مگنتی مارلی بود؛ و هم‌اکنون مانلی مأموریت خود را به سرانجام رسانده و این شرکت تأمین‌کننده قطعات را به یکی از بزرگ‌ترین رقبا فروخته است.


در معامله‌ای به ارزش ۶.۲ میلیارد یورو، فیات-کرایسلر یکی از سودده ترین زیرمجموعه‌های خود را به شرکت کالسونیک کانسی که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات ژاپنی می‌باشد فروخته است. شرکت جدید مگنتی مارلی CK هولدینگ نام گرفته و به عنوان هفتمین ادغام بزرگ تاریخ تأمین‌کنندگان در صنعت خودرو شناخته می‌شود.


انتظار می‌رود مگنتی مارلی CK در سال حجم معاملات ۱۵.۲ میلیارد یورویی داشته باشد و حدود ۲۰۰ کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه را در اروپا، آسیا و آمریکا به کار گیرد. مدیر کالسونیک کانسی به عنوان مدیرعامل کل مجموعه‌ی ادغام شده انجام‌وظیفه خواهد کرد و مدیرعامل مگنتی مارلی هم در آینده جایگاه مدیریتی جدیدی خواهد داشت.


مدیر کالسونیک کانسی می‌گوید:

صنعت ما در سال‌های اخیر تغییرات قابل‌توجهی داشته و در آینده دینامیک‌تر هم خواهد بود. شکل‌گیری پلتفرمی جدید بین این دو شرکت هیجان‌انگیز بوده و ما می‌خواهیم یک تأمین‌کننده‌ی رقابتی بسازیم که در دنیا هم جایگاه بسیار خوبی داشته باشد. ما با همراهی یکدیگر از خطوط تولید و اشتراکات ژئوگرافی گسترده‌ای سود خواهیم بود و مشتریان نیز از سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌های نیروی انسانی، فرایندها و محصولات نوآورانه‌ی جدید سود خواهند برد.

اگرچه فروش مگنتی مارلی باعث جدا شدن این شرکت از گروه فیات-کرایسلر می‌شود اما این دو شرکت کلاً قطع رابطه نخواهند کرد. فیات-کرایسلر اعلام کرده توافقنامه‌ای چندساله با مگنتی مارلی برای تأمین قطعات محصولات خود مخصوصاً در ایتالیا امضا کرده است. البته انتظار نمی‌رود این قرارداد تأمین قطعات از شرکت موپار در آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد.


مایک مانلی هم در این رابطه افزوده است:

گزینه‌های دقیق و کارآزموده‌ای برای نمایش تمامی ظرفیت‌های مگنتی مارلی در نظر گرفته شده بود و همراهی با کالسونیک کانسی یک فرصت ایده‌آل برای سرعت بخشیدن به رشد آتی مگنتی مارلی است. این شرکت جدید همچنان از مهم‌ترین شرکای تجاری فیات-کرایسلر خواهد بود و ما حتی خواهان گسترش آن در آینده هستیم. این معامله همچنین نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های بالای مگنتی مارلی و قدم مهم بعدی در تمرکز ما روی خلق ارزش بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خدایا ببین اینا کجا هستن و ما کجاییم.
    شرکت فروشنده خوشحاله و آرزوی موفقیت بیشتر برای شرکت فروخته شده میکنه و با نیت کم کردن هزینه ها و البته رشد بیشتر شرکت طرف مقابل این کارو میکنه چون میدونه رشد طرف مقابل به رشد خودش رابطه مستقیمی داره، شرکت خریدار هم خوشحاله که رشد بیشتر و نفوذ بالاتری به بازار پیدا میکنه و به فکر مشتریها و کارکنان خودشه.
    واقعا تعریفی که از رقابت و همکاری و رشد و پیشرفت برای اونا تعریف شده زمین تا آسمون با ما فرق میکنه. یه جورایی همه چیز برای ما تو این 40 سال اخیر بد جا افتاده، یا بهتره بگم بد جا انداختن. همه چیز رو از جنبه منفی برامون تعریف کردن.
    حالا ما باید عاقل باشیم و آگاهانه فکر و تصمیم گیری و عمل کنیم تا بتونیم روی خوشی و سعادت و پیشرفت رو ببینیم.
    هر کسی به نوبه خودش باید روی خودش و روی فکرش کار کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (Ali (Chevy nova

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    اىن پول کمک بزرگى به حجم نقدىنگى شرکت خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pooriya.bmw..german

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ادغام فیات کرایسلر با هیوندای به کجا رسید؟؟
    خبری نشد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Twin H Power

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (271 ديدگاه)

    یاد پژو 405 های مگنت مارلی بخیر ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیامک . ص

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    برخی برندها علاوه براینکه صرفآ یک تولید کننده و سازنده و… اند ، جزئی از هویت ملی یک کشور محسوب میشن .
    نمیدونم در ایتالیا در این چند سال اخیر چه تحول فکری ایجاد شده ؟ ولی فروش آل ایتالیا ، و امروز مگنتی مارلی نشان از اون داره که حس ناسیونالیستی ایتالیائی بشدت درحال افوله !
    حتمآ متعاقبش نوبت فراری و مازراتیه ! لامبورگینی رو که قبلآ دودستی تقدیم آلمانها کردند !
    هی بنیتو موسیلینی کجائی که ببینی چطوری کشورت رو دارند حراج میکنند ؟ ! …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا