تیپ پایهٔ فیات گرند پاندا با نام پاپ و قیمت ۱۹ هزار یورو، با رینگهای فولادی و بدون صفحهنمایش اطلاعاتیسرگرمی، یادآور پاندای کلاسیک دهه ۸۰ است.
فیات تیپ پایهٔ گرند پاندا را با نام پاپ در ایتالیا رونمایی کرده که قیمت ۱۸,۹۰۰ یورویی دارد. این تیپ جدید با طراحی ساده و تجهیزات ابتدایی، حس و حال پاندای اصلی دهه ۸۰ را زنده میکند و گزینهای مقرونبهصرفه برای خریداران شهری ارائه میدهد. تیپ پاپ با رینگهای فولادی ۱۶ اینچی مشکیرنگ و رنگ استاندارد قرمز پاسیونه (بدون هزینه اضافی) عرضه میشود. نبود چراغهای LED و استفاده از لامپهای هالوژنی، هزینهها را کاهش داده و ظاهری سادهتر به خودرو بخشیده است، رویکردی که حتی برندهایی مانند مرسدس بنز در تیپهای پایه خود به کار میبرند.
داخل کابین، برجستهترین ویژگی نبود صفحهنمایش اطلاعاتیسرگرمی است که در تیپهای بالاتر دیده میشود. بهجای آن، یک پنل پلاستیکی بزرگ با نگهدارنده گوشی هوشمند و درگاه USB-C قرار دارد که به رانندگان امکان استفاده از گوشی بهعنوان سیستم مرکزی را میدهد. صفحه آمپر دیجیتال ۱۰ اینچی بهصورت استاندارد ارائه شده و اطلاعات ضروری را نمایش میدهد. لیست امکانات هم صرفاً به مواردی مثل کولر دستی، شیشههای عقب دستی و سنسورهای پارک عقب میشود. این خودرو همچنین به سیستمهای کمکراننده اجباری در اتحادیه اروپا مثل چراغهای خودکار، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط هم مجهز است.
گرند پاندا پاپ از یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ هیبریدی خفیف بهره میبرد که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. موتور الکتریکی ۲۸ اسب بخاری نیز امکان رانندگی کوتاه تمام الکتریکی در سرعتهای زیر ۳۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند و استارت بیصدا و مانورهای کمسرعت را بهبود میبخشد.
برای خریدارانی که امکانات بیشتری میخواهند، تیپ آیکون با قیمت ۲۰,۴۰۰ یورو آپشنهای اضافی مانند صفحهنمایش اطلاعاتیسرگرمی و رینگهای آلیاژی ارائه میدهد. تیپ پریما با قیمت ۲۲,۹۰۰ یورو نیز تجهیزات بیشتری دارد. قیمت نسخه الکتریکی گرند پاندا نیز با موتور ۱۱۱ اسب بخاری و باتری ۴۴ کیلووات ساعتی از ۲۴,۹۰۰ یورو شروع میشود. این خودرو با سیتروئن C3 که پلتفرم مشترکی دارد، رقابت میکند. سیتروئن C3 بنزینی با قیمت ۱۵,۲۴۰ یورو ارزانتر است اما فاقد سیستم هیبریدی است.
yektachafi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴در تلاش برای رقابت با چینی ها
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یک میلیارد هشتصد من باشم یکم روش میزارم 7x میخرم خاک تو سر هرچی پاندا سواره
شهروند ایرانی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴البته ۵ سال بعد نه لوازمی هست نه خدماتی هایما با فیات مقایسه میکنی معلوم چقد از خودرو سرت میشه
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴تو پاندا هفت نفر جا نمیشن ولی تو 7x جا میشن تازه آپشن های اون هم بیشتره تازه موتورش قوی تره قوی قویه سوپر اسپورت لاکچری هست
Cadillac-V
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴یه لحظه فک کردم بی ام و رو میگی
بعد که دیدم منظوت هایما اشغالی بوده فهمیدم حقمونه که وضعیت خودرو کشور اینطوریه
مردم خودشون دوست دارن اشغال سوار شن
جلال یاسوجی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴معمولا این ماشین های ناشناخته چینی رو دلال ها میخرن به امید اینکه گرونتر بفروشند، ماشین هایی که در خود چین هم جزو کم مشتری ترین ها هستن؛ در غیر این صورت کدوم عقل سالمی قبول میکنه ماشینی بخره برای استفاده 5 تا 10 ساله که نه خدمات پس از فروش درستی داره نه قطعات یدکی فراوان و ارزان قیمتی داره، هایما S8 و S7 گزینه معقولانه و نسبتا بهتری هستند در مقابل 7X، همیشه به آشنایانی که قصد خرید ماشین دارن و بین دست دوم کره ای یا ژاپنی با صفر چینی گیر کردن میگم که شما اون چینی رو بخری آیا مطمئن هستی به اندازه همون کره ای بعد از 10 سال کارکرد هنوز هم سرحال و راحته؟ یا اون ژاپنی که بعد 20 سال مثل روز اول میشه ازش استفاده کرد و مشکلی نداره؟
این حرف های کلیشه ای و متعصبانه نیست چون خودم تجربه دارم خود بنده از یک 190E مدل 1987 استفاده میکنم ماشین برای 37 سال قبله با اینکه آلمانی هم هست و از نظر دوستان آمریکایی فن سایت که تا به حال با آلمانی سر و کار نداشتن استهلاک قابل توجهی هم باید داشته باشه اما آخرین باری که واسش خرج کردم 2 سال قبل بود اون هم کمک های جلو و عقبشو عوض کردم با پلوس چرخ های جلو و تعمیر دینامی که بعد از 11 سال خراب شده بود، این ماشین ها اگر درست باهاشون رفتار بشه خرج سنگین ندارن فقط قطعه مصرفی میخوان فرقی هم نمیکنه آلمانی باشه آمریکایی باشه یا ژاپنی باشه، خلاصه کاری ندارم منظور من اینه که اگر ماشین چینی حداقل موجود در ایرانش بتونه به اندازه همین ماشینا 10 سال 20 سال 30 سال سواری بدن و به قول معروف آخ نگن اون وقت هست که میشه گفت قابل اطمینان.
با تشکر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴سوار شی میبینی عجب شیک لوکس لاکچریه درسته پیر نی ولی شیره
Taha Ayoobi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه برا کاهش قیمت همه کاری کرده
ALI
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خبر قبلی. معرفی لیپ موتورc10 با 17.18 هزار دلار قدرت 300 اسبی و برد 600 کیلومتری با اپشن های خوب اون قیمت میده… بعد این ماشین کوچیک و پایه و ضعیف حتی رینگ فولادی همون قیمت…. برای همین مطمعنن چینی ها کم کم خیلی از برندای قدیمی رو ورشکست میکنن….
PSA
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴حرف شما درسته ولی لیپ c10 در خود بازار چین 17 هزار دلار هست در اروپا که خود همین استلانتیس نماینده فروش محصولاتش هست از ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمتش هست .
javad-bmw
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اون خودرو در بازار چین با اون قیمت به فروش میرسه ، وقتی به اروپا برسه دیگه اون قیمت نیست.
ضمن اینکه چینی ها اکثرا خودرو هاشون رو با ضرر میفروشن که بازار رو تسخیر کنن و خودشون رو جا بندازن و بعد تازه به سود میرسن ، اتفاقا ، چند تا مقاله در مورد همین موضوع تو پدال هم کار شده و خیلی از شرکت های چینی که الان در اروپا فروش رو شروع کردن خودرو هاشون از سمت خود کمپانی تولید کننده خیلی گرون تر به اروپایی ها فروخته میشه ، البته خودرو هایی که گرون هستن این حاشیه سود رو فراهم میکنن.
موفق باشید
𝐀𝐥𝐢
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴یاد این افتادم
https://www.pedal.ir/audi/audi-19-inch-steel-wheels/
خیلی مسخرس اینکار
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ع پشمامممم
حاجیییی من این آئودی رو تو ایران دیدممم
پلاک ملی هم بود گذر هم نبود
یا خدااا
𝐀𝐥𝐢
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خب عجیب نیست تو ایران وارد شده /:
SS
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی جالب هست که اکونومی ترین ماشین برای کاهش هزینه ها بجای کیلومتر آنالوگ صفحه نمایش میزارن
بعد بعضی برندها فکر میکنن یه تبلت بچه گونه چسبوندن جلوی داشبورد لوکس هست. (Looking at you Mercedes)
حجتاله براهنی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا! بعضی از این چیزا که از نظر عموم خریدارا لوکس و باحاله، در واقع برای ارزونسازی ماشین هست. هزینه طراحی و تولید یک کلاستر آنالوگ با توجه به طراحی و قطعهسازی و… احتمالا بیشتر از گذاشتن یه نمایشگر ۱۲ اینچی هست که عمدتا کیفیت خاصی هم ندارن.
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴شیشه عقب دستی!
یه لحظه فقط تصور کنید ایران اگه بود ملت فهیم چه در فشانی ها که نمی کردن!